Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 березня 2023 р. № 520/12670/22
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СМАРТ ОІЛ (вул. Клочківська, буд. 174,м. Харків,61145) до Головного управління ДПС у Рівненській області як відокремлений підрозділ ДПС України (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,33023), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053) про визнання протиправними та скасування рішень,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю СМАРТ ОІЛ, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області як відокремлений підрозділ ДПС України, Державної податкової служби України, в якому просить суд:
1. Визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії ГУ ДПС у Рівненській області № 7071941/41363188 від 15 липня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 10 червня 2022 року.
2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 6 від 10 червня 2022 року на суму 141 255,00 грн., в тому числі ПДВ 23 542,50 грн.
3. Визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії ГУ ДПС у Рівненській області № 7071939/41363188 від 15 липня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 13 червня 2022 року.
4. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 7 від 13 червня 2022 року на суму 1 203 456,00 грн., в тому числі ПДВ 200 576,00 грн.
5. Судові витрати покласти на відповідачів.
В обґрунтування позову зазначено, що Рішення Комісії ГУ ДПС у Рівненській області № 7071941/41363188 від 15 липня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 10 червня 2022 року та № 7071939/41363188 від 15 липня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 13 червня 2022 року є протиправними та такими, що винесені з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 04.01.2021 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується матеріалами справи.
16.01.2023 року від представника відповідача - Головного управління ДПС у Рівненській області як відокремлений підрозділ ДПС України, до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що в спірних правовідносинах діяв в межах чинного законодавства України.
Від відповідача - Державної податкової служби України, відзив на адміністративний позов не надходив, отже своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористалися.
Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю СМАРТ ОІЛ є юридичною особою, зареєстрованою відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з присвоєнням Ідентифікаційного коду юридичної особи 41363188, перебуває на обліку у ГУ ДПС у Харківській обл. (Шевченківський район, м. Харкова) та знаходиться за адресою: Україна, 61145, м. Харків, вул. Клочківська, буд. 174.
Основними видами діяльності позивача є: 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; 82.92 Пакування; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 69.10 Діяльність у сфері права; 52.10 Складське господарство; 46.45 Оптова торгівля парфумними та косметичними товарами; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; 46.37 Оптова торгівля кавою, чаєм, какао та прянощами; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 10.89 Виробництво інших харчових продуктів, н.в.і.у.; 10.84 Виробництво прянощів і приправ; 10.82 Виробництво какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів; 10.62 Виробництво крохмалів і крохмальних продуктів; 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; 10.11 Виробництво м`яса; 10.12 Виробництво м`яса свійської птиці.
Судом встановлено, що позивач - ТОВ «СМАРТ ОІЛ» не є безпосереднім виробником харчових жирів та маргаринів, а в своїй діяльності користується послугами переробки давальницької сировини, які надає ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ».
Між ТОВ «СМАРТ ОІЛ» та ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ» було укладено договір про надання послуг з переробки давальницької сировини № 16 від 04.01.2022 року та сторонами було підписано додаткові угоди до Договору № 16 від 04.01.2022, а саме:
- Технологічна довідка;
- Рецептура виготовлення «Жир «Фрітюрний» 99,7% жиру»;
- Рецептура виготовлення «Жир «Шортенінг універсальний» 99,7% жиру»;
- Рецептура виготовлення «Маргарин «Любительський 40%»;
- Рецептура виготовлення «Маргарин «Молочний» 82%»;
- Рецептура виготовлення «Маргарин «Ніжин» 30%»;
- Рецептура виготовлення «Маргарин «Сонячний» 72%»;
- Рецептура виготовлення «Маргарин «Столичний» 60%»;
- Рецептура виготовлення «Рецептура Виготовлення «Замінник молочного жиру».
Також між ТОВ «СМАРТ ОІЛ» та ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ» укладено ліцензійний договір № 5 від 03.07.2017 року згідно якого ТОВ «СМАРТ ОІЛ» використовує торгівельну марку «Дари Сонця», яка засвідчена свідоцтвом України на знак для товарів і послуг №189147.
03.01.2020 між ТОВ «СМАРТ ОІЛ» та ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ МИЛОВАР» було укладено договір поставки № 85 від 03.01.2020 року.
Товар, який є предметом договору № 85, а саме Жир "Фрітюрний" 99,7 % жиру (25 072 кг) було вироблено ТОВ «СМАРТ ОІЛ» із залученням ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ» на умовах договору про переробку давальницької сировини, що підтверджує: - Видаткова накладна (у переробку) № 74 від 03.05.2022; - Видаткова накладна (у переробку) № 84 від 29.05.2022; - Видаткова накладна (у переробку) № 87 від 02.06.2022; - Видаткової накладної (у переробку) № 89 від 10.06.2022; - Звіт про перероблену сировину №169 від 06.06.2022; - Накладна на передачу готової продукції №169 від 06.06.2022; - Акт надання послуг з переробки №169 від 06.06.2022; - Звіт про перероблену сировину №171 від 10.06.2022; - Звіт про перероблену сировину №172 від 13.06.2022; - Накладна на передачу готової продукції №171 від 10.06.2022; - Накладна на передачу готової продукції №172 від 13.06.2022; - Акт надання послуг з переробки №171 від 10.06.2022; - Акт надання послуг з переробки №172 від 13.06.2022; - Сертифікати якості на дану продукцію; - ОСВ по рахунку 201; - ОСВ по рахунку 23; - ОСВ по рахунку 26; - ОСВ по рахунку 206; - ОСВ по рахунку 631; - ОСВ по рахунку 3711.
Для виготовлення Жиру "Фрітюрний" 99,7 % жиру було використано: - жир виділений з маргарину, - Жир кондитерський "Sania", ТМ "Sania" - Жир спеціальний "КАПРО" кондитерський жир марки 21ТЛ №1.
Жир виділений з маргарину ТОВ «СМАРТ ОІЛ» отримало в процесі переробки сировини від ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ», про що свідчать накладна на передачу готової продукції № 163 від 27.05.2022 та акт надання послуг з переробки № 163 від 27.05.2022.
Для виготовлення жиру виділеного з маргарину ТОВ «СМАРТ ОІЛ» на підставі видаткової накладної у переробку № 81 від 27.05.2022 було передано у переробку: - Маргарин столовий "Сонячний особий" 72% моноліт 20 кг; - Маргарин столовий "Столичний особий", 60 % моноліт 20 кг.
Маргарин столовий "Столичний особий", 60 % моноліт 20 кг було придбано позивачем у ТОВ «ЩЕДРО», що підтверджує: - Договір поставки № 402 від 16.10.2018; - Видаткова накладна № 000002785 від 24.05.2022 року на суму 206 407,92 грн., в т.ч. ПДВ 206 407,92 грн.; - Товарно - транспортна накладна № РЩ0204302/000002785 від 24.05.2022; - Платіжне доручення № 17220 від 25.05.2022 року на суму 206 407,92 грн., в т.ч. ПДВ 206 407,92 грн.; - Виписка з банківського рахунку в АТ «ПроКредит Банк»; - ОСВ по рахунку 631.
Маргарин столовий "Столичний особий", 60 % моноліт 20 кг було придбано позивачем у ТОВ «ЩЕДРО», що підтверджує: - Видаткова накладна № 000002818 від 25.05.2022 року на суму 70 854,00 грн., в т.ч. ПДВ 11 809,00 грн.; - Товарно транспортна накладна № РЩ0204551/0000002818 від 25.05.2022; - Платіжне доручення № 17223 від 25.05.2022 року на суму 70 854,00 грн., в т.ч. ПДВ 11 809,00 грн.; - Виписка з банківського рахунку в АТ «ПроКредит Банк»; - ОСВ по рахунку 631.
Жир виділений з маргарину ТОВ «СМАРТ ОІЛ» отримало в процесі переробки сировини від ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ», про що свідчать накладна на передачу готової продукції № 170 від 08.06.2022 та акт надання послуг з переробки № 170 від 08.06.2022 р.
Для виготовлення жиру виділеного з маргарину ТОВ «СМАРТ ОІЛ» на підставі видаткової накладної у переробку № 88 від 07.06.2022 було передано у переробку:
- Маргарин столовий "Для тортів", 80% моноліт 20 кг;
- Маргарин столовий "Молочний особий" 82% моноліт 20 кг.
Маргарин столовий "Для тортів", 80% моноліт 20 кг було придбано позивачем у ТОВ «ЩЕДРО», що підтверджує: - Договір поставки № 402 від 16.10.2018; - Видаткова накладна № 000002864 від 29.05.2022 року на суму 330 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 55 000,00 грн.; - Товарно траспортна накладна № РЩ0204752/000002864 від 29.05.2022; - Платіжне доручення № 17232 від 27.05.2022 на суму 330 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 55000,00 грн.; - Видаткова накладна № 000002908 від 31.05.2022 на суму 330 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 55000,00 грн.; - Товарно траспортна накладна № РЩ0204853/000002908 від 31.05.2022; - Платіжне доручення № 17236 від 30.05.2022 року на суму 70 854,00 грн., в т.ч. ПДВ 11 809,00 грн.; - Виписка з банківського рахунку в АТ «ПроКредит Банк»; - ОСВ по рахунку 631.
Маргарин столовий "Молочний особий" 82% моноліт 20 кг було було придбано позивачем у ТОВ «ЩЕДРО», що підтверджує: - Видаткова накладна № 000002912 від 31.05.2022 на суму 335 520,00 грн., в т.ч. ПДВ 55 920,00 грн.; - Товарно транспортна накладна № РЩ0204853/000002912 від 31.05.2022 року; - Платіжне доручення № 17239 від 31.05.2022 на суму 335 520,00 грн., в т.ч. ПДВ 55 920,00 грн.; - Виписка з банківського рахунку в АТ «ПроКредит Банк»; - ОСВ по рахунку 631.
Жир кондитерський "Sania", ТМ "Sania" позивач придбав у ТОВ «ФУДДЕЛІВЕРІ ТРЕЙД», про що свідчить: - Рахунок № 215 від 01.06.2022 року на суму 1 295 252,00 грн., в т.ч. ПДВ 215 875,33 грн.; - Видаткова накладна № 234 від 01.06.2022 року на суму 1 295 252,00 грн., в т.ч. ПДВ 215 875,33 грн.; - Товарно транспортна накладна № 234 від 01.06.2022 року; - Рахунок № 215 від 01.06.2022 на суму 1 295 252,00 грн., в т.ч. ПДВ 215 875,33 грн.; - Видаткова накладна № 234 від 01.06.2022 на суму 1 295 252,00 грн., в т.ч. ПДВ 215 875,33 грн.; - Товарно транспортна накладна № 234 від 01.06.2022; - Платіжне доручення № 17255 від 03.06.2022 року на суму 200 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 33 333,33 грн.; - Платіжне доручення № 17259 від 06.06.2022 року на суму 100 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 16 666,67 грн.; - Платіжне доручення № 17272 від 07.06.2022 року на суму 300 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 50 000,00 грн.; - Платіжне доручення № 17273 від 08.06.2022 року на суму 300 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 50 000,00 грн.; - Платіжне доручення № 17281 від 10.06.2022 року на суму 205 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 34 200,00 грн.; - Виписка з банківського рахунку в АТ «ПроКредит Банк»; - ОСВ по рахунку 631.
Жир спеціальний "КАПРО" кондитерський жир марки 21ТЛ №1 позивачем було придбано у ТОВ «КАПРО ОЙЛ», про що свідчить: - Договір поставки № 86 від 14.04.2020; - Рахунок № 255 від 18.02.2022 року на суму 1 220 880,00 грн., в т.ч. ПДВ 203 408,00 грн.; - Видаткова накладна № 264 від 20.02.2022 на суму 1 220 880,00 грн., в т.ч. ПДВ 203 408,00 грн.; - Товарно транспортна накладна № Р264 від 20.02.2022 року; - ОСВ по рахунку 631.
Оплата за товар відбувалася згідно Повідомлення про перевідступлення вимоги від 23.02.2022 року (Додаток № 60) шляхом відступлення права вимоги на підставі договору факторингу від 14.12.2021 року між ТОВ «СМАРТ ОІЛ», АТ «АГРОПРОСПЕРІС БАНК» та ТОВ «СУПЛАЙЄРПЛЮС УКРАЇНА».
Позивач виконав свої зобов`язання за договором № 85 та поставив товар, а саме Жир "Фрітюрний" 99,7 % жиру (25 072 кг), про що свідчить: - Рахунок на оплату № 176 від 10.06.2022 року на суму 141 255,00 грн., в т.ч. ПДВ 23 542,50 грн ; - Видаткова накладна № 172 від 10.06.2022 року на суму 141 255,00 грн., в т.ч. ПДВ 23 542,50 грн.; - Довіреність № 159 від 10.06.2022; - Рахунок на оплату № 177 від 13.06.2022 на суму 1 203 456,00 грн., в т.ч. ПДВ 200 576,00 грн.; - Видаткова накладна № 173 від 13.06.2022 на суму 1 203 456,00 грн., в т.ч. ПДВ 200 576,00 грн.; - Довіреність № 160 від 13.06.2022; - Товарно-транспортна накладна №Р173 від 13.06.2022.
ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ МИЛОВАР», в свою чергу, оплатило поставлений позивачем товар, що підтверджує: - Платіжне доручення № 73141 від 14.06.2022 у сумі 141 255,00 грн., в т.ч. ПДВ 23 542,50 грн.; - Платіжне доручення № 73142 від 14.06.2022 року у сумі 200 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 33 333,33 грн. - Платіжне доручення № 73154 від 15.06.2022 року у сумі 250 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 41 666,67 грн.; - Платіжне доручення № 73168 від 16.06.2022 року у сумі 250 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 41 666,67 грн.; - Платіжне доручення № 73186 від 17.06.2022 року у сумі 150 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 25 000,00 грн.; - Платіжне доручення № 73205 від 20.06.2022 року у сумі 253 456,00 грн., в т.ч. ПДВ 42 242,67 грн.; - Платіжне доручення № 73229 від 21.06.2022 року у сумі 100 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 16 666,67 грн.; - Виписка з банківського рахунку в АТ «ПроКредит Банк»; - ОСВ по рахунку 26; - ОСВ по рахунку 361; - ОСВ по рахунку 6811.
Також судом встановлено, що поставка товару здійснювалася транспортним засобом НОМЕР_1 , ТТН № Р172 та ТТН № Р172/1 від 10.06.2022 року та DAF НОМЕР_2 , причіп НОМЕР_3 , ТТН № Р173 від 13.06.2022 року.
Послуги перевезення були надані:
- ФОП ОСОБА_1 , що підтверджує: Договір №4 про надання транспортних послуг від 02.01.2020; Акт надання послуг № 50 від 10.06.2022 на суму 3000,00 грн., без ПДВ.
- ТОВ «УНІВЕРСАЛПРОМ ЛТД», що підтверджує: Рахунок № 0026 від 10.06.2022 року на суму 53 000 грн, без ПДВ; Акт надання послуг № 026 від 13.06.2022 року на суму 53 000 грн, без ПДВ.
ТОВ «СМАРТ ОІЛ» в повному обсязі оплатило послуги з перевезення шляхом перерахування грошових коштів з поточного рахунку у сумі 53 000 грн, без ПДВ згідно платіжного доручення № 17287 від 14.06.2022 року, що підтверджує випискою банку АТ «ПроКредит Банк».
За результатами фінансово-господарської діяльності позивачем було складено та надіслано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
- № 6 від 10 червня 2022 року на суму 141 255,00 грн., в тому числі ПДВ 23 542,50 грн.;
- № 7 від 13 червня 2022 року на суму 1 203 456,00 грн., в тому числі ПДВ 200 576,00 грн.
Відповідно до Квитанції № 9104228292 та № 9104607443 від 30 червня 2022 року, вказані податкові накладні № 6 від 10 червня 2022 року та № 7 від 13 червня 2022 року прийняті, однак їх реєстрація зупинена. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної суб`єктом владних повноважень вказано наступне: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості операцій. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було надіслано пояснення стосовно податкової накладної № 6 від 10 червня 2022 року, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 7 від 11 липня 2022 року та надано документи первинного бухгалтерського обліку, а саме:
- Договір оренди з ТОВ «Інвестиційна компанія «Інвестгруп» № 07/20 від 03.02.2020 року;
- Договір суборенди нежитлового приміщення від 01.06.2020 року;
- Договір оренди майна № 020321 від 01.03.2021 року з ФОП ОСОБА_2 ;
- Договір поставки з ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ МИЛОВАР» № 85 від 03.01.2020 року;
- Рахунок на оплату ТОВ «СМАРТ ОІЛ» № 176 від 10.06.2022 року;
- Довіреність ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ МИЛОВАР» на отримання товару № 159 від 10.06.2022 року;
- Видаткова накладна ТОВ «СМАРТ ОІЛ» № 172 від 10.06.2022 року;
- Податкова накладна № 6 від 10.06.2022 року;
- Квитанція № 1 до податкової накладної від 30.06.2022 року;
- Товарно-транспортні накладні №Р172 та №Р172/1 від 10.06.2022 року;
- Договір про надання транспортних послуг з ФОП ОСОБА_1 №4 від 02.01.2020 року;
- Акт надання послуг ФОП ОСОБА_1 № 50 від 10.06.2022 року; - Банківська виписка АТ «ПРОКРЕДИТБАНК», яка підтверджує оплату від ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ МИЛОВАР»;
- Договір про надання послуг з переробки давальницької сировини № 16 від 04.01.2022 року та додатки до нього;
- Видаткова накладна у переробку № 74 від 03.05.2022 року;
- Видаткова накладна у переробку № 84 від 29.05.2022 року;
- Видаткова накладна у переробку № 87 від 02.06.2022 року;
- Звіт про перероблену сировину №169 від 06.06.2022 року;
- Накладна на передачу готової продукції №169 від 06.06.2022 року;
- Акт надання послуг з переробки №169 від 06.06.2022 року;
- Сертифікат якості ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ»;
- Договір поставки № 402 від 16.10.2018 року з ТОВ «ЩЕДРО»;
- Видаткова накладна ТОВ «ЩЕДРО» № 000002785 від 24.05.2022 року;
- Ттн ТОВ «ЩЕДРО» № РЩ0204302/000002785 від 24.05.2022 року;
- Виписка АТ «ПроКредит Банк», що підтверджує оплату ТОВ «ЩЕДРО»;
- Видаткова накладна ТОВ «ЩЕДРО» № 000002818 від 25.05.2022 року;
- ТТН ТОВ «ЩЕДРО» № РЩ0204551/0000002818 від 25.05.2022 року;
- Виписка АТ «ПроКредит Банк», що підтверджує оплату ТОВ «ЩЕДРО»;
- Рахунок на оплату від ТОВ «ФУДДЕЛІВЕРІ ТРЕЙД» № 215 від 01.06.2022 року;
- Видаткова накладна ТОВ «ФУДДЕЛІВЕРІ ТРЕЙД» № 234 від 01.06.2022 року;
- ТТН ТОВ «ФУДДЕЛІВЕРІ ТРЕЙД» № 234 від 01.06.2022 року;
- Виписка АТ «ПроКредит Банк», що підтверджує оплату ТОВ «ФУДДЕЛІВЕРІ ТРЕЙД»;
- Договір поставки № 86 від 14.04.2020 року з ТОВ «КАПРО ОЙЛ»;
- Специфікація ТОВ «КАПРО ОЙЛ» № 46 від 17.02.2022 року;
- Рахунок на оплату від ТОВ «КАПРО ОЙЛ» № 255 від 18.02.2022 року;
- Видаткова накладна ТОВ «КАПРО ОЙЛ» № 264 від 20.02.2022 року;
- Товарно-транспортна накладна ТОВ «КАПРО ОЙЛ» № Р264 від 20.02.2022 року;
- Ліцензійний договір з ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ» № 5 від 03.07.2017 року.
Позивачем надіслано пояснення стосовно податкової накладної № 7 від 13 червня 2022 року, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 5 від 11 липня 2022 року та надано документи первинного бухгалтерського обліку, а саме:
- Договір оренди з ТОВ «Інвестиційна компанія «Інвестгруп» № 07/20 від 03.02.2020 року;
- Договір суборенди нежитлового приміщення від 01.06.2020 року;
- Договір оренди майна № 020321 від 01.03.2021 року з ФОП ОСОБА_2 ;
- Договір поставки з ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ МИЛОВАР» № 85 від 03.01.2020 року;
- Рахунок на оплату ТОВ «СМАРТ ОІЛ» № 177 від 13.06.2022 року;
- Довіреність ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ МИЛОВАР» на отримання товару № 160 від 13.06.2022 року;
- Видаткова накладна ТОВ «СМАРТ ОІЛ» № 173 від 13.06.2022 року;
- Податкова накладна № 7 від 13.06.2022 року;
- Квитанція № 1 до податкової накладної від 30.06.2022 року;
- Товарно-транспортна накладна №Р173 від 13.06.2022 року;
- Рахунок на оплату № 0026 від 10.06.2022 року від ТОВ «УНІВЕРСАЛПРОМ ЛТД»;
- Акт надання послуг від ТОВ «УНІВЕРСАЛПРОМ ЛТД» № 026 від 13.06.2022 року;
- Банківська виписка АТ «ПРОКРЕДИТБАНК», яка підтверджує оплату за послуги перевезення ТОВ «УНІВЕРСАЛПРОМ ЛТД»;
- Банківська виписка АТ «ПРОКРЕДИТБАНК», яка підтверджує оплату від ТОВ
«СЛОБОЖАНСЬКИЙ МИЛОВАР»;
- Договір про надання послуг з переробки давальницької сировини № 16 від 04.01.2022 року та додатки до нього;
- Видаткова накладна (у переробку) № 74 від 03.05.2022 року ;
- Видаткова накладна (у переробку) № 87 від 02.06.2022 року;
- Видаткова накладна (у переробку) № 89 від 10.06.2022 року
- Звіт про перероблену сировину №171 від 10.06.2022 року;
- Звіт про перероблену сировину №172 від 13.06.2022 року;
- Накладна на передачу готової продукції №171 від 10.06.2022 року;
- Накладна на передачу готової продукції №172 від 13.06.2022 року;
- Акт надання послуг з переробки №171 від 10.06.2022 року;
- Акт надання послуг з переробки №172 від 13.06.2022 року;
- Сертифікат якості ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ»;
- Накладна на передачу готової продукції № 170 від 08.06.2022 року;
- Акт надання послуг з переробки № 170 від 08.06.2022 року;
- Видаткова накладна (у переробку) №88 від 07.06.2022 року;
- Договір поставки № 402 від 16.10.2018 року з ТОВ «ЩЕДРО»;
- Видаткова накладна ТОВ «ЩЕДРО» № 000002864 від 29.05.2022 року;
- ТТН ТОВ «ЩЕДРО» № РЩ0204752/000002864 від 29.05.2022 року;
- Виписка АТ «ПроКредит Банк», що підтверджує оплату ТОВ «ЩЕДРО»;
- Видаткова накладна ТОВ «ЩЕДРО» № 000002908 від 31.05.2022 року;
- ТТН ТОВ «ЩЕДРО» № РЩ0204853/000002908 від 31.05.2022 року;
- Виписка АТ «ПроКредит Банк», що підтверджує оплату ТОВ «ЩЕДРО»;
- Видаткова накладна ТОВ «ЩЕДРО» № 000002912 від 31.05.2022 року;
- ТТН ТОВ «ЩЕДРО» № РЩ0204853/000002912 від 31.05.2022 року;
- Виписка АТ «ПроКредит Банк», що підтверджує оплату ТОВ «ЩЕДРО»;
- Рахунок на оплату від ТОВ «ФУДДЕЛІВЕРІ ТРЕЙД» № 215 від 01.06.2022 року;
- Видаткова накладна ТОВ «ФУДДЕЛІВЕРІ ТРЕЙД» № 234 від 01.06.2022 року;
- ТТН ТОВ «ФУДДЕЛІВЕРІ ТРЕЙД» № 234 від 01.06.2022 року;
- Виписка АТ «ПроКредит Банк», що підтверджує оплату ТОВ «ФУДДЕЛІВЕРІ ТРЕЙД»;
- Специфікація ТОВ «КАПРО ОЙЛ» № 46 від 17.02.2022 року;
- Рахунок на оплату від ТОВ «КАПРО ОЙЛ» № 255 від 18.02.2022 року;
- Видаткова накладна ТОВ «КАПРО ОЙЛ» № 264 від 20.02.2022 року;
- Товарно-транспортна накладна ТОВ «КАПРО ОЙЛ» № Р264 від 20.02.2022 року;
- Ліцензійний договір з ТОВ «ВП СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОДУКТ» № 5 від 03.07.2017 року.
За результатами розгляду наданих Позивачем пояснень та документів, Комісією ГУ ДПС у Рівненській області прийнято рішення:
- № 7071941/41363188 від 15 липня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 10 червня 2022 року;
- № 7071939/41363188 від 15 липня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 13 червня 2022 року.
Позивач, користуючись правом, передбаченим ст. 56 ПК України, було подано скаргу на рішення комісії регіонального рівня № 7071941/41363188 від 15 липня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 10 червня 2022 року та № 7071939/41363188 від 15 липня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 13 червня 2022 року, проте рішенням ДПС України № 77696/41363188/2 від 21.12.2022 та № 61998/41363188/2 від 16.11.2022 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін.
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
За приписами пункту 74.1 статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних "'"систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в .електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Відповідно до п.З Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (даті - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, де перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник -посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:
D= S/T,
де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;
Т - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;
значення показника Р є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:
Р = Рм х1,4,
де Р - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;
Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.
Значення показників D та Р відображаються в електронному кабінеті платнику податку;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Згідно з п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Додатком 2 до Порядку №1165 передбачено Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість:
1. Обсяг постачання, зазначений платником податку на додану вартість (далі - платник податку) в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) у поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.
2. Платник податку здійснює на постійній основі протягом будь-яких чотирьох звітних місяців з останніх шести місяців реєстрацію в Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування на постачання товарів/послуг за одним і тим самим кодом товару/послуги згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг.
3. Залишкова вартість основних засобів для платників податку на прибуток підприємств на кінець звітного (податкового) періоду (звітний (податковий) період обирається відповідно до пунктів 137.4 і 137.5 статті 137 Податкового кодексу України для певної групи платників) становить більше 5 млн. гривень та відображена у звітності, за якою граничні строки її подання передують календарному дню розрахунку такого показника, за умови, що з початку попереднього року керівник та засновник не змінювалися.
4. Площа наявних у платника податку у власності (на праві власності/користування) орендованих земельних ділянок становить не менше 200 гектарів включно або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності - не менше 0,5 гектара (станом на 1 січня поточного року), що задекларовані до 20 лютого поточного року та за які сплачено суму податкового зобов`язання з плати за землю у строки, передбачені законодавством.
5. Сплачено суму єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на одного працюючого, що перевищує суму такого єдиного внеску з мінімальної заробітної плати у 2 рази за останні 12 місяців, за умови, що з початку попереднього року керівник та/або засновник платника податку не змінювалися та середньомісячна чисельність працюючих за останні 12 місяців становить не менше п`яти осіб.
6. Загальна сума сплачених у попередньому звітному році сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, становить більше 10 млн. гривень.
Додатком 3 до Порядку №1165 визначено наступні Критерії ризиковості здійснення операцій:
1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги. зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.
3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.
4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).
5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 p., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 p., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.
6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.
Згідно з п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п.7 Порядку №1165).
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (п.8 Порядку №1165).
Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет (п.9 Порядку №1165).
Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п.П Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як встановлено судом вище, 03.01.2020 між ТОВ «СМАРТ ОІЛ» та ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ МИЛОВАР» було укладено договір поставки №85 від 03.01.2020 року.
На виконання умов даного договору позивач поставив товар (жир «Фрітюрний», 99,7% жиру, 25 072 кг). .
Оплата за товар відбувалася згідно з Повідомленням про перевідступлення вимоги від 23.02.2022 року шляхом відступлення права вимоги на підставі договору факторингу від 14.12.2021 року між ТОВ «СМАРТ ОІЛ», AT «АГРОПРОСПЕРІС БАНК» та ТОВ «СУПЛАЙЄРПЛЮС УКРАЇНА».
Враховуючи зазначене, позивачем сформовано та подано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 10.06.2022 року №6 на суму 141 255,00 грн, в тому числі ПДВ 23 542,50 грн, та від 13.06.2022 року №7 на суму 1 203 456,00 грн, в тому числі ПДВ 200 576,00 грн.
На підставі вищенаведених норм чинного законодавства контролюючим органом зупинено реєстрацію податкових накладних від 10.06.2022 року №6, від 13.06.2022 року №7, надіслано позивачу квитанції від 30.06.2022 року №9104228292, №9104607443, в яких зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 10.06.2022 року №6, від 13.06.2022 року №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕТ/ДКПП товару/послуг 1517 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пі Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019року за №1245/34216 (далі - Порядок №520).
Згідно з п.5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено.
Тобто, в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не перелічуються документи, які зобов`язаний надати платник, а зазначається пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, оскільки перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, визначений п.5 Порядку №520.
Отже, з метою реєстрації податкової накладної позивач мав надати первинні документи відповідно до п.5 Порядку №520.
Відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 Порядку №520 або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 20 листопада 2019 року у справі №480/4006/18 та від 3 березня 2020 року у справі №240/3665/19.
Позивачемс направлено контролюючому органу повідомлення від 11.07.2022 року №7, №5 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Однак суд зазначає, що повідомлення не містило повного пакету документів, передбачених вимогами п.6 Порядку №1165 та п.5 Порядку №520, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, (що підтверджується долученою до відзиву електронною копією Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК).
З огляду на вищенаведене, Комісією ГУ ДПС у Рівненській області прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.07.2022 року №7071941/41363188, №7071939/41363188 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.06.2022 року №6, від 13.06.2022 року №7.
В оскаржуваному рішенні чітко зазначено, яких саме документів, визначених Порядком №1165, позивачем не надано до повідомлення.
Суд зазначає, що позивачем не надано наступні копії документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
У вказаних рішеннях також міститься наступна додаткова інформація: «Платником не надано акти звірки, оборотно-сальдова відомість по рах.361 з контрагентами».
Також суд зазначає, що Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області в протоколі №131/17-00-18 від 15.07.2022 року (щодо податкових накладних від 10.06.2022 року №6, від 13.06.2022 року №7) зазначено наступну причину відмови в реєстрації: «Платником не надано акти звірки, оборотно-сальдову відомість по рах.361 з контрагентами. Крім того, ТОВ «СМАРТ ОШ» внесене до Журналу ризикових платників 15.07.2022 року».
Таким чином суд дійшов висновку, що спірні рішення Комісії є обґрунтованими, оскільки позивачем не надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю СМАРТ ОІЛ (вул. Клочківська, буд. 174,м. Харків,61145) до Головного управління ДПС у Рівненській області як відокремлений підрозділ ДПС України (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,33023), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053) про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2023 |
Оприлюднено | 30.03.2023 |
Номер документу | 109850673 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні