Ухвала
від 27.03.2023 по справі 461/5577/21
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/5577/21

Провадження № 1-кс/461/1637/23

УХВАЛА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27.03.2023 року м.Львів

Слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1

з участю:

секретаря судового засідання ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м.Львові погоджене з першим заступником керівника Львівської обласної прокуратури ОСОБА_3 клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУ НП у Львівській області ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020140000000180, відомості про яке 10.12.2020 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за підозрою ОСОБА_5 та ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України та ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, -

в с т а н о в и в:

24 березня 2023 р. до Галицького районного суду м. Львова надійшло погоджене з першим заступником керівника Львівської обласної прокуратури ОСОБА_3 клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУ НП у Львівській області ОСОБА_4 , в якому просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020140000000180 від 10.12.2020 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, до 5 (п`яти) місяців, тобто до 30 червня 2023 року.

В обґрунтуваннявнесеного клопотанняпокликається нате,що дляотримання доказів,які можутьбути використаніпід чассудового розгляду,зокрема отриманнявисновку судовоїпочеркознавчої експертизидокументів,виконання якоїдоручено експертамЛьвівського науково-дослідногоекспертно-криміналістичногоцентру МВСУкраїни,завершення розсекреченняматеріалів проведеннянегласних слідчих(розшукових)дій,проведення іншихслідчих розшуковихдій,а такожте,що вказанідії немогли бутиздійснені тазавершені ранішез об`єктивнихпричин тавнаслідок складностіпровадження,необхідно продовжитистрок досудовогорозслідування доп`яти місяців,тобто до30червня 2023року

27 березня 2023 року від слідчого ОСОБА_4 надійшла заява про розгляд клопотання у його відсутності. Клопотання підтримує та просить суд таке задоволити.

27 березня 2023 року від захисників ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та підозрюваного ОСОБА_10 надійшли заяви про розгляд клопотання про продовження строку у їх відсутності. Проти задоволення клопотання не заперечили.

27 березня 2023 року від захисників ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та підозрюваного ОСОБА_7 надійшли заяви про розгляд клопотання про продовження строку у їх відсутності. Проти задоволення клопотання не заперечили.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Встановлено, що відділом розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУНП у Львівській області за процесуального керівництва Львівської обласної прокуратури розслідується кримінальне провадження, відомості про яке 10.12.2020 внесено до системи Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020140000000180 за підозрою ОСОБА_5 та ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України та ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 (далі ОСОБА_7 ), перебуваючи на посаді Грядівського сільського голови Жовківського району Львівської області (далі Грядівського сільського голови), будучи службовою особою органу державної влади, здійснюючи свою службову діяльність за адресою: АДРЕСА_1 , достовірно знаючи, що земельна ділянка 4622782500:02:000:0027, площею 0,100 га, незаконно відведена в комунальну власність за рахунок земель державної власності, які знаходяться на території Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області (далі с. Гряда) та перебувають у постійному користуванні Інституту біології тварин Національної академії аграрних наук (код ЄДРПОУ 30995014, далі Інститут біології тварин НААН), зловживаючи своїм службовим становищем, діючи у власних інтересах та в інтересах третіх осіб, всупереч інтересам служби, за попередньою змовою групою осіб із фізичними особами підприємцями сертифікованими інженерами-землевпорядниками ОСОБА_11 та ОСОБА_6 , у період часу з жовтня 2015 року по листопад 2020 року, вчинив незаконні дії щодо забезпечення розпорядження землями державної форми власності та їх передачі в приватну власність, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Так, за результатами виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, які відбулись 31.10.2010 та 25.10.2015, ОСОБА_7 було обрано Грядівським сільським головою. Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський голова є головною посадовою особою територіальної громади села.

Пунктами 1 та 13 ч. 6 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади, та є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою.

Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_7 постійно здійснював функцію представника місцевого самоврядування, а також обіймав в органах місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до вимог ч. 3 ст. 18 КК України є службовою особою.

Згідно положень до ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський голова, представляє раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписує рішення ради та її виконавчого комітету, тощо, а також несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», посадові особи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією України і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, актами органів місцевого самоврядування, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно положень ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. Відповідно до п. 15 ст. 46 Закону, протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради.

Так, відповідно до Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ - ЛВ №004380 від 21.08.1996 Жовківською районною радою народних депутатів, посвідчено у встановленому порядку Львівському біотехнологічному центру Української академії аграрних наук на території Грибовицької та Грядівської сільських рад Жовківського району Львівської області право постійного користування земельною ділянкою державної власності, загальною площею 314,7 га. Частини зазначеної земельної ділянки, площами 239,7 га та 30,3 га, розміщені безпосередньо на території Грядівської сільської ради.

Згідно постанов Президії Української академії аграрних наук та в подальшому постанов Президії Національної академії аграрних наук, прийнятих в період 1996-2002, Інститут біології тварин НААН є правонаступником Львівського біотехнологічного центру УААН та відповідно єдиним законним користувачем земельних ділянок державної форми власності сільськогосподарського призначення, площами 239,7 га та 30,3 га, розташованими на території Грядівської сільської ради. Зазначені обставини з приводу постійного користувача вказаної земельної ділянки були достовірно відомі Грядівському сільському голові ОСОБА_7 у зв`язку із реалізацією службових повноважень на цій посаді.

Відповідно до п. 2 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про державний земельний кадастр», земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номеру.

ОСОБА_7 , діючи умисно та цілеспрямовано, з метою незаконного розпорядження землями державної власності, зловживаючи службовим становищем, у жовтні 2015 року, за попередньою змовою із фізичною особою-підприємцем сертифікованим інженером-землевпорядником ОСОБА_5 (сертифікат №012223, виданий 04.06.2014), залучив останнього до виконання технічних робіт з розробки Проекту землеустрою зі зміни меж села Гряда, у ході виконання яких останній повинен був сприяти ОСОБА_7 у неправомірній зміні меж населеного пункту села Гряда шляхом розроблення відповідного проекту землеустрою із внесенням до такого недостовірних даних щодо категорії земель, цільового призначення земельних ділянок та землекористувачів, які необхідно було включити у межі вказаного населеного пункту з подальшим їх віднесенням до комунальної власності.

Так, листом №655 від 15.10.2015 Грядівський сільський голова ОСОБА_7 звернувся до фізичної особи підприємця ОСОБА_5 про розробку Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради.

Згідно з розробленим проектом землеустрою визначено, що до складу земель, які включаються в межі села Гряда, віднесено ділянку загальною площею 79,1356 га, яка фактично перебуває в користуванні Інституту біології тварин НААН, право на яке посвідчено актом серії ІІ - ЛВ №004380 від 21.08.1996.

Згідно положень п. 4 розділу ІІ Закону України «Про розмежування земель державної та комунальної власності», до земель державної власності належали, в тому числі: земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, які перебувають у постійному користуванні державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій.

Статтею 117 Земельного кодексу України встановлено, що передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки, здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим кодексом. До земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, належать земельні ділянки, зокрема, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна державної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об`єктів у комунальну власність.

Частинами ст. 5, 7 статті 7 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» визначено, що передача об`єктів права державної власності у комунальну власність оформлюється актом приймання-передачі, який підписується головою та членами комісії.

Згідно із ч. 3 ст. 5 Закону України «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, національних галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», вилучення земельних ділянок Національної академії наук України та Національних галузевих академій наук може здійснюватися лише за згодою Президії Національної академії наук України та Президії Національних галузевих академій наук відповідно до Земельного кодексу України.

При цьому, згода Президії НААН на вилучення з постійного користування Інституту біології тварин НААН частини земельної ділянки площею 79,1356 га не надавалася та у складі проектної документації відсутня, про що було достовірно відомо ОСОБА_7 .

Таким чином, Грядівський сільський голова ОСОБА_7 , діючи умисно, в порушення вимог ст.ст. 78, 80, 117, 141, 173 Земельного кодексу України, вимог ст. 7 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» та ст. 5 Закону України «Про особливості правового режиму діяльності «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, національних галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», п. 34 ч. 1 ст. 26 та підпункту 9 пункту «б» частини першої ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», отримавши від ФОП ОСОБА_5 розроблений ним Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради, виніс розпорядження Грядівського сільського голови № 53 від 10.10.2016, яким погодив вказаний Проект (пункт 1) та прийняв також рішення про передачу його для погодження голові Жовківської районної державної адміністрації (пункт 2) та до Жовківської районної ради (пункт 3).

Розроблений ФОП ОСОБА_5 проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області, Грядівським сільським головою ОСОБА_7 упродовж робочого дня 18.11.2016 був поданий до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області для проведення державної землевпорядної експертизи (вхідний номер 1876 від 18.11.2016).

Згідно висновку державної землевпорядної експертизи № 1876 від 14.12.2016, затвердженого начальником Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, який надійшов до Грядівської сільської ради у грудні 2016 року (більш точної дати не встановлено), зазначений Проект землеустрою оцінено негативно та не погоджено, у тому числі у зв`язку із включенням до складу переліку земель, які заплановано для переходу у комунальну власність, земельних ділянок державної форми власності без врахування вимог частини другої статті 117 Земельного кодексу України.

Продовжуючи свої злочинні дії, ОСОБА_7 , діючи умисно, з метою надання вигляду правомірного процесу передачі земель Інституту біології тварин НААН у власність окремих громадян, в березні 2017 року, шляхом використання повноважень на займаній посаді, ініціював розгляд на сесії Грядівської сільської ради питання про погодження Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради, який погоджено рішенням X-ї сесії VI-того скликання цієї сільської ради за № 16 від 29.03.2017. При цьому зміст вказаного проекту не відповідав вимогам ст.117 Земельного кодексу України, встановлені порушення вимог законодавства при формуванні Проекту землеустрою усунені не були, про що було достовірно відомо ОСОБА_7 .

У зв`язку із анулюванням наказом Держгеокадастру № 110 від 21.04.2017 ОСОБА_5 кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника, ОСОБА_7 , за попередньою змовою із ОСОБА_5 , залучив сертифікованого інженера-землевпорядника ОСОБА_6 (кваліфікаційний сертифікат №001529 від 30.01.2013) на підставі договору субпідряду між зазначеними підприємцями від 26.10.2017 №001-с/2017 до подальшої розробки вказаного Проекту.

22.01.2018 упродовж робочого дня ОСОБА_7 звернувся до Жовківської районної державної адміністрації Львівської області з листом вих. № 47 від цієї ж дати про затвердження Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради, розроблених ФОП ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_6 .

Згідно розпорядження Жовківської районної державної адміністрації №111 від 15.02.2018 вказаний проект землеустрою погоджено (пункт 1) та зобов`язано Грядівського сільського голову забезпечити проведення державної землевпорядної експертизи даного Проекту (пункт 2 розпорядження).

05.03.2018 ОСОБА_7 листом № 133 від 28.02.2018 повторно звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області з відповідними матеріалами про затвердження Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради (вхідний номер 237 від 05.03.2018).

Згідно висновку державної землевпорядної експертизи № 237 від 27.03.2018, затвердженого в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Грядівською сільською радою Проект землеустрою оцінено як такий, що не в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам та повертається на доопрацювання, у тому числі у зв`язку із включенням до складу переліку земель, які заплановано для переходу у комунальну власність, земельних ділянок державної форми власності без врахування вимог статей 83, 84, 117 Земельного кодексу України та розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності».

28.03.2018 ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою із ФОП ОСОБА_6 , листом № 210 від цієї ж дати повторно звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області з проханням зняти усунуті зауваження згідно висновку державної експертизи землевпорядної документації № 237 від 27.03.2018, на підставі коректурного аркушу (листа) про усунення таких зауважень, підписаного ФОП ОСОБА_6 та скріпленого відтиском його круглої мастичної печатки як фізичної особи підприємця, код НОМЕР_1 (без додатків), у якому фактично визначені у висновку цієї експертизи порушення вимог законодавства щодо порядку передачі земель з державної в комунальну власність жодним чином не усунуто, рішення уповноваженого державного органу Національної академії аграрних наук України щодо згоди на передачу земель державної власності, які перебувають в постійному користуванні Інституту біології тварин НААН та знаходяться на території Грядівської сільської ради, не отримано та до матеріалів Проекту не долучено.

Однак, службовими особами Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, в порушення вимог статей 83, 84, 117 Земельного кодексу України та розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», за результатами розгляду листа ОСОБА_7 № 210 від 28.03.2018 та наданого ним коректурного листа ФОП ОСОБА_6 зауваження, встановлені згідно висновку державної експертизи землевпорядної документації № 237 від 27.03.2018, незаконно враховано, про що відповідальною службовою особою зроблено рукописний запис «Зауваження враховано» у примірнику даного висновку державної експертизи землевпорядної документації.

Зазначений проект землеустрою Грядівським сільським головою ОСОБА_7 з відповідними матеріалами в жовтні 2018 року подано на затвердження Жовківської районної ради.

Рішенням чергової 26-ї сесії VII-го демократичного скликання Жовківської районної ради № 29 від 18.10.2018 затверджено поданий ОСОБА_7 проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області, який фактично не відповідав вищевказаним вимогам законодавства України.

Продовжуючи свої протиправні дії, Грядівський сільський голова ОСОБА_7 , у період часу з листопада 2018 року по липень 2019 року, залучив ФОП ОСОБА_6 до виконання технічних робіт щодо інвентаризації земель та земельних ділянок комунальної власності в межах с. Гряда, які фактично було незаконно віднесено до земель запасу сільської ради (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам або юридичним особам).

За результатами проведення інвентаризації за рахунок земель державної форми власності, площею 79,1356 га, які перебували в постійному користуванні Інституту біології тварин НААН, ФОП ОСОБА_6 розроблено технічну документацію землеустрою щодо їх поділу, внаслідок чого ОСОБА_7 шляхом реалізації повноважень сільського голови забезпечено формування 25.07.2019 в Державному земельному кадастрі відомостей про державну реєстрації земельних ділянок комунальної власності з кадастровим номером 4622782500:02:000:0003, площею 14,7972 га; кадастровим номером 4622782500:04:000:0007, площею 17,5053 га; кадастровим номером 4622782500:02:000:0004, площею 37,2071 га.

У період з 25.09.2019 по 16.10.2020 Грядівським сільським головою ОСОБА_7 , за попередньою змовою із ОСОБА_5 та ОСОБА_6 забезпечено виконання останнім технічних робіт по підготовці проектів землеустрою із поділу трьох вищевказаних земельних ділянок, які було неправомірно віднесено до земель запасу Грядівської сільської ради шляхом її незаконної передачі з державної в комунальну власність, а також ініційовано ним розгляд питання та забезпечено прийняття рішення XXXXII-ї сесії VI-того скликання Грядівської сільської ради від 16.10.2020 №№ 14, 15 та 16 про затвердження проекту землеустрою щодо поділу земельних ділянок з кадастровими номерами 4622782500:02:000:0004, 4622782500:02:000:0003 та 4622782500:04:000:0007 відповідно. Внаслідок подальшого поділу дані земельні ділянки поділено на ділянки меншої площі, зокрема від 0,1 га і більше, у тому числі сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 4622782500:02:000:0027, площею 0,1000 га.

Після цього, ОСОБА_7 , зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, за попередньою змовою групою осіб із ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , в інтересах ОСОБА_12 , в порушення вищевказаних норм законодавства, вчинив незаконні дії щодо організації передачі у приватну власність останньому згідно рішення № 8 від 06.11.2020 сесії Грядівської сільської ради земельної ділянки на території с. Гряда з кадастровим номером 4622782500:02:000:0027, площею 0,1000 га, сформованої за рахунок земельної ділянки державної власності, яка перебувала в постійному користуванні Інституту біології тварин НААН, вартістю 314 250 грн., чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Таким чином, ОСОБА_7 підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самого себе та іншої фізичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 , діючи як службова особа Грядівської сільської ради, умисно, повторно, за попередньою змовою групою осіб із сертифікованими інженерами-землевпорядниками ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , у аналогічний спосіб, описаний щодо першого епізоду даного повідомлення про підозру, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах інших фізичних осіб, у період з 15.10.2015 по 24.11.2020, незаконно передав у власність фізичних осіб 217 земельних ділянок за рахунок земельної ділянки, площею 79,1356 га, яка розташована на території с. Гряда та фактично перебуває в користуванні Інституту біології тварин НААН, право на яке посвідчено актом серії ІІ - ЛВ №004380 від 21.08.1996, чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

31.01.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.

Окрім цього, 08.02.2023 у даному кримінальному провадженні повідомлено ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_7 ОСОБА_5 та ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого злочину підтверджується наступними доказами, отриманими у встановленому КПК України порядку:

-заявою в.о. президента Національної академії аграрних наук ОСОБА_13 від 03.12.2020 про вчинення кримінального правопорушення;

-державним актом на право постійного користування землею серії ІІ - ЛВ №004380 від 21.08.1996 виданим Жовківською районною радою народних депутатів, яким посвідчено Львівському біотехнологічному центру Української академії аграрних наук на території Грибовицької та Грядівської сільських рад Жовківського району Львівської області право постійного користування земельною ділянкою державної власності, загальною площею 314,7 га.

-протоколами допиту свідків: заступника директора з інноваційно-наукової діяльності Інституту біології тварин НААН ОСОБА_14 колишнього голови Жовківської районної державної адміністрації ОСОБА_15 , головного спеціаліста сектору Державного нагляду у сфері землеустрою ГУ Держгеокадасту у Львівській області ОСОБА_16 , завідувача сектору Державного геодезичного нагляду ГУ Держгеокадасту у Львівській області ОСОБА_17 , колишнього землевпорядника Грядівської сільської ради ОСОБА_18 ,

-висновком експерта за результатами проведення судової земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою виконаного експертами Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 18.11.2022;

-висновком експерта за результатами проведеної оціночно-земельної експертизи виконаного експертами Тернопільського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 10.01.2023;

-висновками експерта за результатами проведених судових почеркознавчих експертиз виконаних експертами Львівського науково-дослідного експернто-криміналістичного центру МВС України.

-іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності та взаємозв`язку.

З положень п.5 ч.1 ст.3 КПК України передбачено, що досудове розслідування стадія кримінального провадження, яка починається з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань і закінчується закриттям кримінального провадження або направленням до суду обвинувального акту, клопотання про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотання про звільнення особи від кримінальної відповідальності.

Згідно норм ст.ст. 219, 294-295 КПК України строк досудового розслідування кримінального провадження (кримінального правопорушення) обчислюється з дня повідомлення особі про підозру.

Таким чином, строк досудового розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України відносно підозрюваних ОСОБА_7 ОСОБА_5 та ОСОБА_6 розпочався 31 січня 2023 року та завершується 31.03.2023.

Разом з тим, у вказаний період, органом досудового розслідування, проведено наступні слідчі та процесуальні дії:

- призначено судову почеркознавчу експертизу документів, виконання якої доручено експертам Львівського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України;

- на підставі ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова проведено тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у розпорядження Львівської міської ради, а саме: технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок у с. Гряда Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області та технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок з кадастровими номерами 4622782500:04:000:0007, 4622782500:02:000:0003, 4622782500:02:000:0004;

- проведено тимчасовий доступ до документів, які перебувають у розпорядженні Галицького районного суду м. Львова у справі №461/2103/19 від 27.02.2020 (кримінальне провадження №12018140000000275 від 18.03.2018), а саме: положення про відділ державної експертизи ГУ ДГК у Львівській області від 01.12.2016; копії наказу ГУ ДЗК у Львівській області №205-к від 13.12.2016 щодо ОСОБА_19 ; копії положення про ГУ ДГК у Львівській області від 17.11.2016;

- до матеріалів кримінального провадження долучено документи щодо прийняття на посаду та звільнення з посади працівників Жовківської районної адміністрації Львівської області, зокрема керівника апарату РДА ОСОБА_20 , начальника загального відділу ОСОБА_21 , начальника юридичного відділу ОСОБА_22 , начальника відділу містобудування та архітектури ОСОБА_23 , а також відповідних документів, якими визначався порядок візування розпоряджень голови Жовківської районної адміністрації Львівської області станом на лютий 2018 року;

- на підставі ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова проведено тимчасовий доступ до документів (інформації), яка знаходиться у мобільних телефонах ОСОБА_5 та ОСОБА_19 , які були вилучені 08.02.2023 під час проведення обшуків;

- на підставі ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова проведено тимчасовий доступ до реєстраційних справ: фізичної особи підприємця ОСОБА_6 ( НОМЕР_1 ) та ПП «Центр Європейського розвитку» код ЄДРПОУ 35185980, які перебували у розпорядженні Львівської РДА Львівської області.

- на підставі ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова проведено тимчасовий доступ до реєстраційних справ: фізичної особи підприємця ОСОБА_5 (2777710816) та Інституту біології тварин НААН (код ЄДРПОУ 30995014), які перебували у розпорядженні Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради код ЄДРПОУ 26526811;

- на підставі ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова проведено тимчасовий доступ до реєстраційної справи «Львівського біотехнологічного центру - філія інституту розведення і генетики тварин», яка перебувала у розпорядженні Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради код ЄДРПОУ 04056109;

- отримано ухвалу слідчого судді Галицького районного суду м. Львова про тимчасовий доступ до документів у службових осіб ГУ Держгеокадастру у Львівській області, а саме: матеріалів щодо видачі Державного акта на право користування землею Нестерівському філіалу «Облплемоб`єднання» Б № 040766 (НВО «Біотехнологія») виданого Нестерівською районною радою народних депутатів у 1985 році з можливістю вилучення їх оригіналів та тимчасового доступу до книги (книг) запису (реєстрації) державних актів, в тому числі на право постійного користування землею на території Жовківського (Нестеріського) району Львівської області за 1996 рік та 1985 рік відповідно та книги реєстрації землекористувачів Жовківського району Львівської області станом на 1996 рік, журналів вхідної та вихідної кореспонденції ГУ Держгеокадастру у Львівській області та відділу державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Львівській області з 01.10.2016 по 01.04.2017 та з 01.02.2018 по 01.11.2018. Зазначену ухвалу скеровано до виконання.

- скеровано запит у АТ «КРЕДОБАНК» з метою отримання інформації щодо руху коштів по розрахункового рахунку ПП Центр Європейського розвитку»;

- скеровано запит у АТ "Ощадбанк" з метою отримання інформації щодо руху коштів по розрахункових рахунках Фізичних осіб підприємців ОСОБА_5 : р/р та ОСОБА_6 ;

- скеровано запит до Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області з метою отримання інформації щодо руху коштів по розрахунковому рахунку Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області;

- допитано як свідка колишнього голову Жовківської районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_24 щодо обставин видачі у 2018 році розпорядження щодо погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гряда Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області;

- допитано як свідка колишнього першого заступника голови Жовківської районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_25 щодо обставин розгляду проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гряда Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області та візування відповідного розпорядження голови РДА про погодження вказаного проекту;

- допитано як свідка колишнього начальника відділу державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Львівській області ОСОБА_19 щодо обставин проведення державної експертизи проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гряда Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області;

- допитано як підозрюваного ОСОБА_7

- розпочато процес розсекречення матеріалів проведених негласних слідчих (розшукових) дій.

Відповідно до ч. 3. ст. 294 КПК України, якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 4 частини третьої статті 219 цього Кодексу, тобто протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину, такий строк може бути продовжений у межах строків, встановлених пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 КПК України, зокрема до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником регіональної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора, внаслідок особливої складності провадження.

Разом з тим, для завершення досудового розслідування є необхідним проведення додаткових слідчих (розшукових) та процесуальних дій, результати яких матимуть доказове значення у кримінальному провадженні, зокрема необхідним є:

- отримання висновку судової почеркознавчої експертизи, виконання якої доручено експертам Львівського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України;

- завершення розсекречення матеріалів проведення негласних слідчих (розшукових) дій;

- проведення на підставі отриманої ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова про тимчасовий доступ до документів у службових осіб ГУ Держгеокадастру у Львівській області, а саме: матеріалів щодо видачі Державного акта на право користування землею Нестерівському філіалу «Облплемоб`єднання» Б № 040766 (НВО «Біотехнологія») виданого Нестерівською районною радою народних депутатів у 1985 році з можливістю вилучення їх оригіналів та тимчасового доступу до книги (книг) запису (реєстрації) державних актів, в тому числі на право постійного користування землею на території Жовківського (Нестерівського) району Львівської області за 1996 рік та 1985 рік відповідно та книги реєстрації землекористувачів Жовківського району Львівської області станом на 1996 рік, журналів вхідної та вихідної кореспонденції ГУ Держгеокадастру у Львівській області та відділу державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Львівській області з 01.10.2016 по 01.04.2017 та з 01.02.2018 по 01.11.2018.

- проведення додаткового допиту колишнього начальника відділу державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Львівській області ОСОБА_19 ;

- проведення допиту колишнього керівника апарату Жовківського районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_20 ;

- проведення допиту колишнього начальника загального відділу Жовківського районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_21 ;

- допитати як свідка приватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу ОСОБА_26 ;

- проведення допиту колишніх депутатів Грідівської сільської ради з приводу обставин;

- проведення допиту громадян, які зверталися до Грядівської сільської ради із заявами щодо відведення у власність земельних ділянок, які відведено за рахунок земель Інституту біології тварин НААН;

- проведення допиту директора ПП «Центр європейського розвитку» ОСОБА_27 ;

- проведення допиту як підозрюваного ОСОБА_5 ;

- встановлення та проведення допиту осіб, які після отримання у власність земель, відведених за рахунок земель Інституту біології тварин НААН продали свої земельні ділянки ОСОБА_7 та його дружині за ціною значно нижчою від ринкової;

- зібрати характеризуючи дані відносно підозрюваних ОСОБА_5 та ОСОБА_7 ;

- виконати інші необхідні слідчі (розшукові) та процесуальні дії.

Окрім цього, в рамках проведення досудового розслідування необхідно виконати вимоги ст. 290 КПК України, скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування.

Перелічені вище слідчі та процесуальні дії мають доказове значення у провадженні є необхідними для об`єктивного розслідування кримінального провадження та не є вичерпними, оскільки після їх проведення може виникнути необхідність у проведенні інших слідчих (розшукових) дій.

Провести вказані слідчі дії раніше, у двомісячний строк не видалось за можливе, внаслідок складності провадження, зокрема внаслідок проведення додаткових почеркознавчих експертиз документів, яка перебуває на виконанні в експертній установі, проведення допитів великої кількості осіб, показання яких мають значення для досудового розслідування.

Окрім цього, 24 лютого 2022 року указом Президента № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» запроваджено воєнний стан по всій території України у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, який триває і на даний час.

Кримінальне правопорушення, що інкримінується підозрюваним, відноситься до тяжких злочинів, за яке законом передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк до 6 років.

Слідчим доведено, що для проведення необхідних процесуальних та слідчих (розшукових) дій строк досудового розслідування у даному кримінальному провадженні необхідно продовжити до 5 місяців.

Відповідно до ч.1ст.295-1 КПК України, у випадках, передбаченихстаттею 294цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Частиною 2 статті 294 КПК України передбачено: якщо внаслідок складності провадження неможливо закінчити досудове розслідування з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку (дізнання) у строк, зазначений у пункті 1 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строку, встановленого пунктом 1 частини другої статті 219 цього Кодексу, районним (міським) або іншим прирівняним до нього прокурором.

Згідно ч.ч.3, 4 ст.294КПК України, якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 2 абзацу третього частини першоїстатті 219цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановлених пунктами 2 та 3 частини другоїстатті219 цього Кодексу:

1) до трьох місяців - керівником місцевої прокуратури, заступником Генерального прокурора;

2) до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником регіональної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора;

3) до дванадцяти місяців - слідчим суддею, за клопотанням слідчого, погодженим з Генеральним прокурором чи його заступниками.

Строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Конституційний Суд України в рішенні у справі про розгляд судом окремих постанов слідчого від 30 січня 2003 року вказав, що поняття «розумний строк досудового слідства» є оціночним, тобто таким, що визначається у кожному конкретному випадку з огляду на сукупність усіх обставин вчинення і розслідування злочину (злочинів). Визначення розумного строку досудового слідства залежить від багатьох факторів, включаючи обсяг і складність справи, кількість слідчих дій, число потерпілих та свідків, необхідність проведення експертиз та отримання висновків тощо. Обов`язковість урахування цілого ряду конкретних обставин справи при визначенні розумності строку зумовила також необхідність вироблення Європейським судом переліку взаємопов`язаних критеріїв. Згідно з практикою Європейського суду розумність тривалості провадження повинна визначатись з урахуванням відповідних обставин справи та з огляду на такі критерії, як, зокрема, складність справи, поведінка заявника, а також органів влади, пов`язаних зі справою (рішення у справах «Пелісьє і Сассі проти Франції» та «Філіс проти Греції»).

Крім того, на території України діє розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 №338-р «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації», та Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» №2102-IX від 24.02.2022, що додатково ускладнює терміни виконання відповідних експертиз та проведення слідчих дій у вказаному кримінальному провадженні, без яких неможливо завершити досудове розслідування, та всебічно дослідити всі обставини кримінального провадження.

Таким чином, вищевказані слідчі та процесуальні дії є необхідними для повного, всебічного та об`єктивного розслідування кримінального правопорушення, а саме дослідження обставин вчинення підозрюваними кримінального правопорушення, в якому вони підозрюються. Надання їм належної правової оцінки, проведення інших слідчих та процесуальних дії.

При цьому, слідчий суддя зауважує, що вимоги щодо проведення розслідування не є обов`язком досягнення результату, але обов`язком вжиття заходів. Іншими словами, державні органи повинні вживати усіх розумних і доступних їм заходів для забезпечення збирання доказів, що стосуються події.

Крім того, кожний обвинувачений у вчиненні кримінального правопорушення має право бути детально проінформованим зрозумілою для нього мовою про характер і причини обвинувачення, висунутого проти нього, вказано й у підпункті «а» пункту 3статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованою Україною. З даного приводу Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 25 липня 2000 року у справі «Маттоціа проти Італії» зазначив, що «…обвинувачений у вчиненні злочину має бути негайно і детально проінформований про причину обвинувачення, тобто про ті факти матеріальної дійсності, які нібито мали місце і є підставою для висунення обвинувачення; а також про характер обвинувачення, тобто юридичну кваліфікацію згаданих фактів. Хоча ступінь «детальності» інформування обвинуваченого залежить від обставин конкретної справи, однак у будь-якому випадку відомості, надані обвинуваченому, повинні бути достатніми для повного розуміння останнім суті висунутого проти нього обвинувачення, що є необхідним для підготовки адекватного захисту.». При цьому, Європейський суд з прав людини також вказав «…межі гарантій, передбачених підпунктом «а» пункту 3 статті 6 Конвенції, мають оцінюватись, зокрема, у світлі більш загального права на справедливий судовий розгляд, гарантованого пунктом 1 статті 6 Конвенції. У кримінальних справах надання повної та докладної інформації щодо висунутих особі обвинувачень, які в подальшому можуть бути сприйняті судом як юридична кваліфікація діяння, є неодмінною передумовою забезпечення справедливості провадження.» (рішення: від 9 березня 2011 року у справі «Жупнік проти України», від 25 березня 1999 року у справі «Пелісьє та Сассі проти Франції»).

Слідчим доведено, що вищевказані слідчі (розшукові) процесуальні дії у вищезазначеному кримінальному провадженні не були закінчені в терміни, у зв`язку із особливою складністю даного кримінального провадження, а також проведення слідчих (розшукових) та процесуальних дій у кримінальному провадженні.

З огляду на викладене, враховуючи особливу складність кримінального провадження, слідчий суддя вважає за доцільне клопотання задовольнити.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст.219,294,295-1,309,372 КПК України, слідчий суддя,

у х в а л и в:

Клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУ НП у Львівській області ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020140000000180, відомості про яке 10.12.2020 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за підозрою ОСОБА_5 та ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України та ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, - задоволити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020140000000180 від 10.12.2020 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, до 5 (п`яти) місяців, тобто до 30 червня 2023 року.

Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення27.03.2023
Оприлюднено29.03.2023
Номер документу109810820
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —461/5577/21

Ухвала від 27.03.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 28.02.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 26.01.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 26.01.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 24.01.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Ухвала від 06.07.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні