ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
23 березня 2023 року Справа № 280/682/23 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпаки А.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АРСЕНАЛ-СІТІ (вул. Олександрівська, буд. 2, м. Запоріжжя, 69063, код ЄДРПОУ 34067555) до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (вул. Українська, 50, м. Запоріжжя, 69095, код ЄДРПОУ 39820689), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Запорізька міська рада (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105, код ЄДРПОУ 04053915) про визнання дій протиправним, визнання протиправним та скасування витягу та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю АРСЕНАЛ-СІТІ (далі позивач) до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (далі відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Запорізька міська рада, в якій позивач просить суд:
визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області зі складання витягу з нормативної грошової оцінки земель від 29.11.2019 № 3990/207-19;
визнати протиправним і скасувати витяг з нормативної грошової оцінки земель від 29.11.2019 № 3990/207-19, складений Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області;
зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області надати товариству з обмеженою відповідальністю АРСЕНАЛ-СІТІ витяг з нормативної грошової оцінки земель стосовно окремої земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:003:0062 відповідно до вимог чинного законодавства.
В обгрунтування позовних вимог зазначено, що рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015 № 7 було затверджено нормативну грошову оцінку земель. Відповідно до витягу з нормативної грошової оцінки земель від 29.11.2019 № 3990/207-19 вартість земельної ділянки складає 27063108,57 грн. Вважає, що в оскаржуваному Витязі відповідачем неналежним чином враховано коефіціент, який характеризує місцерозташування земельної ділянки, оскільки в попередньому Витязі про нормативну грошову оцінку земельнї ділянки від 08.12.2012 № 252/200/02-24 коефіціент місцерозташування Км2 складав 2,98, а коефіціент впливу локальних факторів Км3 складав 1,12, однак до моменту видачі оскаржуваного витягу ані місцерозташуванняділянки, ані кількість та характер локальних факторів не змінилася, як і не змінилася методика обрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Вважає такі дії відповідача протиправним та просить позов задовольнити.
Ухвалою судді від 06.02.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.
Відповідачем 07.03.2023 до суду подано відзив на позовну заяву, де зазначено, що оскаржуваний Витяг з нормативної грошової оцінки земель від 29.11.2019 № 3990/207-19 був сформований на підставі Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя, виконаної Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Дніпромісто», яка була затверджена рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015 № 7 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя». Значення коефіціентів локальних факторів Км3 розраховані для м. Запоріжжя на підставі чинного законодавства та Технічної документації про нормативну грошову оцінку землі м. Запоріжжя 2013 року та встановлюється згідно Схем прояву локальних факторів оцінки (інженерно-геологічних, санітарно-гігієнічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, функціонально-планувальних та інженерно-інфтраструктурних факторів) вище зазначеної технічної документації. Згідно схеми економіко-планувального зонування земельна ділянка з кадастровим номером 2310100000:05:003:0062 знаходиться у 8 зоні, зональний коефіціент Км2 3,45. Сукупний локальний коефіціент Км3 складає 1,29. Цільове призначення земельної ділянки 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Коефіціент функціонального призначення (Кф) встановлює 2,50. Коефіціент індексації нормативної грошової оцінки земель 1,519. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:003:0062 станом на 01.01.2019 складала 27063108,57 грн. Також зазначив, що Технічні документації про нормативну грошову оцінку землі м. Запоріжжя 2007 року та 2013 року містили відомості про різні значення коефіціентів інженерно-геологічних, санітарно-гігієнічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, функціонально-планувальних та інженерно-інфтраструктурних факторів. Окрім того, у звязку з введенням воєнного стану на території України у відповідача відсутня технічна можливість формувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Вважає свої дії правомірними та просить у задоволенні позову відмовити.
Третьою особою не надано до суду пояснення по суті спору. Про розгляд справи третя особа повідомлена належним чином.
Враховуючи приписи частини 5 статті 262 КАС України, справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).
Згідно з частиною 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
Судом встановлено, що між позивачем та Запорізькою міською радою 20.06.2007 року укладено договір оренди земельної ділянки (кадастровий номер 2310100000:05:003:0062) площею 0,5353 га в районі перехрещення вул. Лермонтова та Прибережної магістралі для розташування громадсько-торгівельного комплексу. В пунктах 1, 14 договору вказано, що земельна ділянка передається для розташування громадсько-торгівельного комплексу.
Згідно ізст. 5 Закону України «Про оцінку земель» від 11 грудня 2003 року
№ 1378-IV (даліЗакон № 1378-IV, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Згідно ізст. 20 цього ж Закону, за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Згідно із ч. 1,ст. 23 цього ж Закону, технічна документація з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.
Згідно із ч. 3ст. 23 цього ж Закону, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно ізп. 3 Розділу І Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів затвердженого наказом Мінагрополітики України № 489 від 25 листопада 2016 року (даліПорядок № 489), інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
Згідно з п. 6 Розділу ІІ Порядку № 489, коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км=Км1*Км2*Км3, де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення; Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони); Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вихідними даними для обчислення коефіцієнта Км є затверджені матеріали Генеральної схеми планування території України, схем планування території Автономної Республіки Крим та областей, генеральні плани населених пунктів у частині, яка характеризує існуючий стан населеного пункту.
Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.
Згідно із абз.2-3 п. 10 Розділу ІІ Порядку № 489, значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.
Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені вдодатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.
Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів здійснюється згідно «Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів», затвердженоїпостановою КМ України № 213 від 23.03.1995зі змінами та доповненнями, за формулою:
Цн = В х Нп : Нк х Кф х Км, де:
Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);
Нп - норма прибутку (6%);
Нк - норма капіталізації (3%);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);
Км - коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки.
Коефіцієнт, який характеризує місцеположення земельної ділянки (Км), обчислюється за формулою: Км = Кмі х Км2 х КмЗ, де
Км1 - коефіцієнт, який характеризує регіональні фактори місцеположення земельної ділянки;
Км2 - коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів;
КмЗ - коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території.
Згідно із п. 2 вказаної Методики, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани території, відомості Державного земельного кадастру, інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
Судом встановлено, що керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про оцінку земель», Податковим кодексом України, Законом України «Про державну експертизу землевпорядної документації», Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213 «Про методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» (із змінами та доповненнями) та розглянувши технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель міста Запоріжжя, розроблену Державним підприємством Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст «Діпромісто» ім. Ю.М. Білоконя, Запорізька міська рада рішенням від 30.06.2015 № 7 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» затвердила технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану Державним підприємством Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст «Діпромісто» ім. Ю.М. Білоконя.
Окрім того, вищезгаданим рішенням також затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Запоріжжя станом на 01.01.2013 року в розмірі 239,50 гривень (двісті тридцять дев`ять грн. 50 коп.), та з урахуванням коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 рік - 299,14 гривень (двісті дев`яносто дев`ять грн. 14 коп.), затверджено економіко-планувальне зонування території міста Запоріжжя, затверджено значення коефіцієнтів місцерозташування Км2 згідно з додатком 1 та значення коефіцієнтів впливу локальних факторів Км3 згідно з додатком 2, а також введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста з 01.01.2016 року.
Як убачається з матеріалів справи, в оскаржуваному витязі від 29.11.2019 № 3990/207-19 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно схеми економіко-планувального зонування земельна ділянка з кадастровим номером 2310100000:05:003:0062 знаходиться у 8 зоні, зональний коефіціент Км2 3,45. Згідно схеми прояву локальних факторів земельна діялнка знаходить в зоні пішоходної доступності до громадських центрів (1,12), у зоні магістралей підвищеного містоформуваного значення (1.10), у зоні пішоходної доступності до національних, зоологічних та дендрологічних памяток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, памятників природи, курортів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон, пляжів (1.05), забезпечена централізованим водопостачанням (1.00), забезпечена централізованим водовідведенням (1.00), забезпечена централізованим теплопостачанням (1.00), забезпечена централізованим газопостачанням (1.00). Сукупний локальний коефіціент Км3 складає 1,29. Цільове призначення земельної ділянки 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Коефіціент функціонального призначення (Кф) встановлює 2,50. Коефіціент індексації нормативної грошової оцінки земель 1,519.
Таким чином, із загальної кількості локальних факторів, які мають вплив при грошовій оцінці земельних ділянок, використовується 7, а саме: Км3 = 1.12 х 1.10 х 1.05 х 1.00 х 1.00 х 1.00 х 1.00 = 1.29.
При цьому до суду не надано доказів, що локальні фактори, які були враховані, не існують або визначені не вірно.
Також до суду не надано доказів невідповідності розміру сукупного коефіцієнту Км3 внаслідок неврахування під час його обрахунку локальних особливостей розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони, що відіграє важливе значення при оцінці земельної ділянки і впливає на кінцеву грошову оцінку земельної ділянки.
Відповідачем в оскаржуваному витязі встановлені розміри зазначених локальних коефіцієнтів Км3 та Км2 не вище, ніж максимальні граничні розміри, визначені вищевказаним Порядком та рішенням Запорізької міської ради.
Застосування локальних коефіцієнтів Км3, які не перевищують встановлені законодавством максимальні значення при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, наведені у витязі не суперечить Порядку № 489 та відповідає прийнятим значенням локальних коефіцієнтів Км3, зазначеним в додатку 2 до рішення Запорізької міської ради від 30.06.2015 № 7.
Суд критично відноситься до посилання позивача про те, що до моменту видачі оскаржуваного витягу ані місцерозташування ділянки, ані кількість та характер локальних факторів не змінилася, як і не змінилася методика обрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, оскільки при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 29.11.2019 № 3990/207-19 враховувалась Технічна документація про нормативну грошову оцінку землі м. Запоріжжя 2013 року, яка містила відомості про інші значення коефіціентів інженерно-геологічних, санітарно-гігієнічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, функціонально-планувальних та інженерно-інфтраструктурних факторів.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя розроблена ДП «Діпромісто» та затверджена рішенням Запорізької міської ради № 7 від 30.06.2015 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», якою затверджено нормативну грошову оцінки земельних ділянок, розташованих в межах міста Запоріжжя та є обов`язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.
Суд зазначає, що витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок формується автоматично, значення коефіцієнтів, застосованих при розрахунку та видачі витягу внесені в програмний комплекс на підставі технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя.
З урахуванням вищевикладеного суд висновує, що у задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправними дій зі складання витягу з нормативної грошової оцінки земель від 29.11.2019 № 3990/207-19, а відтак і у визнанні такого витягу протиправним та його скасуванні слід відмовити.
Щодо позовної вимоги стосовно зобов`язання відповідача надати позивачу витяг з нормативної грошової оцінки земель стосовно окремої земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:003:0062 суд зазначає наступне.
Згідно ст. 15Земельного кодексу України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить, серед іншого, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру.
Згідно ч. 1 ст. 1, ч. 1 ст. 6 Закону України «Про адміністративні послуги» адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб`єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов`язків такої особи відповідно до закону. Суб`єкти звернення мають право на безоплатне отримання інформації про адміністративні послуги та порядок їх надання, що забезпечується шляхом надання їм безоплатного доступу до Реєстру адміністративних послуг, розміщеного на Урядовому порталі, функціонування телефонної довідки та інформування таких суб`єктів через засоби масової інформації.
Відповідно до п. 2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213 (чинною на час звернення позивача з заявами), дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви. У разі подання заяви в електронній формі витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки або мотивована відмова у наданні такого витягу видаються в електронній формі технічними засобами телекомунікацій з накладенням кваліфікованого електронного підпису, а за бажанням заявника можуть також надаватися у паперовому вигляді.
Відповідно до наказу Держземагентства України за № 435 від 25.12.2014 року,з 1 січня 2015 року виключно через Центри надання адміністративних послуг, що утворені при місцевих державних адміністрація та органах місцевого самоврядування, територіальними органами Держземагентства України надаються наступні послуги, зокрема видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Тобто передбачено, що органи Держгеокадастру надають витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Передбачено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки або мотивована відмова у наданні такого витягу видаються у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви. Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області у відповідь на заяву позивача від 11.01.2023 № 02/3-232 листом від 25.01.2023 № 28-8-0.37.1-186/2-23 повідомило, що на сьогоднішній день відсутня обєктивна можливість формувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по м. Запоріжжя.
Згідно п. 1 розділу ІІ Порядку №489 в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Відповідно до п. 1 розділу ІІІ вищевказаного Порядку,за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи (додаток 8) як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (додаток 9).
Згідно п. 9-1 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, до повноважень адміністраторів центрів надання адміністративних послуг та уповноважених посадових осіб виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: надання відомостей з Державного земельного кадастру про землі та земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення, та відмови у їх наданні, витягів з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону.
Згідно пунктів 87, 162, 167 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, витягз Державного земельного кадастру формується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру одночасно з внесенням відповідних відомостей до Державного земельного кадастру відповідно допункту 176цього Порядку та надається заявникові відповідно допункту 178цього Порядку. Відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягу з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру; довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), за формою згідно здодатком 41. Державний кадастровий реєстратор або адміністратор центру надання адміністративних послуг чи уповноважена посадова особа виконавчого органу сільських, селищних, міських рад надає протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви (у разі особистого подання заявником чи уповноваженою ним особою заяви про надання відомостей з Державного земельного кадастру у формівитягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку - у день її надходження) документ, передбаченийпунктом 166цього Порядку, або мотивовану відмову в наданні такого документа.
Все ж таки Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, передбачає видачу інформації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у формі витягів.
Згідно додатку 9 Порядку №489 передбачено, що у витязі із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної діяльний зазначає такий реквізит як «дата формування витягу». Проте, зазначення дати формування витягу не означає, що розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки неможливо вказати на певну дату.
Органи Держгеокадастру надають витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на певні дати, зберігають відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Враховуючи збереження інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на певну дату, можливо сформувати та надати витягпро нормативну грошову оцінку земельних ділянок на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 09.11.2021 року у справі № 905/1680/20 вказувала, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянкице роздруковані за допомогою програмного забезпечення актуальні дані про земельну ділянку, які є у Державному земельному кадастрі та технічній документації з нормативної грошової оцінки земель станом на певну дату. Витяг з нормативної грошової оцінки земельної ділянки може бути доказом проведення такої оцінки та визначати дані про таку оцінку як на момент його видачі, так за попередній період за умови, що нормативно-грошова оцінка земельної ділянки була сталою та не зазнала змін у цей період. Видача витягу є адміністративною послугою, яка надається відповідним управлінням Держгеокадастру на виконання приписів Закону України від 06 вересня 2012 року № 5203-VI «Про адміністративні послуги» та постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2011 року № 835 «Деякі питання надання Державною службою геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг», що не позбавляє йогонадати власнику (органу місцевого самоврядування) більш повну інформацію про зміни в нормативній грошовій оцінці конкретної земельної ділянки за попередній період, виходячи з технічної документації на таку земельну ділянку, яка зберігається в даних Державного земельного кадастру, оформивши відповідну довідку. За наявності збережених попередніх відомостей у системі Державного земельного кадастру про проведену нормативну грошову оцінку земельної ділянки, визначеної конкретним кадастровим номером, власник такої ділянки не може бути обмеженим у праві на отримання такої інформації, якщо вона необхідна йому для захисту своїх земельних прав.
Суд враховує висновки Великої Палати Верховного Суду з приводу того, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки можливо сформувати станом на певну дату, та витяг з нормативної грошової оцінки земельної ділянки може містити дані як на момент його видачі, так і за попередній період.
Суд не бере до уваги посилання відповідача на те, що відповідно до наказу Держгеокадастру від 11.08.2022 № 225 «Про затвердження переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких неможливе надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки» із наступних підстав.
Дійсно, 11.08.2022 Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру було видано наказ № 225 «Про затвердження переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких неможливе надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки», яким увесь Запорізький район було включено до згаданого переліку.
Однак, наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 16.01.2023 № 21 «Про затвердження Переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких неможливе надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки» визнано такими, що втратили чинність, накази Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру: від 11.08.2022 N 225 "Про затвердження Переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких неможливе надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки"; від 28.10.2022 N 317 "Про внесення змін до Переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких неможливе надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки".
Таким чином посилання відповідача на відсутність технічної можливості формувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є необгрунтованим, оскільки станом на момент відповіді на заяву позивача від 11.01.2023 № 02/3-232 листом від 25.01.2023 № 28-8-0.37.1-186/2-23 ні м. Запоріжжя, ні Запорізький район не входили до переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких неможливе надання такого витягу.
За таких обставин суд вбачає, що вимога про зобов`язання відповідача видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер: 2310100000:05:003:0062 на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації підлягає задоволенню та є такою, яку відповідач зможе виконати.
Cуд враховує положення Висновку N 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява N 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява N 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява N 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Відповідно позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.
Відтак, судовий збір у розмірі 2684,00 грн. підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області відповідно до задоволених позовних вимог.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст.72,77,139,241,243-246,255 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю АРСЕНАЛ-СІТІ (вул. Олександрівська, буд. 2, м. Запоріжжя, 69063, код ЄДРПОУ 34067555) до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (вул. Українська, 50, м. Запоріжжя, 69095, код ЄДРПОУ 39820689), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Запорізька міська рада (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105, код ЄДРПОУ 04053915) про визнання дій протиправним, визнання протиправним та скасування витягу та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області видати Товариству з обмеженою відповідальністю АРСЕНАЛ-СІТІ витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:05:003:0062 на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації.
В іншій частині позовної заяви відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АРСЕНАЛ-СІТІ (вул. Олександрівська, буд. 2, м. Запоріжжя, 69063, код ЄДРПОУ 34067555) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (вул. Українська, 50, м. Запоріжжя, 69095, код ЄДРПОУ 39820689) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 2684 грн. 00 коп.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 23.03.2023.
Суддя А.В. Сіпака
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2023 |
Оприлюднено | 27.03.2023 |
Номер документу | 109754210 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні