КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 березня 2010 року 15:52 № 2-а-2004/10/1070
(№ 2-а-10739/09/1070)
Київський окружний адміністративний суд у скла ді: головуючого - судді Пано вої Г.В., при секретарі судовог о засідання: Маців О.Т.,
за участю представник ів сторін:
від позивача: не з' я вились,
від відповідача: Лу ценко Т.С.,
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу
за позовом Товариства з обмеженою від повідальністю «ІГРОСЕРВІС-Ц ЕНТР» до
про Білоцерківської об' єдна ної державної податкової інс пекції
скасування рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій від 15.05.2009 № 0002070235/1667,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеже ною відповідальністю «ІГОСЕ РВІС-ЦЕНТР» (далі - позивач) звернулось до Київс ького окружного адміністрат ивного суду з позовом до Біло церківської об' єднаної дер жавної податкової інспекції (далі - відповідач) про скасу вання рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій від 15.05.2009 № 0002070235/1667.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ви сновки податкового органу ві дносно факту вчинення позива чем правопорушення є помилко вими, а тому рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій, прийняте податкови м органом за наслідками пере вірки, є неправомірним та під лягає скасуванню.
У запереченнях від 22.03.2010 № 7115/1 0/10 на позовну заяву відповіда ч просив суд у задоволені поз ову відмовити, оскільки у зв' язку із настанням з 01.01.2007 термін у переведення суб' єктів гос подарювання на розрахунки із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій відп овідно до вимог постанови Ка бінету Міністрів України «Пр о терміни переведення суб' є ктів підприємницької діяльн ості на облік розрахункових операцій у готівковій та без готівковій формі із застосув анням реєстраторів розрахун кових операцій», податковим органом правомірно встановл ено факт ведення позивачем д іяльності в сфері грального бізнесу з використанням 25 гра льних автоматів, які не перев едені у фіскальний режим роб оти, не зареєстровані та не оп ломбовані, що є порушення вим ог пунктів 1, 2 статті 3 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» .
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та просив позов задовольнити.
Від позивача до Київського окружного адміністративног о суду надійшла заява від 30.03.2010 про здійснення судового розг ляду 30.03.2010 за відсутності предс тавників позивача.
Представник відповідача з аперечував проти позову з мо тивів, які викладені у запере ченнях на позов.
Заслухавши поясненн я представників сторін, досл ідивши матеріали справи, все бічно і повно з' ясувавши вс і фактичні обставини справи, об' єктивно оцінивши докази , які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд дійшов в исновку, що позовні вимоги пі длягають задоволенню, з таки х підстав.
Як встановлено судом, 27.0 4.2009 посадовими особами Держав ної податкової адміністраці ї в Кіровоградській області проведена перевірка господа рської одиниці позивача - філ ії Товариства з обмеженою ві дповідальністю «ІГОСЕРВІС-Ц ЕНТР» у м. Кіровоград, яка розт ашована за адресою: м. Кіровог рад, вул. Гоголя, 80.
Під час перевірки встанов лено, що позивачем в залі грал ьних автоматів надавались по слуги гри у сфері грального б ізнесу за готівковий розраху нок з використанням 25-ти граль них автоматів.
Посадовою особою податков ого органу придбано послугу гри (електронний кредит) на за гальну суму 100 грн. (купівля кре диту на суму 50,00 грн. та продаж к редиту на суму 50,00 грн.). Вказану розрахункову опер ацію відповідачем проведено через реєстратор розрахунко вих операцій Datecs MP-5000i01.10, покупцю н а повну суму покупки видано ф іскальний чек та видатковий чек, копії яких містяться в м атеріалах даної справи (а.с.-14).
При цьому, відповідач зроб лено висновок, що гральні авт омати, які використовувуютьс я позивачем, не зареєстрован і в органах державної податк ової служби як реєстратори р озрахункових операцій, не ос нащені блоками фіскальної па м' яті і не працюють у режимі реєстраторів розрахункових операцій. Продаж послуг гри з дійснюється позивачем із зас тосуванням одного реєстрато ра розрахункових операцій, ч ерез який здійснюються усі р озрахункові операції - прий няття від гравця готівки для гри на усіх гральних автомат ах.
Тобто, послуги г ри надаються позивачем шляхо м продажу електронних кредит ів (прийняття ставок), ставки в водяться на гральних автомат ах за допомогою електронного ключа. На гральних автоматах купюроприймачі відсутні, ро зрахунки за купівлю-продаж к редитів для гри на усіх граль них автоматах здійснюються ч ерез один реєстратор розраху нкових операцій Datecs MP-5000i01.10, сферо ю застосування якого є зали г ральних автоматів, торгівля та послуги гральних закладів .
На думку податкового о ргану гральні автомати, що ви користовуються суб' єктами господарювання в сфері грал ьного бізнесу, відповідно до статті 2 Закону України від 06.07 .1995 № 265/95-ВР «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г» належать до реєстраторів розрахункових операцій - ав томатів з продажу товарів (по слуг).
Відповідач вважає, що п озивачем порушено вимоги пун ктів 1, 2 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг».
За результатами вказан ої перевірки Державною подат ковою адміністрацією у Кіров оградській області складено Акт перевірки за дотримання м суб' єктами господарюванн я порядку ведення розрахункі в за товари (послуги), вимог з р егулювання обігу готівки, на явності торгових патентів і ліцензій від 27.04.2009 (далі - Акт п еревірки).
На підставі Акта перев ірки відповідачем прийнято р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій від 15.05.2009 № 0002070235/1667, відповідно до яког о позивачу нараховані штрафн і (фінансові) санкції у розмір і 8500,00 грн.
Обґрунтовуючи правомі рність прийнятого рішення по датковий орган зазначає, що п остановою Кабінету Міністрі в України від 07.02.2001 № 121 «Про терм іни переведення суб' єктів п ідприємницької діяльності н а облік розрахункових операц ій у готівковій та безготівк овій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» встановлено термі н переведення суб' єктів гос подарювання, які надають пос луги гральних автоматів, на о блік розрахункових операцій із застосуванням реєстратор ів розрахункових операцій - 31 грудня 2006 року.
Отже, як стверджує відп овідач, з 01.01.2007 позивач має заст осовувати гральні автомати, які оснащені фіскальною пам' яттю і працюють у режимі реєс траторів розрахункових опер ацій.
Таким чином, оскільки г ральні автомати, які належат ь позивачу не обладнані прис троєм або програмно-технічни м комплексом, в якому реалізо вані фіскальні функції (вида ча (надання) готівкових кошті в), їх використання без фіскал ьної функції є порушенням ви мог Закону України від 06.07.1995 № 265/ 95-ВР «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг» т а підставою для застосування до позивача штрафних (фінанс ових) санкцій.
Надаючи правову оцінку в ідносинам, що виникли між сто ронами, суд виходить з такого .
Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування, по слуг встановлені Законом Укр аїни від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг».
Обов' язок суб' єктів пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові оп ерації в готівковій та/або в б езготівковій формі (із засто суванням платіжних карток, п латіжних чеків, жетонів тощо ) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г, застосовувати реєстратори розрахункових операцій, пер едбачений статтею 3 даного За кону.
Згідно зі статтею 11 цього За кону терміни переведення суб ' єктів підприємницької дія льності на облік розрахунков их операцій у готівковій та б езготівковій формі (із засто суванням платіжних карток, п латіжних чеків, жетонів тощо ) із застосуванням реєстрато рів розрахункових операцій в становлюються Кабінетом Мін істрів України за поданням ц ентрального органу виконавч ої влади з питань економічно ї політики, Державної податк ової адміністрації України т а Національного банку Україн и.
Відповідно до змін, внесен их до постанови Кабінету Мін істрів України від 07.02.2001 р. N 121 «Пр о терміни переведення суб'єк тів підприємницької діяльно сті на облік розрахункових о перацій у готівковій та безг отівковій формі із застосува нням реєстраторів розрахунк ових операцій» (постанова Ка бінету Міністрів України від 07.06.2006 р. N 803), термін переведення с уб'єктів господарювання, які надають послуги гральних ав томатів, на облік розрахунко вих операцій із застосування м реєстраторів розрахункови х операцій перенесено на 31 гру дня 2006 року.
Таким чином, з 01.01.2007 суб' єкти господарювання, які надають послуги гральних автоматів, мають здійснювати облік роз рахункових операцій із засто суванням реєстраторів розра хункових операцій.
Відповідно до статті 2 Закон у України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг» реєстратор розрахункових операцій - при стрій або програмно-технічни й комплекс, в якому реалізова ні фіскальні функції і який п ризначений для реєстрації ро зрахункових операцій при про дажу товарів (наданні послуг ), операцій з купівлі-продажу і ноземної валюти та/або реєст рації кількості проданих тов арів (наданих послуг).
До реєстраторів розрахунк ових операцій відноситься, з окрема, автомат з продажу тов арів (послуг), який в автоматич ному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти а бо із застосуванням платіжни х карток, жетонів тощо товарі в (послуг) і забезпечує відпов ідний облік їх кількості та в артості .
Суб'єкти підприємницької д іяльності, які здійснюють ро зрахункові операції в готівк овій та/або в безготівковій ф ормі (із застосуванням платі жних карток, платіжних чеків , жетонів тощо) при продажу тов арів (наданні послуг) у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг, відповідно до пункту 1 статті 3 Закону Украї ни від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг» зобов' язані пров одити розрахункові операції на повну суму покупки (наданн я послуги) через зареєстрова ні, опломбовані у встановлен ому порядку та переведені у ф іскальний режим роботи реєст ратори розрахункових операц ій з роздрукуванням відповід них розрахункових документі в, що підтверджують виконанн я розрахункових операцій.
Крім того, пунктом 3 статті 3 д аного Закону встановлено, що суб' єкти підприємницької д іяльності, які здійснюють ро зрахункові операції в готівк овій та/або в безготівковій ф ормі (із застосуванням платі жних карток, платіжних чеків , жетонів тощо) при продажу тов арів (наданні послуг) у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг зобов' язані застосовувати реєстратори р озрахункових операцій, що вк лючені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням вста новленого порядку їх застосу вання.
Державний реєстр реєстрат орів розрахункових операцій містить перелік моделей реє страторів розрахункових опе рацій, їх модифікацій вітчиз няного та іноземного виробни цтва, які відповідають вимог ам нормативно-правових актів і нормативних документів, пр ойшли державну сертифікацію і дозволені для застосуванн я під час здійснення розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг (Положення про Дер жавний реєстр реєстраторів р озрахункових операцій, затве рджене постановою Кабінету М іністрів України від 29.08.2002 № 131).
Отже, суб' єкти підприємни цької діяльності у встановле них законодавством випадках , зобов' язані у своїй господ арській діяльності використ овувати лише реєстратори роз рахункових операцій, що вклю чені до Державного реєстру р еєстраторів розрахункових о перацій.
Судом установлено, що поз ивач при здійсненні готівков их розрахунків за купівлю-пр одаж кредитів (прийняття ста вок) для гри на усіх гральних а втоматах, а також видачі вигр ашу, застосовує реєстратор р озрахункових операцій Datecs MP-5000i01.10, зареєстровани й Державною податковою інспе кцією у м. Кіровогр аді (реєстраційне посвідченн я № 1123006837- а.с.-12), заводський номер ДЮ 09000977, фіскальний № 1123006837, як ий на момент проведення пере вірки був опломбований та пе реведений у фіскальний режим роботи.
При цьому, відповідачем н е заперечувався той факт, що а парат Datecs MP-5000i01.10, переведений у фі скальний режим роботи, оплом бований та внесений до Держа вного реєстру реєстраторів р озрахункових операцій, а отж е, він є реєстратором розраху нкових операцій в розумінні Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Відповідно до пункту 4.4. Поря дку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторі в розрахункових операцій за товари (послуги), затверджено го наказом ДПА України від 01.12.2 000 р. N 614, реєстрація продажу това ру (оплати послуги) через реєс тратори розрахункових опера цій проводиться одночасно з розрахунковою операцією. Роз рахунковий документ повинен видаватися покупцеві не піз ніше завершення розрахунков ої операції. Розрахункова оп ерація вважається проведено ю через реєстратор розрахунк ових операцій, якщо дані про ї ї обсяг уведені в режимі реєс трації.
Місцем проведення розраху нків - є місце, де здійснюються розрахунки з покупцем за про дані товари та зберігаються отримані за реалізовані това ри готівкові грошові кошти, а також місце одержання покуп цем попередньо оплачених тов арів (послуг) із застосування м платіжних карток, платіжни х чеків, жетонів тощо (стаття 2 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»).
Згідно з пунктом 5 Порядку обліку доходів фізичних о сіб у гральних закладах та пе рсоніфікації таких осіб, зат вердженого наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 20.10.2003 р. N 494 та зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 06.11.2003 р. за N 1016/8337, пр идбання особами фішок, жетон ів, отримання інших документ ів, які засвідчують прийнятт я ставок для участі в азартні й грі, здійснюється через нал ежним чином зареєстрований р еєстратор розрахункових опе рацій з видачею чеків, які пов инні зберігатися фізичною ос обою - гравцем до закінчення ї ї участі в азартній грі.
Тобто, приписи зазначених Порядків передбачають необх ідність реєстрації продажу т оварів (оплати послуг) через р еєстратори розрахункових оп ерацій одночасно при здійсне нні розрахункової операції.
При цьому, суд звертає увагу на те, що відповідно до частин и третьої статті 2 Закону Укра їни від 06.07.1995 № 265/95 розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо за місцем р еалізації товарів (послуг), ви дача готівкових коштів за по вернутий покупцем товар (нен адану послугу), а у разі застос ування банківської платіжно ї картки - оформлення відпо відного розрахункового доку мента щодо оплати в безготів ковій формі товару (послуги) б анком покупця або, у разі пове рнення товару (відмови від по слуги), оформлення розрахунк ових документів щодо перерах ування коштів у банк покупця .
Як встановлено судом, пози вач для надання послуг викор истовує гральні автомати, як і не приймають грошові кошти (фішки, жетони) безпосередньо від гравців, оскільки вони не обладнані купюроприймачами або монетоприймачами, а тако ж не видають виграш в грошово му виразі. Дані автомати прий мають ставки за допомогою ел ектронного ключа шляхом внес ення у поле кредиту розміру с тавки у виразі віртуальних о чок, і це також встановлено пі д час перевірки податковим о рганом.
Проте, внесення у поле кре диту грального автомату розм іру придбаної ставки спожива чем для гри (внесення ставок) н е є розрахунковою операцією у розумінні частини третьої статті 2 Закону України від 06.07. 1995 № 265/95-ВР «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г», оскільки в цей момент кошт и, що становлять доход спожив ача чи продавця послуги не пе редаються, а облік віртуальн их очок не становить об' єкт фіскалізації, адже нарахува ння чи списання очок у грі не п ризводить до виникнення об' єкту оподаткування. Такий об ' єкт виникає лише у зв' язк у з отриманням особою грошов ої виручки.
Таким чином, у випадку, коли розрахункові операції факти чно не здійснюються, відсутн і підстави для застосування Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг» щодо забезпечення фіскалізації ш ляхом використання реєстрат орів розрахункових операцій .
Пунктом 2 статті 17 Закону У країни Закону України від 06.07.19 95 № 265/95-ВР «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » передбачено відповідальні сть за застосування при здій сненні розрахункових операц ій непереведеного у фіскальн их режим роботи, незареєстро ваного, неопломбованого або опломбованого з порушенням в становленого порядку реєстр атора розрахункових операці й.
Як встановлено під час судо вого розгляду, фактичний роз рахунок між продавцем послуг и гри і покупцем здійснювавс я в момент прийняття від поку пця готівки за продану послу гу гри (продажу електронних к редитів, прийняття ставок) та видачі виграшу, якщо це мало м ісце. При цьому, зазначені роз рахункові операції проводил ись відповідачем з використа нням реєстратора розрахунко вих операцій та видачею поку пцю послуги розрахункового ф іскального чеку.
Жодних фактів щодо проведе ння відповідачем яких-небудь розрахунків без використанн я реєстратора розрахункових операцій суду не доведено.
За таких обставин, рішення податкового органу про заст осування до позивача штрафни х (фінансових) санкцій за пору шення вимог пунктів 1, 2 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг» є без підставним.
Виходячи з меж заявлених по зовних вимог, системного ана лізу положень законодавства України та наданих сторонам и доказів, суд дійшов висновк у про те, що позовні вимоги є о бґрунтованими, а позов таким , що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини перш ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба).
Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158-16 3, 167, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольни ти.
2. Скасувати рішення Бі лоцерківської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії від 15.05.2009 № 0002070235/1667 про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій.
3. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю «ІГРОСЕРВІС-ЦЕ НТР» (код ЄДРПОУ 34326294) судовий зб ір у розмірі 3 (три) грн. 40 коп.
Постанова відповідно д о частини першої статті 254 Код ексу адміністративного судо чинства України набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встан овлений строк, постанова суд у першої інстанції набирає з аконної сили після закінченн я цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове р ішення, якщо його не скасован о, набирає законної сили післ я закінчення апеляційного ро згляду справи.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя (підпис) Г.В. Панова
З оригіналом згідно
Суддя Г.В. Панова
Дата виготовлення та підп исання повного тексту постан ови - 6 квітня 2010 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 10986620 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні