Постанова
від 15.02.2011 по справі 2-а-2004/10/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-2004/10/1070 Гол овуючий у 1-й інстанції: Панов а Г.В.

Суддя-доповідач: Мамчур Я .С

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"15" лютого 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду у складі:

головуючого судді: Мамчура Я.С,

суддів: Горяйн ова А.М., Желт обрюх І.Л.

розглянувши в порядк у письмового провадження від повідно до ст. ст. 41, 197 КАС Україн и апеляційну скаргу відпов ідача - Білоцерківської об' єднаної державної податково ї інспекції на постанову Киї вського окружного адміністр ативного суду від 30 березня 2010 року у справі за позовом това риства з обмеженою відповіда льністю «ІГРОСЕРВІС-ЦЕНТР» д о Білоцерківської об' єднан ої державної податкової інсп екції про скасування рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 15.05.2009 № 0002 070235/1667,-

В С Т А Н О В И Л А :

Позивач звернувся до Чернігівського окружного ад міністративного суду з позов ом до регіонального управлін ня Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирт у, алкогольних напоїв і тютюн ових виробів ДПА України в Че рнігівській області про визн ання дій незаконними та скас ування рішення.

Постановою Чернігівського окружного адміністративног о суду від 22 грудня 2010 року - позо в задоволено.

Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням, відпові дач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пос танову суду першої інстанції як таку, що постановлена з пор ушенням норм матеріального т а процесуального права, прос ить прийняти рішення, яким ві дмовити в задоволенні позову .

Заслухавши у судовому зас іданні суддю-доповідача, поя снення з' явившихся учасник ів процесу, перевіривши мате ріали справи та доводи апеля ційної скарги, колегія судді в вважає, що апеляційна скарг а відповідача підлягає задов оленню, а рішення суду першої інстанції - скасуванню, вих одячи з наступного.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.202 КАС У країни підставами для скасув ання постанови або ухвали су ду першої інстанції та ухвал ення нового рішення є поруше ння норм матеріального або п роцесуального права, що приз вело до неправильного виріше ння справи або питання.

Так, суд першої інстанції задовольняючи позовні вимог и дійшов висновку про безпід ставність рішення податково го органу про застосування д о позивача штрафних (фінансо вих) санкцій за порушення вим ог пунктів 1, 2 статті 3 Закону Ук раїни від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського та послу г».

Колегія суддів не по годжується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалі в справи, працівниками ДПА у К іровоградській області була проведена планова перевірка залу гральних автоматів за а дресою: м. Кіровоград, вул. Гог оля, 80, що є господарською один ицею позивача, щодо контролю за додержанням суб'єктами го сподарювання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), наявністю торгових п атентів та ліцензій, здійсне нням розрахункових операцій у сфері готівкового та безго тівкового обігу.

Так, за результатами переві рки було складено акт від 27.05.2009р . року про фактичні обставини діяльності позивача. Зокрем а, перевіркою встановлено фа кт незастосування РРО і нев идача відповідного розрахун кового документа, а також зас тосування при здійсненні роз рахункових операцій неперев еденого у фіскальний режим р оботи, незареєстрованого, не опломбованого або опломбова ного з порушенням встановлен ого порядку реєстратора розр ахункових операцій.

Так, на момент перевірки в з алі гральних автоматів надав ались послуги в сфері гральн ого бізнесу за готівковий ро зрахунок на 25-ти гральних авто матах. Гральні автомати - реєс тратори розрахункових опера цій не зареєстровані в орган ах податкової служби і не пер еведені у фіскальний режим р оботи, були підключені до еле ктроенергії та функціонувал и із застосуванням одного ре єстратора розрахункових опе рацій, через який здійснюють ся розрахункові операції - пр ийняття від гравця готівки н а всіх 25-ти гральних автоматах .

На підставі акту перевірки відповідачем було винесене рішення 0002070235/1667 від 15.05.2009р.. про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій за порушення п. 1 ст . З Закону України "Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг".

Рішенням 0002070235/1667 від 15.05.2009р. було застосовано штрафні (фінанс ові) санкції на підставі п.2 ст . 17 Закону України "Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг" в сумі 8500.00 грн. (25 гр. ав томат х 340) за не проведення роз рахункової операції через ре єстратор розрахункових опер ацій та застосування при зді йсненні розрахункових опера цій непереведеного у фіскаль ний режим роботи, незареєстр ованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєст ратора розрахункових операц ій.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій в сфері торгівлі, громад ського харчування і послуг" в ід 06.07.1995 року № 265/95-ВР (зі змінами т а доповненнями), вимоги щодо р еалізації фіскальних функці й реєстраторами розрахунков их операцій для різних сфер з астосування встановлюються Кабінетом Міністрів України .

Постановою КМУ № 199 від 18.02.2002 ро ку затвердженні вимоги щодо реалізації фіскальних функц ій реєстраторами розрахунко вих операцій для різних сфер застосування, а саме абз. 2 ст. 1 вищезазначеної постанови пе редбачено, що вимоги щодо реа лізації фіскальних функцій а втоматами з продажу товарів (послуг), іншими реєстраторам и, які не передбачають друкув ання розрахункових і звітних документів, а також додатков і вимоги щодо реалізації фіс кальних функцій спеціалізов аними реєстраторами для конк ретних сфер застосування (у р азі необхідності) встановлюю ться Державною комісією з пи тань впровадження електронн их систем і засобів контролю та управління товарним і гро шовим обігом.

Державна комісія з питань в провадження електронних сис тем і засобів контролю та упр авління товарним і грошовим обігом встановила протоколь ним рішенням № 13 від 27.06.2002 року ви моги щодо реалізації фіскаль них функцій гральними автома тами.

Відповідно до рішення Держ авної комісії з питань впров адження електронних систем і засобів контролю та управлі ння товарним і грошовим обіг ом від 22.06.2004р. N 5 затверджено техн ічні вимоги де спеціалізован их реєстраторів розрахунко вих операцій для казино та за лів гральних автоматів (дода ється». Згідно даного рішенн я встановлюється перелік дод аткових вимог щодо реалізаці ї фіскальних функцій спеціал ізованими реєстраторами роз рахункових операцій - електр онними контрольно-касовими а паратами (далі -спеціалізова ний реєстратор), що застосову ються для обліку та реєстрац ії операцій з купівлі-продаж у фішок (жетонів, кредитів) в г ральних закладах.

Згідно вимог ст.11 Закону Укр аїни від 06.07.95 №265/95-ВР "Про застосу вання РРО у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг" терміни переведення суб 'єктів підприємницької діяль ності на облік розрахункових операцій у готівковій та без готівковій формі (із застосу ванням платіжних карток, пла тіжних чеків, жетонів, тощо) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій вста новлюються Кабінетом Мініст рів України.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 01 лютого 2001р. № 121 "Про терміни переведення пі дприємницької діяльності на облік розрахункових операці й у готівковій та безготівко вій формі із застосуванням р еєстраторів розрахункових о перацій", передбачено, що суб'є кти підприємницької діяльно сті, які здійснюють підприєм ницьку діяльність у сфері гр ального бізнесу шляхом надан ня послуг з використанням гр альних автоматів зобов'язані з 01 січня 2007 року використовув ати у своїй ліцензованій дія льності з надання послуг гра льного бізнесу гральні автом ати з продажу послуг, які осна щені запам'ятовуючими пристр оями (фіскальною пам'яттю), в т .ч. тих, що вже задіяні у викори станні.

Необхідною умовою застосу вання гральних автоматів є в ключення їх (або окремих блок ів автоматів, що входять до ск ладу комп'ютерно-касових сис тем, які забезпечують переве дення таких автоматів у фіск альний режим роботи) до Держа вного реєстру реєстраторів р озрахункових операцій за про цедурою, встановленою Положе нням про зазначений Державни й реєстр, затверджений Поста новою КМУ від 29.08.2002 р. № 1315.

Комп'ютерно-касова система "Фіскал", яка призначена для ф іскалізації гральних автома тів, автоматизації збору, обл іку і контролю даних про функ ціонування залів гральних ав томатів включено до Державно го реєстру реєстраторів розр ахункових операцій затвердж еного Наказом ДПА України ві д 08 червня 2007 р. за № 341 (зі змінами і доповненнями).

Отже, таким чином суб'єкти п ідприємницької діяльності, я кі надають послуги в сфері гр ального бізнесу з використан ням гральних автоматів з чер вня 2008 року не тільки зобов'яза ні були перейти на оснащення гральних автоматів портатив ними електронними контрольн о-касовими апаратами при зді йсненні розрахункових опера цій на окремо визначеному гр альному апараті, а і мали техн ічну можливість це здійснити .

Відповідно до п. 2 ст. 17 Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г", за порушення вимог цього За кону до суб'єктів підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції з а товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у розмірі двадцяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян - у разі застос ування при здійсненні розрах ункових операцій непереведе ного у фіскальний режим робо ти, незареєстрованого, неопл омбованого або опломбованог о з порушенням встановленого порядку реєстратора розраху нкових операцій.

Враховуючи викладе не, колегія суддів приходить до висновку, що Відсутність н а гральному автоматі фіскаль ного пристрою не може бути пі дставою для незастосування Р РО при проведенні розрахунко вої операції, коли таке засто сування передбачено законом та, відповідно не є підставою для звільнення від встановл еної законом відповідальнос ті за незастосування РРО.

Таким чином, колегія судді в дійшла висновку, що судом пе ршої інстанції неповно з' яс овано обставини справи, що ма ють значення для справи, пору шено норми матеріального пра ва, у зв' язку з чим апеляційн а скарга підлягає задоволенн ю, а постанова суду першої інс танції - скасуванню.

Так, відповідно до ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право скасувати її та прийн яти нову постанову суду.

Керуючись, ст.ст. 2, 4, 17, 41, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 211, 212 КАС України, ко легія суддів

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу відп овідача - Білоцерківської о б' єднаної державної податк ової інспекції - задовольни ти.

Постанову Київського окру жного адміністративного суд у від 30 березня 2010 року - скасу вати, та прийняти нову постан ову, якою у задоволені позову товариству з обмеженою відп овідальністю «ІГРОСЕРВІС-ЦЕ НТР»до Білоцерківської об' єднаної державної податково ї інспекції про скасування р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій від 15.05.2009 № 0002070235/1667- відмовити.

Постанова набирає законн ої сили з моменту проголошен ня та може бути оскаржена про тягом двадцяти днів шляхом п одачі касаційної скарги безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України.

Головуючий - суддя: Я.С. Мамчур

Судді: А.М. Горяйнов

І.Л. Желтобрюх

Постанову складен о у повному обсязі 15.02.2011р.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13947701
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2004/10/1070

Постанова від 15.02.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Постанова від 30.03.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні