Постанова
від 29.06.2010 по справі 2а-599/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                Справа № 2а-599/10/1070 (2а-6154/09/1070)

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 червня 2010 року Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Спиридонової В.О.,

за участю секретаря судового засідання Касянчук І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Броварської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області до комунального підприємства «Джерело» про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

У березні 2009 року Броварська об’єднана державна податкова інспекція (далі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до комунального підприємства «Джерело» (далі - відповідач) про стягнення з відповідача податкової заборгованості у загальній сумі 3208,72 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість по сплаті з податку на додану вартість, у загальній сумі 3208,72 грн., яка має бути сплачена відповідно до Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Відповідач в судове засідання не з’явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання. Заперечень проти позову до суду не надавав, заяв чи клопотань щодо розгляду справи за його відсутності до суду не надсилав. Враховуючи вимоги ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Комунальне підприємство «Джерело» зареєстровано як суб’єкт підприємницької діяльності-юридичну особу 05.06.2002 року Броварською районною державною адміністрацією Київської області, ідентифікаційний код 32020159, номер запису у журналі реєстраційних справ 04054820ю0010318.

Відповідач перебуває на обліку як платник податків у Броварській об’єднаній  державній податковій інспекції Київської області.

Підставою виникнення заборгованості є податкові повідомлення-рішення №   0001791601/0 від 06.09.2007 року та № 0000721601/0 від 27.03.2008 року, якими до відповідача застосовано штрафні санкції за порушення строків сплати податкових зобов’язань.

Так, позивачем 06.09.2007 року проведено перевірку відповідача щодо своєчасності розрахунків з бюджетом по податках і зборах, в результаті якої виявлено порушення КП «Джерело» вимог п. 5.3.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

За наслідками вказаної перевірки позивачем складено акт перевірки своєчасності розрахунків з бюджетом по податках і зборах від 06.09.2007 року № 689/15-3-09, в якому зафіксоване порушення КП «Джерело» вимог п. 5.3.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

На основі вказаного акту, на підставі пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №   0001791601/0 від 06.09.2007 року, яким до відповідача застосовано штраф у сумі 923,01 грн.

Крім цього, позивачем 27.03.2008 року проведено перевірку відповідача щодо своєчасності подання податкової звітності по податку на додану вартість за період з грудня 2006 року по лютий 2008 року, в результаті якої виявлено порушення КП «Джерело» вимог п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

За наслідками вказаної перевірки позивачем складено акт про порушення податкового законодавства від 27.03.2008 року № 343/15-309/32020159, в якому зафіксоване порушення КП «Джерело» вимог п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

На основі вказаного акту, на підставі пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №   0000721601/0 від 27.03.2008 року, яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію у сумі 2550,00 грн.

Наявність податкової заборгованості та правильність її нарахування відповідачем не оскаржена.

Позивачем, з метою погашення КП «Джерело» заборгованості перед бюджетом, відповідно до вимог п. 6.2 та п. 6.3 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» відповідачу направлено першу - № 1/429 від 05.10.2007 року та другу - № 2/537 від 06.12.2007 року податкові вимоги. Вказані податкові вимоги отримані відповідачем 28.10.2007 року та 10.02.2008 року, відповідно, що підтверджується наявними у матеріалах справи копіями повідомлень про вручення поштового відправлення.

Таким чином, суд вважає встановленим факт наявності у КП «Джерело» податкової заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій. Проте, суд вважає необхідним зауважити на наступному.

Підпунктом 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. Коли ж податкове зобов'язання визначено контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. "а"-"в" пп. 4.2.2. п. 4.2 ст. 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення.

Пункт 1.3 ст.1 вказаного Закону визначає, що податковий борг (недоїмка) податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, згідно підпункту 2.3.1. п. 2.З. ст. 2 Закону є виключно податкові органи.

Згідно з пп. 7.2.1. п. 7.2. ст. 7 Закону джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення, які є виконавчими документами, є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.

У статуті КП «Джерело», затвердженому рішенням ІІ сесії Княжицької сільської ради ХХІV скликання від 17.05.2002 року № 05, зазначено, що дане підприємство засновано на комунальній власності Княжицької сільської ради і їй підпорядковане.

Відповідно до пунктів 11.1 та 11.2 ст. 11 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», яка визначає особливості порядку погашення податкового боргу державних або комунальних підприємств, у разі коли платник податків, який перебуває у державній або комунальній власності, не погашає суму податкового боргу у строки, встановлені цим Законом, податковий орган здійснює заходи щодо продажу активів такого платника податків, які не входять до складу цілісного майнового комплексу, що забезпечує здійснення основної діяльності платника податків.

У разі коли сума коштів, отримана від такого продажу, не покриває суму податкового боргу та витрат, пов'язаних з продажем активів, податковий орган зобов'язаний звернутися до органу виконавчої влади, що здійснює управління таким платником податків, з пропозицією щодо прийняття рішення про продаж частини акцій корпоратизованого підприємства за кошти або під зобов'язання щодо погашення його податкового боргу протягом поточного бюджетного року. Інформація зазначеного органу управління щодо прийняття або відхилення запропонованого рішення має бути надіслана податковому органу протягом тридцяти календарних днів з дня направлення такого звернення. Організація такого продажу здійснюється за правилами і у строки, встановлені законодавством з питань приватизації. У разі коли зазначений орган не прийме рішення про продаж частини акцій для погашення податкового боргу у зазначені цим пунктом строки, податковий орган зобов'язаний у місячний строк з дня отримання такої відмови або після закінчення встановленого для надання відповіді строку звернутися до суду із заявою про визнання такого платника податків банкрутом.

У разі коли податковим боржником визнається платник податків, який не підлягає приватизації, податковий орган здійснює заходи щодо продажу його активів, які не входять до складу цілісного майнового комплексу, що забезпечує ведення його основної діяльності.

У разі коли сума коштів, отриманих від такого продажу, не покриває суму податкового боргу такого платника податків та витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, податковий орган зобов'язаний звернутися до органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий платник податків, з поданням про прийняття рішення щодо: надання відповідної компенсації бюджету, до якого має зараховуватися сума податкового боргу такого платника податків, за рахунок коштів, призначених для утримання такого органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить платник податків; реорганізації такого платника податків з урахуванням правил, встановлених цим Законом; ліквідації такого платника податків та списання податкового боргу; оголошення такого платника податків банкрутом у порядку, встановленому Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Відповідь щодо прийняття одного із зазначених рішень має бути надіслана податковому органу протягом тридцяти календарних днів з дня направлення звернення. У разі коли податковий орган не отримує зазначену відповідь у визначений цим пунктом строк або отримує незадовільну відповідь, податковий орган зобов'язаний звернутися до суду із заявою про визнання такого платника податків банкрутом.

Таким чином, для прийняття судом рішення про примусове стягнення активів, позивач має підтвердити, що ним вжиті передбачені податковим законодавством заходи для погашення податкового боргу комунальним підприємством.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 4 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.

У судовому засіданні 08.06.2010 року судом було зобов’язано позивача надати суду у наступне судове засідання, тобто 29.06.2010 року, докази вжиття Броварською ОДПІ заходів, передбачених ст. 11 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», з метою погашення податкового боргу комунальним підприємством «Джерело».

Однак, 29.06.2010 року представником позивача до суду подано клопотання про проведення розгляду справи за відсутності позивача, а витребувані докази суду не надано та не повідомлено про причини ненадання вказаних доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Як вбачається з матеріалів справи, доказів того, що позивачем вжито заходів, передбачених ст. 11 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», з метою погашення податкового боргу комунальним підприємством «Джерело», позивачем суду не надано.

З огляду на викладене суд вважає, що передбачений ст. 11 вказаного Закону спеціальний порядок погашення податкового боргу державних або комунальних підприємств не надає податковому органу права на примусове стягнення податкового боргу за рахунок активів платника податків, який перебуває у комунальній власності, лише із самого факту наявності такого боргу без додержання всієї передбаченої процедури.

За таких обставин суд приходить до висновку про необґрунтованість та недоведеність позовних вимог та вважає їх такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 159-163, 254 КАС України, суд

                    ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Броварської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області до комунального підприємства «Джерело» про стягнення заборгованості відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, протягом десяти днів з дня її складання у повному обсязі шляхом подання через Київський окружний адміністративний суд заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                    В.О. Спиридонова

                                              Постанову складено у повному обсязі 01.07.2010 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2010
Оприлюднено08.09.2010
Номер документу10986954
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-599/10/1070

Ухвала від 20.01.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 29.06.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні