Рішення
від 05.04.2023 по справі 400/1529/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 квітня 2023 р. № 400/1529/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, вул. 2 Екіпажна, 1, м. Миколаїв, 54003,

до відповідача:Катеринівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Веселинівської районної ради Миколаївської області, вул. Миру, 43, с. Катеринівка, Веселинівський район, Миколаївська область, 57060,

про:застосування заходу реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області звернулося до суду з позовом до Катеринівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Веселинівської районної ради Миколаївської області про застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єкта, експлуатації його будівель, споруд та приміщень, що розташовано за адресою: Миколаївська область, вул. Миру, 43, с. Катеринівка, Веселинівський район, Миколаївська область, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що перевіркою об`єкта відповідача виявлено ряд особливо небезпечних порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

14.05.2020 р. відповідач подав відзив на позов, згідно з яким порушення частково усунуто, решта порушень потребує значних коштів.

19.05.2020 р. позивач подав відповідь на відзив, де зазначив, що підтвердженням усунення виявлених порушень може бути лише акт повторної перевірки.

Провадження у справі було зупинено 04.06.2020 р. для примирення сторін.

14.02.2023 р. провадження у справі поновлено.

Копія ухвали направлена на адресу електронної пошти відповідача та доставлена до електронної скриньки 14.02.2023 р. Нових доказів по справі відповідач не надав.

Справу розглянуто в письмовому провадженні.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

Наказом від 12.12.2019 р. № 612 затверджено План заходів державного нагляду (контролю) ДСНС на 2020 рік, до якого включено відповідача.

У січні 2020 року позивачем проведено плановий захід державного нагляду (контролю), за результатами якого складено акт від 29.01.2020 р. № 16, в якому зафіксовані порушення, виявлені під час перевірки.

Ряд виявлених порушень є особливо небезпечним, оскільки створює загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

1) не проведено вогнезахисне обробляння дерев`яних елементів горищного покриття будівлі школи (порушено п. 2.5 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 р. № 1417 (далі Правил));

2) у приміщенні актової зали допускається облицювання стін матеріалом з невизначеними показниками щодо пожежної небезпеки (порушено п. 2.17 розділу ІІІ Правил);

3) двері на шляху евакуації, що ведуть з коридора першого поверху до сходової клітини, відчиняються не в напрямку виходу з будівлі (порушено п. 2.27 розділу ІІІ Правил);

4) двері, що ведуть з коридору другого поверху до внутрішніх сходових клітин, не обладнані пристроями для самозачинення (порушено п. 2.37 розділу ІІІ Правил);

5) перед другим евакуаційним виходом з приміщення їдальні проходять труби опалення, що перешкоджають вільній евакуації (порушено п. 2.37 розділу ІІІ Правил);

6) з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснені за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (порушено п. 1.6 глави 2 розділу ІV Правил);

7) у підвальному приміщенні допускається експлуатація тимчасових ділянок електромережі (порушено п. 1.8 розділу ІV Правил);

8) у приміщенні актової зали електророзетки та вимикачі встановлені на горючій основі без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 м (порушено п. 1.17 розділу IV Правил);

9)будівля не захищена від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 (порушено п. 1.21 розділу ІV Правил);

10) лінія живлення побутового кондиціонера, розміщеного в кімнаті психологічного розвантаження, не забезпечена автономним пристроєм електричного захисту (порушено п. 2.26 розділу ІV Правил);

11) приміщення не обладнано автоматичною системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (порушено п. 1.2 розділу V Правил);

12) пожежна водойма, розташована на території школи, знаходиться у несправному стані (порушено п.п. 2 п. 2.1 розділу V Правил);

13) пожежний щит не укомплектовано у повному обсязі комплектом засобів пожежогасіння (порушено п. 3.11 розділу V Правил);

14) не проведено технічне обслуговування вогнегасників (порушено п. 3.17 розділу V Правил);

15) працівників об`єкта не забезпечено засобами індивідуального захисту (порушено п. 2 ч. 1 ст. 20 Кодексу Цивільного захисту України (далі КЦЗ)).

Акт перевірки підписаний директором школи без зауважень.

Доказів проведення повторної перевірки та усунення вказаних порушень сторони суду не надали.

Як зазначив позивач, а також надано інформацію на запит суду Вознесенським районним управлінням поліції, будівля школи внаслідок бойових дій не зруйнована.

Приписами ст. 22, 55 КЦЗ обов`язок забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки покладено на суб`єктів господарювання.

Частиною 2 ст. 68 КЦЗ передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Серед повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, є звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ).

Згідно зі ст. 70 КЦЗ повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду, за наявності підстав, передбачених ч. 1 вказаної статті.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Виявлених порушень відповідач не заперечив, як і не надав будь-яких доказів їх усунення. На усунення порушень відповідачу надано тривалий проміжок часу. Існуючий стан пожежної та техногенної безпеки закладу зумовлює перебування працівників та відвідувачів в умовах реальної загрози їхньому життю та здоров`ю.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Судові витрати суб`єкту владних повноважень не відшкодовуються.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (вул. 2-га Екіпажна, 1, м. Миколаїв, 54003, ідентифікаційний код 38524996) до Катеринівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Веселинівської районної ради Миколаївської області (вул. Миру, 43, с. Катеринівка, Веселинівський район, Миколаївська область, 57060, ідентифікаційний код 26108953) про застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єкта, експлуатації його будівель, споруд та приміщень, що розташовано за адресою: Миколаївська область, вул. Миру, 43, с. Катеринівка, Веселинівський район, Миколаївська область, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, задовольнити повністю.

2. Застосувати до Катеринівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Веселинівської районної ради Миколаївської області (вул. Миру, 43, с. Катеринівка, Веселинівський район, Миколаївська область, 57060, ідентифікаційний код 26108953) захід реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єкта, експлуатації його будівель, споруд та приміщень, що розташовано за адресою: Миколаївська область, вул. Миру, 43, с. Катеринівка, Веселинівський район, Миколаївська область, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 05.04.2023 р.

СуддяН.В. Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2023
Оприлюднено07.04.2023
Номер документу110031011
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —400/1529/20

Рішення від 05.04.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні