Рішення
від 05.04.2023 по справі 280/687/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

05 квітня 2023 року о/об 11 год. 45 хв.Справа № 280/687/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-АРМАТУРІНГ" (проспект Інженера Преображенського, буд.9, кв.26, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69097; код ЄДРПОУ 43560360)

до 1.Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ 43005393); 2.Головного управління ДПС у Львівській області (вул.Стрийська, буд.35, м.Львів, Львівська область, 79003; код ЄДРПОУ ВП 43968090)

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-АРМАТУРІНГ" (надалі позивач, ТОВ "ТРАНС-АРМАТУРІНГ") звернулося до суду з позовом до Держаної податкової служби України (надалі відповідач-1, ДПС України), Головного управління ДПС у Львівській області (надалі відповідач-2, ГУ ДПС у Львівській області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7724264/43560360 від 28.11.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №101 від 26.10.2022; 2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №101 від 26.10.2022 на загальну суму 82800,00 грн. в т.ч. ПДВ - 13800,00 грн., датою її фактичного надходження на реєстрацію.

У позовній заяві зазначено, що за результатами господарських операцій по поставці товару ТОВ «ТРАНС- АРМАТУРІНГ» відповідно до приписів п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України було складено податкові накладні: №101 від 26.10.2022 на загальну суму 82800 грн., в т.ч. ПДВ - 13800 грн.; №102 від 27.10.2022 на загальну суму 42120 грн., в т.ч. ПДВ - 7020 грн. Вказані податкові накладні було відправлено до ДПС засобами телекомунікаційного зв`язку для реєстрації. По податковій накладній №102 від 27.10.2022 у відповідача питань не виникло, вона зареєстрована відповідно до чинного законодавства. В той час, при аналогічній господарській операції та аналогічних документах, що її підтверджують, реєстрацію податкової накладної №101 від 26.10.2022 на загальну суму 82800 грн., в т.ч. ПДВ - 13800 грн. було зупинено. Вказано, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару послуг 8481, відсутні в таблиці даних плотника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПH/PК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем надано відповідачу-2 документи, які відкидають будь-які сумніви ризиковості та сумнівності господарської операції. Незважаючи на подані позивачем пояснення та документи, 28.11.2022 відповідачем-2 прийнято Рішення №7724264/43560360 про відмову в реєстрації податкової накладної №101 від 26.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказано підстави такого рішення: нібито позивачем не надано первинних документів щодо постачання, придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) і урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних; розрахункових документів та або банківських виписок з особових рахунків. При цьому, формою цього рішення було передбачено, що необхідно підкреслити документи які не надані, однак жодного документу з цього переліку підкреслено не було. Позивач вважає Рішення №7724264/43560360 від 28.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної незаконним.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Представником відповідачів-1,2 подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що Комісією ГУ ДПС у Львівській області прийнято 28.11.2022 Рішення №№7724264/43560360 про відмову у реєстрації податкової накладної №101 від 26.10.2022, оскільки надані платником податку копії документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особового рахунку. Між ТОВ «ТРАНС- АРМАТУРІНГ» (Постачальник) та ПрАТ «Дніпроспецсталь» (Покупець) укладено Договір поставки №11200535 від 16.11.2020, у відповідності до умов якого, ТОВ «ТРАНС- АРМАТУРІНГ» передає у зумовлені строки Покупцю продукцію матеріально-технічного призначення (Товар), а Покупець приймає товар і зобов`язаний здійснити оплату поставленого товару. Асортимент Товару, ціна, кількість, одиниці виміру і додаткові умови постачання, вимоги до якості кожного поставляємої за цим Договором партії Товару, узгоджується в Додатках (специфікаціях) до цього Договору, які є його невід`ємними частинами. Даний Договір набуває чинності з моменту підписання і скріплення печаткою Сторонами і діє в чатині поставки Товару до 31.12.2022. На виконання вказаного договору, сторонами, зокрема, було скадено СПЕЦИФІКАЦІЮ №12 від 12 від 14.10.2022 до вказаного договору, якою сторони узгодили найменування та строк постачання товару - засувки та вентилі, загальною вартістю 124920,00 грн. Вказаний товар було поставлено ТОВ «ТРАНС-АРМАТУРІНГ» згідно видаткової накладної №25 від 26.10.2022 на суму 82800,00 грн. згідно видаткової накладної №26 від 27.10.2022 на суму 42120,00 грн. За результатами вказаних господарських операцій по поставці товару ТОВ «ТРАНС-АРМАТУРІНГ», складено податкову накладну №101 від 26.10.2022 на загальну суму 82800,00 грн., в т.ч. ПДВ 13800,00 грн. Відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.10.2022 за №101 зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8481, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Позивачем 11.11.2022 було подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №1 про надання пояснень та копій документів щодо спірної ПН, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено додатки (копії переліку документів, які надані до повідомлення стосовно розблокування реєстрації податкової накладної додаємо). Згідно договору поставки №08Т від 04.01.2023, Постачальник зобов`язується поставляти Покупцю засувки згідно Специфікації але на розгляд комісії і до позовної заяви позивач не надав даної Специфікації, а також в Договорі поставки №11200535 від 16.11.2020 асортимент Товару, ціна, кількість, одиниці виміру і додаткові умови постачання, вимоги до якості кожної поставленої партії Товару, узгоджується в Специфікаціях але позивачем даних документів не надано. В Товарно-транспортній накладній №2710 від 27.10.2022, №2610 від 26.10.2022 вказано, що автомобільний перевізник ФОП ОСОБА_1 / НОМЕР_1 , а замовник ТОВ «ТРАНС-АРМАТУРІНГ», але позивач не надавав на розгляд комісії договору транспортування. Позивачем, не надано платіжних документів, щодо оплати послуг перевезення з автомобільним перевізником ФОП ОСОБА_1 . Враховуючи вищенаведене, у ГУ ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних.

Представник відповідачів-1,2 проти позову заперечував.

Позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якій зазначено, що фактично з відзиву позивач вперше дізнався на чому ґрунтуються висновки ГУ ДПС у Львівській області та ДПС України щодо нібито ненадання документів позивачем необхідних для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної. Виходить, що для того, щоб дізнатися, які все ж таки претензії до наданих позивачем документів мало ГУ ДПС у Львівській області та ДПС України, позивачу необхідно було подати позовну заяву до суду та з`ясувати, що виявляється відповідач мав на увазі: 1.До договору поставки №08Т від 04.01.2023 не надано Специфікації. Однак, до чого тут договір 2023 року, спірні відносини були в 2022 році. Договір поставки №08Т від 04.01.2023 позивач надав до позову, щоб додатково підтвердити, що такий вид товару - засувки та вентилі ТОВ «ТРАНС-АРМАТУРІНГ» реалізує на постійній основі, має контракти з комунальними підприємствами на поставку цього товару, що вказує на реальність здійснення господарської діяльності; 2.До Договору поставки №11200535 від 16.11.2020 не надано Специфікації. На виконання Договору поставки №11200535 від 16.11.2020, сторонами, зокрема, було складеного СПЕЦИФІКАЦІЮ №12 від 14.10.2022 до вказаного договору, якою сторони узгодили найменування та строк постачання товару - засувки та вентилі, загальною вартістю 124920,00 грн. Вказаний товар було постановлено ТОВ «ТРАНС-АРМАТУРІНГ» згідно видаткової накладної №25 від 26.10.2022 на суму 82800,00 грн. та згідно видаткової накладної №26 від 27.10.2022 на суму 42120,00 грн. Копія специфікації №12 від 14.10.2022 надавалася відповідачу при розгляді питання щодо реєстрації спірної накладної, також, надавалася як додаток до позовної заяви; 3.Позивач не надавав на розгляд комісії договору транспортування, де перевізник ФОП ОСОБА_1 /2690213535, а замовник ТОВ «ТРАНС-АРМАТУРІНГ». Згідно з Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Мінтрансу №363 від 14.10.1997, товарно-транспортна накладна єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи. Товарно-транспортна накладна від 26.10.2022 за №2610 та товарно-транспортна накладна від 27.10.2022 за №2710 містять інформацію про вантажовідправника, перевізника, вантажоодержувача, товар, який перевозився транспортними засобами. Ці Товарно-транспортні накладні підтверджують списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи. Вказані Товарно-транспортні накладні надавалися відповідачу при розгляді питання щодо реєстрації спірної накладної, також, надавалися як додаток до позовної заяви. Вимога надавати договір транспортування в даному випадку є безпідставна, так як спірні відносини стосуються поставки товарів, а не послуги з перевезення вантажів. Однак, в позивача наявний договір на перевезення вантажів, а тому, щоб розвіяти будь -які сумніви відповідача-1,2 позивач надає копію такого договору. Хоча позивач ще раз наголошує, що основним юридичним документом щодо переміщення товарів при перевезенні автомобільним транспортом є товарно-транспортні накладні, які надавалися відповідачу-1,2. Інші доводи відповідача-1,2 у відзиві ґрунтуються на власному тлумаченні норм чинного законодавства та не спростовують обґрунтованості позовних вимог.

Позивач просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 06.02.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно доЗакону України"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності (підрядники та субпідрядники) можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту14.1.266пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу. (…).

Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У Додатку №1 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), наведені «Критерії ризиковості платника податку на додану вартість»: «1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами. 4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками. 5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ). 6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормампідпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 таабзацу першогопункту 49.2 іпункту 49.18статті 49 Податкового кодексу України. 7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормампідпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 тапункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України. 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстраціїподатковій накладній/розрахунку коригування».

У Додатку №3 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), наведені «Критерії ризиковості здійснення операцій»: «1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної вподатковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі. 2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначенимипідпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку вподатковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення. 3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно зУКТЗЕДвідповідно допідпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу. 4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається). 5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстріподаткових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги. 6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом».

Належної мотивації підстав та причин віднесення операцій ТОВ "ТРАНС-АРМАТУРІНГ" до ризикових відповідно до п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій» (які є Додатком №3 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165) Рішення ГУ ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7724264/43560360 від 28.11.2022 не містить.

Відповідно до п.25 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п.30 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісія контролюючого органу складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше семи членів.

У п.40, п.42-п.46 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, зазначено: «40. Голова, заступник голови, секретар та члени комісії контролюючого органу беруть участь у засіданні особисто та не мають права делегувати своїх представників для участі в її засіданні. Засідання комісії контролюючого органу є правоможним за умови присутності на ньому не менше двох третин її затвердженого персонального складу. Засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. У разі потреби член комісії контролюючого органу подає голові комісії пропозиції щодо проведення додаткового засідання. Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови, секретарем та членами комісії, які брали участь у засіданні. Ведення обліку матеріалів щодо роботи комісії контролюючого органу здійснюється секретарем такої комісії. Присутній на засіданні комісії контролюючого органу член комісії, який не згоден з рішенням комісії або утримався від голосування, повинен викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до матеріалів засідання такої комісії. … 42. Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС. 43. Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років. 44. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). 45. Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. 46. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення».

Відповідачем-1,2 не надано до суду доказів додержання вимог п.44 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Також, відповідачем-1,2 не надано до суду копії протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7724264/43560360 від 28.11.2022, матеріалів щодо роботи комісії, тощо.

Відтак, відповідачем-1,2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

Відповідно до п.19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі «Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних»), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п.20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду копії: Договорів; Видаткових накладних; Податкових накладних; Рахунку-фактури; Специфікації; Товарно-транспортних накладних; інших документів.

У Рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7724264/43560360 від 28.11.2022 підставою відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: «Прийнято рішення про: відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з: … ненадання платником податку копій документів: … первинних документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків …».

Позивачем надсилалось до контролюючого органу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.

Відповідачі-1,2 не висловили жодних зауважень щодо поданих позивачем до контролюючого органу документів та способу їх направлення.

У чому саме полягає: «… Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8481, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. … Додатково повідомлено: показник «D»=18.3129%, «Р»=0. …», як то зазначено у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідач-1,2 документально суду не довів.

Звідси, пропозиції відповідачів-1,2 надати позивачу «пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», як то зазначено у вказаній Квитанції, на думку суду, є необґрунтованими.

Судом з`ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.

Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.

Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації відповідачі-1,2 суду не довели.

Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.

Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України є необґрунтованою.

Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкової накладної складеної ТОВ "ТРАНС-АРМАТУРІНГ".

Оскільки наведена комісія ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, функціонує у складі ГУ ДПС у Львівській області, то відповідачем у справі, на думку суду, має бути ГУ ДПС у Львівській області і розглядатись, відповідно, має рішення цього суб`єкта владних повноважень.

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7724264/43560360 від 28.11.2022 прийняте комісією ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірним і підлягає скасуванню.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).

Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача Державна податкова служба України повинна бути зобов`язана зареєструвати податкову накладну ТОВ "ТРАНС-АРМАТУРІНГ", яка є предметом спору, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її надходження до контролюючого органу.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ "ТРАНС-АРМАТУРІНГ" є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідачів-1,2 не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (вул.Стрийська, буд.35, м.Львів, Львівська область, 79003; код ЄДРПОУ ВП 43968090) №7724264/43560360 від 28.11.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №101 від 26.10.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-АРМАТУРІНГ" (проспект Інженера Преображенського, буд.9, кв.26, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69097; код ЄДРПОУ 43560360) №101 від 26.10.2022 на загальну суму 82800,00 грн. в т.ч. ПДВ - 13800,00 грн., датою її фактичного надходження на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-АРМАТУРІНГ" (проспект Інженера Преображенського, буд.9, кв.26, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69097; код ЄДРПОУ 43560360) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (вул.Стрийська, буд.35, м.Львів, Львівська область, 79003; код ЄДРПОУ ВП 43968090) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 1342 грн. 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-АРМАТУРІНГ" (проспект Інженера Преображенського, буд.9, кв.26, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69097; код ЄДРПОУ 43560360) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ 43005393) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 1342 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 05.04.2023.

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення05.04.2023
Оприлюднено07.04.2023
Номер документу110029819
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —280/687/23

Ухвала від 28.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 08.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 05.04.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні