Постанова
від 30.08.2010 по справі 2а-19734/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 30 серпня 2010 р.                                                                       справа № 2а-19734/10/0570

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:  < година > 

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого                                                  судді  Михайлик А.С.

при секретарі                                                  < Призвище секретаря > 

 розглянувши в порядку скороченого провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу                                                                                

за позовом                               Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області

до                                        Ясинуватського будівельного технікуму транспортного будівництва

м. Ясинувата

про                                         стягнення суми економічних санкцій у розмірі 56 360,76 грн.

Державна інспекція з контролю за цінами в Донецькій області  звернулася до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Ясинуватського будівельного технікуму транспортного будівництва м. Ясинувата про стягнення  суми економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 56 360,76 грн. Заявлені вимоги Державна інспекція з контролю за цінами в Донецькій області  обґрунтовувала тим,  що за наслідками проведення планової перевірки Ясинуватського будівельного технікуму транспортного будівництва м. Ясинувата  був складений Акт  № 355 від 11 червня 2010 року. 18 червня 2010 року позивачем було прийнято рішення № 239 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким до Ясинуватського будівельного технікуму транспортного будівництва м. Ясинувата  було застосовано економічну санкцію у розмірі 56 360,76 грн., з яких 18 786,92 грн. – сума вилучення безпідставно отриманої виручки, 37 573,84 грн. – сума застосованого штрафу. У зв’язку із несплатою суми застосованої економічної санкції у встановлений строк, позивач просив стягнути з відповідача  суму несплачених економічних санкцій у розмірі 56 360,76 грн.

Ухвалою Донецького окружного суду від 06 серпня 2010 року було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 2а-19734/10/0570 за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області до Ясинуватського будівельного технікуму транспортного будівництва м. Ясинувата про стягнення  суми економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 56 360,76 грн.  

Відповідач, Ясинуватський будівельний технікум транспортного будівництва м. Ясинувата, відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. справи 8) 16.08.2010 року отримав ухвалу суду від 06.08.2010 року про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі № 2а-19734/10/0570, проте у встановлені судом строки заперечень та необхідних документів або заяви про визнання позову до канцелярії суду не надав.

Відповідно до частини 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення. У разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.

Дослідивши наявні в матеріалах справи документи, надані позивачем, суд дійшов висновку про достатність повідомлених позивачем обставин та про можливість розгляду справи в порядку скороченого провадження.

Пунктом 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу у порядку скороченого не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

За таких обставин, дослідивши наявні в матеріалах справи  докази, суд –

ВСТАНОВИВ:

Ясинуватський будівельний технікум транспортного будівництва м. Ясинувата (відповідач) є юридичною особою,  зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за кодом 01393059.

18 червня 2010 року на підставі висновків, викладених в акті перевірки № 355 від 11 червня 2010 року щодо дотримання відповідачем порядку формування та застосування плати за платні освітні та інші послуги, відповідачем було прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін  № 239, яким на підставі статті 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» були застосовані економічні санкції в загальному розмірі 56 360,76 грн., з яких сума безпідставно отриманої виручки складає 18 796,92 грн., сума штрафу у двократному розмірі необґрунтовано отриманої виручки складає 37 573,84 грн.

22 червня 2010 року зазначене рішення разом із претензією № 05-04/239-239 від 18 червня 2010 року  на суму 56 360,76 грн.  були направлені позивачем на адресу відповідача. Зазначене рішення та претензія від 18 червня 2010 року були отримані відповідачем 25 червня 2010 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 5742, копія якого наявна в матеріалах справи (арк. справи 6). Отримане відповідачем рішення № 239 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 18 червня 2010 року не було оскаржено відповідачем, на день розгляду справи сума економічних санкцій, застосованих до відповідача рішенням № 239 від 18 червня 2010 року є несплаченою.

Спірним питанням цієї справи є наявність підстав для стягнення з відповідача суми економічних санкцій у розмірі 56 360,76 грн.

Основні принципи встановлення і застосування цін і тарифів та організацію контролю за їх дотриманням на території республіки визначені Законом України «Про ціни та ціноутворення».

Відповідно до статті 6 Закону України «Про ціни та ціноутворення» в народному господарстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи.

Вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.

Державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення:

державних фіксованих цін (тарифів);

граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення» державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.

Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України. Вказані органи здійснюють контроль у взаємодії з профспілками, спілками споживачів та іншими громадськими організаціями.

Державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України "Про державну податкову службу в Україні", крім повноважень, передбачених пунктами 6 - 9 статті 11 вказаного Закону. 

Відповідно до пункту 1 Положення про державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1819 від 13 грудня 2000 року,  державна інспекція з контролю за цінами є урядовим органом, що діє у системі Мінекономіки, відповідальний перед Кабінетом Міністрів України, підзвітний та підконтрольний Міністрові економіки.

Держцінінспекція має територіальні органи - державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів державного контролю за цінами і мають права, передбачені пунктами 5, 6 цього Положення. Керівники територіальних органів призначаються на посаду та звільняються з посади Міністром економіки. Держцінінспекція та її територіальні органи є юридичними особами, мають самостійні баланси, реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Відповідно до пункту 5 Положення про державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1819 від 13 грудня 2000 року,  Держцінінспекція має право, зокрема, вимагати відповідно до законодавства усунення виявлених порушень порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів), а також здійснення перерахунку вартості товарів, робіт і послуг, ціни (тарифи) на які сформовані, встановлені та/або застосовані з порушенням законодавства (якщо фактичну оплату товарів, робіт та послуг не проведено) для розрахунків із споживачами; приймати відповідно до законодавства рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів); проводити перевірку правильності розрахунків щодо застосування цін (тарифів), на які запроваджене державне регулювання; звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету сум у разі застосування відповідних адміністративно-господарських санкцій, зобов'язання вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення; вчиняти інші дії в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом.

Начальники державних інспекцій з контролю за цінами та їх заступники від імені органів державного контролю за цінами приймають рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної суб'єктами господарювання виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а також розглядають справи про адміністративні правопорушення і накладають адміністративні стягнення.

Із змісту наведених приписів законодавства України вбачається, що позивач є уповноваженим органом державної влади, який здійснює контроль за дотриманням суб’єктами господарювання всіх форм власності  дотримання положень законодавства України про ціни та ціноутворення.

Статтею 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" передбачено відповідальність за порушення державної дисципліни цін. Вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню в доход відповідного бюджету, залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.

Порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами визначений зазначеною вище Інструкцією, розробленою відповідно до вимог Закону України "Про ціни і ціноутворення", постанови Кабінету Міністрів України N 1819 від 13 грудня 2000 року та інших законодавчих актів, які визначають порядок формування, установлення та застосування цін (тарифів) і встановлюють відповідальність за його порушення, та затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України N 298/519 від 03грудня 2001 року.

Пунктами 1.3, 1.4 Інструкції визначено, що необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню і зараховується в дохід відповідного бюджету із застосуванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки за належністю. Підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки, в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до п. 1.6 Інструкції, необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами.

Пунктом 1.7. Інструкції визначено, що вилученню в дохід бюджету підлягають суми, які одержані внаслідок порушень державної дисципліни цін, визначених на підставі матеріалів перевірок незалежно від фінансового стану порушника та його розрахунків з бюджетом.

Порядок вилучення сум нарахованих штрафних санкцій визначений розділом 3 Інструкції, пунктом 3.1. якої встановлено, що державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством.  Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами.

Один примірник рішення, а також претензія направляються для виконання суб'єкту господарювання - порушнику. Одночасно керівництву суб'єкта господарювання - порушника направляються приписи (вимоги) щодо усунення виявлених порушень законодавства про порядок установлення і застосування цін.

Другий примірник рішення залишається у справі органу державного контролю за цінами, який прийняв це рішення, для обліку та контролю за його виконанням.

        Відповідно до частини 1 статті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», у разі невиконання суб’єктом господарювання рішення органів державного контролю за цінами, сума застосованих економічних санкцій стягується у судовому порядку.  

Відповідно до пункту 3.6. Інструкції у разі невиконання рішення, повного або часткового відхилення претензії чи залишення її без відповіді орган державного контролю за цінами в 30-денний термін подає позов до суду про примусове стягнення суми економічних санкцій разом з третім примірником рішення.

З огляду на встановлені судом обставини вбачається, що на підставі Акту проведеної перевірки № 355  від 11 червня 2010 року позивачем було складено Рішення про застосування економічних санкцій № 239 від 18 червня 2010 року. Зазначене рішення було направлено на адресу відповідача та було ним отримано. Після отримання рішення відповідачем не було сплачено суму нарахованих економічних санкцій. Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позивачем вимог про стягнення з відповідача несплаченої суми економічних санкцій, застосованих Рішенням № 239  від 18 червня 2010 року в сумі  56 360,76 грн. та наявність підстав для їх задоволення.

З огляду на зазначене та керуючись статями 13, 14, Закону України «Про ціни та ціноутворення», пунктами 1, 5, 6, Положення про державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1819 від 13 грудня 2000 року, положеннями 1.3-.1.7, 3.1.- 3.7. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України N 298/519 від 03 грудня 2001 року,  ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області  до Ясинуватського будівельного технікуму транспортного будівництва м. Ясинувата про стягнення  суми економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 56 360,76 грн.

 Стягнути з Ясинуватського будівельного технікуму транспортного будівництва м. Ясинувата (86000, Донецька обл., м. Ясинувата, пл. Леніна, 1, ЄДРПОУ 01393059) в доход бюджету суму застосованої економічної санкції за порушення державної дисципліни цін в розмірі 56 360,76 грн. (п’ятдесят шість тисяч триста шістдесят гривень сімдесят шість копійок), з яких сума безпідставно отриманої виручки складає 18 796,92 грн. (вісімнадцять тисяч сімсот дев’яносто шість гривень дев’яносто дві копійки), сума штрафу у двократному розмірі необґрунтовано отриманої виручки складає 37 753,84 грн. (тридцять сім тисяч сімсот п’ятдесят три гривні вісімдесят чотири копійки) на д/р № 31116106700097 в УДК м. Ясинувата, одержувач – державний бюджет УДК м. Ясинувата, код ЄДРПОУ 834016, банк одержувача – ГУДКУ в Донецькій області, МФО 834016, код надходжень за бюджетною класифікацією – 21081100.

Постанова в повному обсязі виготовлена 30 серпня 2010 року.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                                                                                      Михайлик А.С.

Дата ухвалення рішення30.08.2010
Оприлюднено03.09.2010
Номер документу10993550
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-19734/10/0570

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 12.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 05.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 30.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 06.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні