1/468
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
Луганської області
91016, м.Луганськ
пл.Героїв ВВВ 3а
тел.55-17-32
ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ
СУД
Луганской области
91016, г.Луганск
пл.Героев ВОВ 3а
тел.55-17-32
П О С Т А Н О В А
30.11.06 Справа № 1/468
Суддя Зюбанова Н.М., при секретарі судового засідання Кравцовій Г.А., розглянувши матеріали справи за позовом
Прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області –підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні”, м. Горлівка Донецької області Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго", м. Київ
до Товариства з обмеженою відповідальністю ''Виробниче підприємство "Карат'', м. Брянка Луганської області
про стягнення 4981 грн. 00 коп.
в присутності представників сторін:
від позивача –Грешнов Д.А., дов. від 28.04.06 № 197;
від відповідача –не прибув;
в с т а н о в и в:
Суть спору: про стягнення 4981 грн. 00 коп. штрафу за порушення законодавства про електроенергетику.
Провадження у справі порушено ухвалою господарського суду від 02.10.06 згідно Господарського процесуального кодексу України.
Згідно п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, який набрав законної сили з 01.09.05, до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи суб'єктний склад сторін у справі, де в якості позивача виступає суб'єкт владних повноважень, провадження у даній справі продовжено за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши обставини справи, додатково надані документи, вислухавши представника позивача, господарський суд дійшов до наступного.
Так, у відповідності до ст. 9 Закону України ” Про електроенергетику” від 16.10.97 № 575/97 державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії /Держенергонагляд/ у порядку, визначеному законодавством України, яка підпорядкована безпосередньо Міністерству палива та енергетики України в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженим постановою КМ України від 07.08.96 № 929, та діє у складі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" та його структурних підрозділів.
У відповідності до Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" завданнями та функціями Держенергонагляду, зокрема, є здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, теплопостачання і споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових актів і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання енергії, а також здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.
Щодо повноважень Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луганській області, то п. 2.2 відповідного Положення передбачено здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії Луганської області виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії тощо.
Згідно з п. п. 4.1.3 та 4.1.9 п. 4. 1 розділу 4 зазначеного Положення Інспекція Держенергонагляду у Луганській області має право застосовувати до суб'єктів господарської діяльності штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством; видавати в межах своєї компетенції суб'єктам електроенергетики, теплопостачання і споживачам електроенергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених інспекцією порушень нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері електроенергетики та теплопостачання і здійснювати контроль за їх виконанням.
Положення про державний енергетичний нагляд, затвердженого постановою КМ України від 07.08.96 № 929 у п. 1.1 законодавець передбачив, що Держенергонагляд має право застосовувати до суб'єктів господарської діяльності штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.
Механізм накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику визначений відповідним Положенням, затвердженим постановою КМ України від 21.07.99 № 1312.
Так, на виконання покладених на нього зазначених вище функцій контролю, позивачем в особі структурної одиниці –Стахановського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області 09.06.05 було видано припис ЛС 41 № 1868 директору ТОВ "Виробниче підприємство "Карат" /відповідачу/ на підставі ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" та акта обстеження від 09.06.05.
Зі змісту зазначеного припису вбачається, що з боку відповідача мали бути усунені до 25.09.05 встановлені ст. державним інспектором з енергетичного нагляду порушення щодо складання технічної документації та технічного стану електроустановок.
У вересні 2005 року позивачем в особі вказаного Стахановського відділення було проведено перевірку дотримання відповідачем законодавства про електроенергетику, за результатами якої було складено акт перевірки ЛС41 № 50 від 26.09.05 та встановлено невиконання відповідачем пунктів обов'язкового для виконання припису №№ 4-11, 14, 15, 19-23, 25, 27.
На підставі даного акту Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області прийнято постанову ЛС 41 № 50 від 11.10.05 про накладення на відповідача штрафу у сумі 4981 грн. 00 коп. відповідно до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", якою передбачено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів, зокрема, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Також даною нормою закону передбачено оскарження дій щодо накладення штрафів у судовому порядку.
При цьому слід зазначити, що у відповідності до п. п. 7-11 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання та оформлюється постановою у двох примірниках, один з яких у 3-денний термін надсилається для сплати штрафу суб'єкту порушення; підприємство повинно сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення; у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку; рішення про накладення на суб'єкта господарської діяльності може бути оскаржене в установленому законом порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, постанову ЛС 41 № 50 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику відповідачу було надіслано поштою та ним отримано документ, що підтверджено повідомленням про вручення поштового відправлення № 17509 /арк. справи 11/.
Відповідачем, який належним чином повідомлений про день слухання справи, позов не оспорений, доказів добровільного перерахування штрафу не надано.
За таких обставин позов задовольняється повністю.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки прокурор звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даному випадку.
Згідно ст. 160, 167 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, в якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено, що повний текст постанови буде виготовлений протягом п"ятиденного строку.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ‘'Виробниче підприємство "Карат'', м. Брянка Луганської області, вул. Жуковського, 1а, код ЄДРПОУ 30824622 на користь державного бюджету України, кбк 23030300, п/р 31111106500017, код 24048321, МФО 804013, банк одержувача УДК в Луганській області, м. Брянка штраф у сумі 4981 грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанову складено у повному обсязі та підписано 04.12.06.
Суддя Н.М.Зюбанова
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2006 |
Оприлюднено | 09.11.2007 |
Номер документу | 1100255 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Зюбанова Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні