ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 квітня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/16275/22 пров. № А/857/79/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді:Гуляка В.В.
суддів: Ільчишин Н.В., Святецького В.В.
розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області,
на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2022 року (суддя Мричко Н.І., час ухвалення не зазначено, місце ухвалення м.Львів, дата складання повного тексту не зазначено),
в адміністративній справі №380/16275/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Монтегранде до Головного управління ДПС у Львівській області,
про визнання протиправним і скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
У листопаді 2022 року позивач ТзОВ Монтегранде звернувся в суд з адміністративним позовом до відповідача Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просив: 1) визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області №598-РЛ від 01.09.2022 року про анулювання ТзОВ «Монтегранде» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 від 18.02.2021 року; 2) зобов`язати відповідача видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 від 18.02.2021 року, яка видана ТзОВ «Монтегранде» та поновити інформацію (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 від 18.02.2021 року, яка видана ТзОВ «Монтегранде».
Відповідач позовних вимог не визнав, в суді першої інстанції подав відзив на позовну заяву. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 22.12.2022 адміністративний позов задоволено частково. Скасовано розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області від 01.09.2022 №598-РЛ про анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним №13330314202100021. Зобов`язано Головне управління ДПС у Львівській області виключити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 18.02.2021 №13330314202100021, виданої Товариству з обмеженою відповідальністю Монтегранде, та поновити інформацію (внести відомості) в Реєстр про таку ліцензію. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача судовий збір у розмірі 7443 грн 00 коп..
З цим рішенням суду першої інстанції не погодився відповідач в частині задоволення позовних вимог та оскаржив його в апеляційному порядку. Апелянт вважає, що при винесенні рішення судом неповно встановлено обставини справи, неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права, що призвело до винесення незаконного судового рішення, яке підлягає скасуванню з підстав, наведених в апеляційній скарзі.
В обґрунтування апеляційних вимог апелянт покликається на те, що через електронний кабінет платника податків - ТзОВ «Монтегранде» в ГУ ДПС у Львівській області надійшла заява щодо ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним від 11.08.2022 №26075/АП, відповідно, яка і стала підставою для анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним. У той же час Законом №481/95-ВР не передбачено порядку скасування та відміни розпоряджень про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на підставі заяви суб`єкта господарювання. Однак, рішення (розпорядження ГУ ДПС у Львівській області від 01.09.2022 року №598-РЛ «Про анулювання ліцензії») податкового органу, відповідно яке справило певний вплив на суб`єкта господарювання - ТзОВ «Монтегранде», і у свою чергу може завдавати йому шкоди і мати інші негативні наслідки, було прийняте саме за заявою ТзОВ «Монтегранде», а тому рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не можуть аж ніяк визнаватися протиправними, і такими, що порушують права та інтереси позивача. На думку відповідача, зазначені вище обставини в своїй сукупності вказують на невідповідність судового рішення вимогам КАС України.
За результатами апеляційного розгляду апелянт просить скасувати оскаржене рішення суду від 22.12.2022 року та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, у якому зазначає, що рішення суду першої інстанції в повній мірі відповідає вимогам законодавства про адміністративне судочинство. Просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та докази по справі, обговоривши доводи, межі та вимоги апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.
Судом встановлено такі фактичні обставини справи.
Позивач ТОВ Монтегранде зареєстрованою у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридичною особою (керівник Скобало Марія Йосифівна). Види економічної діяльності: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.30 Роздрібна торгівля пальним; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування (а.с. 51).
18.02.2021 ТзОВ Монтегранде отримало ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське, вул. Вузька, 8, з терміном дії до 18.02.2026 (а.с. 32).
Розпорядженням ГУ ДПС у Львівській області від 01.09.2022 №598-РЛ анульовано ліцензію на роздрібну торгівлю пальним №13330314202100021, видану ТзОВ Монтегранде (далі оскаржене розпорядження) (а.с. 19).
Листом від 05.10.2022 №17864/6-13-01-09-02-11 ГУ ДПС у Львівській області повідомило керівника ТзОВ Монтегранде ОСОБА_1 на її заяву, зареєстровану 07.09.2022 за вх.№28569/АП, про те, що підставою для анулювання ліцензії слугувало отримання 11.08.2022 ГУ ДПС у Львівській області через електронний кабінет платника податку заяви про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (вх. №ГУ 26075/АП від 11.08.2022) від ТзОВ Монтегранде. Щодо заяви ТзОВ Монтегранде про скасування розпорядження від 01.09.2022 №598-РЛ ГУ ДПС у Львівській області повідомило, що Законом України №481/95-ВР не передбачено порядку скасування та відміни розпоряджень про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним та визнання такими, що втратили чинність (а.с. 25).
Вважаючи вказане Розпорядження відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.
Перевіривши оскаржене рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги відповідно до правил статті 308 КАС України, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову, з врахуванням наступного.
Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.
Спірні правовідносини врегульовані Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі Закон №481/95-ВР).
За визначенням статті 1 Закону №481/95-ВР:
- роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
- ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;
- єдиний державний реєстр суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) - перелік суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій;
- єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального містить відомості про: ліцензіатів (для юридичних осіб - найменування, код ЄДРПОУ, для фізичних осіб - суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) - прізвище, ім`я, по батькові, номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті), для спільної діяльності без створення юридичної особи - найменування, код ЄДРПОУ особи, відповідальної за ведення обліку спільної діяльності, для іноземного суб`єкта господарювання - найменування постійного представництва, реєстраційний номер постійного представництва); місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (адреса); дату видачі/анулювання та термін дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним;
- анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.
Статтею 15 Закону №481/95-ВР встановлено, що суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва. Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п`ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Після видачі/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.
Матеріалами справи підтверджується, що 18.02.2021 ТзОВ Монтегранде отримало ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське, вул. Вузька, 8, з терміном дії до 18.02.2026.
Через електронний кабінет платника податків ТзОВ Монтегранде до ГУ ДПС у Львівській області надійшла заява від 11.08.2022 №26075/АП про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, на підставі якої відповідач прийняв оскаржене розпорядження.
Згідно з абз.2 ч.52 ст.15 Закону №481/95-ВР, ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво).
У свої доводах позивач зазначає, що у серпні 2022 року невстановлені особи протиправним способом заволоділи документами, печаткою, майном, електронними ключами тощо ТзОВ Монтегранде, стосовно чого керівником товариства подана заява про вчинення кримінального правопорушення до правоохоронних органів.
Довідкою Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №2 Головного управління Національної поліції у Львівській області від 11.08.2022 №4989/38/05-2023 підтверджується, що ОСОБА_1 дійсно 11.08.2022 року зверталася до Відділу поліції №1 ЛРУ №2 ГУНП у Львівській області з приводу втрати печатки ТОВ «Монтегранде», відсутність якої вона виявила 09.08.2022. Вказана заява зареєстрована в Інформаційно-телекомукаційній системі «Інформаційний портал Національної поліції України» за №12270 від 11.08.2022 (а.с. 22).
Також на підставі довідки Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №2 Головного управління Національної поліції у Львівській області від 23.08.2022 №5354/38/02-22 встановлено, що ОСОБА_1 17.08.2022 звернулася до Відділу поліції №1 ЛРУП №2 ГУ НП у Львівській області з приводу заволодіння шляхом обману коштами та установчими документами ТзОВ Монтегранде. Така заява зареєстрована в Інформаційно-телекомунікаційній системі Інформаційний портал Національної поліції України за №12728 від 17.08.2022 та внесена у Єдиний реєстр досудових розслідувань за №12022141390000607 від 18.08.2022 за ознаками ч.2 ст.190 КК України (а.с. 23).
Суд звертає увагу і на те, що керівник ТзОВ Монтегранде ОСОБА_1 звернулася до Відділу поліції №1 ЛРУ №2 ГУНП у Львівській області із заявою про те, що невстановлена на час звернення особа від її імені подала в ГУ ДПС у Львівській області заяву про анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним №13330314202100021, видану ТзОВ Монтегранде 18.02.2021. Ці обставини викладені у довідці Відділу поліції №1 ЛРУ №2 ГУНП у Львівській області від 06.09.2022 №5831/38/02-22 (а.с. 23-зв.).
Отже, керівник ТзОВ Монтегранде Скобало М.Й. заперечує факт подання нею до ГУ ДПС у Львівській області заяви про анулювання ліцензії та вказує, що станом на момент подання вказаної заяви та на дату прийняття оскарженого розпорядження у неї, як у керівника ТзОВ Монтегранде, були відсутні документи, печатки, електронні ключі тощо ТзОВ Монтегранде у зв`язку з їх протиправним заволодінням невстановленими особами, за фактом чого проводиться досудове розслідування за №12022141390000607 від 18.08.2022 за ознаками ч.2 ст.190 КК України.
Тобто, встановлені фактичні обставини справи підтверджують, що анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним відбулося у зв`язку з поданням 11.08.2022 від імені ТзОВ Монтегранде через електронний кабінет платника податку заяви про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, факт чого керівник цієї юридичної особи заперечує.
Відповідно до статті 15 Закону №481/95-ВР, роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
У контексті спірних правовідносин суд першої інстанції вірно зауважив, що у зв`язку з анулюванням оскаржуваним розпорядженням ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним у ТзОВ Монтегранде, як суб`єкта господарювання, відсутнє право провадити господарську діяльністю у сфері роздрібної торгівлі пальним.
Існування оскарженого розпорядження, з урахуванням встановлених обставин, не відповідатиме критерію пропорційності, позаяк фактично зупиняє господарську діяльність ТзОВ Монтегранде, оскільки унеможливило подальше здійснення роздрібної торгівлі пальним.
Вирішуючи спірні правовідносити, суд враховує, що задля провадження господарської діяльності ТзОВ Монтегранде 16.01.2021 отримало від Головного управління Держпраці у Львівській області: - дозвіл №0003.21.46, яким ТзОВ Монтегранде надано право виконувати газонебезпечні роботи та роботи у вибухонебезпечних зонах за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н., с. Рясне-Руське, вул. Вузька, 8; - дозвіл №0004.21.46, яким ТзОВ Монтегранде надано право експлуатувати устаткування, пов`язане з зберіганням вибухопожежонебезпечних речовин, а саме резервуар горизонтальний сталевий РГС-20 (№ 10) та колонку паливороздавальну NOVA 1 КЕД 50-0,25-1-А-1-01Віі за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське, вул. Вузька,8.
18.01.2021 ТзОВ Монтегранде укладено із ФОП ОСОБА_1 договір оренди земельної ділянки №18012021/1, згідно з умовами якого в платне користування ТзОВ Монтегранде передано частину земельної ділянки, площею 0,002 га, з кадастровим номером 4625887500:04:001:1625 (загальна площа 0,3147 га), за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське, вул. Вузька,8.
Окрім цього, згідно з відомостями про нарахування заробітної плати (Додаток 1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску) ТзОВ Монтегранде є роботодавцем для восьми фізичних осіб.
З огляду на описані обставини, оскаржене розпорядження має негативні наслідки для ТзОВ Монтегранде, його працівників, а також третіх осіб, перед якими у ТзОВ Монтегранде наявні господарські зобов`язання.
Положеннями статті 3 Закону №481/95-ВР встановлено, що розпорядження про анулювання ліцензії, прийняті органом ліцензування, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Відповідач відповідями від 05.10.2022 року №17864/6/13-01-09-02-11 та №17866/6/13-01-09-02-11, від 13.10.2022 року №18169/6/13-01-09-02 повідомив про неможливість скасування оскаржуваного у цій справі розпорядження у зв`язку із відсутністю законодавчо встановленої процедури здійснення такого, а також повідомив позивача про можливість адміністративного чи судового оскарження прийнятого рішення.
З огляду на вказане позивач звернувся до суду.
З урахуванням практики Європейського суду з прав людини, викладеної у п.110 рішення по справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції (заява №36985/97), відповідно до якої адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення, приймаючи до уваги те, що оскаржене розпорядження відповідача не відповідає критерію пропорційності, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність скасування розпорядження ГУ ДПС у Львівській області від 01.09.2022 № 598-РЛ про анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним №13330314202100021, виданої ТзОВ Монтегранде.
Вирішуючи позовну вимогу про зобов`язання відповідача видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 від 18.02.2021, яка видана ТзОВ Монтегранде та поновити інформацію (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 від 18.02.2021, яка видана ТзОВ Монтегранде, суд першої інстанції правильно врахував наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №545 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі Порядок №545), який визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального).
Відповідно до абзацу другого пункту 1 Порядку №545, Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.
У пункті 3 Порядку №545 зазначено, що до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться відомості, зокрема, щодо дати видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.
Згідно з пунктами 4-7 Порядку №545, підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.
Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.
Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.
Отже, інформація щодо анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального.
Обираючи спосіб захист прав позивача суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
З огляду на висновок суду про необхідність скасування розпорядження ГУ ДПС у Львівській області від 01.09.2022 №598-РЛ про анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним №13330314202100021, судова колегія вважає виваженим висновок суду першої інстанції про необхідність прийняття рішення про зобов`язання відповідача виключити з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального інформацію щодо анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 від 18.02.2021, виданої ТзОВ Монтегранде, та поновлення інформації (внесення відомостей) в Реєстр про таку ліцензію.
Застосування такого способу захисту та відновлення порушених прав позивача відповідає вимогам чинного законодавства та є ефективним.
Отже, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вони не спростовують висновків суду першої інстанції.
Статтею 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З урахуванням наведених вище норм законодавства та фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції всебічно з`ясовано обставини справи, рішення суду першої інстанції винесено з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому немає підстав для його скасування.
Суд апеляційної інстанції також зазначає, що відповідно до п.2 ч.5 ст.328 КАС України, не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження).
Проаналізувавши характер спірних правовідносин, предмет доказування, склад учасників справи та враховуючи, що дану адміністративну справу було розглянуто судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження, суд апеляційної інстанції зазначає, що дана адміністративна справа є справою незначної складності, а тому рішення суду апеляційної інстанції не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.
Керуючись ст.ст. 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд
постановив:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення.
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2022 року в адміністративній справі №380/16275/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Монтегранде до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя В. В. Гуляк судді Н. В. Ільчишин В. В. Святецький
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2023 |
Оприлюднено | 10.04.2023 |
Номер документу | 110094003 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні