УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
22 березня 2023 р. Справа № 120/2715/23
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Богоніс М.Б., розглянувши матеріали:
про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії
УСТАНОВИВ
У Вінницький окружний адміністративний суд надійшов адміністративний позов Керівника Вінницької окружної прокуратури до Якушинецької сільської ради.
У позовні заяві прокурор просить:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю;
- зобов`язати відповідача вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
В обґрунтування своїх вимог прокурор зазначає, що приміщення середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області належить до комунальної власності Якушинецької ОТГ та єдиним органом, уповноваженим управляти комунальним майном, яке знаходиться на території с. Дашківці Вінницького району Вінницької області є Якушинецька сільська рада Вінницького району Вінницької області.
Згідно інформації із листа Якушинецької сільської ради від 27.02.2023 № 146/01-08 технічний паспорт на приміщення школи виготовлено 09.06.2021. Однак, відповідно до витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, право власності на вказане майно відповідачем не реєструвалося.
Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на майно, позивач звернувся із цим позовом до суду.
Надаючи оцінку зазначеним у позовній заяві підставам для звернення прокурора до суду в інтересах держави, суд враховує наступне.
Згідно з ч. 3, 4 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 цього Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Таким чином, аналіз частини третьої статті 23 Закону України "Про прокуратуру" дає підстави для висновку, що прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у разі, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, або у разі відсутності такого органу.
У позовній заяві прокурор наводить обґрунтування, що орган, уповноважений здійснювати функції у спірних правовідносинах щодо оформлення права власності на нерухоме майно приміщення школи відсутній.
На стадії відкриття провадження у справі суд погоджується із аргументами Керівника Вінницької окружної прокуратури про існування передбачених законом підстави для звернення до суду в інтересах держави з цією позовною заявою.
Відповідно до статті 168 Кодексу адміністративного судочинства України, позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.
Ознайомившись із позовною заявою та доданими до неї матеріалами вважаю, що вона підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду, відповідає вимогам, передбаченим статтями 53, 160, 161 КАС України, відсутні підстави для залишення її без руху, повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Враховуючи викладене, доходжу висновку про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.
Пунктом 4 ч. 9 ст. 171 КАС України передбачено, що про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються: за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 262 КАС України розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Згідно приписів статей 12, 257, 262 КАС України, враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи, доходжу висновку про розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання.
У тексті позовної заяви позивачем зазначено третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний заклад "Дашковецький ліцей" Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області. Сам факт зазначення Комунального закладу "Дашковецький ліцей" Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області у статусі третьої особи не надає йому такого процесуального статусу, оскільки згідно вимог ст. 49 КАС України, питання про залучення третьої особи вирішується ухвалою суду. Тому, суд розцінює вказівку позивача на третю особу, як клопотання про її залучення.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.
Оскільки прийняте у справі рішення безумовно впливатиме на речові права на майно яке знаходиться у користуванні Комунального закладу "Дашковецький ліцей" Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області, тому є підстава для залучення Комунального закладу до участі в справі у статусі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Відповідно ч. 2 ст. 51 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, мають права та обов`язки, визначені у ст. 44 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 159 КАС України, Комунальний заклад "Дашковецький ліцей" Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області вправі подати пояснення щодо позову або відзиву у порядку передбаченому ст. 162 КАС України у строки встановлені судом.
Керуючись ст. 53, 171, 248, 256, 262 КАС України, суд
УХВАЛИВ
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Керівника Вінницької окружної прокуратури до Якушинецької сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
2. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Богоносом Михайлом Богдановичем одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання.
3. Встановити відповідачу 15-денний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку ст. 162 КАС України
4. Встановити прокурору 3-денний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив в порядку ст. 163 КАС України.
5. Встановити відповідачу 3-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку ст. 164 КАС України.
6. Клопотання Керівника Вінницької окружної прокуратури про залучення Комунального закладу "Дашковецький ліцей" Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області до участі у справі в статусі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача задовольнити.
7. Залучити до участі у справі в статусі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальний заклад "Дашковецький ліцей" Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області (вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область, 22363, код ЄДРПОУ 26224398).
8. Встановити третій особі, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача 5-денний строк з дня отримання копії позовної заяви та відзиву для подання письмових пояснень в порядку ст. 162 КАС України.
9. Встановити позивачу та відповідачу 3-денний строк з дня отримання пояснень третіх осіб для подання відповіді на такі пояснення.
10. Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи.
11. Копію позовної заяви з додатками направити відповідачу.
12. Повідомити, що учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі інтернет за посиланням: http://court.gov.ua/fair/.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає ст. 256 КАС України.
Суддя Богоніс Михайло Богданович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2023 |
Оприлюднено | 03.04.2023 |
Номер документу | 109905074 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні