ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 березня 2023 року ЛуцькСправа № 140/1550/23
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Ковальчука В.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Державного підприємства Волиньторф про припинення права користування надрами,
ВСТАНОВИВ:
Державна служба геології та надр України (далі Держгеонадра, позивач) звернулася з позовом до Державного підприємства Волиньторф (далі - ДП Волиньторф, відповідач) про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997, наданий ДП Волиньторф.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ДП Волиньторф надано спеціальний дозвіл на користування надрами №810 від 04.03.1997, з метою продовження видобування торфу, придатного для виробництва брикетів та приготування компостів
З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, у користувача надр виникають права та обов`язки, передбачені Кодексом України про надра (далі КУпН), Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі Порядок № 615), тощо.
Наказом Держгеонадра №394 від 09.09.2020 Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України наказано провести позапланові перевірки надрокористувачів, в тому числі ДП Волиньторф.
Під час перевірки було виявлено ряд порушень законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, внаслідок чого відповідачу винесено припис від 09.10.2020 №387-20/02, яким зобов`язано підприємство усунути такі порушення у сфері надрокористування. У встановлений строк відповідач не усунув порушення, зазначені в приписі. У подальшому, Західним міжрегіональним відділом Департаменту геологічного контролю Держгеонадр було підготовлено подання на зупинення спеціального дозволу, внаслідок чого були прийняті позивачем накази про зупинення, а згодом і про відтермінування зупинення дії спеціального дозволу для усунення порушень законодавства про надра. У зв`язку із невиконанням відповідачем у повному обсязі вимог припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері надрокористування та ненадання ним згоди на припинення права користування надрами, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 07.02.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у цій справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
У відзиві на позовну заяву відповідач просить залишити позовну заяву без задоволення, оскільки ДП Волиньторф здійснювало та здійснює заходи щодо усунення порушення законодавства у сфері надрокористування. Зазначає, що ДП Волиньторф неодноразово своїми листами інформувало Західний міжрегіональний відділ Департаменту геологічного контролю Держгеонадр про хід усунення порушень та зверталось із проханням продовжити дію спеціального дозволу на користування надрами, однак жодних відповідей від цієї державної установи не отримало. Висновок з оцінки впливу на довкілля був отриманий ДП Волиньторф 15.12.2022, про що листом від 02.01.2023 було повідомлено Західний міжрегіональний відділ Департаменту геологічного контролю Держгеонадр. До цього ж, державному підприємству уже відведені земельні ділянки та наявний проект землеустрою. Таким чином, ДП Волиньторф здійснювало всі можливі та необхідні дії для усунення порушень, зазначених в приписі від 09.10.2020, що свідчить про необґрунтованість позиції позивача щодо звинувачення відповідача та намагання припинення дозволу ДП Волиньторф на право користування надрами.
У відзиві відповідач просить враховуючи значний обсяг документів, які становлять доказову базу сторін, та приймаючи до уваги тривалість правовідносин, розгляд справи провести за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 29 березня 2023 року відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Від учасників справи інших заяв по суті справи чи клопотань про розгляд справи в судовому засіданні не надходило.
Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4, частини другої, пункту 10 частини шостої статті 12, частин першої - третьої статті 257, частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов не підлягає до задоволенню з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ДП Волиньторф було надано спеціальний дозвіл на користування надрами №810 від 04.03.1997, з метою продовження видобування торфу, придатного для виробництва брикетів та приготування компостів (родовище Сойне ділянки №1, №2, №3. №4)), та як додаток до цього спеціального дозволу, укладено угоду №810 про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 20.04.2017 з додатком 2 до угоди програма робіт з видобування корисних копалин родовище торфу Сойне.
Наказом Держгеонадра №394 від 09.09.2020 передбачено провести позапланові перевірки діяльності суб`єктів господарювання, яким надані спеціальні дозволи на користування надрами, відповідно до додатку 3 до цього наказу ДП Волиньторф включене до цього переліку, а також видано направлення на проведення перевірки.
За результатами позапланової перевірки було складено акт від 09.10.2020 № 02-02/11/2020-022/у-080 позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
Примірник цього акта отримав в. о. директора, головний інженер ДП Волиньторф Романік В.М.
Зазначеним актом встановлено наступні порушення вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр:
розробка родовища торфу Сойне проводиться за відсутності проекту розробки родовища корисних копалин, затвердженого та погодженого в установленому порядку;
висновок з оцінки впливу на довкілля (державну екологічну експертизу) не отримано, а саме розробка родовища торфу Сойне здійснюється за відсутності висновку з оцінки впливу на навколишнє середовище (до 23.05.2017) чи Висновку з оцінки впливу на довкілля (після 23.05.2017 );
не виконано пункт 2 програми робіт щодо складання проекту на розробку і рекультивацією родовища, ОВНС (II кв.2017 року), а саме на час проведення перевірки (09.10.2020) відсутні робочий проект на розробку і рекультивацію родовища торфу Сойне;
геологічна документація, у тому числі первинна, наявна не у повному обсязі, а саме відсутня оцінка радіоактивного забруднення торфового родовища Сойне та радіоактивно-гігієнічна оцінки торфової сировини з нього.
Крім того, Західний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр виніс ДП Волиньторф припис від 09.10.2020 № 387-20/02, яким зобов`язано надрокористувача у строк до 09.11.2020 року усунути вказані вище порушення у сфері надрокористування.
16.11.2020 до Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр надійшов лист надрокористувача від 10.11.2020 №1885 про стан виконання припису.
Проаналізувавши наданий лист, Західний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр дійшов висновку про часткове усунення порушення вимог законодавства, внаслідок чого виніс подання від 16.11.2020 №513-20/02 на зупинення спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997.
09 грудня 2020 року Державна служба геології та надр України прийняла наказ №564 Про поновлення дії, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів, додатком 2 до якого зупинення дію дозволу та надано термін на усунення порушень до 01.03.2021.
Західний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр виніс подання від 05.03.2021 №114-21/02 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997 у зв`язку із частковим усуненням вимог законодавства.
Наказом Держгеонадр від 31.03.2021 №236 Про поновлення дії, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів, а саме додатком 3 до нього зупинено дію дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997 з 01.06.2021. В подальшому додатком 3 до наказу Держгеонадр від 10.06.2021 №436 Про поновлення дії, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів відтерміновано дату зупинення дії дозволу до 01.10.2021.
Поданням Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр від 29.10.2021 №611-21/02 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997 констатовано часткове усунення державним підприємством порушень вимог законодавства, які наведені в акті перевірки 09.10.2020 № 02-02/11/2020-022/у-080 та у приписі від 09.10.2020 № 387-20/02.
Додатком 3 до наказу Держгеонадр від 16.11.2021 №863 Про поновлення дії, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів, надано термін на усунення порушень до 01.03.2022, а додатком до наказу від 01.04.2022 №123 продовжено до 01.07.2022 термін усунення порушень.
Як зазначено у поданні Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр від 05.07.2022 №135-22/02 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997, аналізом усунення порушень станом на 05.07.2022 встановлено їх часткове усунення.
Відповідно до додатку до наказу Держгеонадр від 27.07.2022 №263 Про продовження термінів для усунення порушень продовжено надрокористувачу до 01.10.2022 термін усунення вищенаведених порушень.
За результатами аналізу усунення порушень станом на 04.10.2022 Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр винесено подання від 04.10.2022 №200-22/02 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997.
Державна служба геології та надр України у складі робочої групи з питань надрокористування (протокол від 25.10.2022 №12-РГ/2022) розглянула питання щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997, внаслідок чого надіслала лист ДП Волиньторф від 03.11.2022 №1639/02-1/2-22, в якому просила у 15 денний строк надати власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно з спеціальним дозволом на користування надрами №810 від 04.03.1997.
У листі від 30.11.2022 №1201, адресованому позивачу, ДП Волиньторф не надало згоди на припинення права користування надрами, згідно з спеціальним дозволом на користування надрами №810 від 04.03.1997. У даному листі підприємство повідомило Держгеонадра про те, що про хід виконання припису періодично інформує Західний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр. Про отримання висновку з оцінки впливу на довкілля за три, або шість місяців не обіцяє. Також не обіцяє, що за півроку отримає в оренду земельні ділянки, а також розробить та погодить у встановленому порядку робочий проект і що через рік підприємство розпочне видобувати торф на родовищі з усіма необхідними дозвільними документами. Однак підприємство сповнене бажанням повністю завершити відпрацювання родовища торфу Сойне.
Листом №2 від 02.01.2023 ДП Волиньторф надіслало Західному міжрегіональному відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр повідомлення на припис від 09.10.2020 №387-20/02 за результатами перевірки вимог законодавства в сфері надрокористування, в якому повідомило про отримання позитивного Висновку з оцінки впливу на довкілля планової діяльності Видобування торфу на ділянках №1 і №4 родовища Сойне, яке розташоване в Камінь-Каширському районі Волинської області (реєстраційний номер висновку 20226209612 від 15.12.2022. Також підприємство зазначило, що зауваження по припису від 09.10.2020 №387-20/02 виконані в повному об`ємі, видобування торфу без передбаченої законом документації з надрокористування та погоджень не проводиться.
Внаслідок відсутності згоди надрокористувача на припинення права користування надрами на підставі спеціального дозволу №810 від 04.03.1997, наданого ДП Волиньторф, позивач звернувся до суду із цим позовом.
При вирішенні справи суд застосовує такі нормативно-правові акти.
За змістом частини першої статті 14 КУпН надра надаються у користування, зокрема, для видобування корисних копалин.
Згідно із частиною першою статті 19 КУпН надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.
Відповідно до частин другої, третьої статті 24 КУпН користувачі надр зобов`язані:
1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано;
2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр;
3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища;
4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві;
4-1) здійснювати підготовку і розкриття звітів (консолідованих звітів) про платежі на користь держави та інформації про укладені договори (угоди) щодо користування надрами в обсязі та у порядку, встановлених Законом України Про забезпечення прозорості у видобувних галузях;
5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Права та обов`язки користувача надр виникають з дня отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угоди про розподіл продукції - з дня набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено самою угодою, та діють до завершення строку дії спеціального дозволу на користування надрами або до набрання законної сили рішенням суду про дострокове припинення права користування надрами (анулювання спеціального дозволу на користування надрами) з підстав, встановлених цим Кодексом.
За приписами статті 56 КУпН основними вимогами в галузі охорони надр є:
забезпечення повного і комплексного геологічного вивчення надр;
додержання встановленого законодавством порядку надання надр у користування і недопущення самовільного користування надрами;
раціональне вилучення і використання запасів корисних копалин і наявних у них компонентів;
недопущення шкідливого впливу робіт, пов`язаних з користуванням надрами, на збереження запасів корисних копалин, гірничих виробок і свердловин, що експлуатуються чи законсервовані, а також підземних споруд;
охорона родовищ корисних копалин від затоплення, обводнення, пожеж та інших факторів, що впливають на якість корисних копалин і промислову цінність родовищ або ускладнюють їх розробку;
запобігання необгрунтованій та самовільній забудові площ залягання корисних копалин і додержання встановленого законодавством порядку використання цих площ для інших цілей;
запобігання забрудненню надр при підземному зберіганні нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захороненні шкідливих речовин і відходів виробництва, скиданні стічних вод;
додержання інших вимог, передбачених законодавством про охорону навколишнього природного середовища.
Згідно із частиною першою статті 57 КУпН у разі порушення вимог статті 56 та інших статей цього Кодексу користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) або припинено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або іншим державним органом, уповноваженим на застосування таких заходів реагування, в порядку, встановленому законодавством.
Пунктами 5, 6 частини першої статті 26 КУпН передбачено, що право користування надрами припиняється у разі: використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами.
Згідно із частиною другою статті 26 КУпН право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
За правилами пункту 10 Порядку № 615 невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування ділянкою, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.
Відповідно до підпунктів 1, 3 пункту 21 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Міндовкілля, Держпраці, МОЗ, Держекоінспекції, органів місцевого самоврядування, ДПС у разі: порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.
За приписами пункту 22 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбачених Кодексом України про надра, Законами України Про нафту і газ та Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності.
Частиною сьомою статті 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності від 06.09.2005 № 2806-IV (далі Закон № 2806-IV) передбачено, що дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.
Законом можуть передбачатися інші підстави для анулювання документа дозвільного характеру.
Верховний Суд у ряді постанов (зокрема, від 26.05.2020 у справі № 460/1033/19, від 20.10.2020 у справі № 540/1296/19, від 12.09.2022 у справі № 120/8042/20-а) вказав, що анулювання спеціального дозволу на користування надрами у судовому порядку можливе у разі виявлення у встановленому законом порядку порушення надрокористувачем законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища, умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, та невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення цих порушень за відсутності поважних причин неможливості їх усунення й за умови, що надрокористувачем не надано згоди на припинення права користування надрами.
З матеріалів справи вбачається, що звернення з цим позовом про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997 обумовлено виявленням порушень надрокористувачем ДП Волиньторф умов користування надрами, передбачених вказаним дозволом та угодою про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 20.04.2017 №810, додатком 2 до цієї угоди (програмою робіт з видобування корисних копалин родовище торфу Сойне), невиконання в повному обсязі припису від 09.10.2020 № 387-20/02 щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування.
При цьому, встановлені судом фактичні обставини справи свідчать про хід усунення держаним підприємством виявлених під час перевірки порушень законодавства у сфері надрокористуваня, про що відповідач періодично повідомляв Західний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр листами від 10.11.2020 №1885, від 31.12.2020 №2147, від 26.04.2021 №1107, від 17.05.2021 №1139, від 11.06.2021 №1291, від 10.02.2022 №639, від 29.06.2022 №434, від 26.10.2022 №1139, від 30.11.2022 №1201. Зокрема, у листі від 26.10.2022 відповідач просив продовжити термін дії спеціального дозволу на користування надрами, з огляду на те, що підприємство замовило оцінку впливу на довкілля, а листом від №2 від 02.01.2023 ДП Волиньторф повідомило про отримання позитивного Висновку з оцінки впливу на довкілля планової діяльності Видобування торфу на ділянках №1 і №4 родовища Сойне, яке розташоване в Камінь-Каширському районі Волинської області (реєстраційний номер висновку 20226209612 від 15.12.2022), копію якого надано суду.
Щодо зазначення в акті перевірки та в приписі про відсутність проекту розробки родовища корисних копалин, затвердженого та погодженого в установленому порядку, а також проекту на розробку і рекультивацію родовища торфу Сойне слід зазначити, що у 2011 році виготовлений на замовлення відповідача Робочий проект будівництва IV черги сировинної бази Сойне видобутку фрезерного торфу для торфозаводу Сойнеторф державного підприємства Волиньторф з інформацією про рекультивацію вироблених площ, який затверджений в установлено порядку у відповідності до чинного законодавства на той час.
В подальшому в 2013 році було здійснено його коригування, яке також здійснювалось у 2021 році в частині кошторисної документації на проведення робіт з рекультивації відпрацьованих торфорозробок. Змін в технології робіт, умов роботи в межах проекту не відбувалось, тому в додатковому складанні робочого проекту розробки родовища не було потреби.
Всі черги сировинної бази Сойне І, II, III вводились в експлуатацію за кошти державного бюджету згідно відповідних Робочих проектів будівництва. Жодним приписом контролюючих органів до 2020 року не вимагалось додатково їх погоджувати.
Також позивачем підтверджено у поданнях на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997 усунення порушення щодо відсутності геологічної документації, оцінки радіоактивного забруднення торфового родовища Сойне та радіоактивно-гігієнічної оцінки торфової сировини з нього.
З вищенаведеного слідує, що позивачем не доведено використання відповідачем надр не для тієї мети, для якої їх було надано, при цьому надрокористувач повідомляв регіональний відділ Держгеонадр про хід усунення порушень законодавства у сфері надрокористуваня. Також державному підприємству надано позитивний висновок з оцінки впливу на довкілля планової діяльності з Видобування торфу на ділянках №1 та №4 родовища Сойне, яке розташоване у Камінь-Каширському районі Волинської області від 15.12.2022 №21/01-20226209612/1, який отриманий від Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.
З врахуванням встановлених обставин справи суд приходить до висновку про відсутність підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами №810 від 04.03.1997, наданого ДП Волиньторф, а тому в задоволенні позовних вимог Державної служби геології та надр України слід відмовити.
Оскільки суд відмовляє у задоволенні позову, та враховуючи приписи статті 139 КАС України, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 243 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Державної служби геології та надр України до Державного підприємства Волиньторф про припинення права користування надрами відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Державна служба геології та надр України (03057, місто Київ, вулиця Антона Цедіка, 16, ідентифікаційний код 37536031).
Відповідач: Державне підприємство Волиньторф (44614, Волинська область, Камінь-Каширський район, село Прилісне, вулиця Сойне, 15, ідентифікаційний код 00426302).
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2023 |
Оприлюднено | 03.04.2023 |
Номер документу | 109905514 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні