Постанова
від 22.03.2023 по справі 380/19726/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/19726/21 пров. № А/857/15568/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді:Запотічного І.І.,

суддів:Глушка І.В., Довгої О.І.,

розглянувши у в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Ліцею №46 ім.В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2022 року (суддя Хома О.П., ухвалене в м. Львові) у справі № 380/19726/21 за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Ліцею №46 ім.В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради про зупинення експлуатації будівлі,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області звернулося в суд з позовом до Ліцею №46 імені В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради, в якому просить зупинити експлуатацію будівлі Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР за адресою: 79060, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 90 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення, окрім виконання робіт, пов`язаних із усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та технічної безпеки.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2022 року позов задоволено частково. Зупинено експлуатацію будівлі Ліцею №46 імені В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради за адресою: 79060, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 90 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, окрім виконання робіт, пов`язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. У задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

Вказане рішення в апеляційному порядку оскаржив відповідач- Ліцей №46 ім.В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради, який в апеляційній скарзі покликаються на те, що оскаржуване рішення є незаконним та необґрунтованим, яке ухвалене з неправильним застосуванням норм матеріального права та порушенням норм процесуального права просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове рішення яким відмовити в задоволенні позову.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що Ліцей № 46 ім. В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради усунув більшу частину порушень, які були зазначені у позовній заяві, однак Львівський окружний адміністративний суд не прийняв їх до уваги, а саме: Щодо обладнання приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» Ліцеєм №46 укладено договір № ПР-0712 від 13Л2.2021 року на виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Влаштування пожежної сигналізації у Ліцеї №46 ім. В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради, на вул. Наукова,90» ДК 021:2015:71320000-7 - "Послуги з інженерного проектування" робочий проект знаходяться на експертизі, укладено договір на експертизу №14-0423/01-22 від 18.10.2022 року. Після виготовлення даної проектно-кошторисної документації здійснюватимуться роботи із улаштування системи пожежної сигналізації та мовного оповіщення людей про пожежу. Основні евакуаційні виходи розчищені від сторонніх предметів, а також повністю проведено генеральне прибирання. Щодо прокладання електромережі у приміщеннях з порушенням вимог ПУЕ Ліцеєм №46 укладено договір №21/12/09-2 від 13.12.2021 року на виготовлення проектно- кошторисної документації по об`єкту «Капітальний ремонт електромережі у Ліцеї №46 ім. В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради, на вул. Наукова,90». Підвальні приміщення очищені від посторонніх предметів та горючих матеріалів. Підвальні приміщення використовуються як найпростіше укриття. Приміщення ліцею у видимих місцях забезпечено первинними засобами пожежогасіння у достатній кількості, оскільки згідно договору поставки №2001-П від 21.01.2022р. та накладної №2 від 31.01.2022 здійснено закупівлю вогнегасників у кількості 61 шт. також згідно договору купівлі-продажу № 22/03/31 від 15.04.2022р. та накладної №22/03/31 від 18.04.2022р. здійснено закупівлю вогнегасників у кількості 75 шт.

Оскільки апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, колегія суддів, керуючись п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила розглядати справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши підстави та доводи в межах апеляційної скарги, вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, наказом ГУ ДСНС України у Львівській області від 26.06.2021 №124 Про проведення позапланових перевірок передбачено проведення позапланових перевірок додержання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки відповідно до графіків, по дошкільних навчальних закладах №1, загальноосвітніх навчальних закладах №2, серед яких з терміном перевірки 19-29.07.2021 визначено Ліцей №46 ім. В. Чорновола ЛМР за адресою: Україна, 79060, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 90.

Також 29.06.2021 ГУ ДСНС України у Львівській області видано посвідчення за №72 на проведення позапланової перевірки Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР з 19.07.2021 по 29.07.2021. Позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлі Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР за адресою: 79060, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 90 було проведено у період з 19.07.2021 по 29.07.2021 ГУ ДСНС України у Львівській області в особі провідного інспектора відділу запобігання НС управління запобігання НС та ЦЗ по Львівській МТГ ГУ ДСНС України у Львівській області Повстиним В.А. у присутності директора Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР Балаша Р.М.

За результатами позапланової перевірки складено акт від 29.07.2021 №107, яким встановлено ряд порушень: приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації, системою передавання тривожних сповіщень системою протидимного захисту, системою оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей (пункт 1.2 Розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ від 30.12.2014 №1417 (далі ППБУ)); сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації будівлі школи, не забезпечено евакуаційним освітленням (пункт 2.31 глави 2 Розділу ІІІ ППБУ); з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових, тощо) (пункт 1.6 Розділу ІV НАПБ 01-001-2014); основні евакуаційні виходи захаращені посторонніми предметами, які перешкоджають безпечній евакуації людей (пункти 2.24, 2.25, 2.30, 2.32-2.37 глави 2 розділу ІІІ ППБУ); електромережу у приміщеннях будівлі прокладено з порушенням вимог ПУЕ (пункти 1.1, 1.5, 1.9-1.11, 1.13-1.16, 1.18, 1.19, 1.22-1.14 глави 1 розділу IV ППБУ); підвальні приміщення захаращені посторонніми предметами та горючими матеріалами (пункти 2.11, 2.13, глави 2 розділу ІІІ ППБУ); об`єкт не забезпечено необхідною кількістю вогнегасників згідно вимог (пункт 3.15 глави 3 розділу V ППБУ); грати у приміщеннях де перебувають люди не виконані розсувними або знімними (пункт 2.16 глави 2, розділу ІІІ ППБУ); не здійснено технічне обслуговування усіх наявних вогнегасників (пункт 3.17 глави 3 розділу V ППБУ).

Разом з тим як вірно зазначено судом першої інстанції частина порушень, вказаних у акті перевірки від 29.07.2021 №107, вже були виявлені позивачем в ході проведення позапланової перевірки, що проводилася з 05.10.2020 по 19.10.2020, у зв`язку з чим видавався припис від 09.10.2020 №117.

Також з матеріалів справи вбачається, що під час проведення позапланової перевірки з 19.07.2021 по 29.07.2021 року на ім`я директора Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР Балаша Р.М. складено протокол ЛВ №019150 від 29.07.2021 про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та постановою ЛВ №018925 від 29.07.2021 директора Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР Балаша Р.М притягнуто до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1700 грн. Директором Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР Балашем Р.М 02.08.2021 сплачено штраф у добровільному порядку.

В подальшому, ГУ ДСНС України у Львівській області в особі провідного інспектора відділу запобігання НС управління запобігання НС та ЦЗ по Львівській МТГ ГУ ДСНС України у Львівській області Повстиним В.А. у присутності директора Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР Богач М.В. у період з 10.08.2022 по 16.08.2022 проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у Ліцеї №46 ім. В. Чорновола ЛМР, розташованому за адресою: 79060, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 90.

За результатами позапланової перевірки складено акт від 16.08.2022 №191, яким встановлено ряд порушень: приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації, системою передавання тривожних сповіщень системою протидимного захисту, системою оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей (пункт 1.2 Розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ від 30.12.2014 №1417 (далі ППБУ)); сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (пункт 2.31 глави 2 Розділу ІІІ ППБУ); з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових, тощо) (пункт 1.6 Розділу ІV НАПБ 01-001-2014); основні евакуаційні виходи захаращені сторонніми предметами, які перешкоджають безпечній евакуації людей (пункти 2.24, 2.25, 2.30, 2.32-2.37 глави 2 розділу ІІІ ППБУ); електромережу у приміщеннях будівлі прокладено з порушенням вимог ПУЕ (пункти 1.1, 1.5, 1.9-1.11, 1.13-1.16, 1.18, 1.19, 1.22-1.14 глави 1 розділу IV ППБУ); підвальні приміщення захаращені посторонніми предметами та горючими матеріалами (пункти 2.11, 2.13, глави 2 розділу ІІІ ППБУ); об`єкт не забезпечено необхідною кількістю вогнегасників згідно вимог (пункт 3.15 глави 3 розділу V ППБУ); грати у приміщеннях, де перебувають люди, не виконані розсувними або знімними (пункт 2.16 глави 2, розділу ІІІ ППБУ).

ГУ ДСНС України у Львівській області, вважаючи, що наявні у Ліцеї №46 ім. В. Чорновола ЛМР порушення створюють загрозу для життя і здоров`я працівників та інших людей, що можуть перебувати в будівлі Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР за адресою: 79060, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 90, а тому звернулося в суд з даним позовом з вимогою про зупинення експлуатації будівлі школи.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Пунктом 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 (далі Положення №1052) основними завданнями ДСНС є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; 3) внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; 4) реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.

Підпунктом 48 пункту 4 Положення №1052 передбачено, що ДСНС відповідно до покладених на неї завдань складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Відповідно до підпункту 27 пункту 4 Положення про Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (далі Головне управління), затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 №3 (у редакції наказу ДСНС від 12.11.2018 № 661) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.

Відповідно до наданого у статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон № 877-V)визначення, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 5 статті 4 Закону № 877-V передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Підпунктом 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 (далі КЦЗ України) передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частинами 1, 2 статті 68 КЦЗ України передбачено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 КЦЗ України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Судом першої інстанції вірно зазначив, що матеріалами справи підтверджується наявність порушення Ліцеєм №46 ім. В. Чорновола ЛМР Правил пожежної безпеки, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ від 30.12.2014 №1417, які створюють загрозу виникнення пожежі та/або аварії і в подальшому перешкоджатимуть її гасінню і евакуації людей з будівлі Ліцею №46 ім. В. Чорновола ЛМР, розташованої за адресою: 79060, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 90.

В матеріалах справи наявні докази, які підтверджують часткове виконання робіт по усуненню окремих порушень.

Разом з тим, як вірно зазначено судом першої інстанції, існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених ГУ ДСНС України у Львівській, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування.

Як вірно зазначено судом першої інстанції, ГУ ДСНС України у Львівській області саме як контролюючий орган наділений дискреційними повноваженнями щодо встановлення наявності або відсутності порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, та лише цей орган здійснює прогнозування імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику, а єдиним доказом усунення зафіксованих в акті перевірки порушень є результати повторної перевірки ( відповідає позиції викладений в постанові Верховного Суду від 29.10.2020 у справі №815/6378/17).

Як вірно встановлено судом першої інстанції, після звернення до суду з цим позовом ГУ ДНЗС України у Львівській області з 10.08.2022 по 16.08.2022 проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, та складений за результатами позапланової перевірки акт від 16.08.2022 №191 свідчить про не усунення відповідачем всіх порушень, відображених у акті від 29.07.2021 №107.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення (відповідає висновку Верховного Суду який викладений у постанові від 10.09.2020 у справі № 620/1857/19).

Судом першої інстанції вірно зазначено, що захід реагування у вигляді повного зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо допущенні порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, а тому необхідність вжиття таких заходів слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи. Підстави для застосування заходів реагування мають бути підтверджені та існувати на день винесення судового рішення.

Відтак, оскільки на час проведення двох позапланових перевірок з 19.07.2021 по 29.07.2021 та з 10.08.2022 по 16.08.2022, а також на час розгляду справи в суді першої інстанції доказів, які б підтверджували повне усунення відповідачем порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не надано, а ті порушення, які залишались, продовжують створювати загрозу життю та здоров`ю людей, призводять до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю людей, є передбачені законом підстави для застосування до відповідача заходів реагування у виді зупинення експлуатації будівлі.

Враховуючи наведене вище колегія суддів апеляційного суду погоджується з судом першої інстанції, про підставність позовних вимог до часткового задоволення шляхом зупинення експлуатації будівлі Ліцею №46 імені В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради за адресою: 79060, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 90 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, окрім виконання робіт, пов`язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

За правилами статті 139 КАС України, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 328 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Ліцею №46 ім.В`ячеслава Чорновола Львівської міської ради залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2022 року у справі № 380/19726/21 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І. І. Запотічний судді І. В. Глушко О. І. Довга

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2023
Оприлюднено24.03.2023
Номер документу109723492
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —380/19726/21

Постанова від 22.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 16.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 13.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 13.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 02.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 03.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 11.10.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 15.11.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні