Рішення
від 19.09.2023 по справі 120/2715/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

19 вересня 2023 р. Справа № 120/2715/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Вінницької окружної прокуратури до Якушинецької сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Комунальний заклад «Дашковецький ліцей» Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся керівник Вінницької окружної прокуратури (далі позивач) до Якушинецької сільської ради (далі Якушинецька сільрада, відповідач ) з адміністративним позовом , в якому просив:

·визнати протиправною бездіяльність щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область, та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

·зобов`язати вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область, та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що Якушинецькою сільрадою не вжито заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область та щодо державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

Таку бездіяльність сільської ради керівник Вінницької окружної прокуратури вважає протиправною, що стало підставою для звернення до суду.

Ухвалою суду від 22.03.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Комунальний заклад «Дашковецький ліцей» Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області.

20.04.2023 р. надійшли пояснення від третьої особи, в яких вказано, що саме Якушинецька сільська рада є тим органом, який уповноважений на здійснення захисту інтересів держави, а не прокуратура. Окремо вказано, що даний спір не є публічним оскільки Якушинецька сільська рада виступає власником майна та не наділена повноваженнями приймати рішення щодо реєстрації майна.

21.04.2023 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, за змістом якого відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимоги з підстав, які аналогічні в поясненнях третьої особи.

01.05.2023 позивачем подано відповідь на відзив, у якій зазначає, що викладені у відзиві заперечення не спростовують викладені у позовній заяві обставини, адже сільською радою не зареєстроване право власності або інше речове право на зазначене у позовній заяві нерухоме майно.

Ухвалою від 16.06.2023 р. дана справа прийнята до провадження суддею Воробйовою І.А. та розпочато розгляд справи спочатку.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази, суд встановив наступне.

Згідно рішення 4 сесії 8 скликання Якушинецької сільської ради «Про прийняття майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ Вінницького району до комунальної власності Якушинецької територіальної громади» від 02.02.2021 №136, середня загальноосвітньня школа I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область належить до комунальної власності Якушинецької ОТГ.

Рішенням виконавчого комітету Якушинецької ради № 133 від 13.04.2021 «Про затвердження актів приймання-передачі будівель, споруд та передавальних пристроїв необоротних активів», затверджено акт приймання-передачі майна вищевказаного приміщення.

Крім того, відповідно до інформації КП «ВООБТІ» до складу нерухомого майна, що передавалося за вказаною адресою, належить також захисна споруда цивільного захисту з обліковим номером 01354.

Вінницькою окружною прокуратурою, 20.02.2023, на адресу Якушинецької сільської ради направлено лист № 50/2590вих-23 про надання інформації та відповідних документів з приводу оформлення та державної реєстрації права власності на зазначене приміщення вцілому, у тому числі на захисну споруду цивільного захисту № 01303, однак відповідь сільської ради не надійшла.

З метою спонукання відповідача вчинити дії, спрямовані на реєстрацію права власності на приміщення гімназії і захисну споруду цивільного захисту, прокурор в інтересах держави звернувся з цим позовом до суду.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Згідно ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно статті 121 Конституції України на органи прокуратури покладено функції представництва інтересів громадян і держави в судах у випадках визначених законом.

Право на звернення прокурора або його заступника до адміністративного суду в інтересах держави передбачено статтею 24 Закону України «Про прокуратуру» та статтею 53 КАС України.

Положеннями статті 23 Закону України «Про прокуратуру» передбачено, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Відповідно до частини 4 статті 53 КАС України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

Згідно частини п`ятої статті 53 КАС України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Так, звертаючись до суду в інтересах держави, у позовній заяві керівник Вінницької окружної прокуратури в інтересах держави обґрунтував, в чому полягає порушення інтересів держави та необхідність їх захисту. Зокрема, звернення до суду з позовом у цьому випадку здійснено з метою захисту інтересів держави в сфері охорони дитинства, охорони майна територіальної громади, спрямоване на задоволення суспільної потреби дітей у відновленні законності у сфері майнових правовідносин. При цьому, у зв`язку із відсутністю органу, уповноваженого державою звертатися до суду з позовом з цього питання, прокурор у цій справі набув статусу позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно із ч. 3 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Відповідно до 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад, до яких віднесено розпорядження комунальним майном територіальних громад та інше.

Положеннями ст. 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Частиною першою статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Згідно з ч. 2 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Згідно із ч. 8 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Враховуючи вищенаведене органом, уповноваженим управляти комунальним майном, яке знаходиться на території Якушинецької територіальної громади, на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи в суді є Якушинецька сільська рада.

Як вбачається з матеріалів справи, право комунальної власності об`єднаної територіальної громади на приміщення середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області, набуто відповідно до рішення 4 сесії 8 скликання Якушинецької сільської ради «Про прийняття майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ Вінницького району до комунальної власності Якушинецької територіальної громади» від 02.02.2021 №136.

Окрім того, в підвалі середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області знаходиться захисна споруда цивільного захисту з обліковим номером 01303 (протирадіаційне укриття цивільного захисту № 01303).

Тут слід вказати , що відповідно до ст. 22 Закону України «Про освіту» юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність.

Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Положеннями ст. 66 Закону України «Про освіту» визначено, що сільські ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти, забезпечення доступності дошкільної та повної загальної середньої освіти, засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.

Відповідно до ст. 80 Закону України «Про освіту», до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти, належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.

Згідно п. І розділу II Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, що затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 № 127, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 № 582/5773 та Методичних рекомендацій щодо проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту), затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 10.06.2009 № 390, захисні споруди цивільного захисту підлягають технічній інвентаризації, на які складаються окремі інвентаризаційні справи і технічні паспорти.

Відповідно до п. 8 Вимог щодо забезпечення нумерації та здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, захисні споруди ставляться на облік після їх уведення в установленому порядку в експлуатацію на підставі документів, передбачених Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461, та технічного паспорта, складеного за результатами проведення їх технічної інвентаризації, як об`єктів нерухомого майна.

В свою чергу, згідно із частиною 1 статті 328 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

За приписами частини 4 статті 334 ЦК України права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.

Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Пунктом 2 частини 1 статті 3 Закону №1952-IV передбачено, що загальними засадами державної реєстрації прав є: обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону №1952-IV у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.

За приписами пунктів 6, 7, 44 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.

Для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", іншими законами України та цим Порядком.

Для державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом об`єкт державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: документ, що підтверджує факт перебування закінченого будівництвом об`єкта у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); документ, що підтверджує факт відсутності перебування закінченого будівництвом об`єкта у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).

Враховуючи вищенаведені норми законодавства, а також те, що Якушинецька сільська рада є органом, уповноваженим здійснювати управління комунальним майном, то саме на неї покладено обов`язок по вжиттю заходів, спрямованих на оформлення та державну реєстрацію права власності на приміщення середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область.

Однак Якушинецька сільська рада, як суб`єкт права комунальної власності, що здійснює від імені та в інтересах територіальної громади відповідні права щодо володіння та розпорядження комунальним майном, не зареєструвала право власності на приміщення середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303. Вищевказане свідчить про протиправну бездіяльність відповідача.

З огляду на вищезазначене, суд доходить висновку, що Якушинецьку сільску раду належить зобов`язати вжити заходів для оформлення правовстановлюючих документів та державної реєстрації права власності на приміщення середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303, та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

Окремо суд вважає за необхідне вказати й наступне.

Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений на підставі інших указів Президента України та триває станом на цей час.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про оборону України" від 06.12.1991 №1932-XII оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із статтею 3 Закону України "Про оборону України" підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Відповідно до частини 4 статті 32 Кодексу для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до частини 8 статті 32 Кодексу утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Відповідно до частини 5 статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

У відповідності до пункту 3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138.

Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.

За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Однак в матеріалах справи відсутні докази готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційне укриття №01303.

Невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення протирадіаційного укриття №01303 до стану готовності суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Аналогічну правову позицію підтримав Верховний Суд у справі № 826/12192/16 (постанова від 03.10.2018) та у справі № 820/5164/15 (постанова від 25.07.2019).

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення даного позову.

Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи зазначену вище норму та те, що докази про такі судові витрати суду не надано, підстави для їх розподілу відсутні.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Якушинецької сільської ради щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область, та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

Зобов`язати Якушинецьку сільську раду вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Дашківці Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01303, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область, та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Керівник Вінницької окружної прокуратури (пров. Цегельний, 8, м. Вінниця, 21020, код ЄДРПОУ 02909909)

Відповідач: Якушинецька сільська рада (вул. Новоселів, 1, с. Якушинці, Вінницький район, Вінницька область, 23222, код ЄДРПОУ 04330021)

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача: Комунальний заклад «Дашковецький ліцей» Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області (вул. Центральна, 57, с. Дашківці, Вінницький район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 26224398).

Повний текст судового рішення сформовано:19.09.23 р.

СуддяВоробйова Інна Анатоліївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2023
Оприлюднено21.09.2023
Номер документу113562598
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —120/2715/23

Рішення від 19.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 16.06.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 22.03.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Богоніс Михайло Богданович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні