Рішення
від 23.03.2023 по справі 600/809/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 березня 2023 р. м. Чернівці Справа № 600/809/23-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боднарюка О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Дністровської окружної прокуратури до Комунального підприємства "Сокиряни-благоустрій" Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької область, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Сокирянської міської ради Чернівецької області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Керівник Дністровської окружної прокуратури, який діє в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі - позивач), звернувся в суд з позовом до Комунального підприємства "Сокиряни-благоустрій" Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької область (далі - відповідач), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Сокирянської міської ради Чернівецької області, в якому просить:

- визнати бездіяльність протиправною та зобов`язати Комунальне підприємство "Сокиряни-благоустрій" Сокирянської міської ради Чернівецької області привести у стан готовності захисні споруди: № 98002, що знаходиться за адресою: вул. Михайла Грушевського, 1, м. Сокиряни; №98020, що знаходиться за адресою: вуя. Ярослава Мудрого, 2в, м. Сокиряни;№98021, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 16, м. Сокиряни;№98022, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 14а, м. Сокиряни;№ 98023, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 4, м. Сокиряни;№98024, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 8, м. Сокиряни; №98045, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 10а, м. Сокиряни; №98046, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 12, м. Сокиряни;№ 98050, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 9, м. Сокиряни; №98051, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 12а, м. Сокиряни;№98052, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, 21, м. Сокиряни; № 98054, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, 23, м. Сокиряни; №98055, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, 25, м. Сокиряни; №98061, що знаходиться за адресою: вул. Івана Кожедуба (Чкалова), 2, м. Сокиряни; № 98066, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 15, м. Сокиряни; № 98067, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 17, м. Сокиряни; № 98068, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 16, 17, м. Сокиряни; №98070, що знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 2а, м. Сокиряни; №98082, що знаходиться за адресою: вул. Княгині Ольги, 7, м. Сокиряни; № 98085, що знаходиться за адресою: вул. Гетьмана Сагайдачного, 4а, м. Сокиряни; №98088, що знаходиться за адресою: вул. Покровська (Ватутіна), 44, м. Сокиряни; № 98092, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 7, м. Сокиряни; №98094, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 8, м. Сокиряни; №98095, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 5, м. Сокиряни; №98103, що знаходиться за адресою: вул. Княгині Ольги (Гастело), 42, м. Сокиряни; №98105, що знаходиться за адресою: вул. Василя Симоненка, 25, м. Сокиряни; №98116, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 9, м. Сокиряни; №98117, що знаходиться за адресою: вул. Сергія Нігояна, 6а, м. Сокиряни; №98128, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 53, м. Сокиряни; №98130, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 3, м. Сокиряни; №98156, що знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 3, м. Сокиряни; №98158, що знаходиться за адресою: вул. Михайла Грушевського, 23, м. Сокиряни; №98164, що знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 26, м. Сокиряни; - №98165, що знаходиться за адресою: вул. Кобилянська, 36, м. Сокиряни; №98176, що знаходиться за адресою: вул. Дружби, 4, м. Сокиряни, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ.

1. Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає про бездіяльність КП «Сокиряни-благоустрій» протягом тривалого періоду часу та не готовність, як наслідок, споруд цивільного захисту до убезпечення життя та здоров`я членів Сокирянської територіальної громади у разі ракетних атак та проведення бойових дій, що є неприпустимим в умовах сьогодення.

Звертав увагу суду на те, що захисні споруди цивільного захисту населення, балансоутримувачем яких є КП «Сокиряни-благоустрій», є важливими спорудами цивільного захисту, які при необхідності, а саме внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів здатні розмістити жителів Сокирянської територіальної громади.

Відтак вважає, що наявні достатні підстави для зобов`язання КП «Сокиряни- благоустрій» Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області вжити відповідних заходів задля приведення вищезазначених захисних споруд цивільного захисту у стан готовності до використання за призначенням.

2. Відповідач подав до суду відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого заперечив щодо позовних вимог, з огляду на наступне.

Заперечуючи проти позову зазначив, що позивачем не надано суду доказів про те, що зазначені вище захисні споруди цивільного захисту перебувають на балансі відповідача чи у власності останнього, відтак і відсутні підстави для задоволення позову.

3. Третя особа подала до суду письмові пояснення, в обґрунтування яких зазначені переважно подібні аргументи, які викладенні відповідачем у відзиві на адміністративний позов.

Зокрема те, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог, оскільки відповідач не є власником та балансоутримувачем спірних захисних споруд цивільного захисту.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ В СПРАВІ.

1. Ухвалою суду відкрито провадження в справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

2. Ухвалою суду відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача, про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ ТА ВІДПОВІДНІ ПРАВОВІДНОСИНИ.

1. Згідно з інформацією Чернівецької обласної військової адміністрації від 14.09.2022 № 01.46-23/6668, на території Дністровського району перебувають у відповідному фонді захисні споруди цивільного захисту №98002, № 98020, №98021, №98022, № 98023, № 98024, №98045, № 98046, № 98050, №98051, №98052, №98054, № 98055, № 98061, №98066, № 98067, №98068, №98070, №98082, №98085, № 98088, №98092, №98094, №98095, №98101, №98103, №98105, №98116, №98117, № 98128, №98130, №98156, №98158, №98164, №98165, №98176 (балансоутримувач КП «Сокиряни-благоустрій»).

Аналогічну інформацію щодо облікованих споруд цивільного захисту населення надано на запит окружної прокуратури Дністровським РВ ГУ ДСНС України у Чернівецькій області.

2. Разом з тим, як встановлено судом, захисні споруди цивільного захисту - протирадіаційні укриття, які перебувають на балансі КП «Сокиряни - благоустрій» №98002, № 98020, №98021, №98022, № 98023, № 98024, №98045, № 98046, № 98050, №98051, №98066, № 98067, №98068, №98070, №98082, №98085, №98092, №98094, №98095, №98105, №98116, №98117, № 98128, №98130, №98156, №98158, №98164, №98165 згідно з актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, які проведено 21.12.2022 за участю працівників Дністровського РВ ГУ ДСНС України у Чернівецькій області у присутності балансоутримувача та представників міської ради, оцінені як обмежено готові до використання за призначенням. Водночас, захисні споруди цивільного захисту - протирадіаційні укриття №98052, № 98054, №98055, №98061, №98088, №98103, №98176 згідно з актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, які проведено 16.08.2022, 17.08.2022 та 22.08.2022, оцінені як неготові до використання за призначенням.

3. Крім того, поведеними підпорядкованими підрозділами органів ДСНС України у Чернівецькій області перевірками стану додержання КП «Сокиряни - благоустрій» вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки протягом 2018-2021 років перевірками встановлено ряд порушень.

Зокрема, перевіркою проведеною Сокирянським районним відділом управління ДСНС України у Чернівецькій області у період з 10.07.2018 до 23.07.2018 встановлено, що стан приміщень сховища (протирадіаційного укриття) не приведено в порядок, захисні споруди не укомплектовані документацією; не відновлено працездатний стан захисно-герметичних (герметичних) воріт, дверей, ставень, механізмів задраювання; не відновлено вентиляцію сховищ; непрацездатний стан зв`язку (телефон, радіо), систем опалення, водопостачання, каналізації; захисні споруди не укомплектовано засобами пожежегасіння, майном, що вбачається з акту перевірки № 73, припису від 23.07.2018 №67.

4. Також проведеною перевіркою Сокирянським районним сектором Управління ДСНС України у Чернівецькій області у період з 15.07.2019 до 26.07.2019, виявлено аналогічні порушення, зокрема, захисні споруди не забезпечені первинними засобами пожежогасіння, системами зв`язку і оповіщення; не обладнані системою внутрішнього протипожежного водопостачання, системами пожежної автоматики і сигналізацією; експлуатація та утримання електрообладнання захисної споруди не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері улаштування електроустановок; не утримуються в належному технічному стані комунікації, інженерні мережі, інженерне обладнання; знаходяться у не справному стані системи життєзабезпечення, системи водопостачання, каналізації і опалення захисних споруд; захисні споруди не забезпечені необхідним майном та засобами на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю, що вбачається з акту перевірки від 26.07.2019 № 161 та припису від 26.07.2019 № 137.

5. Згідно проведеної перевірки Сокирянським районним сектором Управління ДСНС України у Чернівецькій області у період з 19.04.2021 до 28.04.2021, аналогічно зафіксовано, що захисні споруди цивільного захисту № 98002, №98020, №98021, №98022, № 98023,№98024, №98045, №98046,№ 98050, №98051,№98052,№ 98054, № 98055,№98061, № 98066, №98067,№ 98068, № 98069, №98070, №98082, № 98085, №98088, № 98092, №98094, №98095, №98101,№98103, №98105, №98116,№98117, №98130, №98156,№98158, 98164, №98165,№98176, №98128не забезпечені первиннимизасобами пожежогасіння; системами внутрішнього протипожежного водопостачання, пожежної автоматики і сигналізацією не обладнані. Експлуатація та утримання електрообладнання захисних споруд не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері улаштування електроустановок; у не справному стані знаходяться комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання; утримуються в неналежному стані і не захищені від корозії системи життєзабезпечення, водопостачання, каналізації і опалення захисних споруд; інженерні комунікації не пофарбовані відповідно до їх призначення; захисні споруди не забезпечені засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку, а також спеціальним інвентарем та майном, у тому числі на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю. Перевірка на герметичність захисних споруд цивільного захисту, систем вентиляції своєчасно не проводиться; відсутні плани консервації та збереження спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд; відсутні системи зв`язку і оповіщення у разі розміщення в них пункту управління, тощо, зазначені порушення зафіксовані в акті перевірки від 28.04.2021 № 78 та приписі від 06.05.2021 № 58.

ДО ВКАЗАНИХ ПРАВОВІДНОСИН СУД ЗАСТОСОВУЄ НАСТУПНІ ПОЛОЖЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ТА РОБИТЬ ВИСНОВКИ ПО СУТІ СПОРУ.

1.Згідно зі статтею 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

2. Відповідно до ст. 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

3.Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений на відповідний термін на підставі указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 № 133/2022, від 18.04.2022 № 259/2022, від 17.05.2022 № 341/2022, від 12.08.2022 № 573/2022, від 07.11.2022 № 757/2022.

4. Відповідно до ст. 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно ст. 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

5.Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України (далі Кодекс ЦЗ) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом, відповідно до ст. 4 Кодексу ЦЗ, є комплекс заходів, які реалізуються на території України в мирний час та в особливий період і спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна, матеріальних і культурних цінностей від надзвичайних запобігання виникненню таких ситуацій та інших небезпечних подій, ситуацій та подій, ліквідацію їх наслідків, надання допомоги постраждалим, здійснення державного нагляду (контролю) у 1 сфері пожежної та техногенної безпеки.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 21 Кодексу ЦЗ громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту» та їх використання.

Відповідно до ч. 4 ст. 32 Кодексу ЦЗ для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до ч. 5 ст. 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд з фонду та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

6.Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (далі Порядок №138), визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу ЦЗ, п. 9 Порядку №138 утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням і здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони (перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

У відповідності до п. 3 Порядку №138 балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Згідно пункту 10 Порядку №138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття заселення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у Готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті західної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

7.Частиною 1 ст. 20 Кодексу ЦЗ визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій, забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту.

Згідно пункту 11 Порядку №138 вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

8.Відповідно до п. 1 Розділу І «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимоги).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимоги).

Відповідно підпункту 1 п. 2 розділу VI Вимоги, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувач і здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимоги).

Підпунктами 5, 6 п. 2 розділу VI Вимоги визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану і готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 п. 2 Розділу VI Вимоги під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого, інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може фути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використанню за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готового або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основ них недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги).

9.Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138.

Відтак, систематичне невжиття визначених законодавством заходів з метою приведення захисних споруд цивільного захисту, балансоутримувачем яких є відповідач до стану готовності, суперечать інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Аналогічні правові позиції за позовами прокурора неведено Верховний Суд у справі №826/12192/16 постанова від 03.10.2018 та у справі №820/5164/15 постанова від 25.07.2019.

10. Вказане свідчить про допущену бездіяльність відповідача щодо не вжиття заходів по приведенню у стан готовності зазначених вище захисних споруд, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018

Таким чином, суд дійшов до висновку про наявність правових підстав для визнання протиправною бездіяльність відповідач щодо не вжиття заходів по приведенню у стан готовності визначених вище захисних споруд, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 та зобов`язання відповідача привести у стан готовності такі захисні споруди, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

11. Стосовно твердження відповідача у відзиві про те, що останній не є балансоутримувачем та власником захисних споруд, суд зазначає, що у матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази про те, що відповідачем у встановленому законодавством порядку доведено до відома уповноважених органів інформацію про зняття з балансу захисних споруд цивільного захисту, а також про відсутність на балансі захисних споруд цивільного захисту.

Натомість, як вбачається з матеріалів справи, під час проведення оцінки стану готовності захисних споруд цивільного захисту, був присутній директор КП "Сокриняни Благоустрій", який своїм підписом в акті засвідчив та підтвердив перебування вищезгаданих споруд на балансі КП "Сокриняни Благоустрій". (а.с. 188-194, 195-199, 200-204 т.1)

12. Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Станом на час розгляду справи доказів приведення у стан готовності захисних споруд, відносно яких заявлені позовні вимоги, відповідачем суду не надано.

Зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, суд дійшов висновку, що заявлені вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.

1. Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

2. Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, відтак відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Керівник Дністровської окружної прокуратури, який діє в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Комунального підприємства "Сокиряни-благоустрій" Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької область, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Сокирянської міської ради Чернівецької області, задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства "Сокиряни-благоустрій" Сокирянської міської ради Чернівецької області щодо не вжиття заходів по приведенню у стан готовності захисних споруд: № 98002, що знаходиться за адресою: вул. Михайла Грушевського, 1, м. Сокиряни; №98020, що знаходиться за адресою: вуя. Ярослава Мудрого, 2в, м. Сокиряни;№98021, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 16, м. Сокиряни;№98022, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 14а, м. Сокиряни;№ 98023, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 4, м. Сокиряни;№98024, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 8, м. Сокиряни; №98045, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 10а, м. Сокиряни;№98046, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 12, м. Сокиряни; № 98050, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 9, м. Сокиряни;№98051, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 12а, м. Сокиряни;№98052, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, 21, м. Сокиряни;№ 98054, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, 23, м. Сокиряни; № 98055, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, 25, м. Сокиряни; №98061, що знаходиться за адресою: вул. Івана Кожедуба (Чкалова), 2, м. Сокиряни; № 98066, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 15, м. Сокиряни; № 98067, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 17, м. Сокиряни; № 98068, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 16, 17, м. Сокиряни; №98070, що знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 2а, м. Сокиряни; №98082, що знаходиться за адресою: вул. Княгині Ольги, 7, м. Сокиряни; № 98085, що знаходиться за адресою: вул. Гетьмана Сагайдачного, 4а, м. Сокиряни; №98088, що знаходиться за адресою: вул. Покровська (Ватутіна), 44, м. Сокиряни; № 98092, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 7, м. Сокиряни; №98094, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 8, м. Сокиряни; №98095, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 5, м. Сокиряни; №98103, що знаходиться за адресою: вул. Княгині Ольги (Гастело), 42, м. Сокиряни; №98105, що знаходиться за адресою: вул. Василя Симоненка, 25, м. Сокиряни; №98116, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 9, м. Сокиряни; №98117, що знаходиться за адресою: вул. Сергія Нігояна, 6а, м. Сокиряни; №98128, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 53, м. Сокиряни; №98130, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 3, м. Сокиряни; №98156, що знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 3, м. Сокиряни; №98158, що знаходиться за адресою: вул. Михайла Грушевського, 23, м. Сокиряни; №98164, що знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 26, м. Сокиряни; - №98165, що знаходиться за адресою: вул. Кобилянська, 36, м. Сокиряни; №98176, що знаходиться за адресою: вул. Дружби, 4, м. Сокиряни, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

2. Зобов`язати Комунальне підприємство "Сокиряни-благоустрій" Сокирянської міської ради Чернівецької області привести у стан готовності захисні споруди: № 98002, що знаходиться за адресою: вул. Михайла Грушевського, 1, м. Сокиряни;№98020, що знаходиться за адресою: вуя. Ярослава Мудрого, 2в, м. Сокиряни;№98021, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 16, м. Сокиряни;№98022, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 14а, м. Сокиряни; № 98023, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 4, м. Сокиряни;№98024, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 8, м. Сокиряни; №98045, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 10а, м. Сокиряни;№98046, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 12, м. Сокиряни;№ 98050, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 9, м. Сокиряни;№98051, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 12а, м. Сокиряни;№98052, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, 21, м. Сокиряни;-№ 98054, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, 23, м. Сокиряни; № 98055, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, 25, м. Сокиряни; №98061, що знаходиться за адресою: вул. Івана Кожедуба (Чкалова), 2, м. Сокиряни; № 98066, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 15, м. Сокиряни; № 98067, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 17, м. Сокиряни; № 98068, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 16, 17, м. Сокиряни; №98070, що знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 2а, м. Сокиряни; №98082, що знаходиться за адресою: вул. Княгині Ольги, 7, м. Сокиряни; № 98085, що знаходиться за адресою: вул. Гетьмана Сагайдачного, 4а, м. Сокиряни; №98088, що знаходиться за адресою: вул. Покровська (Ватутіна), 44, м. Сокиряни; № 98092, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 7, м. Сокиряни; №98094, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 8, м. Сокиряни; №98095, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 5, м. Сокиряни; №98103, що знаходиться за адресою: вул. Княгині Ольги (Гастело), 42, м. Сокиряни; №98105, що знаходиться за адресою: вул. Василя Симоненка, 25, м. Сокиряни; №98116, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 9, м. Сокиряни; №98117, що знаходиться за адресою: вул. Сергія Нігояна, 6а, м. Сокиряни; №98128, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 53, м. Сокиряни; №98130, що знаходиться за адресою: вул. Перемоги, 3, м. Сокиряни; №98156, що знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 3, м. Сокиряни; №98158, що знаходиться за адресою: вул. Михайла Грушевського, 23, м. Сокиряни; №98164, що знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 26, м. Сокиряни; - №98165, що знаходиться за адресою: вул. Кобилянська, 36, м. Сокиряни; №98176, що знаходиться за адресою: вул. Дружби, 4, м. Сокиряни, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

3. Розподіл судових витрат не здійснюється.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Керівник Дністровської окружної прокуратури (вул. Сагайдачного, 39"Б", смт. Кельменці, Дністровський район, Чернівецька область, 60100, код ЄДРПОУ: 02910120).

Відповідач - Комунальне підприємство "Сокиряни-благоустрій" Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької область (вул. Центральна, 44, м. Сокиряни, Дністровський район, Чернівецька область, 60200, код ЄДРПОУ: 33094368).

Третя особа - Сокирянська міська рада Чернівецької області (вул.Михайла Грушевського, 6А, м.Сокиряни, Чернівецька область, 60200, код ЄДРПОУ: 04062156 ).

Суддя О.В. Боднарюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2023
Оприлюднено27.03.2023
Номер документу109756527
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —600/809/23-а

Постанова від 07.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 23.03.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні