Ухвала
від 27.03.2023 по справі 914/59/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

27.03.2023 Справа № 914/59/23

За позовом: Керівника Дрогобицької окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі: Дрогобицької міської ради Львівської області, м. Дрогобич Львівської області,

до відповідача: Фермерського господарства "Залужани", с. Залужани Самбірського району Львівської області,

про розірвання договору оренди землі та повернення земельної ділянки

Суддя Манюк П.Т.

За участю секретаря Лазаренко С.В.

Представники:

від прокуратури: Лєонтьєва Наталія Теодорівна,

від позивача: не з`явився,

від відповідача: не з`явився

У провадженні Господарського суду Львівської області перебуває справа № 914/59/23 за позовом Дрогобицької окружної прокуратури в інтересах Дрогобицької міської ради до Фермерського господарства "Залужани" про розірвання договору оренди землі та повернення земельної ділянки.

Ухвалою суду від 05.01.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначено на 30.01.2023. Ухвалою суду від 30.01.2023 підготовче судове засідання відкладено на 20.02.2023. Ухвалою суду від 20.02.2023 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів. Підготовче судове засідання відкладено на 27.03.2023.

В підготовче засідання, 27.03.2023, прокурор з`явився, позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві, щодо задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження заперечив.

В підготовче засідання, 27.03.2023, представник позивача не з`явився, на електронну адресу суду надіслав клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з відпусткою уповноваженого представника та неможливістю забезпечити участь в засідання суду іншого представника.

Представник відповідача в підготовче засідання, 27.03.2023, не з`явився, 20.03.2023 на електронну адресу суду надіслав заяву про зупинення провадження у справі на підставі п. 3 ч. 1 ст. 227 ГПК України.

Щодо вказаної заяви відповідача, суд зазначає наступне.

У заяві про зупинення провадження у даній справі представник засновник ФГ "Залужани" Вайнапель А.Ю., просить суд зупинити провадження у даній справі до моменту припинення його перебування у складі Збройних Сил України, оскільки починаючи з 25.02.2022 він проходить військову службу у військовій частині НОМЕР_1 і по даний час перебуває безпосередньо в зоні бойових дій на Сході України.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану", воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 69/2022 "Про загальну мобілізацію" в Україні оголошено загальну мобілізацію.

Згідно п. 2 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з`єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування наказано запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України "Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

У відповідності до ст. 16 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" за рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію в установленому порядку Указом Президента України, утворені відповідно до законів України військові формування залучаються разом із правоохоронними органами до вирішення завдань, пов`язаних із запровадженням і здійсненням заходів правового режиму воєнного стану, згідно з їх призначенням та специфікою діяльності.

Статтями 1 та 3 Закону України "Про Збройні Сили України", Збройні Сили України: - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканості.

Згідно з ч. 3 ст. 56 ГПК України юридична особа незалежно від порядку її створення бере участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи), або через представника.

Статтею 1 Закону України "Про фермерське господарство" визначено що фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, здійснювати її переробку та реалізацію з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм у власність та/або користування, у тому числі в оренду, для ведення фермерського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства, відповідно до закону. Фермерське господарство може бути створене одним громадянином України або кількома громадянами України, які є родичами або членами сім`ї, відповідно до закону.

Згідно статті 4 вказаного Закону, головою фермерського господарства є його засновник або інша визначена в статуті особа. Голова фермерського господарства представляє фермерське господарство перед органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями та окремими громадянами чи їх об`єднаннями відповідно до закону. Голова фермерського господарства укладає від імені господарства угоди та вчиняє інші юридично значимі дії відповідно до законодавства України. Голова фермерського господарства може письмово доручати виконання своїх обов`язків одному з членів господарства або особі, яка працює за контрактом.

З огляду на те, що єдиним засновником та головою Фермерського господарства "Залужани" є ОСОБА_1 , що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 29.01.2023, повноваження щодо здійснення управління фермерським господарством, в тому числі представництво його інтересів в суді в порядку самопредставництва чи залучення інших представників для представлення інтересів цього господарства, покладені на нього. Відомостей про наявність у фермерського господарства інших уповноважених осіб, окрім ОСОБА_1 , суду не надано. Крім того, як зазначив сам засновник відповідача, через перебування в зоні бойових дій, він не має змоги отримати належну правову допомогу з метою захисту інтересів свого фермерського господарства. На підтвердження обставин перебування у складі Збройних Сил України керівник відповідача надав довідку від 09.03.2023 № 99, згідно з якою він дійсно проходить військову службу з 25.02.2022 по цей час у військовій частині НОМЕР_1 та приймає участь у заходах щодо оборони територіальної цілісності України в Харківській області.

В силу п. 3 ч. 1 ст. 227 Господарського процесуального кодексу України, суд зобов`язаний зупинити провадження у справі у випадках перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.

Суд звертає увагу на те, що зупинення провадження у справі - це тимчасове або повне припинення всіх процесуальних дій у справі, що викликане настанням зазначених у законі причин, що перешкоджають подальшому руху процесу, і щодо яких невідомо, коли вони можуть бути усунені.

В той же час, відповідно до ч. 1 ст. 12-1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану", в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 12-1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що заява засновника та голови Фермерського господарства "Залужани" - ОСОБА_1 про зупинення провадження у справі до моменту припинення його перебування у складі Збройних Сил України, або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції підлягає задоволенню.

Керуючись п. 3 ч.1 ст. 227, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

ухвалив:

1. Провадження у справі № 914/59/23 зупинити.

2. Учасникам справи інформувати суд про припинення обставин, що стали підставою зупинення провадження у справі.

3. Про поновлення провадження у справі сторони будуть повідомленні ухвалою суду додатково.

4. Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду в строки та в порядку визначеному ст. ст. 256, 257 ГПК України.

Суддя Манюк П.Т.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.03.2023
Оприлюднено05.04.2024
Номер документу109897361
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —914/59/23

Ухвала від 01.11.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 30.10.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 02.10.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 07.09.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Постанова від 14.08.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Скрипчук Оксана Степанівна

Ухвала від 11.07.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Скрипчук Оксана Степанівна

Ухвала від 29.05.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 15.05.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 18.04.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 27.03.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні