Справа № 202/2072/23
Провадження № 1-кс/202/2503/2023
УХВАЛА
Іменем України
05 квітня 2023 року м. Дніпро
Слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотаннястаршого слідчогоСлідчого управлінняГоловного управлінняНаціональної поліціїв Дніпропетровськійобласті ОСОБА_3 ,погоджене зпрокурором відділуДніпропетровської обласноїпрокуратури ОСОБА_4 ,про тимчасовийдоступ доречей ідокументів,-
ВСТАНОВИВ:
До Індустріального районного суду м. Дніпропетровська надійшло клопотання слідчого СУ ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів.
Згідно з клопотанням в провадженні СУ ГУНП в Дніпропетровській області знаходяться матеріали кримінального провадження №12022040000000722 від 28.12.2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1, ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДМР в особі директора ОСОБА_5 (надалі Замовник) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі директора ОСОБА_6 (надалі Генпідрядник) укладено договір №7 від 13.06.2018 року та договір №8 від 06.12.2018 року про те, що Замовник доручає, а Генпідрядник забезпечує виконати роботи по об`єкту «Комплекс раціонального використання та зберігання побутових відходів « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». Вартість робіт складає 73016150,0 (сімдесят три мільйони шістнадцять тисяч сто п`ятдесят грн.) та 138 050900 (сто тридцять вісім мільйонів п`ятдесят тисяч дев`ятсот грн.) відповідно.
Надалі, під час проведення робіт ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » перерахувало понад 16 млн. грн. бюджетних коштів субпідряднику ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за нібито надання послуг, у тому числі послуг спеціалізованою технікою та надання транспортних послуг. При цьому, фактично під час проведення робіт використовувалась спеціалізована та вантажна техніка, що належить КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДМР.
Одночасно з цим, допитані в якості свідків працівники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » показали, що жодних робіт на території об`єкту «Комплекс раціонального використання та зберігання побутових відходів « ІНФОРМАЦІЯ_3 » вони не проводили, і жодні шляхові акти не підписували. Також вказані особи показали, що безпосередньо керівництво вказаним ТОВ здійснює ОСОБА_7 , який в свою чергу в період деякого часу перебував на посаді головного бухгалтера вказаного підприємства.
Таким чином, службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », діючи за попередньою змовою службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надали послуги зі створення ланцюга посередників з постачання будівельних матеріалів та надання послуг вантажним транспортом та будівельною технікою результаті чого штучно сформовані витрати призвели до завищення вартості виконаних робіт на об`єктах, де замовником є КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Таким чином, під час проведення слідчих дій, були отримані достатні докази, які вказують на те, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », діючи за попередньою змовою службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вчинили розкрадання бюджетних коштів під час виконання вищевказаних договорів.
Подальшими проведеними слідчими діями та аналізом отриманої документації встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 здійснювало відображення в бухгалтерському обліку придбання та реалізації товарів, робіт та послуг з метою формування податкового кредиту для відображення в подальшому фіктивних взаємовідносин з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Таким чином виникла необхідність в дослідженні документації із залученням експертів за вказаними господарськими операціями.
Здійсненим оглядом наявних фінансово-господарських документів отриманих в ході здійснення тимчасових доступів та обшуків, встановлено, що відповідно до наявних документів отриманих під час тимчасового доступу на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » складено подорожні листи про виконання робіт на об`єкті будівництва полігону твердих побутових відходів « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в м. Дніпро. Також під час обшуку на території АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » в приміщеннях, які орендує ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », вилучено оригінали подорожніх листів. Також від АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » отримано інформацію про здійснення відміток на прохідній АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » про вхід та вихід з території АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » працівників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ». Під час порівняння вказаної документації та інформації виявлено систематичні факти відображення в подорожніх листах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про виконання робіт з розробки ґрунту, його навантаження та перевезення на будівництві полігону твердих побутових відходів « ІНФОРМАЦІЯ_3 », з одночасним відображенням вказаних осіб в документації про виконання робіт на території АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та відміткою на прохідній. У зв`язку з відсутністю повного пакету документів фінансово-господарської документації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » неможливо в повній мірі провести порівняння можливого дублювання відображення роботи працівників на різних об`єктах виконання робіт та надання послуг, що не дає в повній мірі провести порівняльний аналіз та встановити повну суму збитків та завищення обсягів виконання робіт. З даною метою доцільно здійснити тимчасові доступи до первинної документації у основних контрагентів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », які замовники послуг у вказаного товариства.
Зважаючи на викладене, з метою встановлення відомостей про обставини кримінального правопорушення, які можуть бути використанні як речові докази, а також для встановлення істини у справі, слідчий просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів документів, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , щодо взаємовідносин з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та подальшою реалізацією отриманих товарів, робіт та послуг від вищевказаного товариства іншим суб`єктам господарювання в період 01.01.2018 по теперішній час, а саме: договору № 110 від 12.10.2018 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », договору № 120 від 04.02.2020 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », додаткових угод та додатків до них, специфікацій, документів, що підтверджують розрахунки по вказаних договорах (банківські платіжні доручення, виписки щодо руху коштів по банківському рахунку, тощо), касових документів, векселів, відповідних ліцензій та дозволів, сертифікатів походження матеріалів, актів приймання-передачі, листування, рахунків, актів взаємозвірок, накладних, актів прийому-передачі, товарно-транспортних накладних, транспортних та супровідних документів на вантаж, довіреностей, вантажно-митних декларацій, книг в`їзду та виїзду автотранспорту, шляхових/подорожніх листів, сертифікатів якості та технічної документації на придбані (реалізовані) ТМЦ, паспорти на ТМЦ, протоколи зважування ТМЦ при завантажені/розвантажені, цивільно-правових угод та документів про відрядження працівників, наказів про призначення та звільнення працівників, залучених до виконання умов договорів, придбання, отримання та списання пально-мастильних матеріалів, шляхових листів, журналів інструктажів з техніки безпеки та охорони праці, проходження медичного огляду водіїв, калькуляції вартості послуг та вартості ТМЦ, нарахування та виплати заробітної плати залучених працівників, документів та інформації щодо обліку часу роботи техніки/контролю відстані із застосування GPS-трекінгу контролю руху транспортних засобів, копій технічних паспортів та дозвільних документів на експлуатацію механізмів та транспортних засобів, копій посвідчень працівників на право керування механізмами та транспортними засобами залученими до виконання робіт, зведених регістрів бухгалтерського обліку (картки рахунки, оборотно-сальдові відомості, тощо) по бухгалтерських рахунках, і інших документів по вищевказаним діям та фінансово-господарським взаємовідносинам, документів, що містять відомості про штатний розклад співробітників (із зазначенням П.І.Б. повні анкетні дані, мобільний телефон), наказів про призначення/звільнення службових осіб (директорів, головних бухгалтерів), з можливістю їх вилучення.
Слідчий у судове засідання не з`явився, надав заяву, в котрій клопотання підтримав, просив задовольнити та розглянути його без його участі.
Відповідно до ч. 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ст. 165 КПК України особа, яка зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі речей і документів особі, зазначеній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду. Зазначена в ухвалі слідчого судді, суду особа зобов`язана пред`явити особі, яка зазначена в ухвалі як володілець речей і документів, оригінал ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів та вручити її копію. Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, зобов`язана залишити володільцю речей і документів опис речей і документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, суду. На вимогу володільця особою, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, має бути залишено копію вилучених документів. Копії вилучених документів виготовляються з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів.
Дослідивши матеріали клопотання, кримінального провадження, приходжу до висновку, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню, оскільки для з`ясування всіх обставин кримінального провадження необхідний тимчасовий доступ до перелічених у клопотанні документів, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , з можливістю їх вилучення.
Фіксування процесуальної дії за допомогою технічного засобу під час розгляду клопотання не здійснювалося, у зв`язку із неприбуттям в судове засідання всіх осіб, що відповідає вимогам ч. 4 ст. 107 КПК України.
Керуючись ст. ст. 110, 131-132, 159-160, 162-166, 309 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ :
Клопотання старшого слідчого Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати старшому слідчому Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 та слідчим, які входять до складу групи слідчих у кримінальному провадженні №12022040000000722 від 28.12.2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1, ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України, дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів документів, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , щодо взаємовідносин з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та подальшою реалізацією отриманих товарів, робіт та послуг від вищевказаного товариства іншим суб`єктам господарювання в період 01.01.2018 по теперішній час, а саме: договору № 110 від 12.10.2018 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », договору № 120 від 04.02.2020 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », додаткових угод та додатків до них, специфікацій, документів, що підтверджують розрахунки по вказаних договорах (банківські платіжні доручення, виписки щодо руху коштів по банківському рахунку, тощо), касових документів, векселів, відповідних ліцензій та дозволів, сертифікатів походження матеріалів, актів приймання-передачі, листування, рахунків, актів взаємозвірок, накладних, актів прийому-передачі, товарно-транспортних накладних, транспортних та супровідних документів на вантаж, довіреностей, вантажно-митних декларацій, книг в`їзду та виїзду автотранспорту, шляхових/подорожніх листів, сертифікатів якості та технічної документації на придбані (реалізовані) ТМЦ, паспорти на ТМЦ, протоколи зважування ТМЦ при завантажені/розвантажені, цивільно-правових угод та документів про відрядження працівників, наказів про призначення та звільнення працівників, залучених до виконання умов договорів, придбання, отримання та списання пально-мастильних матеріалів, шляхових листів, журналів інструктажів з техніки безпеки та охорони праці, проходження медичного огляду водіїв, калькуляції вартості послуг та вартості ТМЦ, нарахування та виплати заробітної плати залучених працівників, документів та інформації щодо обліку часу роботи техніки/контролю відстані із застосування GPS-трекінгу контролю руху транспортних засобів, копій технічних паспортів та дозвільних документів на експлуатацію механізмів та транспортних засобів, копій посвідчень працівників на право керування механізмами та транспортними засобами залученими до виконання робіт, зведених регістрів бухгалтерського обліку (картки рахунки, оборотно-сальдові відомості, тощо) по бухгалтерських рахунках, і інших документів по вищевказаним діям та фінансово-господарським взаємовідносинам, документів, що містять відомості про штатний розклад співробітників (із зазначенням П.І.Б. повні анкетні дані, мобільний телефон), наказів про призначення/звільнення службових осіб (директорів, головних бухгалтерів), з можливістю їх вилучення.
Зобов?язати уповноважену особу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) надати доступ до вказаних документів.
Строк виконання ухвали до 04 червня 2023 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2023 |
Оприлюднено | 08.05.2024 |
Номер документу | 110015652 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Бєльченко Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні