ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 620/4533/22 Суддя (судді) першої інстанції: Поліщук Л.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 березня 2023 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Кучми А.Ю.,
суддів Аліменка В.О., Безименної Н.В.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Приватного підприємства «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2022 року (м. Чернігів, дата складання повного тексту - 08.12.2022) у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,-
В С Т А Н О В И Л А :
Приватне підприємство «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» звернулося з позовом до суду, в якому просить визнати протиправною та скасувати Постанову начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті від 29.06.2022 № 329667 про застосування до Приватного підприємства «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» адміністративно-господарського штрафу у сумі 17 000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що розгляд справи про порушення та прийняття Постанови вчинені поза межами строків, визначених пунктом 25 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, а саме більш ніж через два місяці з дня виявлення порушення; транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_1 позивачем під час здійснення господарської діяльності з 31.12.2021 не використовується, в штат водіїв підприємства громадянин ОСОБА_1 не входить.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву в якому зазначено, що твердження позивача про відсутність станом на 23.02.2022 у його використанні транспортного засобу з реєстраційним номером НОМЕР_1 не відповідає дійсності. Вважає, що надані позивачем до позову документи не є юридично значимими, так як були відсутні на місці події, а фактичні обставини зафіксовані в акті, є первинними носіями доказової інформації.
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2022 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, без повного з`ясування усіх фактичних обставин у справі. Апелянт вказує, що розгляд справи про порушення та прийняття Постанови вчинені поза межами строків, визначених пунктом 25 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, а саме більш ніж через два місяці з дня виявлення порушення. Вказує, що наявність не анульованого Тимчасового реєстраційного талону НОМЕР_5 на право користування транспортним засобом жодним чином не доводить, що він використовувався підприємством 23.02.2022 під час здійснення господарської діяльності. Зазначає, що в штат водіїв підприємства громадянин ОСОБА_1 не входить.
Також позивачем заявлено клопотання про розгляд справи за участю представника, з приводу якого колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Беручи до уваги, що рішення суду першої інстанції ухвалено в порядку спрощеного провадження та враховуючи, що за наявними у справі матеріалами її може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів та з огляду на відсутність необхідності розглядати справу у судовому засіданні, керуючись приписами ст.311 КАС України, справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.
З огляду на достатність наявних в матеріалах справи доказів, враховуючи, що дана справа належить до справ незначної складності, а участь сторін під час апеляційного розгляду справи не є обов`язковою, з огляду на положення п.3 ч.1 ст.311 КАС України, колегія суддів не вбачає підстав для розгляду справи у відкритому судовому засіданні.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін.
Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідно до копії Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 власником транспортного засобу марки VOLKSWAGEN, типу загальний автобус, реєстраційним номером - НОМЕР_1 є ОСОБА_2 (а.с. 32).
24.09.2014 між ОСОБА_2 і ОСОБА_3 (Орендодавці) та ПП «ДРУЖБА АВТО ТРАНС» (Орендар) укладено Договір оренди автобусу марки VOLKSWAGEN з реєстраційним номером НОМЕР_1 .
Відповідно до умов вказаного Договору:
- 2.1 Транспортний засіб буде використовуватися Орендарем для перевезення пасажирів та їх багажу, а також службових поїздок останнього.
- 6.1 (зі змінами) Цей договір укладено строком на 10 років з 24.09.2014 по 23.09.2024 включно. 6.3 Договір може бути розірвано достроково за взаємною згодою сторін або з ініціативи однієї із сторін за умови письмового повідомлення другої сторони про це не менш ніж за календарний місяць.
- 6.4 Передача в оренду і повернення Орендарем транспортного засобу оформлюється актом прийому-передачі, який підписується сторонами та є невід`ємною частиною цього договору (а.с. 6-8).
31.12.2021 між ПП «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» та ОСОБА_2 складено Акт приймання-передачі (повернення) транспортного засобу з реєстраційним номером НОМЕР_1 (а.с. 9).
Із змісту копії Тимчасового реєстраційного талону ХХТ № 026181 вбачається, що транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_1 переданий у користування ПП «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС». Талон дійсний до 23.09.2024. Транспортний засіб дообладнаний для перевезення пасажирів (а.с. 30-31).
Згідно з інформацією, наданою РСЦ ГСЦ МВС в Чернігівській області станом на 17.10.2022 листом від 26.10.2022 № 31/25/11-1282 на запит суду, щодо транспортного засобу VOLKSWAGEN LT 35 TDI 2461, білий, № куз. НОМЕР_3 , реєстраційний номер НОМЕР_1 , то: він перебуває на обліку з 27.09.2019; власником є ОСОБА_2 ; співвласником є ОСОБА_3 ; ПП «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» - персона з правом користування транспортним засобом (дог. оренди) з 27.09.2019 по 23.09.2024 (а.с. 74).
17.02.2022 в.о. начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області затверджено щотижневий графік проведення рейдових перевірок у період з 21.02.2022 по 27.02.2022 (а.с. 28).
17.02.2022 сформовано Направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) № 006943 з 21.02.2022 до 27.02.2022 (а.с. 29).
23.02.2022 посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області складено Акт № 322907 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
В Акті зазначено, що 23.02.2022 під час проведення рейдової перевірки транспортного засобу з номерним знаком НОМЕР_1 уповноваженими особами відповідача на підставі посвідчення водія встановлено його особу ОСОБА_1 , та встановлено, що даний транспортний засіб належить ПП «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС», що підтверджується Тимчасовим реєстраційним талоном НОМЕР_4 . Вказано, що під час перевірки встановлено порушення при перевезенні пасажирів по маршруту Київ-Чернігів, на момент проведення перевірки були відсутні документи, визначені статтею 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме тахокарти при тахографі (а.с. 35).
Відповідачем у відзиві зазначено, що при проведенні перевірки водієм транспортного засобу з реєстраційним номером НОМЕР_4 надано лише тахокарти від 19.02.2022, 20.02.2022, 22.02.2022 та 23.02.2022 (а.с. 32-33). Тахокарти від 26.01.2022 - 31.01.2022, від 01.02.2022 - 18.02.2022 або бланк підтвердження діяльності водія надано не було.
Відповідно до копії Рекомендованого повідомлення про вручення поштових відправлень (а.с. 37-38) позивач 10.06.2022 від відповідача отримав Повідомлення від 07.06.2022 (а.с. 36) про дату, час та місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.
28.06.2022 відповідач отримав від позивача пояснення про те, що на момент проведення перевірки транспортний засіб з номером НОМЕР_1 у користуванні ПП «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» не перебував. Даний транспортний засіб був вилучений з ліцензійної справи підприємства у Єдиному державному реєстрі у 2021 році та згідно з пунктом 6.4 Договору оренди від 04.09.2014 повернутий власникам 31.12.2021. На підтвердження позивачем додано вказані Договір оренди та Акт прийому передачі (повернення) транспортного засобу (а.с. 12).
29.06.2022 розглянувши справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт ПП «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 329667, а саме про накладення на позивача штрафу у сумі 17 000,00 грн (а.с. 39).
У відповідь на звернення позивача про надання інформації щодо перебування на обліку станом на 23.02.2022 на обліку ПП «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» Транспортного засобу Міністерство інфраструктури України листом від 15.07.2022 повідомило, що володіння такою інформацією не передбачено його повноваженнями. Ведення автоматизованого обліку, здійснення накопичення, обробки та використання відомостей про транспортні засоби, що підлягають державній і відомчій реєстрації, та їх власників належать до сфери управління МВС (а.с. 10, 53-54).
На виконання вимог ухвали суду від 18.10.2022 листом від 24.10.2022 відповідачем повідомлено, що єдиний комплекс інформаційних систем Укртрансбезпеки (далі - ЄКІС) не має технічної можливості формування відомостей щодо транспортних засобів за минули періоди та станом на конкретну дату. Доступною для отримання є актуальна інформація з ЄКІС про транспортні засоби, закріплені за певним ліцензіатом як засоби провадження господарської діяльності, станом на дату її надання (а.с. 69-70).
Вважаючи постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу протиправною, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувана постанова прийнята обґрунтовано, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений законом.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон № 2344-III).
Відповідно до частини першої статті 34 Закону № 2344-ІІІ автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.
Положеннями статті 39 Закону № 2344-ІІІ передбачено, що автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Документи для регулярних пасажирських перевезень:
- для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
- для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.
Частиною дванадцятою статті 6 Закону № 2344-ІІІ передбачено, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.
Відповідно до пунктів 6.1, 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 № 340 (далі - Положення № 340), тахограф - обладнання, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їх водіїв.
Відповідно до пункту 6.1 Положення № 340 автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тон повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами. Водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.
Згідно з пунктом 6.3 Положення № 340 водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія.
Пункт 6.4 Положення № 340 встановлює, що графік змінності водіїв, відомість обліку робочого часу та відпочинку водіїв зберігаються у Перевізника.
Водії зберігають бланк підтвердження діяльності протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.
Відповідно до пункту 7.1 Положення № 340 органи, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху проводять перевірку встановленого режиму праці та відпочинку водіїв відповідно до законодавства України.
Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385 затверджено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті (далі - Інструкція № 385), яка визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів.
Відповідно до положень пункту 1.4 вказаної Інструкції контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв;
- перевізники - суб`єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільним транспортом;
- тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР 994016.
Пунктом 3.3 Інструкції № 385 передбачено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом, зокрема: своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР994 016, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Відповідно до пункту 3.5 перевізники, зокрема: забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий).
Крім того, згідно з пунктом 3.6 Інструкції № 385 перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР 994 016 здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку, зокрема: наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа; строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа.
Згідно з абз. 3 частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З матеріалів справи вбачається, що 23.02.2022 посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області за результатом проведення рейдової перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезення пасажирів по маршруту Київ-Чернігів Транспортним засобом марки VOLKSWAGEN з номерним знаком НОМЕР_1 , було встановлено порушення, а саме були відсутні документи, визначені статтею 39 Закону України про автомобільний транспорт» - тахокарти при тахографі (а.с. 35).
При цьому, вказана обставина сторонами не заперечується.
З огляду на положення статті 60 Закону 2344-ІІІ до відповідальності за порушення законодавства про автомобільний транспорт притягується саме автомобільний перевізник.
Відповідно до положень статті 1 вказаного Закону автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Згідно з частиною першою статті 29 Закону № 2344-ІІІ автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах.
Як вбачається з матеріалів справи, 24.09.2014 між ОСОБА_2 і ОСОБА_3 (Орендодавці) та ПП «ДРУЖБА АВТО ТРАНС» (Орендар) укладено Договір оренди автобусу марки VOLKSWAGEN з реєстраційним номером НОМЕР_1 .
Позивач обґрунтовує свою позицію тим, що станом на 23.02.2022 вказаний Транспортний засіб було повернуто власникам, що підтверджується Актом приймання-передачі від 31.12.2021.
Відповідно до положень пункту 16 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388, за бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.
У разі звернення до сервісного центру МВС власника транспортного засобу - фізичної особи чи фізичної або юридичної особи, якій власник передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами до закінчення строку дії виданого тимчасового реєстраційного талона, такий документ визнається недійсним, про що відповідні відомості в день звернення вносяться до Єдиного державного реєстру транспортних засобів.
Згідно з пунктом 6.3 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11.08.2010 № 379, якщо власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортним засобом іншій фізичній або юридичній особі (особам), то їм за письмовою заявою (додатки 1 і 2), поданою ними особисто або уповноваженим представником (за винятком випадків, коли в Центрі наявна інформація про анулювання таких повноважень), працівниками Центру оформляється і видається тимчасовий реєстраційний талон на період дії документа, який підтверджує право користування і (або) розпорядження транспортним засобом. При цьому в графі «Особливі відмітки» тимчасового реєстраційного талона робиться запис «Дійсний до _____ 20__ року за наявності свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічного паспорта) серії ___ №
27.09.2019 територіальним органом надання сервісних послуг МВС ПП «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» було видано Тимчасовий реєстраційний талону НОМЕР_5 на право користування Транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_1 . При цьому, талон дійсний до 23.09.2024. Станом на 17.10.2022 вказаний факт підтверджено РСЦ ГСЦ МВС в Чернігівській області (а.с. 30-31, 74).
Таким чином, вказаний Транспортний засіб станом на 23.02.2022 у відповідності до вимог чинного законодавства перебував у користуванні ПП «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС», а тому позивач у спірних правовідносинах мав статус автомобільного перевізника, та може бути суб`єктом відповідальності, передбаченої абзацом 3 частини першої статті 60 Закону № 2344-III.
Суд першої інстанції обґрунтовано надав перевагу інформації, яка підтверджується Тимчасовим реєстраційним талоном НОМЕР_5 на право користування Транспортним засобом та листом Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернігівській області від 26.10.2022 № 31/25/11-1282, перед інформацією, зазначеною в Акті приймання-передачі від 31.12.2021.
Згідно з пунктами 2, 3 Порядку ведення Єдиного державного реєстру транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.11.2020 № 779, ведення ЄДРТЗ здійснюється уповноваженими посадовими особами Головного сервісного центру МВС (далі - уповноважені посадові особи адміністратора ЄДРТЗ) під час виконання покладених на них функцій та завдань відповідно до законодавства шляхом обробки (унесення, накопичення, використання, узагальнення) інформації в ЄДРТЗ про зареєстровані транспортні засоби, їх власників (співвласників), належних користувачів, закріплені номерні знаки та реєстраційні документи на такі транспортні засоби.
Уповноважені посадові особи адміністратора ЄДРТЗ забезпечують повноту та своєчасність унесення ними інформації до ЄДРТЗ.
До ЄДРТЗ уноситься інформація про транспортні засоби, що використовуються на вулично-дорожній мережі загального користування і підлягають державній або відомчій реєстрації, відомості про їх власників (співвласників), належних користувачів, закріплені номерні знаки та реєстраційні документи на такі транспортні засоби (далі - об`єкти обліку).
Крім того, під час проведення рейдової перевірки водій, який перебував за кермом Транспортного засобу, з-поміж інших документів на підтвердження права здійснювати пасажирські перевезення, які він надав уповноваженим особам відповідача, надав саме Тимчасовий реєстраційний талону НОМЕР_5, яким підтверджується право позивача на користування Транспортним засобом.
Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, що відповідно до положень договору оренди від 24.09.2014 НАВ 015276 у вільний від виконання службових обов`язків час транспортний засіб може використовуватися орендодавцем на власні потреби, а передача та повернення вказаного транспортного засобу оформлюється актом прийому передачі, оскільки зазначені обставини не спростовують дійсність та чинність Тимчасового реєстраційного талону НОМЕР_5, з якого вбачається, що позивач в перевіряємому періоді був користувачем транспортного засобу, а також не доводять, що транспортний засіб використовувався орендодавцем на власні потреби.
Також колегія суддів не приймає до уваги твердження апелянта, що ОСОБА_1 - водій, який перебував за кермом Транспортного засобу, не входить в штат водіїв підприємства відповідно до наданих апелянтом документів звітності, оскільки неоформлення у законодавчо встановлений спосіб трудових відносин з працівником не звільняє перевізника від відповідальності.
Крім того, вказані докази не пояснюють обставини керування транспортним засобом позивача іншою (сторонньою) особою та не спростовують наявність виявлених порушень.
Пунктами 25-27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 (далі - Порядок №1567), визначено, що справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан.
При цьому, місцем реєстрації Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області, начальником якого і було прийнято оскаржувану Постанову є Чернігівська область (м. Чернігів), у якій у період майже до квітня 2022 року велися активні бойові дії у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України.
Відповідно до наказу Державної служби України з безпеки на транспорті «Про організацію роботи державних службовців та працівників апарату Державної служби України з безпеки на транспорті у період воєнного стану» від 25.04.2022 № 247 наказано запровадити дистанційну роботу на період дії воєнного стану, з 25.04.2022 строком на 30 діб для державних службовців та працівників апарату Державної служби України з безпеки на транспорті, які перебувають на території України. На час дистанційної роботи державні службовці та працівники самостійно обирають місце для виконання роботи, про яке повідомляють безпосереднього керівника засобами телекомунікаційного зв`язку (а.с.63).
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що недотримання відповідачем строку розгляду справи про порушення на автомобільному транспорті, передбаченого пунктом 25 Порядку № 1567 зумовлено об`єктивними причинами, які є надзвичайними та винятковими обставинами, що не залежали від волі уповноважених осіб відповідача та які є загальновідомими.
Крім того, колегія суддів зазначає, що пропуск строку розгляду справи про порушення на автомобільному транспорті є незначним з урахування обставин дії воєнного стану.
За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржувана постанова начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті від 29.06.2022 №329667 про застосування до Приватного підприємства «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» адміністративно-господарського штрафу у сумі 17000,00 грн, прийнята обґрунтовано, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений законом, а тому є правомірною та скасуванню не підлягає.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду є законним і обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для його скасування не має.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 251, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Приватного підприємства «ДРУЖБА ЛЮКС АВТОТРАНС» - залишити без задоволення, а рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2022 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328, 329 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 27.03.2023.
Головуючий суддя: А.Ю. Кучма
В.О. Аліменко
Н.В. Безименна
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2023 |
Оприлюднено | 29.03.2023 |
Номер документу | 109818915 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кучма Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні