КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2а-4003/10/1070
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 липня 2010 року Київсь кий окружний адміністративн ий суд у складі:
головуючого судді Спиридо нової В.О.,
за участю секретаря судов ого засідання Касянчук І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом О СОБА_1 до Бориспільської об ' єднаної державної податко вої інспекції Київської обла сті про визнання неправомірн ими дій,
ВСТАНОВИВ:
У березні 2010 року ОСОБА_ 1 (далі-позивач) звернулася д о Київського окружного адмін істративного суду з позовом до Бориспільської об' єднан ої державної податкової інсп екції Київської області (дал і-відповідач) про визнання не правомірними дій Бориспільс ької об' єднаної державної п одаткової інспекції Київськ ої області щодо відмови пози вачу у скасуванні ідентифіка ційного номера, зобов' язанн я відповідача надати позивач у передбачену Порядком унесе ння відмітки до паспорта гро мадянина України щодо іденти фікаційного номера фізичної особи-платника податків та і нших обов' язкових платежів , затвердженим наказом Держа вної податкової адміністрац ії України від 19.10.2004 року № 602/1226, на лежним чином заповнену довід ку форми № В3 з інформацією для подання відповідному органу внутрішніх справ для внесен ня до паспорта відмітки про н аявність права здійснювати б удь-які платежі без ідентифі каційного номера та зобов' я зання відповідача вилучити в сю інформацію про позивача і з Державного реєстру фізични х осіб-платників податків та інших обов' язкових платежі в і припинити облік стосовно позивача у зазначеному реєс трі.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем при не прийнятті відмови позивача від індивідуального ідентиф ікаційного номера порушено п оложення Закону України «Про Державний реєстр фізичних о сіб-платників податків та ін ших обов'язкових платежів».
У судовому засіданні позив ач та його представник позов ні вимоги підтримав у повном у обсязі та просив позов задо вольнити.
Представник відповідача у судове засідання 12.07.2010 року н е з' явився, проте у судовому засіданні, яке відбулося 20.05.2010 року проти позову заперечив з підстав, викладених у письм ових запереченнях, та зазнач ив, що позивач є засновником т а керівником юридичної особи , а тому відповідачем правомі рно відмовлено позивачу у ви дачі довідки № В3 та просив у з адоволенні позову відмовити .
Вислухавши позивача, розгл янувши подані документи і ма теріали, всебічно і повно з'яс увавши всі фактичні обставин и, на яких ґрунтується позов, о б'єктивно оцінивши докази, як і мають юридичне значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Як встановлено судом та під тверджується матеріалами сп рави, позивач звернувся до Бо риспільської ОДПІ із заявою встановленого зразка про від мову від ідентифікаційного н омеру.
Бориспільською ОДПІ було проведено перевірку у Єдино му банку даних про платників податків - юридичних осіб та у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та і нших обов'язкових платежів і встановлено, що ОСОБА_1 є з асновником та керівником Рел ігійної громади Української Православної Церкви Вознесі ння Господа Ісуса Христа (код ЄДРПОУ 26473351), зареєстрован ої в Бориспільській ОДПІ Киї вської області.
Листом від 28.01.2010 року № 188/К/29-016 в ідповідач відмовив позивачу у задоволенні заяви, пояснив ши, що позивач є засновником ю ридичної особи. В обґрунтува ння відмови відповідач зазна чив, що якщо перевіркою у Єдин ому банку даних про платникі в податків - юридичних осіб аб о у Державному реєстрі фізич них осіб-платників податків та інших обов'язкових платеж ів встановлено, що фізична ос оба є засновником юридичної особи це є підставою для відм ови фізичній особі у скасува нні її ідентифікаційного ном еру, що передбачено Законом У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців» від 15.05.2003 р оку № 755.
З приводу наведеного суд зауважує наступне.
Відповідно до вимог статей 1, 2 Закону України «Про Держав ний реєстр фізичних осіб-пла тників податків та інших обо в'язкових платежів» від 22.12.1994 ро ку № 320, Державний реєстр фізич них осіб-платників податків та інших обов'язкових платеж ів - це автоматизований банк д аних, створений для забезпеч ення єдиного державного облі ку фізичних осіб, які зобов'яз ані сплачувати податки, збор и, інші обов'язкові платежі до бюджетів та внески до держав них цільових фондів у порядк у і на умовах, що визначаються законодавчими актами Україн и. Для осіб, які через свої рел ігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про ц е відповідні державні органи , зберігаються раніше встано влені форми обліку платників податків та інших обов'язков их платежів. У паспортах зазн ачених осіб робиться відмітк а про наявність у них права зд ійснювати будь-які платежі б ез ідентифікаційного номера . Створення Державного реєст ру забезпечує: повний облік ф ізичних осіб, які сплачують п одатки та інші обов'язкові пл атежі, з однозначною їх ідент ифікацією; організацію автом атизованої обробки інформац ії про сплату податків та інш их обов'язкових платежів фіз ичними особами в режимі комп 'ютерної мережі; взаємодію де ржавних податкових інспекці й з метою забезпечення контр олю за правильністю та своєч асністю сплати податків та і нших обов'язкових платежів ф ізичними особами; організаці ю нормативно-довідкової інфо рмації для взаємодії державн их податкових інспекцій з ін шими державними органами; ро звиток вітчизняного математ ичного забезпечення, засобів зв'язку та обчислювальної те хніки.
Статтею вказаного 5 Закону п ередбачений порядок реєстра ції фізичних осіб-платників податків та інших обов'язков их платежів, відповідно до як ого до Державного реєстру вн оситься інформація про осіб, які: постійно проживають в Ук раїні, мають об'єкти оподатку вання, передбачені чинним за конодавством, і зобов'язані с плачувати податки та інші об ов'язкові платежі; не мають по стійного місця проживання в Україні, але відповідно до чи нного законодавства зобов'яз ані сплачувати податки в Укр аїні. До Державного реєстру н е вноситься інформація про о сіб, які через свої релігійні або інші переконання відмов ляються від прийняття іденти фікаційного номера та офіцій но повідомляють про це відпо відні державні органи.
На виконання вимог Закону У країни «Про Державний реєстр фізичних осіб - платників под атків та інших обов'язкових п латежів» та постанови Верхов ної Ради України від 26.06.1992 року № 2503-XII «Про затвердження полож ень про паспорт громадянина України та свідоцтво про нар одження», розроблений Порядо к унесення відмітки до паспо рта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фі зичної особи - платника подат ків та інших обов'язкових пла тежів, затвердженого Наказом Державної податкової адміні страції України, Міністерств ом внутрішніх справ України 19.10.2004 року № 602/1226, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 20.10.2004 року за № 1345/9944 (далі - Поря док), який визначає процедуру внесення відмітки про наявн ість права здійснювати будь- які платежі без ідентифікаці йного номера до паспорта фіз ичної особи, яка через свої ре лігійні або інші переконання відмовляється від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомила про це о рган державної податкової сл ужби.
Відповідно до вимог пункті в 1.2 та 1.3 Порядку відмітка внос иться до паспорта громадянин а України. Громадяни України , які відмовились від прийнят тя ідентифікаційного номера , обліковуються як платники п одатків та інших обов'язкови х платежів за серією та номер ом паспорта.
Згідно з Порядком фізична о соба має право звернутись до органу державної податкової служби за своїм місцем реєст рації та повідомити у формі в ідповідної заяви про відмову від прийняття ідентифікацій ного номера у разі відсутнос ті в неї ідентифікаційного н омера - за ф. № В1 або про відмову від ідентифікаційного номер а у разі наявності в неї ідент ифікаційного номера - за ф. № В 2, а також залежно від свого ст атусу надати відповідний ком плект документів, а саме: свід оцтво про народження, паспор т громадянина України, свідо цтво про шлюб (свідоцтво про р озірвання шлюбу), свідоцтво п ро зміну імені, копію докумен та про присвоєння ідентифіка ційного номера.
У разі відсутності розбіжн остей між даними заяви та пре д'явленими документами орган державної податкової служби формує особову справу і в тер мін до 30 календарних днів з дн я прийняття заяви надає відп овідну довідку за ф. № В3 або ві дмовляє в наданні такої дові дки із зазначенням причин ві дмови. Термін дії довідки - 30 ка лендарних днів.
Із зазначеною довідкою осо ба звертається до органу вну трішніх справ за місцем реєс трації щодо внесення відмітк и до паспорта. Посадова особа органу внутрішніх справ на п ідставі відповідної довідки за умови дотримання вимог, ви значених Порядком, та відсут ності невідповідностей внос ить до паспорта громадянина таку відмітку: «Має право зді йснювати будь-які платежі бе з ідентифікаційного номера» .
Після отримання в органі вн утрішніх справ відмітки про право здійснювати платежі бе з ідентифікаційного номера і передачі до органу державно ї податкової служби відривно го корінця до довідки за ф. № В 3, що є свідченням наявності в паспорті особи такої відмітк и, облік платників податків в органах державної податково ї служби здійснюється за ном ером і серією паспорта.
Отже з наведеного випливає , що існує чіткий порядок отри мання довідки за ф. № В3 та відс утні обмеження щодо надання такої довідки у зв' язку з ти м, що особа є засновником юрид ичної-особи.
Крім того, відповідно до п. 6.1 розділу 6 Порядку, після надхо дження відривного корінця до форми N В3 від органу внутрішн іх справ щодо внесення відмі тки до паспорта громадянина посадова особа органу держав ної податкової служби протяг ом двох тижнів учиняє відпов ідні дії щодо внесення змін д о Державного реєстру фізични х осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів .
Право позивача здійснюват и будь-які платежі без іденти фікаційного номера, встановл ене Законом України «Про Дер жавний реєстр фізичних осіб- платників податків та інших обов' язкових платежів» від 22.12.1994 року № 320/94-ВР, відповідачем заперечується з посиланням н а ч. 1 ст. 16 Законом України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців» від 15.05.2003 року № 755, зокр ема, на обов' язковість наяв ності ідентифікаційного ном ера для включення його до від омостей про юридичну особу (с відоцтво про державну реєстр ацію). При цьому відповідач не посилається на конкретну но рму вказаного закону яка б пр ямо передбачала можливість в ідмови у скасуванні ідентифі каційного номера через те, що особа є засновником юридичн ої особи.
Разом з цим суд зауважує, що абзацом 3 ч. 4 ст. 9 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців» передбачено , що у бланку свідоцтва про дер жавну реєстрацію фізичної ос оби - підприємця зазначаютьс я, зокрема, ідентифікаційний номер фізичної особи - платни ка податків та інших обов'язк ових платежів з Державного р еєстру фізичних осіб - платни ків податків та інших обов'яз кових платежів (далі - ідентиф ікаційний номер фізичної осо би - платника податків) або ном ер та серія паспорта (для фізи чних осіб, які через свої релі гійні або інші переконання в ідмовляються від прийняття і дентифікаційного номера, офі ційно повідомили про це відп овідні органи державної влад и та мають відмітку у паспорт і).
Абзацом 3 ч. 4 ст. 17 вказаного За кону визначено, що в Єдиному д ержавному реєстрі повинні мі ститися, зокрема, ідентифіка ційний номер фізичної особи - платника податків або номер та серія паспорта (для фізичн их осіб, які через свої релігі йні або інші переконання від мовляються від прийняття іде нтифікаційного номера, офіці йно повідомили про це відпов ідні органи державної влади і мають відмітку у паспорті).
Відповідно до ч. 2 ст. 42 Закону для проведення державної ре єстрації фізична особа, яка ч ерез свої релігійні або інші переконання відмовилася від прийняття ідентифікаційног о номера, офіційно повідомил а про це відповідні державні органи, має відмітку у паспор ті та намір стати підприємце м, повинна подати виключно ос обисто: заповнену реєстрацій ну картку на проведення держ авної реєстрації фізичної ос оби - підприємця; документ, що підтверджує внесення реєстр аційного збору за проведення державної реєстрації фізичн ої особи - підприємця.
Згідно з ч. 4 ст. 42 Закону якщо д окументи для проведення держ авної реєстрації подаються з аявником особисто, державном у реєстратору додатково пред 'являється паспорт. Фізична о соба, яка через свої релігійн і або інші переконання відмо вилася від прийняття ідентиф ікаційного номера, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади, пови нна особисто пред'явити держ авному реєстратору паспорт і з відповідною відміткою. Упо вноважена особа повинна пред 'явити свій паспорт та докуме нт, що засвідчує її повноваже ння.
Абзацом 2 ч. 2 ст. 45 Законом Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців» передбачен о, що для проведення державно ї реєстрації змін до відомос тей про фізичну особу - підпри ємця, що передбачені частино ю першою цієї статті, фізична особа - підприємець, яка через свої релігійні або інші пере конання відмовилася від прий няття ідентифікаційного ном ера та офіційно повідомила п ро це відповідні органи держ авної влади і має відмітку у п аспорті, подає документи, виз начені цією частиною, виключ но особисто.
Відповідно до абзацу 2 ч. 4 ст. 45 вказаного Закону фізична ос оба, яка через свої релігійні або інші переконання відмов илася від прийняття ідентифі каційного номера та офіційно повідомила про це відповідн і органи державної влади, для проведення державної реєстр ації змін до відомостей про ф ізичну особу - підприємця пов инна особисто пред'явити дер жавному реєстратору паспорт із відповідною відміткою.
З наведеного випливає, що пр авових підстав для відмови п озивачу у скасуванні ідентиф ікаційного номеру з посиланн ям на норми Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців» у відповідача нем ає.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування. їх посадові та службові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин, відмова в ідповідача у наданні позивач у довідки форми № В3 є неправом ірною.
Враховуючи викладене, вихо дячи з системного аналізу но рм чинного законодавства, су д приходить до висновку про о бґрунтованість позовних вим ог та недоведеність відповід ачем обставин, на яких ґрунту ється заперечення, а тому поз ов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони, яка не є суб'єктом владни х повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документа льно підтверджені судові вит рати з Державного бюджету Ук раїни (або відповідного місц евого бюджету якщо іншою сто роною був орган місцевого са моврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись статтями 11, 1 4, 70-72, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Визнати неправомірним и дії Бориспільської об' єдн аної державної податкової ін спекції Київської області що до відмови ОСОБА_1 у скасу ванні ідентифікаційного ном ера.
Зобов' язати Бориспільськ у об' єднану державну податк ову інспекцію Київської обла сті надати ОСОБА_1 передба чену Порядком унесення відмі тки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційн ого номера фізичної особи-пл атника податків та інших обо в' язкових платежів, затверд женим наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 19 жовтня 2004 року № 602/1226, належ ним чином заповнену довідку форми № В3 з інформацією для по дання відповідному органу вн утрішніх справ для внесення до паспорта відмітки про ная вність права здійснювати буд ь-які платежі без ідентифіка ційного номера.
Зобов' язати Бориспільськ у об' єднану державну податк ову інспекцію Київської обла сті вилучити всю інформацію про ОСОБА_1 із Державного реєстру фізичних осіб-платни ків податків та інших обов' язкових платежів і припинити облік стосовно ОСОБА_1 у з азначеному реєстрі.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 судовий збір у розмірі 3,40 г рн. (три гривні сорок копійок).
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, встановлен ого Кодексом адміністративн ого судочинства України, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений строк, постано ва набирає законної сили піс ля закінчення цього строку.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду у порядку, встановленому статт ями 185-187 КАС України, протягом д есяти днів з дня її складання у повному обсязі шляхом пода ння через Київський окружний адміністративний суд заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Якщо постанову було пр оголошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана без попере днього подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо ска рга подається у строк, встано влений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя В.О. Спиридонова
Постанову ск ладено у повному обсязі 14.07.2010 ро ку .
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 10987007 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні