Рішення
від 04.04.2023 по справі 580/5892/22
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2023 року справа № 580/5892/22

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Руденко А.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Могили І.,

представника позивача Степаненко А. (самопредставництво),

представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Яроша С. (самопредставництво),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у загальному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу №580/5892/22 за позовом Головного управління ДПС у Черкаській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Державної казначейської служби України у Черкаській області до Дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Тальнівський комбінат хлібопродуктів», третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державна акціонерна компанія «Хліб України» про стягнення боргу, -

ВСТАНОВИВ:

29.11.2022 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Черкаській області з позовною заявою до дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії Хліб України Тальнівський комбінат хлібопродуктів, в якій просить стягнути борг у сумі 10 944 024 грн 10 коп.

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що відповідачу у 1995-1997 роках була надані бюджетні позички, а саме у 1995 році у сумі 2 950 013 грн 22 коп., у 1996 році у сумі 3 256 856 грн 08 коп, у 1997 році 355 510 грн 10 коп. Управлінням Державної казначейської служби України у Тальнівському районі були направлені на адресу податкового органу подання від 07.09.2022 №1, №2 та №3 для здійснення заходів щодо стягнення простроченої заборгованості з повернення бюджетних позичок, наданих відповідачу у 1995-1997 роках на загальну суму (з урахуванням пені) 10 944 024 грн 10 коп. Позивач сформував податкову вимогу форми «Ю» №20972-13 від 19.03.2021 та направив її рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу відповідача. У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості за бюджетними позичками позивач звернувся до суду.

Рекомендоване поштове відправлення із копією ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у адміністративній справі від 05.12.2022 було направлено за податковою адресою відповідача, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Проте поштове відправлення було повернуто до суду 16.12.2022 у зв`язку з відсутністю адресата за вказаною адресою.

Приписами Кодексу адміністративного судочинства України не врегульовано наслідки повернення рекомендованого поштового відправлення із копією ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі.

При цьому, згідно з частиною 6 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

З огляду на зазначені приписи суд застосовує частину 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Беручи до уваги, що відповідач не отримав копію ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у адміністративній справі від 05.12.2022 з незалежних від суду причин, вважається що копія ухвали отримана відповідачем належним чином.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Державної казначейської служби у Черкаській області 19.12.2022 надало пояснення щодо позову, в яких зазначило, що позовна давність на вимоги щодо погашення заборгованості за бюджетними позичками не поширюється.

Станом на дату надання пояснень на субрахунку 2032 «Прострочена заборгованість за довгостроковими кредитами, наданими з державного бюджету», відкритого для обліку заборгованості за бюджетними позичками, наданим на закупівлю сільгосппродукції за державним замовленням (контрактом) 1994 - 1997 років в розрізі боржників, територій районів та територіальних громад області обліковується заборгованість за відповідачем на загальну суму 6 562 379,31 грн, в т.ч.:

- код бюджетної класифікації - 01201172, назва коду бюджетної класифікації - повернення бюджетних позичок, наданих на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994-1997 років (1995 р.), сума - 2 950 013 грн 22 коп;

- код бюджетної класифікації - 01201173, назва коду бюджетної класифікації - повернення бюджетних позичок, наданих на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994-1997 років (1996 р.), сума - 3 256 856 грн 08 коп;

- код бюджетної класифікації - 01201174, назва коду бюджетної класифікації - повернення бюджетних позичок, наданих на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994-1997 років (1997 р.), сума - 355 510 грн 01 коп.

Станом на дату надання пояснень пеня, нарахована на прострочену заборгованість за бюджетними позичками, відображена в обліку виконання державного бюджету на рахунку 943429105000023615 «Нараховані штрафні санкції за кредитами, наданими з державного бюджету», відкритому по Тальнівській міській територіальній громаді у сумі 4 361 644 грн 79 коп.

Загальна сума заборгованості за бюджетними позичками, наданими відповідачу у 1995-1997 роках, що обліковується органами Казначейства станом на дату надання пояснення складає 10 924 024 грн 10 коп.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача акціонерне товариство Державна акціонерна компанія Хліб України 20.03.2023 надало пояснення щодо позову, в яких зазначило, що відповідач є дочірнім підприємством ДАК «Хліб України», код ЄДРПОУ 00952551, місцезнаходження: Черкаська область, м. Тальне, вул. Вокзальна, 93. Все майно, в т.ч. нерухоме, яке передавалось в користування для ДП ДАК «Хліб України» «Тальнівський комбінат хлібопродуктів», в межах ліквідаційної процедури за результатами відкритих торгів від 25.07.2014 з продажу майнового комплексу ДП ДАК «Хліб України» «Тальнівський комбінат хлібопродуктів» та низки договорів купівлі-продажу вибуло з державної власності.

Ухвалою судді від 05.12.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 05.12.2022 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Державної казначейської служби у Черкаській області.

Ухвалою суду від 16.01.2023 залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Акціонерне товариство Державна акціонерна компанія Хліб України.

Ухвалою суду від 16.01.2023 витребувано у Головного управління Державної казначейської служби України у Черкаській області належним чином засвідчені копії договорів про надання Дочірньому підприємству Державної акціонерної компанії Хліб України Тальнівський комбінат хлібопродуктів бюджетних позичок у 1995-1997р.р. та документів, які підтверджують перерахування грошових коштів сільськогосподарським товаровиробникам.

Усною ухвалою суду від 14.02.2023, занесеною до протоколу підготовчого засідання, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою суду від 21.03.2023 витребувано у Головного управління Державної казначейської служби у Черкаській області розрахунки пені із зазначенням періодів, за які вона нарахована, відповідно до подання Управління Державної казначейської служби України у Тальнівському районі Черкаської області №1 від 07.09.2022, №2 від 07.09.2022 та №3 від 07.09.2022.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити.

Заслухавши представника позивача, представника третьої особи, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступне.

Відповідач Дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії Хліб України Тальнівський комбінат хлібопродуктів (код ЄДРПОУ 00952551) зареєстроване як юридична особа, перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Черкаській області як платник податків і зборів.

Відповідно до Звіту про проведення бюджетної позички, наданої заготівельним та переробним підприємствам і організаціям для фінансування держконтракту 1995 року на зерно по ДП «Тальнівський КХМ» станом на 01.07.2008 залишок заборгованості на кінець звітного періоду складає 2 950 013 грн 22 коп.

27.03.1996 між відповідачем та Відділенням Державного казначейства України у Тальнівському районі був укладений договір, відповідно до умов якого останнє надає відповідачу бюджетну позичку на закупівлю 13 075 тон продовольчого зерна, елітного і сортового насіння з перерахуванням коштів в межах належної суми авансу виробникам сільськогосподарської продукції на рахунок « 386». Відповідно пункту 2.4 Договору відповідач має забезпечити повернення бюджетної позички, наданої на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням, в міру реалізації продукції, але не кінцевий розрахунок проводиться не пізніше 01.09.1997.

Згідно довідки про використання та повернення бюджетної позички, наданої на закупівлю зерна, елітного і сортового насіння за державним замовленням 1996 року по ДП «Тальнівський КХП» станом на 01.07.2008 залишок заборгованості на кінець звітного періоду складає 3 256 856 грн 08 коп.

06.03.1997 між відповідачем та Відділенням Державного казначейства України у Тальнівському районі був укладений договір, відповідно до умов якого останнє надає відповідачу бюджетну позичку на закупівлю 11 324 тон продовольчого зерна та сортового насіння за державним замовленням 1997 року. Відповідно до пункту 3.4 Договору відповідач зобов`язується забезпечити повне повернення одержаної бюджетної позички, наданої на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням згідно з укладеним договором в міру реалізації продукції, але не пізніше 01.09.1998.

Згідно довідки про надання і повернення бюджетної позички, наданої на закупівлю продовольчого зерна і сортового насіння за державним замовленням 1997 року по Черкаській області станом на 01.07.2008 по ДП «Тальнівський КХП» залишок заборгованості на кінець звітного періоду складає 355 510 грн 01 коп.

Згідно зведеного реєстру заборгованості за бюджетними позичками, наданими на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994-1997 років (станом на 1 січня 2009 року) та Реєстру заборгованості за бюджетними позичками, наданими на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994-1997 років, в розрізі боржників (станом на 1 січня 2009 року) за відповідачем обліковується заборгованість за бюджетними позичками на загальну суму 6562,37 тис грн.

02.07.2009 комісією у складі начальника Управління агропромислового розвитку Тальнівської РДА Совгирі А.А., начальника ДПІ у Тальнівському районі Карачун Т.В., начальника УДК в Тальнівському районі Лисенко Т.М. був складений акт №433 в тому, що керівництво ДП ДАК «Хліб України» «Тальнівський КХП» ознайомлене з реєстром заборгованості за бюджетними позичками, наданими на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994-1997 років (станом на 01.01.2009) та із зведеним реєстром заборгованості за бюджетними позичками, наданими на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994-1997 років (станом на 01.01.2009), а також з правами, обов`язками і відповідальністю платників податків передбачених статтями 9-11 Закону України «Про систему оподаткування», порядком оскарження дій службових осіб ДПА та змістом акта. Проте керівництво ДП ДАК «Хліб України» «Тальнівський КХП» відмовилось від підпису вказаних вище реєстрів.

Управління Державної казначейської служби України у Тальнівському районі направило податковому органу подання від 07.09.2022 на загальну суму 10 944 024 грн 10 коп:

- №1 для здійснення заходів щодо стягнення простроченої заборгованості з повернення бюджетної позички, наданої заготівельним та переробним підприємствам і організаціям для фінансування держконтракту 1995 року на зерно станом на 01.09.2022 у сумі 2 950 013 грн 22 коп та пені у сумі 1 960 708 грн 05 коп;

- №2 для здійснення заходів щодо стягнення простроченої заборгованості з повернення бюджетної позички, наданої на закупівлю зерна елітного і сортового насіння за державним замовленням 1996 року станом на 01.09.2022 у сумі 3 256 856 грн 08 коп. та пені у сумі 2 164 649 грн 26 коп;

- №3 для здійснення заходів щодо стягнення простроченої заборгованості з повернення бюджетної позички, наданої на закупівлю продовольчого і сортового насіння за державним замовленням 1997 року станом на 01.09.2022 у сумі 355 510 грн 01 коп та пені у сумі 236287 грн 48 коп.

Позивач 19.03.2021 сформував податкову вимогу форми «Ю» №20972-13 на суму 2945815 грн 52 коп, яка була отримана позивачем 26.04.2021.

Згідно розрахунку заборгованості дочірнього підприємства ДАК «Хліб України» «Тальнівський комбінат хлібопродуктів» загальна сума заборгованості складає 10 944 024 грн. 10 коп., в т.ч. недоїмка 6 562 379 грн. 31 коп. та пеня у сумі 4 361 644 грн 79 коп.

У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Частина 1 статті 17 Бюджетного кодексу України передбачає, що державні гарантії можуть надаватися виключно у межах і за напрямами, що визначені законом про Державний бюджет України.

Згідно частини 3 статті 17 Бюджетного кодексу України державні (місцеві) гарантії надаються на умовах платності, строковості, а також забезпечення виконання зобов`язань у спосіб, передбачений законом.

Відповідно до частини 9 статті 17 Бюджетного кодексу України прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання податковими органами, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання.

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою) не поширюється.

На виконання статті 17 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України прийняв постанову №174 від 02.03.2011 «Питання обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості», якою затверджений Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості (далі - Порядок №174).

П.п. 2 п. 4 Порядку №174 передбачає, що бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Згідно пункту 6 Порядку №174 облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.

Облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.

Відповідно до пункту 9 Порядку №174 Державна казначейська служба на підставі зазначеної в пунктах 4 і 8 цього Порядку інформації, що подана Мінфіном, відображає зміни заборгованості за кредитами в обліку виконання державного бюджету та протягом тижня після надходження інформації, зазначеної в пункті 8 цього Порядку, інформує територіальні органи Державної казначейської служби за місцем реєстрації боржника про розмір простроченої заборгованості за кредитами та нарахованої на її суму пені, а також про розмір простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою.

Згідно пункту 10 Порядку №174 Державна казначейська служба на підставі зазначеної в пунктах 4 і 8 цього Порядку інформації, що подана Мінфіном, відображає зміни заборгованості за кредитами в обліку виконання державного бюджету та протягом тижня після надходження інформації, зазначеної в пункті 8 цього Порядку, інформує територіальні органи Державної казначейської служби за місцем реєстрації боржника про розмір простроченої заборгованості за кредитами та нарахованої на її суму пені, а також про розмір простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою.

Відповідно до пункту 15 Порядку №174 прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

Відповідно до п.п. 191.1.1, 191.22 та 191.1.38 ст. 191 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції:

- здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків;

- здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів;

- забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) в порядку, визначеному цим Кодексом або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання.

Відповідно до п. 1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України погашення простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) здійснюється у порядку, визначеному главою 9 розділу II цього Кодексу або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання.

Згідно п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п. 59.1 та п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення податкового боргу та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Таким чином, згідно вказаних норм, у разі наявності у платника заборгованості за бюджетною позичкою територіальний орган Державної казначейської служби України звертається до податкового органу із поданням щодо вжиття заходів про стягнення такої заборгованості. Тобто повноваження щодо стягнення прострочених сум за бюджетними позичками покладені на органи Державної податкової служби України.

При цьому строки давності на таку заборгованість не поширюються.

Судом встановлено, що Управління Державної казначейської служби України у Тальнівському районі направило податковому органу подання для здійснення заходів щодо стягнення простроченої заборгованості від 07.09.2022 №1 на суму 2 950 013 грн 22 коп та пені у сумі 1 960 708 грн 05 коп; №2 на суму 3 256 856 грн 08 коп та пені у сумі 2 164 649 грн 26 коп; №3 на суму 355 510 грн 01 коп та пені у сумі 236287 грн 48 коп., усього на суму на загальну суму 10 944 024 грн 10 коп.

Позивач 19.03.2021 сформував податкову вимогу форми «Ю» №20972-13 на суму 2945815 грн 52 коп, яка була отримана позивачем 26.04.2021. У подальшому сума заборгованості збільшилась, проте не була погашена відповідачем.

Згідно розрахунку заборгованості дочірнього підприємства ДАК «Хліб України» «Тальнівський комбінат хлібопродуктів» загальна сума заборгованості складає 10 944 024 грн 10 коп, в т.ч. недоїмка 6 562 379 грн 31 коп та пеня у сумі 4 361 644 грн 79 коп.

Враховуючи, що заборгованість за бюджетними позичками у сумі 6 562 379 грн 31 коп не була погашена відповідачем, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача вказаної суми.

Відтак, позовні вимоги в цій частині є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо стягнення з відповідача пені у сумі 4 361 644 грн 79 коп, суд зазначає наступне.

01.01.2004 набрав чинності Господарський кодекс України.

Відповідно до частини 1 статті 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Частина 6 статті 231 Господарського кодексу України передбачає, що штрафні санкції за порушення грошових зобов`язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою Національного банку України, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.

Згідно частини 6 статті 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Відповідно до пункту 11 Порядку №174 нарахування пені починається з моменту виникнення простроченої заборгованості і припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання повинне бути виконано, якщо інше не встановлено законом або договором про надання кредиту, бюджетної позички/фінансової допомоги.

Таким чином, оскільки Господарський кодекс України набрав чинності раніше від затвердження Порядку, нарахування пені на заборгованість, яка була прострочена до набрання чинності Господарським кодексом України, мало бути припинено через шість місяців після набрання ним чинності, тобто 30.06.2004.

З наявних в матеріалах справи копій договорів про надання бюджетних позичок вбачається, що отримані за ними бюджетні позички підлягали поверненню не пізніше 01 вересня наступного року, від року укладення такого договору. Оскільки такі договори були укладені по 1997 рік включно, на момент набрання чинності Господарським кодексом України заборгованість за ними була простроченою.

Отже нарахування пені за заборгованістю по бюджетних позичках, наданих у 1995-1997 роках, повинно бути припинено з 01.07.2004.

Водночас з листа Управління Державної казначейської служби України у Тальнівському районі Черкаської області №02.1-26-08/342 від 28.03.2023 вбачається, що визначена у поданнях від 07.09.2022 №1, 2, 3 пеня була нарахована за період з грудня 2006 року по грудень 2011 року.

Оскільки пеня була нарахована після 01.07.2004, підстави для її стягнення з відповідача відсутні.

Враховуючи викладене, позовні вимоги про стягнення з відповідача пені у сумі 4 361 644 грн 79 коп є необгрунтованими та задоволенню не підлягають.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі пункту 27 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Тальнівський комбінат хлібопродуктів» (20400, Черкаська область, м. Тальне, вул. Вокзальна, 93, код ЄДРПОУ 00952551) до Державного бюджету України борг за бюджетними позичками, наданими у 1995-1997 роках, у сумі 6 562 379 (шість мільйонів п`ятсот шістдесят дві тисячі триста сімдесят дев`ять) гривень 31 копійку.

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 06 квітня 2023 року.

Головуючий Алла РУДЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2023
Оприлюднено10.04.2023
Номер документу110092212
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —580/5892/22

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 11.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні