Ухвала
від 05.11.2010 по справі 2а-19734/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Михайлик А.С.

Суддя-доповідач - Нікулі н О.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2010 року справа №2а-19734/10/0570 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Ш евченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Нікуліна О.А.

суддів Радіонової О.О ., Жаботинської С.В.

при секретарі судового зас ідання Дегтярьов ій А.М.

за участю:

представника позивача Еллі В.В .

представників відповідач а Переверзев а А.М., Сергєєва А.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Ясинуватського буді вельного технікуму транспор тного будівництва м. Ясунува та на постанову Донецького о кружного адміністративного суду від 30 серпня 2010 року по спр аві № 2а-19734/10/0570 за позовом Держав ної інспекції з контролю за ц інами в Донецькій області до Ясинуватського будівельног о технікуму транспортного бу дівництва м. Ясунувата про ст ягнення суми економічних сан кцій у розмірі 56 360,76 грн.,-

В С Т А Н О В И Л А :

У серпні 2010 року позив ач звернувся з адміністрат ивним позовом до відповідач а про стягнення суми економі чних санкцій у розмірі 56 360,76 грн .

Постановою Донецьког о окружного адміністративно го суду від 30 серпня 2010 року по с праві № 2а-19734/10/0570 було задоволено адміністративний позов Держ авної інспекції з контролю з а цінами в Донецькій області до Ясинуватського будівельн ого технікуму транспортного будівництва м. Ясинувата про стягнення суми економічних санкцій за порушення державн ої дисципліни цін у розмірі 56 360,76 грн., а саме:

стягнуто з Ясинуватського будівельного технікуму тран спортного будівництва м. Яси нувата (86000, Донецька обл., м. Ясин увата, пл. Леніна, 1, ЄДРПОУ 01393059) в доход бюджету суму застосов аної економічної санкції за порушення державної дисципл іни цін в розмірі 56 360,76 грн. (п'ятд есят шість тисяч триста шіст десят гривень сімдесят шість копійок), з яких сума безпідст авно отриманої виручки склад ає 18 796,92 грн. (вісімнадцять тисяч сімсот дев'яносто шість грив ень дев'яносто дві копійки), су ма штрафу у двократному розм ірі необгрунтовано отримано ї виручки складає 37 753,84 грн. (три дцять сім тисяч сімсот п'ятде сят три гривні вісімдесят чо тири копійки) на д/р № 31116106700097 в УДК м. Ясинувата, одержувач - держ авний бюджет УДК м. Ясинувата , код ЄДРПОУ 834016, банк одержувач а - ГУДКУ в Донецькій області, МФО 834016, код надходжень за бюдж етною класифікацією - 21081100.

З постановою суду пер шої інстанції не погодився відповідач та звернувся з ап еляційною скаргою на неї, в я кій зазначено, що суд першої інстанції порушив норми м атеріального та процесуальн ого права внаслідок чого не правильно вирішив справу, в важає, що постанова підлягає скасуванню.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, представ ників позивача та відповіда ча обговоривши доводи апеля ційної скарги, колегія судд ів дійшла висновку, що апе ляційна скарга не підлягає задоволенню.

Задовольняючи позовн і вимоги, суд першої інстан ції правильно встановив пр авовідносини між сторонами по справі, застосував відпо відні норми матеріального т а процесуального права та виходив з наступного.

Ясинуватський будів ельний технікум транспортно го будівництва м. Ясинувата є юридичною особою, зареєстро вано та обліковується в Єдин ому державному реєстрі підпр иємств та організацій Україн и за кодом 01393059.

18 червня 2010 року на підставі в исновків, викладених в акті п еревірки № 355 від 11 червня 2010 рок у щодо дотримання відповідач ем порядку формування та зас тосування плати за платні ос вітні та інші послуги, позива чем було прийнято рішення пр о застосування економічних с анкцій за порушення державно ї дисципліни цін № 239, яким на пі дставі статті 14 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення » були застосовані економічн і санкції в загальному розмі рі 56 360,76 грн., з яких сума безпідс тавно отриманої виручки скла дає 18 796,92 грн., сума штрафу у двок ратному розмірі необґрунтов ано отриманої виручки склада є 37 573,84 грн.

22 червня 2010 року зазначене рі шення разом із претензією № 05- 04/239-239 від 18 червня 2010 року на суму 56 360,76 грн. були направлені позив ачем на адресу відповідача. З азначене рішення та претензі я від 18 червня 2010 року були отри мані відповідачем 25 червня 2010 р оку, що підтверджується пові домленням про вручення пошто вого відправлення № 5742, копія я кого наявна в матеріалах спр ави (арк. справи 6). Отримане від повідачем рішення № 239 про зас тосування економічних санкц ій за порушення державної ди сципліни цін від 18 червня 2010 ро ку не було оскаржено відпові дачем, на день розгляду справ и сума економічних санкцій, з астосованих до відповідача р ішенням № 239 від 18 червня 2010 року є несплаченою.

Відповідно до статті 6 Закон у України «Про ціни та ціноут ворення» в народному господа рстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксо вані та регульовані ціни і та рифи.

Вільні ціни і тарифи встано влюються на всі види продукц ії, товарів і послуг, за винятк ом тих, по яких здійснюється д ержавне регулювання цін і та рифів.

Державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення:

державних фіксованих цін (т арифів);

граничних рівнів цін (тариф ів) або граничних відхилень в ід державних фіксованих цін і тарифів.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення» державний ко нтроль за цінами здійснюєтьс я при встановленні і застосу ванні державних фіксованих т а регульованих цін і тарифів . При цьому контролюється пра вомірність їх застосування т а додержання вимог законодав ства про захист економічної конкуренції.

Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни. Вказані органи здійснюют ь контроль у взаємодії з проф спілками, спілками споживачі в та іншими громадськими орг анізаціями.

Державні органи, що здійсню ють контроль за цінами, та їх п осадові особи мають права, ви конують обов'язки і несуть ві дповідальність, передбачені Законом України "Про державн у податкову службу в Україні ", крім повноважень, передбаче них пунктами 6-9 статті 11 вказан ого Закону.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України № 1819 від 13 гру дня 2000 року, державна інспекці я з контролю за цінами є урядо вим органом, що діє у системі М інекономіки, відповідальний перед Кабінетом Міністрів У країни, підзвітний /та підкон трольний Міністрові економі ки.

Держцінінспекція має тери торіальні органи - державні і нспекції з контролю за цінам и в Автономній Республіці Кр им, областях, містах Києві та С евастополі, які становлять є дину систему органів державн ого контролю за цінами і мают ь права, передбачені пунктам и 5, 6 цього Положення. Керівник и територіальних органів при значаються на посаду та звіл ьняються з посади Міністром економіки. Держцінінспекція та її територіальні органи є юридичними особами, мають са мостійні баланси, реєстрацій ні рахунки в установах Держа вного казначейства, печатки із зображенням Державного Ге рба України та своїм наймену ванням.

Відповідно до пункту 5 Полож ення про державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України № 1819 від 13 гру дня 2000 року, Держцінінспекція має право, зокрема, вимагати в ідповідно до законодавства у сунення виявлених порушень п орядку формування, встановле ння та застосування цін (тари фів), а також здійснення перер ахунку вартості товарів, роб іт і послуг, ціни (тарифи) на як і сформовані, встановлені та /або застосовані з порушення м законодавства (якщо фактич ну оплату товарів, робіт та по слуг не проведено) для розрах унків із споживачами; прийма ти відповідно до законодавст ва рішення про застосування адміністративно-господарсь ких санкцій за порушення пор ядку формування, встановленн я та застосування цін (тарифі в); проводити перевірку прави льності розрахунків щодо зас тосування цін (тарифів), на які запроваджене державне регул ювання; звертатися до суду з п озовами про стягнення до бюд жету сум у разі застосування відповідних адміністративн о-господарських санкцій, зоб ов'язання вчинити певні дії а бо утриматися від їх вчиненн я; вчиняти інші дії в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені законом.

Позивач є уповноваженим ор ганом державної влади, який з дійснює контроль за дотриман ням суб'єктами господарюванн я всіх форм власності дотрим ання положень законодавства України про ціни та ціноутво рення.

Статтею 14 Закону України "Пр о ціни і ціноутворення" перед бачено відповідальність за п орушення державної дисциплі ни цін. Вся необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню в доход відповідного бюдж ету, залежно від підпорядков аності підприємства, організ ації. Крім того, в позабюджетн і фонди місцевих рад стягуєт ься штраф у двократному розм ірі необґрунтовано одержано ї суми виручки.

Порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами визн ачений зазначеною вище Інстр укцією, розробленою відповід но до вимог Закону України "Пр о ціни і ціноутворення", поста нови Кабінету Міністрів Укра їни N 1819 від 15 грудня 2000 року та ін ших законодавчих актів, які в изначають порядок формуванн я, установлень:* та застосуван ня цін (тарифів) і встановлюют ь відповідальність за його п орушення, та затвердженою на казом Міністерства економік и та з питань європейської ін теграції України. Міністерст ва фінансів України N 298/519 від 03 г рудня 2001 року.

Пунктами 1.3, 1.4 Інструкції виз начено, що необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню : зараховується в дохід від повідного бюджету із застосу ванням штрафу у двократному розмір: необґрунтовано одерж аної суми виручки за належні стю. Підставою для застосува ння економічних санкцій за п орушення державної дисциплі ни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтов аної виручки, в результаті по рушення ними чинного в періо ді, що перевіряється, порядку встановлення та застосуванн я цін і тарифів, які регулюють ся уповноваженими органами в ідповідно до вимог законодав ства.

Відповідно до п. 1.6 Інструкці ї, необґрунтовано одержані с уб'єктами господарювання, ун аслідок порушень порядку вст ановлення і застосування цін суми виручки та штрафи підля гають вилученню згідно із за конодавством на підставі ріш ень, прийнятих органами держ авного контролю за цінами.

Пунктом 1.7. Інструкції визна чено, що вилученню в дохід бюд жету підлягають суми, які оде ржані внаслідок порушень дер жавної дисципліни цін, визна чених на підставі матеріалів перевірок незалежно від фін ансового стану порушника та його розрахунків з бюджетом.

Порядок вилучення сум нара хованих штрафних санкцій виз начений розділом 3 Інструкці ї, пунктом 3.1. якої встановлено , що державна інспекція з конт ролю за цінами та державні ін спекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Кри м, областях, містах Києві та Се вастополі приймають рішення про вилучення сум економічн их та фінансових (штрафних) са нкцій у порядку, передбачено му законодавством. Підставою для прийняття рішень про вил учення сум економічних та фі нансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складают ься посадовими особами орган ів державного контролю за ці нами.

Один примірник рішення, а та кож претензія направляються для виконання суб'єкту госпо дарювання - порушнику. Одноча сно керівництву суб'єкта гос подарювання - порушника напр авляються приписи (вимоги) що до усунення виявлених поруше нь законодавства про порядок установлення і застосування цін.

Другий примірник рішення з алишається у справі органу д ержавного контролю за цінами , який прийняв це рішення, для обліку та контролю за його ви конанням.

Відповідно до частини 1 стат ті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», у разі неви конання суб'єктом господарюв ання рішення органів державн ого контролю за цінами, сума з астосованих економічних сан кцій стягується у судовому п орядку.

Відповідно до пункту 3.6. Інст рукції у разі невиконання рі шення, повного або частковог о відхилення претензії чи за лишення її без відповіді орг ан державного контролю за ці нами в 30-денний термін подає п озов до суду про примусове ст ягнення суми економічних сан кцій разом з третім примірни ком рішення.

На підставі Акту прове деної перевірки № 355 від 11 червн я 2010 року позивачем було склад ено Рішення про застосування економічних санкцій № 239 від 18 червня 2010 року. Зазначене ріше ння було направлено на адрес у відповідача та було ним отр имано. Після отримання рішен ня відповідачем не було спла чено суму нарахованих економ ічних санкцій.

Суд першої інстанці ї правильно встановив, що по зивачем застосована штрафн а санкція до відповідача за завищення плати за користува ння послугами гуртожитку. П ідставою для стягнення зави щеної плати є включення у в артість послуг необґрунтова ного розрахунку за теплопос тачання та електроенергію в період з 01.06.201009 року по 01.05.2010 рок у.

Не визнання відпові дачем необґрунтованості пі двищення плати в частині, щ о відповідає завищеним та рифам на електропостачання, є необґрунтованим за насту пних підстав.

Відповідачем та Я синуватським РЕМ укладена угода з електропостачання .

Згідно зазначеної у годи за період, що піддававс я перевірці, відповідачем на користь електропостачал ьника сплачено 14805.90 гривень за електроенергію. Вказана сума грошових коштів вклю чена відповідачем у розрах унок плати за користування гуртожитком.

Відповідач вважає, що встановлений угодою тар иф між ним та постачальнико м електричної енергії е зав ищеним з вини постачальника.

Колегія суддів не мо же погодитися з таким довод ом апеляційної скарги.

Відповідно до ч.4 ст. 179 Госп одарського кодексу України при укладенні господарськи х договорів сторони можуть в изначати зміст договору на о снові: вільного волевиявленн я, коли сторони мають право по годжувати на свій розсуд буд ь-які умови договору, що не суп еречать законодавству; примі рного договору, рекомендован ого органом управління суб'є ктам господарювання для вико ристання при укладенні ними договорів, коли сторони мают ь право за взаємною згодою зм інювати окремі умови, передб ачені примірним договором, а бо доповнювати його зміст; ти пового договору, затверджено го Кабінетом Міністрів Украї ни, чи у випадках, передбачени х законом, іншим органом держ авної влади, коли сторони не м ожуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його у мови; договору приєднання, за пропонованого однією сторон ою для інших можливих суб'єкт ів, коли ці суб'єкти у разі вст упу в договір не мають права н аполягати на зміні його зміс ту.

Відповідачем укладе но договір з електропоста чальником за завищеними тар ифами. Відповідач мав право не укладати угоду або запро понувати постачальникові інші умови її укладення . Відповідач наданим йому пр авом не скористався, що потя гло стягнення необґрунтов ано підвищеної плати за к ористування гуртожитком та правомірне застосування фінансових санкцій позива чем.

З урахуванням викла деного колегія суддів вважа є, що суд першої інстанції дотримався норм матеріальн ого та процесуального права під час вирішення справи, т обто відсутні підстави для с касування або зміни судово го рішення.

Керуючись ст. 198, 200, 205, 206 К АС України, колегія суддів ,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Яс инуватського будівельного т ехнікуму транспортного буді вництва м. Ясунувата на поста нову Донецького окружного ад міністративного суду від 30 се рпня 2010 року по справі № 2а-19734/10/0570 - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративног о суду від 30 серпня 2010 року по сп раві № 2а-19734/10/0570 - залишити без з мін.

Ухвала за наслідками апеляційного перегляду є о статочною та оскарженню не п ідлягає.

Ухвала у повному обся зі складена 05 листопада 2010 рок у.

Головуючий О.А.Нікулін

Судді О.О.Радіонова

С.В.Ж аботинська

Дата ухвалення рішення05.11.2010
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22294684
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-19734/10/0570

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 12.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 05.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 30.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 06.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні