Рішення
від 23.03.2023 по справі 140/945/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 березня 2023 року ЛуцькСправа № 140/945/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мачяульського В.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-зерно-продукт» до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Волинь-зерно-продукт» (далі ТзОВ «Волинь-зерно-продукт», позивач) звернулося з адміністративним позовом до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (далі Південне МУ ДПС по роботі з ВПП, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач-2) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7441286/31496816 від 06.10.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №747 від 19.11.2021; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №747 від 19.11.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю «Волинь-зерно-продукт» датою її фактичного подання на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у процесі здійснення господарської діяльності ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» складено та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкову накладну (далі ПН) №747 від 19.11.2021, та згідно з квитанціями від 14.12.2021 реєстрація вказаної ПН була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України, з посиланням на п.8 Критеріїв ризиковості платника податків Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.

18.01.2022 комісією Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія), з урахуванням отриманих від позивача інформації та копій відповідних документів прийнято рішення №340 від 18.01.2022 про невідповідність платника податку на додану вартість ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» Критеріям ризиковості платника податку.

Отримавши рішення про виключення ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» з переліку ризикових платників податку, на вимогу контролюючого органу на розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків до податкових накладних від 19.11.2021 №747 позивачем надано пояснення та документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію вказаних ПН.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято рішення №7441286/31496816 від 06.10.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.11.2021 №747. Вказані рішення прийнято у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В додатковій інформації нічого не зазначено.

Позивач на винесені рішення скарг до ДПС України не подавав.

Позивач вважає, що такі дії Відповідача є необґрунтованими, а рішення про відмову в реєстрації податкових накладних безпідставними, незаконними та такими, що не відповідають нормам податкового законодавства та фактичним обставинам. Надані Позивачем пояснення та документи відповідають вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995, доводять реальність та товарність господарських операцій, та були достатніми для прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної.

Позивач зазначає, що на момент прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної Комісією регіонального рівня вже було прийнято Рішення № 340 від 18.01.2022 про невідповідність платника податку на додану вартість ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» критеріям ризиковості платника податку, що було єдиною підставою для зупинення реєстрації податкових накладних від 19.11.2021 №747.

В порушення вимог щодо форми рішення, встановленої додатком до Порядку № 520, спірне рішення Комісії регіонального рівня №7441286/31496816 від 06.10.2022 містить лише незрозуміле твердження: «Надані пояснення та копії документів не містять правочинні документи, які підтверджують можливість надання підприємством елеваторних послуг» та не вказано, які саме конкретні первинні документи передбачені п. 5 Порядку №520 не надано платником податків та які документи підтверджують можливість надання елеваторних послуг та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яких не надав Позивач.

Також твердження Відповідача про те, що надані платником «пояснення та копії документів не містять правочинні документи, які підтверджують можливість надання підприємством елеваторних послуг» є безпідставними, оскільки в поясненні та додатках до повідомлення надано всі необхідні документи визначені п.5 Порядку № 520, зокрема, договори, первинні документи, розрахункові документи, а також документи щодо придбання електроенергії та природнього газу, які використовуються для надання елеваторних послуг.

З наведених підстав позивач просить позов задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 31.01.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (т.1 а.с.185).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 07.02.2023 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про розгляд справи за правилами загального позовного провадження в даній адміністративній справі (т.1 а.с.193-194).

В поданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідачів позов не визнав та просить відмовити в його задоволенні з підстав правомірності оскаржуваних рішень, прийнятих у зв`язку із не наданням копій документів, необхідних для прийняття рішень про реєстрацію спірних ПН.

Так, представник відповідачів зазначає, що ТОВ «Волинь-Зерно-Продукт» засобами електронного зв`язку направило на реєстрацію в ЄРПН вищезазначену податкову накладну.

Відповідно до квитанцій документи доставлено до ДПС України, документи прийнято, реєстрація зупинена.

Також, позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної.

На виконання п. 11 Порядку №1165 позивачем було подано до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.

Контролюючим органом було прийнято рішення №7441286/31496816 від 06.10.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №747 від 19.11.2021 у зв`язку із тим, що позивачем не подано специфікацій до договорів поставок, товаро-транспортних накладних, які підтверджують поставку товару з ТзОВ «Адама Україна» та ТзОВ «Агрітех Україна» до ТзОВ «Волинь-зерно-продукт», а також відсутні документи, які підтверджують умови транспортування товару (т. 1, а.с.199-202).

У відповіді на відзив позивач підтвердив свої доводи, зазначені у позовній заяві та просив у задовольнити його позовні вимоги (т.2 а.с.22-25).

Інших заяв по суті справи від учасників справи до суду не надходило.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Волинь-зерно-продукт», зареєстроване 27.06.2001 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Видами діяльності ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» є: оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний) (КВЕД 46.21); допоміжна діяльність у рослинництві (КВЕД 01.61), оброблення насіння для відтворення (КВЕД 01.64), лісозаготівлі (КВЕД 02.20), виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості (КВЕД 10.61), будівництво житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20), діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами (КВЕД 46.11), діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (КВЕД 46.19), оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (КВЕД 46.71), оптова торгівля хімічними продуктами (КВЕД 46.75), вантажний автомобільний транспорт (КВЕД 49.41), складське господарство (КВЕД 52.10), діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (КВЕД 71.12), рекламні агентства (КВЕД 73.11) та організування конгресів і торговельних виставок (КВЕД 82.30), що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» є платником податку на додану вартість з 11.07.2001, що підтверджується інформацією №1703054500004 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Для здійснення діяльності ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» має у власності та на правах оренди земельні ділянки, складські приміщення, зерносховища, зерносушарні комплекси, вантажний та легковий транспорт, спецтехніку. Елеваторні послуги ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» надає, використовуючи власні складські приміщення-елеватори, що знаходяться за адресами: Волинська область, Луцький р-н, с. Рованці, вул. Промислова, 5А; Волинська область, Ківерцівський р-н, с. Дерно, вул. Незалежності, 44А; Волинська область, Горохівський р-н, с. Звиняче, вул. Привоклальна, 24 та 26; Волинська область, Горохівський р-н, смт. Сенкевичівка, вул. Привокзальна, 90; Волинська область, м. Рожище, вул. Привокзальна, 3; Волинська область, Турійський р-н, смт. Луків, вул. Смідинська, 6; Рівненська область, смт. Млинів, вул. Покровська, 53; Львівська область, м. Городок, вул. Заводська, 14, що підтверджується повідомленнями за формою 20-ОПП.

З метою здійснення господарської діяльності, 16.03.2020 між ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» (Продавець) та ТзОВ «Полісадсервіс» (Покупець) укладено купівлі-продажу С №1603/92366 (т.1 а.с.35-37), за умовами якого Продавець зобов`язується продати у власність Покупця засоби захисту рослин, насіння, мінеральні добрива, зернові та олійні культури, дизпаливо, мікродобрива, інший товар, зазначений в накладній та/або специфікаціях до цього Договору, а Покупець в свою чергу зобов`язується прийняти цей товар та своєчасно оплатити його в порядку та на умовах, передбачених цим Договором (п. 1.1 Договору) .

Також Договором визначено, що кількість та вартість Товару зазначається в специфікаціях та/або видаткових накладних. Загальна кількість Товару, що передається у власність Покупця за цим Договором становить суму всіх накладних по кількості. Покупець зобов`язується провести оплату кожної партії Товару в термін, зазначений у Специфікації до цього Договору (п.п. 2.2-2.3, 3.5 Договору).

Згідно специфікації №743 від 19.11.2021 (т.1 а.с.40) до Договору №1603/92366 від 16.03.2020, Позивачем було поставлено Товар (добрива, засоби захисту рослин) для ТОВ «Полісадсервіс» на загальну суму 427 581,20 грн., в т.ч. ПДВ - 71 263,50 грн, що підтверджується видатковою накладною від 19.11.2021 №743 (т.1 а.с.43), а саме: Товар №1 «Медян Екстра 350 SC, к.с. 5л» в кількості 120 літрів за ціною 315,60 грн з ПДВ на суму 37 872,00 грн з ПДВ; Товар №2 «Гербіцид, Прометрекс КС 5л» в кількості 200 літрів за ціною 196,26 грн з ПДВ на суму 39 252,00 грн з ПДВ; Товар №3 «Харнес, к. е. (20л)» в кількості 1 440 літрів за ціною 220,20 грн з ПДВ на суму 317 088,00 грн з ПДВ; Товар №4 «Канонір (банка 0,5кг)» в кількості 50 літрів за ціною 667,38 грн з ПДВ на суму 33 369,00 грн з ПДВ.

Товар №1 «Медян Екстра 350 SC, к.с. 5л» придбано у ТзОВ «Спектр-Агро» за видатковою накладною №53544 від 12.11.2021 (т. 1 а.с.78), в кількості 1 200 літрів по ціні 309,42 грн/л на загальну суму 371 304,00 грн. з ПДВ згідно договору №8/21-ВЛ від 18.01.2021 (т.1 а.с.68-72) та доставлено згідно товарно-транспортних накладних №20321-1 та №20322-1 від 12.11.2021 (т.1 а.с.84-85, 88-89). Якість Товару підтверджується Сертифікатами якості від 01.08.2021 (а.с.81), виробник Synthos AGRO Sp. z о.о. Розрахунок проведено в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №189368 від 25.10.2021 (т.1 а.с.92) та карткою по рахунку 631 (т.1 а.с.95).

Товар №2 «Гербіцид Прометрекс КС - 5 л», придбано у ТзОВ «Адама україна» за видатковою накладною №7139 від 06.09.2021 (т.1 а.с.109) в кількості 1 455 літрів по ціні 190,52 грн/л на загальну суму 277 210,67 грн., в т. ч. ПДВ згідно договору №12/2021 від 05.11.2020 (т.1 а.с.98-106). Якість товару підтверджується Сертифікатом якості від 15.02.2021 , виробник АДАМА АГАН ЛТД (т.1 а.с.112). Передача товару здійснювалася згідно акту приймання-передачі товару від 06.09.2021 до видаткової накладної №7139 від 06.09,2021 на складі Покупця (т.1 а.с.115). Розрахунок проведено в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями №850 від 07.09.2021, №16706 від 08.09.2021 (т.1 а.с.118, 121) та карткою по рахунку 631 (т.1 а.с.124-125).

Товар №3 «Харнес, к.е. (20л)», придбано у ТзОВ «Агрорось» за видатковою накладною №РН-0015385 від 15.11.2021 (т.1 а.с.134) в кількості 8960 літрів по ціні 199,06 грн/л на загальну суму 1 783 541,76 грн., в т.ч. ПДВ згідно договору №21/07-ЛВ від 22.01.2021 (т.1 а.с. 128-131) та доставлено за товарно-транспортною накладної №ТТ-012433 від 15.11.2021 (т.1 а.с.135-136). Якість товару підтверджується Сертифікатами якості Вауег Agriculture BV від 13.11.2020 (т.1 а.с.139-140). Розрахунок проведено в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями №18774 від 19.10.2021 (т.1 а.с.147), №18827 від 20.10.2021 (т.1 а.с.150), №18906 від 21.10.2021 (т.1 а.с.153), №1189261 від 22.10.2021 (т.1 а.с.156) та карткою по рахунку 631 (т.1 а.с.159).

Товар №4 «Канонір (банка 0,5кг)», придбано Позивачем у ТзОВ «АГРІТЕХ УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 39718442) за видатковою накладною №АХТ-8750 від 20.10.2021 (т.1 а.с.170) в кількості 50 кг по ціні 647,96 грн/кг на загальну суму 32 398,20 грн, в т.ч. ПДВ згідно договору №146/2021 АХТ від 04.01.2021 (т.1 а.с.162-167) та доставлено службою доставки Нова Пошта згідно експрес-накладної №59000745276043 від 20.10.2021 (т.1 а.с.176). Якість товару підтверджується Сертифікатом якості, виробник АГРІТЕХ Україна (т.1 а.с.173-174). Розрахунок проведено в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №18770 від 19.10.2021 (т.1 а.с.179) та карткою по рахунку 631 (т.1 а.с.182).

Товар доставлено Покупцю відповідно до товарно-транспортної накладної №ВЗПСК058428 від 19.11.2021 (т.1 а.с.50).

ТОВ «Полісадсервіс» проведено оплату в повному розмірі згідно платіжних доручень №9316 від 19.11.2021 (т.1 а.с.53-56), №9345 від 25.11.2021 (т.1 а.с.59-62) та підтверджується карткою по рахунку 361 за період 01.11.2021 - 31.12.2021 (т.1 а.с.65).

На виконання вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України, позивач склав та надіслав для проведення реєстрації в ЄРПН податкову накладну від 19.11.2021 №747 на суму 427581,00 грн, в т.ч. ПДВ 71263,50 грн (т.1 а.с.46-47).

Податкові накладні доставлено до контролюючого органу та прийнято 14.12.2021, однак, відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України її реєстрація зупинена, що підтверджується квитанцією від 15.12.2021 (т.1 а.с.28).

Згідно з квитанціями реєстрація зазначених податкових накладних була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначених у податкових накладних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

З метою виключення платника податку ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» з переліку ризикових платників податків, що було підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 19.11.2021 №747, відповідно до п.6 Порядку № 1165 Позивачем подано на розгляд Комісії регіонального рівня Повідомлення №3 від 14.01.2022 про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

18.01.2022 Комісією Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з урахуванням отриманих від Позивача інформації та копій відповідних документів прийнято Рішення № 340 від 18.01.2022 про невідповідність платника податку на додану вартість ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» критеріям ризиковості платника податку.

На вимогу контролюючого органу на розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків до податкової накладної від 19.11.2021 №747 позивачем надано пояснення та документи, зокрема, повідомлення № 159 від 30.09.2022 (т.1 а.с.21), пояснення (документ довільної форми № 1 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.29-33), Договір купівлі-продажу С№1603/92366 від 16.03.2020 (документ довільної форми № 2 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.35-38), специфікація №743 від 19.11.2021 до Договору №1603/92366 від 16.03.2020 (документ довільної форми № 3 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.40-41), видаткова накладна №743 від 19.11.2021 (документ довільної форми № 4 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.43-44), податкова накладна №747 від 19.11.2021 (документ довільної форми № 5 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.46-48), товарно-транспортна накладна №ВЗПСК058428 від 19.11.2021 (документ довільної форми № 6 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.50-51), платіжне доручення №9316 від 19.11.2021 (документ довільної форми № 7 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.53-57), платіжне доручення №9345 від 25.11.2021 (документ довільної форми № 8 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.59-63), картка по рахунку 361 від 31.12. 2021 (документ довільної форми № 9 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.65-66), Договір поставки №8/21-ВЛ від 18.01.2021 (документ довільної форми №10 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.68-73), додаток №1 СА000048025 від 22.10.2021 до договору поставки №8/21-ВЛ від 18.01.2021 (документ довільної форми №11 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.75-76), видаткова накладна №53544 від 12.11.2021 (документ довільної форми №12 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.78-79), сертифікат якості від 01.08.2021 (документ довільної форми №13 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.81-82), товарно-транспортна накладна №20321-1 від 12.11.2021 (документ довільної форми №14 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.84-86), товарно-транспортна накладна №20322-1 від 12.11.2021 (документ довільної форми №15 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.88-90), платіжне доручення №189368 від 25.10.2021 (документ довільної форми №16 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.92-93), картка по рахунку 631 від 31.12.2021 (документ довільної форми №17 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.95-96), договір поставки №12/2021 від 05.11.2020 (документ довільної форми №18 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.98-107), видаткова накладна №7139 від 06.09.2021 (документ довільної форми №19 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.109-110), сертифікат якості від 15.02.2021 (документ довільної форми №20 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.112-113), акт приймання-передачі товару до видаткової накладної №7139 від 06.09.2021 (документ довільної форми №21 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.115-116), платіжне доручення №850 від 07.09.2021 (документ довільної форми №22 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.118-119), платіжне доручення №16706 від 08.09.2021 (документ довільної форми №23 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.121-122), картка по рахунку 631 від 31.12.2021 (документ довільної форми №24 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.124-126), договір поставки №21/07-ЛВ від 22.01.2021 (документ довільної форми №25 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.128-132), видаткова накладна №РН-0015385 від 15.11.2021 (документ довільної форми №26 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.134, 137), товарно-транспортна накладна №ТТН-012433 від 15.11.2021 (документ довільної форми №28 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.135-136, 143-145), сертифікат якості від 13.11.2020 (документ довільної форми №27 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.139-141), платіжне доручення №18774 від 19.10.2021 (документ довільної форми №29 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.147-148), платіжне доручення №18827 від 20.10.2021 (документ довільної форми №30 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.150-151), платіжне доручення №18906 від 21.10.2021 (документ довільної форми №31 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.153-154), платіжне доручення №189261 від 22.10.2021 (документ довільної форми №32 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.156-157), картка по рахунку 631 від 31.12.2021 (документ довільної форми №33 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.159-160), договір поставки №146/2021 АХТ від 04.01.2021 (документ довільної форми №34 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.162-168), видаткова накладна №АХТ-8750 від 20.10.2021 (документ довільної форми №35 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.170-171), сертифікат якості від 24.11.2019 (документ довільної форми №36 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.173-174), експрес-накладна №59000745276043 від 20.10.2021 (документ довільної форми №37 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.176-177), платіжне доручення №18770 від 19.10.2021 (документ довільної форми №38 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.179-180), картка по рахунку 631 від 31.12.2021 (документ довільної форми №39 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.182-183).

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято рішення №7441286/31496816 від 06.10.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №747 від 19.11.2021. Вказане рішення прийнято у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ТзОВ «Волинь-зерно-продукт», не погоджуючись із рішеннями відповідача-1, звернулося із даним позовом до суду.

При вирішенні спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).

За правилами абзаців першого, п`ятого пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

За приписами абзаців десятого, дванадцятого пункту 201.10. статті 201 ПК України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно із пунктом 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Пунктом 7 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

За приписами пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 1 до Порядку № 1165 визначені критерії ризиковості платника податку на додану вартість, у пункті 8 яких вказано: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно із пунктом 1 Порядку прийняття рішень про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520), цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 2 - 4 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

За приписами пунктів 5, 6 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Відповідно до пунктів 9, 10 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Як вбачається із оскаржуваних рішень Комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків №7441286/31496816 від 06.10.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.11.2021 №747 відмовлено у зв`язку із тим, що платником податку не надано копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Суд не погоджується із вказаною підставою прийняття оскаржуваних рішень, з огляду на таке.

Так, реєстрація спірної ПН від 19.11.2021 №747 була зупинена виключно з такої підстави: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. При цьому, правові підстави для зупинення спірної ПН від 19.11.2021 №747 були, з огляду на рішення №340 від 18.01.2022 про відповідність платника податку на додану вартість ТзОВ «Волинь-зерно-продукт» критеріям ризиковості платника податку.

Разом з тим, вказана квитанція від 15.12.2021 про зупинення реєстрації ПН від 19.11.2021 №747 не містили конкретного переліку документів, які платник податків повинен був додатково подати до Комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків для реєстрації в ЄРПН вказаної ПН.

При вирішенні спору суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені у постанові Верховного Суду від 10.06.2021 у справі № 822/1886/18, відповідно до яких у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації ПН платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації ПН.

У постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання ПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації ПН, а не довільно, на власний розсуд (вказана правова позиція підтримана в подальшому у постановах Верховного Суду від 01.12.2021 у справі №600/1878/20-а, від 20.01.2022 у справі № 140/4162/21, від 28.06.2022 у справі № 380/9411/21, від 29.06.2022 у справі № 380/5383/21, від 16.09.2022 у справі № 380/7736/21).

Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючого органу щодо легальності відповідної операції, щодо якої складено ПН, направлену для реєстрації в ЄРПН, хоч і визначений у Порядку № 520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між ними, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів, наданих на підтвердження інформації, зазначеної в ПН, можливим є прийняття рішення щодо реєстрації ПН в ЄРПН, реєстрація якої була зупинена. За відсутності чіткої вимоги щодо документів, які контролюючий орган вважав необхідними для реєстрації ПН, в квитанції про зупинення реєстрації ПН на позивача не може бути перекладена відповідальність у вигляді відмови в реєстрації ПН (вказана правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 27.07.2022 у справі № 520/15348/20).

Отже, не зазначення у квитанціях від 15.12.2021 про зупинення реєстрації ПН від 19.11.2021 №747 чіткого та конкретного переліку документів фактично позбавило позивача можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів для реєстрації спірної ПН.

Суд також зауважує, що пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно з таким переліком. Тобто наданню підлягають лише ті документи, які безпосередньо стосуються предмета господарської операції, за якою оформлено ПН, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

На переконання суду, подані позивачем на розгляд Комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків документи для реєстрації ПН від 19.11.2021 №747 підтверджують господарську операцію з ТзОВ «Полесадсервіс» та ці документи є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію в ЄРПН вказаних ПН.

Так, позивачем на розгляд Комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків було подано копії таких документів: пояснення (документ довільної форми № 1 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.29-33), Договір купівлі-продажу С№1603/92366 від 16.03.2020 (документ довільної форми № 2 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.35-38), специфікація №743 від 19.11.2021 до Договору №1603/92366 від 16.03.2020 (документ довільної форми № 3 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.40-41), видаткова накладна №743 від 19.11.2021 (документ довільної форми № 4 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.43-44), податкова накладна №747 від 19.11.2021 (документ довільної форми № 5 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.46-48), товарно-транспортна накладна №ВЗПСК058428 від 19.11.2021 (документ довільної форми № 6 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.50-51), платіжне доручення №9316 від 19.11.2021 (документ довільної форми № 7 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.53-57), платіжне доручення №9345 від 25.11.2021 (документ довільної форми № 8 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.59-63), картка по рахунку 361 від 31.12. 2021 (документ довільної форми № 9 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.65-66), Договір поставки №8/21-ВЛ від 18.01.2021 (документ довільної форми №10 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.68-73), додаток №1 СА000048025 від 22.10.2021 до договору поставки №8/21-ВЛ від 18.01.2021 (документ довільної форми №11 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.75-76), видаткова накладна №53544 від 12.11.2021 (документ довільної форми №12 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.78-79), сертифікат якості від 01.08.2021 (документ довільної форми №13 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.81-82), товарно-транспортна накладна №20321-1 від 12.11.2021 (документ довільної форми №14 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.84-86), товарно-транспортна накладна №20322-1 від 12.11.2021 (документ довільної форми №15 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.88-90), платіжне доручення №189368 від 25.10.2021 (документ довільної форми №16 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.92-93), картка по рахунку 631 від 31.12.2021 (документ довільної форми №17 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.95-96), договір поставки №12/2021 від 05.11.2020 (документ довільної форми №18 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.98-107), видаткова накладна №7139 від 06.09.2021 (документ довільної форми №19 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.109-110), сертифікат якості від 15.02.2021 (документ довільної форми №20 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.112-113), акт приймання-передачі товару до видаткової накладної №7139 від 06.09.2021 (документ довільної форми №21 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.115-116), платіжне доручення №850 від 07.09.2021 (документ довільної форми №22 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.118-119), платіжне доручення №16706 від 08.09.2021 (документ довільної форми №23 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.121-122), картка по рахунку 631 від 31.12.2021 (документ довільної форми №24 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.124-126), договір поставки №21/07-ЛВ від 22.01.2021 (документ довільної форми №25 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.128-132), видаткова накладна №РН-0015385 від 15.11.2021 (документ довільної форми №26 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.134, 137), товарно-транспортна накладна №ТТН-012433 від 15.11.2021 (документ довільної форми №28 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.135-136, 143-145), сертифікат якості від 13.11.2020 (документ довільної форми №27 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.139-141), платіжне доручення №18774 від 19.10.2021 (документ довільної форми №29 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.147-148), платіжне доручення №18827 від 20.10.2021 (документ довільної форми №30 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.150-151), платіжне доручення №18906 від 21.10.2021 (документ довільної форми №31 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.153-154), платіжне доручення №189261 від 22.10.2021 (документ довільної форми №32 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.156-157), картка по рахунку 631 від 31.12.2021 (документ довільної форми №33 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.159-160), договір поставки №146/2021 АХТ від 04.01.2021 (документ довільної форми №34 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.162-168), видаткова накладна №АХТ-8750 від 20.10.2021 (документ довільної форми №35 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.170-171), сертифікат якості від 24.11.2019 (документ довільної форми №36 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.173-174), експрес-накладна №59000745276043 від 20.10.2021 (документ довільної форми №37 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.176-177), платіжне доручення №18770 від 19.10.2021 (документ довільної форми №38 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.179-180), картка по рахунку 631 від 31.12.2021 (документ довільної форми №39 від 30.09.2022) (т. 1 а.с.182-183).

У спірному рішенні №7441286/31496816 від 06.10.2022 зазначено, що підставою для відмови у реєстрації ПН від 19.11.2021 №747 стало ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Твердження відповідача про те, що «позивачем не подано специфікацій до договорів поставок, товаро-транспортних накладних, які підтверджують поставку товару з ТзОВ «Адама Україна» та ТзОВ «Агрітех Україна» до ТзОВ «Волинь-зерно-продукт», а також відсутні документи, які підтверджують умови транспортування товару» є безпідставними, оскільки Договорами поставки укладеними з ТзОВ «Адама Україна» (ст. 2 Договору поставки№12/2021від05.11.2021 (т.1 а.с.98-106) та з ТзОВ «Агрітех Україна» (п. 2 Договору поставки №146/2021 АХТ від 04.01.2021 року (т.1 а.с.162-167) визначено умови поставки Товару (транспортування) та перелік документів, які надає Постачальник Покупцю - ТзОВ «Волинь-зерно-продукт», якими не передбачено оформлення та надання специфікацій та товарно-транспортних накладних.

Відсутність товарно-транспортних накладних за договором поставки №12/2021 від 05.11.2021 спростовується тим, що доставку товару здійснено за рахунок Постачальника на склад Покупця де він був переданий, що підтверджується Актом приймання-передачі товару від 06.09.2021 (т.1 а.с.115).

Доставка за договором поставки №146/2021 АХТ від 04.01.2021 здійснювалась Новою поштою згідно експрес-накладної №59000745276043 від 20.10.2021 (т.1 а.с.176).

Більше того, правові висновки, викладені у постановах Верховного Суду від 25 лютого 2021 року (справа № 803/1684/17, адміністративне провадження №К/9901/51649/18, ЄДРСРУ №95176997), від 21 січня 2021 року (справа №813/2204/17, адміністративне провадження №К/9901/35740/18, ЄДРСРУ № 94328053), від 24 травня 2019 року (справа №826/7423/16), від 6 лютого 2018 року (справа №816/166/15-а), від 11 вересня 2018 року (справа №804/4787/16) передбачають, що транспортні документи на перевезення товарно-матеріальних цінностей з наслідками формування бази оподаткування податком на прибуток та на додану вартість не є обов`язковими при оподаткуванні операцій за договорами купівлі-продажу або поставки, вони є обов`язковими при оподаткуванні операцій за договорами саме перевезення, а отже, відсутність у позивача деяких товарно-транспортних накладних або наявність в них певних недоліків не може бути самостійним доказом безтоварності господарських операцій.

Суд наголошує, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації ПН. Під час реєстрації ПН фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми критеріями шляхом дослідження документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної саме у ПН. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про те, що оскаржуване рішення Комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 06.10.2022 №7441286/31496816 прийняті без наявності правових та фактичних підстав, позаяк платник надав пояснення та первинні документи щодо господарської операції, по якій складена ПН від 19.11.2021 №747, та, на думку суду, поданих після зупинення реєстрації спірної ПН позивачем вказаних вище первинних документів є достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Вказані первинні документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту, у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарську операцію, передбачених законом підстав для позбавлення права позивача на реєстрацію спірної ПН в ЄРПН судом під час розгляду цієї справи не встановлено.

Відтак, із наведених вище мотивів позовні вимоги про визнання протиправними та скасування вказаних рішень підлягають до задоволення.

Крім того, підлягають до задоволення позовні вимоги про зобов`язання вчинити дії, виходячи з такого.

За приписами частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Пунктом 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (зі змінами) передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання такої події, як набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваного рішення, а подані позивачем пояснення та документи, на думку суду, підтверджують здійснення господарської операції, по якій складена спірна ПН, ознак порушення вимог законодавства щодо її складення вони не містять та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вказаної ПН, тому з метою повного та ефективного захисту прав позивача похідні позовні вимоги про зобов`язання зареєструвати ПН від 19.11.2021 №747 в ЄРПН належить також задовольнити.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, на користь позивача необхідно стягнути судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 2684,00 грн, сплаченого платіжним дорученням від 23.01.2023 №211402. При цьому, на думку суду, судові витрати необхідно стягнути саме з Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, позаяк судом задоволена самостійна позовна вимога немайнового характеру, та саме внаслідок прийняття комісією регіонального рівня спірного рішення були порушені права позивача, а звернена до ДПС України позовна вимога про зобов`язання вчинити дії щодо реєстрації ПН є похідною від вимоги про визнання протиправним та скасування рішення.

Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-зерно-продукт» (45606, Волинська область, Луцький район, село Рованці, вулиця Промислова, 5А, ідентифікаційний код юридичної особи 31496816) до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (65015, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, 15/1, ідентифікаційний код юридичної особи 44104032), Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код юридичної особи 43005393) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.10.2022 №7441286/31496816 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.11.2021 №747.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Волинь-зерно-продукт» податкову накладну від 19.11.2021 №747.

Стягнути з Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-зерно-продукт» судовий збір в розмірі 2684,00 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий

Суддя В.В. Мачульський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2023
Оприлюднено27.03.2023
Номер документу109752874
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —140/945/23

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Постанова від 07.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 23.03.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 07.02.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні