Справа 2-12443/2010 р.
РІШЕННЯ
Іменем України
20.08.2010 р. Московський суд м.Харкова у складі головуючого судді Оксененко В.А., з участю секретаря Дмитрієвої Е.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Московському районі м.Харкова про перерахунок та виплату державної соціальної допомоги як особі, яка має статус "дитина війни",
встановив :
Позивач звернувся до Московського суду м.Харкова з позовом, в якому просив суд зобов'язати відповідача нарахувати та виплатити йому, як дитині війни, недосплачену щомісячну державну соціальну допомогу за 2006 -2009 рр.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на те, що він належить до соціальної категорії "Дитина війни" та відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" з 1.01.2006 по 31.12.2009 р. має право на отримання соціальної допомоги в розмірі 30% від мінімального розміру пенсії за віком. Відповідач всупереч Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 р. яким був визнані неконституційними окремі положення Закону України "Про державний бюджет України на 2007 рік" щодо зупинення ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", Рішення Конституційного суду від 22.05.2008 р., яким теж було визнано неконституційними окремі положення Закону України "Про державний бюджет України на 2008 рік" не здійснив нарахування та виплату відповідного підвищення до пенсії за вказаний період. Тому, просить суд зобов ’ язати відповідача нарахувати у відповідному до Закону розмірі доплату за 2006-2009 рік.
Відповідач надав письмові заперечення на позов, в яких просить суд в задоволенні позову відмовити. В обґрунтування своїх доводів зазначив, що рішення Конституційного Суду України від 09.07.07 р. № 6-рп/2007 та від 22.05.2008 р. стосувалось лише Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 р.", "Про державний бюджет України на 2008 рік", рішень щодо неконституційності Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 р." Конституційним Судом України не приймалось. Невиплата позивачу зазначеної доплати до пенсії відбулася також через невизначеність на законодавчому рівні механізму здійснення таких виплат особам, що мають статус дитини війни. Крім того, застосування до спірних правовідносин ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" неправильне, оскільки розмір мінімальної пенсії за віком, встановлений абз. 1 ч.1 цієї статті застосовується виключно для визначення розмірів пенсії, призначених за цим Законом. Просив відмовити в задоволенні позову через пропущення позивачем строку звернення до суду з позовом.
В судове засідання позивач та представники відповідача не з'явились, про час та місце слухання справи були повідомлені своєчасно та належним чином, надали до суду заяви про розгляд справи без їх участі, тому, суд розглянув справу у їх відсутності, на підставі наданих доказів.
З матеріалів справи та наявних в ній доказів, судом встановлено наступне.
Позивач має статус "Дитина війни", що впливає із посвідчення та відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" має право на отримання державної соціальної підтримки у вигляді підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.
Дослідженням матеріалів справи встановлено, що відповідач не здійснює позивачу зазначених виплат, посилаючись на Закон України "Про державний бюджет…" за відповідний рік, на відсутність коштів на це та на невизначеність розрахункової величини (мінімальної пенсії за віком) для розрахунку підвищень до пенсії категорії громадян, які мають статус дітей війни.
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", цій категорії громадян пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком.
Згідно ст. 7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Законом України "Про Державний бюджет на 2006 рік" від 20.12.2005 року дію ст.6 зазначеного Закону на 2006 рік зупинено.
Закони України "Про Державний бюджет на 2006 рік" від 20.12.2005 року та "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет на 2006 рік" від 19.01.2006 року неконституційними не визнані та діяли протягом 2006 року.
Таким чином, відповідно до вищезазначених Законів до 15.03.2006р. у відповідача не було підстав нараховувати та сплачувати позивачеві доплату до пенсії, передбачену ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", оскільки дію зазначеної норми було зупинено, а потім передбачені нею виплати не запроваджені.
Суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог позивача, які стосуються виплат доплати до пенсії за 2006 рік.
Стосовно позовних вимог щодо здійснення позивачу доплати до пенсії за 2007р., 2008р., 2009 р. суд вважає такими, що підлягають задоволенню частково з таких підстав.
Відповідно до п. 12 ст. 71 Закону України "Про Державний бюджет на 2007 рік", дію статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", з урахуванням ст. 111 цього Закону, було зупинено.
Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 за №6-рп/2007 р., у справі за поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29, 36 ч. 2 ст. 56, ч. 2 ст. 62, ч. 1 ст. 66, пп. 7, 9, 12, 13,14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46, ст. 71, ст. ст. 98, 101, 103, 111 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" (справа про соціальні гарантії громадян), визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) положення п. 12 ст. 71 Закону України "Про Державний бюджет на 2007 рік", яким зупинено дію ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", з урахуванням ст. 111 цього Закону.
Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 за №10-рп/2008 р., у справі за конституційними поданнями Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень ст.65 розділу 1, пунктів 61, 62, 63, 66 розділу 2, пункту 3 розділу 3 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" і 101 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень ст. 67 розділу 1, п.п. 1-4, 6-22, 24-100 розділу 2 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України), визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) положення п.п.41 розділу 2 Закону України "Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".
Рішення Конституційного Суду України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначеного закону, що визнані неконституційними. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.
Тому, із дати ухвалення рішення Конституційним Судом України відповідач повинен був нараховувати та сплачувати позивачу доплату до пенсії, передбачену ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", тобто, з 09.07.2007 р., з 22.05.2008 р.
Законом України про Державний бюджет на 2009 рік дію ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» не зупинено відповідно до ч.2 ст.34 Закону України «Про державний бюджет на 2009 рік» розміри державних соціальних гарантій на 2009 рік , що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законам України, цим Законом, та нормативно-правовими актами Кабінету міністрів України.
Відповідним законом, який встановлює доплату до пенсії дітям війни є Закон України «Про соціальний захист дітей війни».
Таким чином відповідач у 2009 році повинен діяти у відповідності з приписами діючої норми ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» та провести перерахунок пенсії позивачу з підвищенням її на 30% мінімальних пенсій за віком з розміру, встановленого ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов*язковє державне пенсійне страхування» та провести відповідні виплати за 2009 рік з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року виплати.
Відповідно до ст.62 Закону України "Про державний бюджет України на 2007 р." позивачу повинно було нарахувати та сплатити доплату до пенсії з 09 липня р. по грудень 2007 р., з 22 травня по грудень 2008 р., з 01 січня по 01 грудня 2009 р.
Не може суд прийняти до уваги й посилання відповідача про відсутність підстав для застосування до спірних правовідносин ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Сторонами по справі не заперечується, що позивач, відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" має право на отримання доплати до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.
За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами, передбаченими ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.
Безпідставним є посилання на відсутність коштів щодо забезпечення виплати зазначеної доплати до пенсії, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів, як на підставу невиконання своїх зобов'язань, які встановлені ст.46 Конституції України та зазначеною нормою Закону.
Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення "Про Пенсійний фонд України" і здійснює свої повноваження на підставі п.15 зазначеного положення через створені в установленому порядку його територіальні управління.
Відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів.
Керуючись СТ.212-215, 169 ЦПК України, ст. 64, 124, 152 Конституції України, ст.ст. 3, 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", суд -
ВИРІШИВ:
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Московському районі м. Харкова здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком з розміру, встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування" та провести відповідні виплати з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 р., з 22 травня 2008 р. по 31 грудня 2008 р., з 1 січня по 31 січня 2009 р.
В задоволенні інших позовних вимог відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено до Харківського апеляційного суду через районний суд на протязі 10 днів.
Суддя: В.А.ОКСЕНЕНКО.
Суд | Московський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2010 |
Оприлюднено | 09.09.2010 |
Номер документу | 11009318 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Красноармійський міськрайонний суд Донецької області
Стоілова Таміла Василівна
Цивільне
Московський районний суд м.Харкова
Оксененко Віра Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні