Справа № 761/3123/23
Провадження № 3/761/1466/2023
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 березня 2023 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Сидоров Є.В., при секретарі Моісеєву М.Г., за участю представників Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Борматової О.М., Головатюка С.В., Григораша Д.І., захисника особи, відносно якої складений адміністративний протокол ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду матеріали справи про адміністративне правопорушення, що надійшли з Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, працюючого водієм, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за статтею 485 МК України, -
в с т а н о в и в:
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 0040/126000/22 від 17 жовтня 2022 року, 15.10.2022, на митну територію України з Швейцарії через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення, р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД«ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802, вул. Набережно-Рибальська дорога, будинок 3, прим. 139, м. Київ, 04176) ввезено товари: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті».
Відповідно до товаросупровідних документів, які слідували разом з товаром (CMR від 10.10.2022 № 0003377. копія європейського транзитного документа T1 від 12.10.2022 MRN 22DE410167400516М0 тощо), у транспортному засобі переміщувалось 146 одиниць (штук) «електровелосипедів...» загальною вагою 4 380,00 кг та загальною вартістю 10 000 Євро.
Переміщення вказаного вантажу здійснювалось громадянином України ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ; значиться зареєстрованим та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ; паспорт НОМЕР_3 , виданий 02.02.2018 органом 0710) на транспортному засобі комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 (перевізник PE «ROMDI UKRAINE», Ukraine, 43000, Volyn region, Lutsk, Elektroaparatna str.3 of.201/ Україна, 43000, Волинська обл. м. Луцьк, вул. Електроапаратна, 3, оф. 201).
15.10.2022, з метою метою визнання згаданого вантажу: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті», у кількості 146 штук, загальною вагою - 4 380,00 Kг, гуманітарною допомогою, громадянином України ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), митному органу здійснення формальностей і митного контролю подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», та товаросупровідні документи: міжнародна автомобільна накладна CMR від 10.10.2022 № 0003377; копія європейського транзитного документа Т1 від 12.10.2022 MRN 22DE410167400516М0; договір від 06.10.2022 між «LIMEBIKE SWITZERLAND AG» (Швейцарія) і БЛАГОДІЙНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (Україна); лист БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» від 07.10.2022 № 071022/1; довіреність від 07.10.2022 071022/2 БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ».
ОСОБА_2 діяв на підставі довіреності від 07.10.2022 № 071022/2, наданої керівником БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802,) Євгеном Богуславським, згідно якої ОСОБА_2 уповноважено представляти інтереси вищевказаної благодійної організації стосовно оформлення переміщуваного через митний кордон України товару. Для чого йому було надано право:
- подавати митному органу митну декларацію, а також усі необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи;
- бути присутнім під час митного оформлення вищевказаного майна;
- одержувати в митних органах документи, оформленні у зв`язку з цією довіреністю;
- представляти інтереси директора фонду в усіх установах, підприємствах, організаціях, будь-якої організаційно правової форми та форми власності, перед усіма фізичними і юридичними особами з питань, що виникли стосовно вищевказаного майна.
Відповідно до поданої декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, та міжнародної автомобільної накладної CMR від 10.10.2022 № 0003377, відправником товару зазначено організацію «3RD FLOOR» (Швейцарія), отримувачем - БЛАГОДІЙНУ ОРГАНІЗАЦІЮ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ».
Згідно копії європейського транзитного документа Т1 від 12.10.2022 MRN 22DE410167400516М0 відправником товару виступає організація «LIMEВІКЕ SWITZERLAND AG» (Швейцарія), а одержувачем - БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ».
Крім того, у копії європейського транзитного документа Т1 від 12.10.2022 MRN 22DE410167400516М0 зазначено код переміщуваного товару (на рівні 6 знаків; товарна категорія) 871160, що відповідає опису товару УКТЗЕД «мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з колясками або без них, з електричним двигуном для пересування...».
Відповідно до абзацу 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно абзацу 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
В період з 15.10.2022 по 16.10.2022 посадовими особами Волинської митниці, за участю уповноваженої посадової особи Координаційно - моніторингової митниці, з урахуванням вимог ст.320,ст. 338 МК України, та на підставі п.5 «Вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів...» затвердженого постановою КМУ від 23.05.2012 № 467, проведено повний митний огляд товарів.
Під час проведення митного огляду, встановлено, що через митний кордон фактично переміщується товар, який являє собою «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті», у кількості 145 штук, загальною вагою - 4 380 кг. Результати проведеного митного огляду відображені в Акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 16.10.2022 № 205020/2022/600587.
Також встановлено, що переміщуваний «електровелосипеди без товар акумуляторів в асортименті» є підакцизним товаром - відповідно до пп. 215.3.7 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України («Підакцизні товари та ставки податку») на товари за кодом згідно із УКТЗЕД 871160 «мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з колясками або без них, з електричним двигуном для пересування» встановлено ставку акцизного податку у розмірі 22 євро за 1 штуку, і, відповідно, не можуть бути визнані гуманітарною допомогою.
Таким чином, даний товар повинен декларуватися згідно Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованого в Міністерстві фінансів України 14.08.2012 за № 1372/21684 (із змінами), зі сплатою митних платежів.
Частиною другою статті 6 Закону України від 22.10.1999 № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» («Звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) визнаних гуманітарною допомогою») визначено, що підакцизні товари не відносяться до гуманітарної допомоги (крім: автомобілів швидкої медичної допомоги, легкових автомобілів спеціального призначення для Міністерства внутрішніх справ України, органів Національної поліції; транспортних засобів, що надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України, Національною гвардією України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями, Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною прикордонною службою України, Державною Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України для забезпечення проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях; транспортних засобів, призначених для перевезення більше ніж вісім осіб, та автомобілів, обладнаних для перевезення осіб з інвалідністю з ураженням опорно-рухового апарату, що передаються для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров`я і навчальним закладам, громадським організаціям осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, державним закладам системи реабілітації, фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю "Інваспорт"; легкових автомобілів, які на момент ввезення на митну територію України були вперше зареєстровані не пізніше ніж вісім років тому, з об`ємом двигуна не більш як 1800 куб. см, що отримуються органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласною, Київською, Севастопольською міською державною адміністрацією або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, для подальшої передачі особам з інвалідністю, які перебувають у встановленому порядку на обліку для отримання спеціального автотранспорту, на строк, визначений законодавством; транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення (крім таксі, автомобілів інкасації) для підприємств, установ та організацій, що утримуються за рахунок бюджетів, уповноважених ними державних установ та органів місцевого самоврядування для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад.
Відповідно до частини 4 статті 6 Закону України від 22.10.1999 № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) гуманітарної допомоги здійснюється у порядку, встановленому Податковим кодексом України та Митним кодексом України (далі - МК України).
Вантажі гуманітарної допомоги, відповідно до вимог ч. 1 ст. 287 МК України та пп. 197.1.15 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України, при ввезенні на митну територію України звільняються від оподаткування.
Відповідно до п. 9 ч. 3 ст. 335 МК України у митній декларації декларантом або уповноваженою особою зазначаються відомості про документи, що підтверджують право на пільги із сплати митних платежів, на застосування повного чи часткового звільнення від сплати митних платежів відповідно до обраного режиму.
Таким чином, для набуття права на пільги із сплати митних платежів і набуття можливості ввезти на митну територію України товар «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 145 штук загальною вагою - 4 380 кг, громадянином ОСОБА_2 , використано законодавчу норму, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», і митному органу подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»).
Відповідно до розрахунку митних платежів загальна сума митних платежів, які необхідно було б сплатити, становить 250 411,85 грн.(з яких ввізне мито- 35 630,60 грн., акциз - 113 661,61 грн., ПДВ -101119,64 грн.)
Статтею 74 МК України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Частиною 1 ст. 257 МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Відповідно до п. 1, 3 та 4 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого МК України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених МК України та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х МК України.
Частиною 5 ст. 266 МК України передбачено, що особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Згідно з ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Таким чином, ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), який діяв на підставі довіреності від 07.10.2022 № 071022/2, наданої керівником БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802) ОСОБА_4 , за відсутності законних підстав для набуття права на пільги із сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товару: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 145 штук загальною вагою - 4 380 кг, подав 15.10.2022 митному органу декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану"), чим вчинив протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів у розмірі 250 411,85 грн.
Такі дії ОСОБА_2 були кваліфіковані за статтею 485 МК України.
У судове засідання ОСОБА_2 , будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, не з`явився. Присутній у судовому засіданні захисник Повразюк Р.В. просив закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення. Вказував, що товар «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 145 штук загальною вагою - 4 380 кг, який перевозився ОСОБА_2 для БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802) призначався для передачі ЗСУ та Нацгвардії. Звертав увагу суду на те, що БЛАГОДІЙНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802) до вказаної поставки вже поставлялись електровелосипеди, які були передані у якості гуманітарної допомоги ДФТГ «Мрія» та виконавчому комітету Очаківської міської ради. Зауважував, що відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 6 ЗУ «Про гуманітарну допомогу», не відносяться до гуманітарної допомоги підакцизні товари, крім: транспортних засобів, що надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України, Національною гвардією України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями. Надав суду копії документів на підтвердження власної позиції та письмові пояснення.
Допитаний у судовому засіданні у якості свідка директор БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» ОСОБА_5 підтвердив, що ОСОБА_2 доставляв електровелосипеди для його організації. Вказав, що їх благодійна організація працює з липня 2022 року та за час свого існування надавала благодійну допомогу багатьом військовим частинам. Вказав, що окрім велосипедів, вони також передавали на ЗСУ аптечки та нещодавно передали дрон. Заважив, що за волонтерську діяльність його було нагороджено пам`ятною медаллю. Пояснив, що велосипеди про які йде мова вони отримали у якості благодійної допомоги безоплатно у Швейцарії та планували передати їх ЗСУ та Нацгвардії, оскільки останні виявили зацікавленість у таких транспортних засобах. Зауважив, що вказані велосипеди вже були у вжитку та не містять акумуляторів, а тому їх не планувалось використовувати у якості саме електровелосипедів. Відмітив, що попередні партії велосипедів були поставлені без проблем та наразі передані адресатам. Надав на підтвердження власних показів копії відповідних документів.
Присутні у судовому засіданні представники Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Борматова О.М., ОСОБА_6 та Григораша Д.І. підтримали протокол про адміністративне правопорушення та просили притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності.
Дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, заслухавши думку присутніх у судовому засіданні учасників розгляду справи, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.
Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Так, відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Згідно з ст. 485 МК України відповідальність настає за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на надання митному органу неправдивої інформації з метою переміщення товарів через митний кордон України з ухиленням від сплати митних платежів, або заниження їх розміру, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.
Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення неправдивості вказаних у поданих нею документах відомостей.
Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).
При цьому, що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), який діяв на підставі довіреності від 07.10.2022 № 071022/2, наданої керівником БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802) Євгеном Богуславським 15.10.2022, доставив на митну територію України з Швейцарії через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення, р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД«ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802, вул. Набережно-Рибальська дорога, будинок 3, прим. 139, м. Київ, 04176) товари: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті».
Відповідно до товаросупровідних документів, які слідували разом з товаром (CMR від 10.10.2022 № 0003377. копія європейського транзитного документа T1 від 12.10.2022 MRN 22DE410167400516М0 тощо), у транспортному засобі переміщувалось 146 одиниць (штук) «електровелосипедів...» загальною вагою 4 380,00 кг та загальною вартістю 10 000 Євро.
Вказаний товар був заявлений ОСОБА_2 , як гуманітарна допомога, щляхом надання Волинській митниці ДФС Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 1 ЗУ "Про гуманітарну допомогу", гуманітарна допомога - це цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.
Положеннями ч. 1 ст. 6 ЗУ «Про гуманітарну допомогу» передбачено, що визнання товарів (робіт, послуг) гуманітарною допомогою здійснюється спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги у кожному конкретному випадку з урахуванням певних особливостей.
Пунктом 2 ч. 2 ст. 6 ЗУ «Про гуманітарну допомогу» передбачено, що не відносяться до гуманітарної допомоги підакцизні товари, крім: транспортних засобів, що надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України, Національною гвардією України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями.
Таким чином для встановлення наявності чи відсутності у даному випадку у діях ОСОБА_2 ознак адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 КУпАП необхідним є встановлення з достатнім ступенем достовірності призначення ввезених останнім електровелосипедів.
У судовому засіданні захисником Повразюком Р.В. та директором БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» ОСОБА_5 суду були надані як копії документів, що свідчать що попередньо поставлений на територію України аналогічний товар було передано у якості благодійної допомоги ЗС України, а також надано документи, які підтверджують наявність потреби у вказаному товарі і на час його поставки ОСОБА_2 . Вказані документа суд вважає достатнім доказом того, що на підакцизні товари ввезені ОСОБА_2 розповсюджується дія п. 2 ч. 2 ст. 6 ЗУ «Про гуманітарну допомогу».
Даних, що могли б спростувати дане твердження сторонами суду надано не було.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_2 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, що сумніви мають трактуватись на користь притягуваного до відповідальності, вбачається, що в діях останнього відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 485 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.
Керуючись статтями 458, 485, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України,-
п о с т а н о в и в :
Провадження у справі відносно ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (протокол № 0040/126000/22 від 17 жовтня 2022 року), - закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 485 МК України.
На постанову суду по справі про адміністративне правопорушення може бути подана скарга до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.
Суддя Є.В. Сидоров
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2023 |
Оприлюднено | 31.03.2023 |
Номер документу | 109873005 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Сидоров Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні