ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649
У Х В А Л А
по справі про банкрутство
05.04.2023р. Справа № 905/1965/19
Господарський суд Донецької області у складі судді Зекунова Е.В., за участю секретаря судового засідання (помічника судді за дорученням) Сєврова Н.П., розглянувши у судовому засіданні матеріали звіту ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - Акціонерного товариства К.Енерго у справі
за заявою кредитора (заявника) Приватного акціонерного товариства «Науково-виробнича компанія «Гірничі машини»
до боржника Акціонерного товариства «К.Енерго» (код ЄДРПОУ 00131305 )
про банкрутство
ліквідатор - арбітражний керуючий Паркулаба В.Г.
Представники сторін та ліквідатора у судовому засіданні участь не приймали
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 08.11.2019 прийнято до розгляду заяву Приватного акціонерного товариства Науково-виробнича компанія Гірничі машини (код ЄДРПОУ 34046713) до боржника Акціонерного товариства К.Енерго (код ЄДРПОУ 00131305) про відкриття провадження у справі про банкрутство; проведення підготовчого засідання призначити на 18.11.19 року.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 18.11.2019 відкрито провадження у справі про банкрутство Акціонерного товариства «К.Енерго»; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном Акціонерного товариства К.Енерго строком на сто сімдесят календарних днів до 06.05.2020 року; призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Драліна Андрія Володимировича; встановлено дату попереднього засідання суду на 23.01.2020 року.
21.11.2019 за номером 64202 на офіційному веб-сайті Вищого Господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднено оголошення (повідомлення) про відкриття провадження у справі про банкрутство Акціонерного товариства К.Енерго (код ЄДРПОУ 00131305).
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 12.08.2020 затверджено реєстр вимог кредиторів Акціонерного товариства К.Енерго (код ЄДРПОУ 00131305); призначено дату підсумкового засідання суду на 24.09.2020 року та призначено дату проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів на 21.08.2020 року відповідно до ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства.
Постановою Господарського суду Донецької області від 24.09.2020 визнано банкрутом боржника - Акціонерне товариство К.Енерго, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, призначено ліквідатором боржника - Акціонерного товариства К.Енерго арбітражного керуючого Паркулаба Володимира Григоровича.
За результатами ліквідаційної процедури, 26.12.2022 до Господарського суду Донецької області, надійшов звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - Акціонерного товариства К.Енерго (з додатками згідно переліку).
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 28.02.2023 призначено розгляд звіту та ліквідаційного балансу в судовому засіданні на 05.04.2023 року об 11:00 год.
Беручи до уваги опубліковані Радою суддів України 02.03.2022 Рекомендації щодо роботи судів в умовах воєнного стану, тимчасово до усунення вищезазначених обставин на час існування небезпеки для учасників провадження, пов`язаної з перебуванням останніх у приміщенні Господарського суду Донецької області, судові засідання за особистої участі учасників судового процесу не проводяться.
Відповідно до розпорядження керівництва суду №1-р від 30.01.2023, у зв`язку із обмеженою кількістю знаків поштової оплати (поштових марок) відправлення кореспонденції учасникам справи, у тому числі процесуальних документів, засобами поштового зв`язку здійснюється виключно за загальною потребою після вичерпання альтернативних способів повідомлення сторін та учасників процесу (електронна пошта, телефонограма, факсограма, підсистема «Електронний суд», розміщення відповідних повідомлень на офіційній сторінці суду на веб-порталі «Судова влада України», тощо).
З огляду на наведене, суд здійснював повідомлення учасників шляхом направлення ухвал суду на відомі адреси електронної пошти, також було здійснено оголошення від 06.03.2023 для всіх учасників справи на сайті Господарського суду Донецької області про розгляд 05.04.2023 звіту та ліквідаційного балансу банкрутство Акціонерного товариства К.Енерго.
У даному випадку судом також враховано, що сторони не були позбавлений права та можливості ознайомитись з ухвалами у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 31.03.2023 року у задоволення клопотань представника АТ "Укртрансгаз" та ліквідатора АТ "К.ЕНЕРГО" про проведення судового засідання 05.04.2023 в режимі відеоконференції, відмовлено.
Як вбачається з матеріалів справи Постановою Східного апеляційного господарського суду від 02.11.2020 апеляційну скаргу КП "Київтеплоенерго" залишено без задоволення; ухвалу Господарського суду Донецької області від 12.08.2020 про затвердження реєстру вимог кредиторів у справі № 905/1965/19 залишено без змін в частині кредиторських вимог - КП "Київтеплоенерго".
Постановою Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 27.05.2021 по справі №905/1965/19 касаційну скаргу АТ "НАК "Нафтогаз України" задоволено частково; ухвалу Господарського суду Донецької області від 12.08.2020 в частині відхилення кредиторських вимог АТ "НАК "Нафтогаз України" та постанову Східного апеляційного господарського суду від 02.11.2020 у справі №905/1965/19 скасовано; касаційну скаргу КП "Київтеплоенерго" задоволено; ухвалу Господарського суду Донецької області від 12.08.2020 в частині відхилення кредиторських вимог КП "Київтеплоенерго" та постанову Східного апеляційного господарського суду від 02.11.2020 у справі №905/1965/19 скасовано; справу №905/1965/19 в скасованих частинах передано на новий розгляд до Господарського суду Донецької області.
22.06.2021 матеріали справи №905/1965/19 надійшли до Господарського суду Донецької області та протоколом автоматичного розподілу справ від 22.06.2021 справу №905/1965/19 передано на розгляд судді Харакозу К.С.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 28.03.2023 /суддя Харакоз К.С./ було визнано вимоги кредитора Акціонерного товариства "НАК "Нафтогаз України" в сумі 3842,00 грн. (вимоги першої черги), в сумі 2166274,77 грн. (вимоги четвертої черги), в решті вимог відмовлено, також визнано вимоги кредитора Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» в сумі 103024987,80 грн. (вимоги четвертої черги)., в решті вимог відмовлено.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 03.04.2023 у задоволенні кредиторських вимог Міністерства юстиції України до АТ "К.Енерго", що складаються зі збитків завданих Державному бюджету України у розмірі 54 179 613,40 грн витрати по сплаті судового збору у розмірі 240 000,00 грн за подання позовної заяви, 360 000,00 грн судового збору за подачу апеляційної скарги та судових витрат за подання заяви про грошові вимоги у розмірі 4 204,00 грн було відмовлено.
04.04.2023 до суд, через підсистему «Електронний суд», від ліквідатора надійшов реєстр вимог кредиторів Акціонерного товариства "К.Енерго" з урахуванням ухвали Господарського суду Донецької області від 28.03.2023.
Судове засідання 05.04.2023 відбулося за відсутності представників сторін. Явка представників сторін обов`язковою не визнавалась.
Розглянувши звіт про здійснення ліквідаційної процедури та ліквідаційний баланс, з урахуванням поданого уточнення, дослідивши подані документи, проаналізувавши Кодекс України з процедур банкрутства, господарський суд вважає наявними підстави для затвердження звітів ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута з огляду на наступне.
Статтею 61 КУзПБ передбачено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Статтею 62 КУзПБ передбачено, що усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси. Майно, визначене родовими ознаками, що належить банкруту на праві володіння або користування, включається до складу ліквідаційної маси.
Виходячи з приписів статті 63 КУзПБ, після проведення інвентаризації та отримання згоди на продаж майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута на аукціоні.
Отже, ліквідатор в ліквідаційній процедурі вживає заходів щодо виявлення майна (активів) банкрута та формування ліквідаційної маси, організовує продаж майна та вчиняє інші дії відповідно до Кодексу з процедур банкрутства.
Згідно з ч. 1 статті 65 КУзПБ після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно ліквідатору вчинити в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів; подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.
З метою перевірки складу майна банкрута ліквідатором направлено наступні запити реєструючим права на активи органам та отримано наступні відповіді:
Державної служби морського та річкового транспорту України отримано відповідь від 09.12.2020 №7279/03/15-20, що відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є Боржник;
Акціонерного товариства «Українська залізниця» - отримано відповідь від 17.12.2020 №59/1866, що інформації про вагони за Боржником, як власника в Автоматизованому банку даних парку вантажних вагонів країн СНД і Балтії немає, Боржник відсутній в довіднику «Собственники грузовых вагонов государств-участников Содружеств», в інформаційних базах відсутні відомості про зареєстровані локомотиви Боржника, за даними Автоматизованої системи паспортизації, експлуатації, контролю під`їзних колій промислових підприємств дані щодо наявності під`їзних колій власності Боржника відсутні;
Державної митної служби України отримано відповідь №19-02/19-02-04/14/2488 від 25.10.2022, що інформація щодо експортно-імпортних операцій конкретних суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності може надаватися лише органам досудового розслідування у зв`язку із здійсненням ними кримінального провадження, а також за письмовими вмотивованими запитами державному уповноваженому Антимонопольного комітету України;
Регіонального відділення фонду Державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях отримано відповідь від 21.12.2020, що відповідно бази даних ІППС «ЕТАП-МАЙНО» регіонального відділення, яка містить інформацію про державне майно, що в процесі приватизації не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, відсутня інформація стосовно державного майна, яке не увійшло до статутного капіталу Боржника, але залишилось на його балансі;
Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України отримано відповідь від 24.12.2020 №10/04/22568, що станом на 30.09.2020 АТ «К.ЕНЕРГО» володіло 15 000 шт. простих іменних акцій емітента Приватне акціонерне товариство «УКРАЇНСЬКЕ АГЕНСТВО ФІНАНСОВОГО РОЗВИТКУ», що становить 7,2639% від статутного капіталу емітента (номінальна вартість цінного папера 1 грн). Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України від 20.02.2020 №73 «Щодо заборони торгівлі цінними паперами» відповідно до пункту 16-3 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів України», з метою захисту прав інвесторів у цінні папери, заборонено з 21.02.2020 торгівлю цінними паперами Приватного акціонерного товариства «УКРАЇНСЬКЕ АГЕНСТВО ФІНАНСОВОГО РОЗВИТКУ» (код ЄДРПОУ 32160001), а саме, вчинення торгівцями цінними паперами правочинів з цінними паперами цього емітента, пов`язаних з переходом прав на цінні папери і прав за цінними паперами;
Державної авіаційної служби України отримано відповідь від 26.10.2022 №12/12.5-2604-22, що у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України за Боржником повітряних суден не зареєстровано;
Державної архітектурно-будівельної інспекції України отримано відповідь від 12.01.2021 №40-302-79/21, що відповідно до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва інформація щодо документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, де замовником будівництва є Боржник відсутня;
Головного управління Держпраці у Донецькій області отримано відповідь від 10.12.2020 №11-12-6/8630/202, що інформація щодо наявності або перебування на обліку підіймальних споруд (вантажопідіймальних кранів та машин, ліфтів, ескалаторів, канатних доріг, підйомників, фунікулерів тощо), парових та водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском, трубопроводів пари та гарячої води, атракціонів, об`єктів нафтогазового комплексу та інших об`єктів, які перебувають у власності (користуванні) АТ «К.ЕНЕРГО», (ЄДРПОУ 00131305) відсутня;
Державне космічне агентство України отримано відповідь №4990-3.3 від 02.11.2022, згідно якої відсутні зареєстровані унікальні об`єкти космічної діяльності у Боржника
Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» - повернуто Укрпоштою за закінченням терміну зберігання;
ДП «Український державний центр радіочастот» - отримано відповідь №80/09.4.2/8183/22 від 25.10.2022, згідно якої дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв не видавалось, присвоєння радіочастот не здійснювалося;
Національний банк України отримано відповідь №25-0005/75966 від 01.11.2022, згідно якої не видавалося генеральної ліцензії на здійснення валютних операцій та ліцензій на здійснення валютних операцій, інформація про валютні операції відсутня;
Відділення патентно-інформаційних послуг, консультацій та сприяння інноваційній діяльності Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» - отримано відповідь від 02.12.2020 №вих-16156/2020, що вартість іменного інформаційного пошуку становитиме 864,00 грн.;
Держрибагенство - отримано відповідь №3-6.1.2-17/4565-22 від 28.10.2022 що інформації до Державного реєстру рибогосподарських видних об`єктів (їх частини) не надходило;
Київська митниця Державна митна служба отримано відповідь №7.8-2/27/8.19/17703 від 18.11.2022 що наявність майна та інших активів Боржника не виявлено.
Маріїнського районного відділу Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області отримано відповідь від 14.01.2021 №24179, що виконавчі провадження, в яких АТ «К.ЕНЕРГО» є стягувачем на примусовому виконанні відділу не перебувають, виконавчі провадження, в яких АТ «К.ЕНЕРГО» є боржником, у кількості 163 шт. об`єднані у зведене виконавче провадження №60173053;
Шевченківського районного відділу Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у м. Київ отримано відповідь від 21.12.2020 №218643, що на виконанні у відділі перебуває зведене виконавче провадження ЗВП №59468273 з примусового виконання виконавчих документів про стягнення коштів з Боржника на користь юридичних та фізичних осіб (44 виконавчих провадження на загальну суму 11 649 618,20 грн.), 21.12.2019 винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій.
За інформацією податкових органів у боржника наявні відкриті банківські рахунки у АТ «АЛЬФА-БАНК», АТ «ПУМБ», АТ «ОЩАДБАНК», АТ «УКРСИББАНК», АТ «БРОКБІЗНЕСБАНК», ПАТ «ЕНЕРГОБАНК», ГОЛОВНЕ УПР. НБУ ПО М.КИЄВУ I КИЇВ.ОБЛ., ПАТ «АКЦІОНЕРНИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ ПРОМИСЛОВО-ІНВЕСТИЦІЙНИЙ БАНК». Ліквідатором встановлено, що інформація, яка наявна в податкових органах не є актуальною, а саме відсутні рахунки у наступних банках: АТ «БРОКБІЗНЕСБАНК» є ліквідованим 15.10.2019; ПАТ «ЕНЕРГОБАНК» (находиться в процесі ліквідації, листом від 30.09.2020 Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, в розпорядженні якого знаходиться банк, підтвердив закриття рахунків); ГОЛОВНЕ УПР. НБУ ПО М.КИЄВУ I КИЇВ.ОБЛ. ( листом НБУ від 04.08.20 №55-007/39656 повідомлено, що у НБУ такий рахунок не відкривався; листом ДКС України від 07.09.20 №15-06-06/15565 повідомлено, що такий рахунок в казначействі не відкривався; листом Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві від 31.12.2021 №10-06.3-06/18533 повідомлено, що такий рахунок в казначействі не відкривався, відкриті рахунки у казначействі відсутні); ПАТ «АКЦІОНЕРНИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ ПРОМИСЛОВО-ІНВЕСТИЦІЙНИЙ БАНК» (листом від 15.12.2020 підтвердив закриття рахунків).
У АТ «УКРСИББАНК», АТ «АЛЬФА-БАНК», АТ «ОЩАДБАНК», АТ «ПУМБ» рахунки закриті, залишок коштів перераховано на ліквідаційний рахунок (довідки банківських установ додані до матеріалів справи).
Рахунок боржника в АТ «ПУМБ», МФО 334851АТ «К.ЕНЕРГО» UA193348510000000002600223590, який було обрано, як ліквідаційний закрито (довідка АТ «ПУМБ» про закриття розрахункового рахунку (ліквідаційного) додано до звіту).
Відповідно до ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута.
На підставі наказу від 25.09.2020 №6 проведено інвентаризацію станом на 30.09.2020, що оформлено протоколом інвентаризаційної комісії від 05.10.2020, інвентаризаційними описами та актами.
За даними інвентаризації встановлено в наявності:
Основні засоби за первісною вартість (загальною кількістю одиниць вісім тисяч сто вісімнадцять, на суму триста п`ятдесят три мільйона сто сімдесят дев`ять тисяч вісімсот п`ятнадцять грн. 40 коп)
у тому числі основних засобів комунальної власності (загальною кількістю одиниць вісім тисяч сорок одна, на суму триста тридцять сім мільйонів вісімсот одинадцять тисяч дев`ятсот п`ятнадцять грн. 47 коп.)
у тому числі основних засобів за первісною вартістю приватної власності (загальною кількістю сімдесят сім, на суму п`ятнадцять мільйонів триста шістдесят сім тисяч вісімсот дев`яносто дев`ять грн. 93 коп);
Нематеріальні активи (загальною кількістю одиниць три, на суму один мільйон вісімсот п`ятдесят шість тисяч двісті дев`яносто шість грн.00 коп);
Незавершені капітальні інвестиції комунальної власності (загальною кількістю одиниць три, на суму тридцять п`ять тисяч вісім грн. 15 коп.);
Запаси приватної власності (загальною кількістю одиниць сто двадцять шість тисяч триста тридцять дев`ять цілих п`ятдесят чотири сотих, на суму двадцять мільйонів триста вісімдесят тисяч вісімсот сорок три грн. 74 коп.);
Резерв на неліквідні запаси (на суму один мільйон шістдесят сім тисяч дев`ятсот п`ятдесят сім грн. 45 коп);
Грошові кошти у валюті національній на суму (п`ять мільйонів триста десять тисяч сто шістдесят чотири грн. 43 коп);
Фінансових інвестицій балансовою вартістю на суму (п`ятнадцять тисяч грн. 00 коп);
Дебіторську заборгованість (на загальну суму один мільярд п`ятсот тридцять два мільйона шістсот тридцять чотири тисячі двісті шістдесят одна грн. 65 коп);
Резерв очікуваних кредитних збитків та сумнівних боргів (на загальну суму один мільярд двісті тридцять сім мільйонів вісімсот шістдесят сім тисяч сімсот шістдесят три грн. 25 коп);
Кредиторська заборгованість (на загальну суму три мільярда шість мільйонів сорок вісім тисяч сімсот двадцять вісім грн. 16 коп);
Забезпечення витрат персоналу (на суму сімдесят п`ять мільйонів чотириста вісімдесят чотири тисячі вісімсот сімдесят грн. 98 коп).
Розмір та кількість, встановлених за результатами інвентаризації, майнових активів зазначена у доданих до звіту матеріалах інвентаризації.
Щодо виявленого під час інвентаризації на балансі АТ «К.ЕНЕРГО» комунального майна територіальної громади м. Києва:
Відповідно до п. 1.1. Рішення Київської міської ради від 24.04.2018 № 517/4581 Угода щодо реалізації проекту управління та реформування енергетичного комплексу м. Києва від 27.09.2001 (далі Угода), укладена між Київською міською державною адміністрацією та Акціонерною енергопостачальною компанією «Київенерго» припинила дію 31.07.2018.
Розпорядженням Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.05.2019 № 971 Спеціалізоване водогосподарське комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київводфонд» визначене підприємством за яким буде закріплено на праві господарського відання електроенергетичне майно комунальної власності територіальної громади міста Києва, необхідне для передачі та постачання електричної енергії, що буде повернуто з володіння та користування АТ «К.ЕНЕРГО» після припинення Угоди.
З метою повернення цього майна у зв`язку із завершенням дії Угоди, АТ «К.ЕНЕРГО» (до перейменування АТ «КИЇВЕНЕРГО») неодноразово зверталось до КМДА та Комісії з проведення інвентаризації майна комунальної власності територіальної громади міста Києва, переданого АТ «КИЇВЕНЕРГО» відповідно до Угоди від 27.09.2001 (Комісія з інвентаризації), та надавало для підписання Акти приймання-передачі на повернення електроенергетичного майна комунальної власності територіальної громади м. Києва.
30.11.2020 на засіданні Комісії з проведення інвентаризації майна комунальної власності територіальної громади міста Києва, переданого ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» відповідно до Угоди щодо реалізації проекту управління та реформування міста Києва від 27.09.2001 прийняте рішення про підписання актів приймання-передачі майна комунальної власності територіальної громади міста Києва від АТ «К.ЕНЕРГО» до Київської міської державної адміністрації у зв`язку з припиненням дії Угоди.
07.12.2020 акти приймання-передачі комунального майна територіальної громади м.Києва підписані Київським міським головою (Копії актів приймання-передачі на повернення електроенергетичного майна комунальної власності територіальної громади м. Києва додано до звіту).
Комітетом кредиторів було прийнято рішення про списання з балансу АТ «К.ЕНЕРГО» та не включення до ліквідаційної маси наступні активи: запаси сірчаної та соляної кислоти загальною кількістю п`ятсот двадцять дев`ять цілих три десятих кг.; об`єкта нерухомого майна, які помилково обліковувались на балансі АТ «К.ЕНЕРГО» як об`єкти комунальної власності та зареєстровані за іншими особами на праві приватної власності (Будівля ТП-1114 вул. Некрасівська, 4-6; Будівля ЗТП 4901, просп. Московський,10Б; Будівля ТП-832 вул. Дарвіна, 3); ліцензію на «Придбання, зберігання, використання прекурсорів (списку 2 таблиці IV) «Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», дата прийняття та номер рішення про видачу ліцензії: 04 серпня 2016 року № 69, строк дії ліцензії з 04.08.2016 по 04.08.2021; безнадійну дебіторську заборгованість у розмірі 27 928,03 грн.
Вказане рішення оформлено протоколом комітету кредиторів №2 від 04.12.2020 (додано до звіту).
Комітетом кредиторів було прийнято рішення щодо погодження корегування у бухгалтерському обліку сум дебіторської заборгованості після проведення інвентаризації. Списано з балансу АТ «К.ЕНЕРГО» та не включено до ліквідаційної маси наступні активи: Акції, іменні прості, бездокументарні в кількості 15 000, номінальною вартістю 15 000,00 грн, емітент Приватне акціонерне товариство «УКРАЇНСЬКЕ АГЕНСТВО ФІНАНСОВОГО РОЗВИТКУ»; Дебіторська заборгованість на загальну суму 14 284 003,16 грн. по податках і зборах, що не підлягають поверненню з причини невідповідності вимогам ст.43 Податкового кодексу України, та підлягають списанню в бухгалтерському обліку згідно Додатку №2; Залишки нереалізованого ПДВ-кредиту із розрахунків з постачальниками після завершення розрахунків з кредиторами у процедурі ліквідації у розмірі 142 031 730,84 грн. (станом на 28.02.2021); Дебіторська заборгованість на загальну суму 1 594,46 грн. згідно переліку у Додатку №3; Дебіторська заборгованість на загальну суму 4 367,07 грн., яку не можливо ідентифікувати за особою згідно переліка у Додатку №4; Дебіторська заборгованість на загальну суму 79 894,88 грн, з зайво виплачених працівникам сум, яку не можливо стягнути згідно переліку у Додатку №4; Дебіторська заборгованість на загальну суму 6 756,37 грн. колишніх працівників за шкоду, заподіяну підприємству, щодо якої минув строк позовної давності згідно переліку у Додатку №4.
Вказане рішення оформлено протоколом комітету кредиторів №4 від 09.04.2021 (додано до звіту).
Комітетом кредиторів було також прийнято рішення щодо погоджено корегування у бухгалтерському обліку сум дебіторської заборгованості після проведення інвентаризації, списано з балансу АТ «К.ЕНЕРГО» та не включення до ліквідаційної маси наступні активи: Дебіторська заборгованість на загальну суму 57 299 209,60 грн. Кінцевий споживач КЕК (т/е), у т.ч. за комунальні послуги з ГВП у розмірі 1 992 406,27 грн. та за комунальні послуги з ЦО у розмірі 55 306 803,37 грн; Нематеріальні активи ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА "Модульний біллінг "УНІВАН-Термал-Київ" (інвентарний № КТМ-127000000043/000) та Інформаційна система"Облік споживання та оплати за надані посл. централізованого опалення та постач. (інвентарний № АУ -127000020659/000).
Вказане рішення оформлено протоколом комітету кредиторів №6 від 10.09.2021 (додано до звіту).
За результатами проведеної роботи ліквідатором включено до реєстру вимоги, вимоги кредиторів визнані судом відповідними ухвалами.
На дату подання звіту судом визнано наступні вимоги: 1 черга 109 кредиторів на суму 481 816,42 грн.; 2 черга 4 кредиторів на суму 47 294 584,94 грн.; 3 черга вимоги відсутні; 4 черга 200 кредиторів на суму 2 240 811 690,58 грн.; 5 черга вимоги відсутні; 6 черга 8 кредиторів на суму 222 975 239,06 грн. Перелік кредиторів зазначений у реєстрі вимог кредиторів, який додано до звіту ліквідатором (звіт подано до суду 28.12.2022).
Вимоги кредиторів щодо виплати заборгованості із заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян відсутні.
Вимоги кредиторів, забезпечених заставою та відомості про майно боржника, яке є предметом застави згідно з державним реєстром застав та обліком боржника - відсутні.
04.04.2023 до суд, через підсистему «Електронний суд», від ліквідатора надійшов реєстр вимог кредиторів Акціонерного товариства "К.Енерго" з урахуванням ухвали Господарського суду Донецької області від 28.03.2023, якою було визнано вимоги кредитора Акціонерного товариства "НАК "Нафтогаз України" в сумі 3842,00 грн. (вимоги першої черги), в сумі 2166274,77 грн. (вимоги четвертої черги) та вимоги кредитора Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» в сумі 103024987,80 грн. (вимоги четвертої черги).
Вказані вимоги включені ліквідатором до реєстру вимог кредиторів, який поданий до суду 04.04.2023.
На підставі отриманих відомостей та проведеної інвентаризації ліквідатором сформовано ліквідаційну масу.
Оцінка майн, узгодження умов продажу, погашення відбувалось з погодженням вказаних дій ліквідатора з комітетом кредиторів.
З метою визначення початкової вартості майна банкрута для реалізації майна банкрута (транспортних засобів, нерухомості, акцій, товарно-матеріальних цінностей) на конкурсних засадах обрано суб`єкта оціночної діяльності ТОВ «КОНСТАНТА».
На підставі Угоди № 12-10/20 про виконання робіт з незалежної оцінки майна та майнових прав від 12.10.2020 ліквідатором отримано Звіт про оцінку вартості майна та майнових прав Акціонерного товариства «К.Енерго» від 12.11.2020.
Протоколом №3 Комітету кредиторів АТ «К.ЕНЕРГО» від 04.12.2020 визначено умови продажу майна банкрута АТ «К.ЕНЕРГО».
З метою визначення початкової вартості майна банкрута для реалізації майна банкрута (майнових прав на дебіторську заборгованість) на конкурсних засадах обрано суб`єкта оціночної діяльності ТОВ «КОНСТАНТА».
На підставі Угоди № 03-02/21 про виконання робіт з незалежної оцінки майна та майнових прав від 03.02.2021 ліквідатором отримано Звіт про оцінку майнових прав на дебіторську заборгованість згідно переліків Акціонерного товариства «К.Енерго» від 15.03.2021.
Протоколом №5 Комітету кредиторів АТ «К.ЕНЕРГО» від 09.04.2021 визначено умови продажу майна банкрута АТ «К.ЕНЕРГО».
Рішенням зборів кредиторів, яке оформлено протоколом №3 від 01.09.2021 та протоколом №7 Комітету кредиторів АТ «К.ЕНЕРГО» від 10.09.2021 визначено умови продажу майна банкрута АТ «К.ЕНЕРГО», а саме право вимоги на дебіторську заборгованість АТ «К.ЕНЕРГО» - Київської міської державної адміністрації у розмірі 904 316 295,58 грн.
Зазначені протоколи комітету кредиторів додано ліквідатором до звіту.
Відповідно приписів ч.1 ст.63. Кодексу України з процедур банкрутства після проведення інвентаризації та отримання згоди на продаж майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута на аукціоні.
Копії протоколів про проведення аукціонів, актів приймання-передачі майна, платіжних доручень, що підтверджують оплату, додані ліквідатором до поданого на затвердження звіту.
Ліквідатором на виконання вимог законодавства здійснено продаж майна (70 лотів) та отримано грошові кошти у розмірі 19 561 916,46 грн.
Заяв про визнання недійсним правочину, вчиненого з порушенням порядку підготовки та проведення аукціону, в порядку ст.73, Кодексу України з процедур банкрутства, до суду не надходило.
Відповідно до ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Частиною 3 61 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що після оплати витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури, та сплати основної і додаткової винагороди арбітражного керуючого здійснюються виплати кредиторам у порядку черговості, встановленому цим Кодексом. Оплата витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури, здійснюється у такому порядку:
у першу чергу оплачуються витрати, пов`язані з проведенням ліквідаційної процедури, та сплачується винагорода ліквідатора;
у другу чергу виконуються зобов`язання перед особами, які після відкриття провадження у справі про банкрутство боржника надавали кредитування, поставляли сировину, комплектуючі з відстроченням платежу.
Розрахунок грошової винагороди арбітражного керуючого Паркулаба В.Г. за період виконання повноважень ліквідатора АТ «К.ЕНЕРГО» з 24.09.2020 по грудень 2022 складає 495 833,10 грн.
Відшкодування витрат у процедурі ліквідації ліквідатору АТ «К.ЕНЕРГО», арбітражному керуючому Паркулабу В.Г. у розмірі 12 701,65 грн.
Відповідно до ч. 6 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства додаткова грошова винагорода арбітражного керуючого визначається в розмірі: 5 відсотків вартості стягнутого на користь боржника майна, яке на день відкриття провадження у справі перебувало у третіх осіб; 3 відсотки суми погашених вимог кредиторів.
Додаткова грошова винагорода арбітражного керуючого в розмірі 5 % вартості стягнутого на користь боржника майна, яке на день відкриття провадження у справі перебувало у третіх осіб, складає 1 248 053,93 грн. та в розмірі 3 % суми погашених вимог кредиторів складає 586 968,85 грн.
Витрати, пов`язані з проведенням ліквідаційної процедури склали 19 304 250,30 грн.
Питання були розглянуті та затверджені протоколами комітету кредиторів №2 від 04.12.2020, №4 від 09.04.2021, №6 від 10.09.2021, №8 від 28.02.2022, №9 від 21.12.2022.
Кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку черговості визначеної ст.64 Кодексу України з процедур банкрутств.
Після оплати витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури та сплати основної і додаткової винагороди арбітражного керуючого за рахунок коштів у розмірі 28747919,47 грн здійснені виплати кредиторам у порядку черговості, а саме: погашено вимоги І черги в повному обсязі в сумі 481 816,42 грн; погашено частково вимоги кредиторів ІІ черги в сумі 28 266 103,05 грн.
Погашені вимоги другої черги: Головне Управління Пенсійного фонду України Донецької області в розмірі 11 304 330,29 грн, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в розмірі 2 007 019,14 грн, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у м.Києві в розмірі 14 927 968,70 грн, ОСОБА_1 , яка діє в інтересах неповнолітньої доньки ОСОБА_2 в розмірі 26 784,92 грн.
З наведеного вбачається, що в результаті проведених розрахунків, повністю задоволені вимоги кредиторів першої черги, частково задоволені вимоги кредиторів другої черги.
Реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів АТ «К.Енерго» відомості та документація щодо погашення грошових зобов`язань додані до матеріалів справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю.
Зі звіту ліквідатора вбачається, що на підставі наказів № 4 та №5 від 25.09.2020: повідомлено під підпис працівників, посади яких підлягають скороченню, про майбутнє вивільнення у зв`язку з ліквідацією підприємства, згідно п.1 ст. 40 КЗпП України, у кількості 15 осіб (за основним місцем роботи) та у кількості 17 осіб (за сумісництвом); направлено до Центру зайнятості інформацію за формою №4-ПН про майбутнє вивільнення працівників згідно з п.4 ч.3 ст.50 Закону України «Про зайнятість населення» в порядку і в терміни, передбачені чинним законодавством України, не пізніше ніж за два місяця до вивільнення; направлено до Центру зайнятості лист щодо працевлаштування працівників, посади яких підлягають скороченню, про майбутнє вивільнення у зв`язку з ліквідацією підприємства, згідно п.1 ст. 40 КЗпП України; направлено до виборних органів первинних профспілкових організації письмове повідомлення про майбутнє звільнення працівників за скороченням штату у зв`язку з ліквідацією, у порядку і в терміни, що передбачені чинним законодавством України; вивільнено у зв`язку з ліквідацією підприємства, згідно п.1 ст. 40 КЗпП України у кількості 15 осіб (за основним місцем роботи упродовж грудня 2020 та січня 2021); вивільнено у зв`язку з ліквідацією підприємства, згідно п.1 ст. 40 КЗпП України у кількості 8 осіб (сумісники) 29.01.2021; вивільнено у зв`язку з ліквідацією підприємства, згідно п.1 ст. 40 КЗпП України у кількості 3 осіб (сумісники) 07.10.2021; вивільнено у зв`язку з ліквідацією підприємства, згідно п.1 ст. 40 КЗпП України у кількості 6 осіб (сумісники) 15.12.2022.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства та на підставі наказу №20-К від 25.09.2020 звільнено з посади генерального директора АТ «К.ЕНЕРГО» ОСОБА_3 .
Під час процедури банкрутства заяв на неправомірні дії під час вивільнення від працівників та в межах справи про банкрутство не надходило.
До звіту ліквідатора надано довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню (довідка Державного архіву м.Києва від 13.12.2022 №068/07-23/2044).
Розпорядження №34-ДР-С-А Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування реєстрації випуску акцій АТ «К.ЕНЕРГО» (ідентифікаційний код 00131305) та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» від 12 квітня 2018 року № 19/1/2018, видане 12 квітня 2018 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (копія вказаного розпорядження подана ліквідатор до суду за супровідним листом від 02.02.2023).
Копія інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта станом на 17.11.2022 додано до звіту ліквідатора. У витягах зазначено про відсутність речових прав на нерухоме майно, прав власності на нерухоме майно; відсутність заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта; відомості щодо іпотек також відсутні.
За інформацією Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України (відповідь від 24.12.2020 №10/04/22568) АТ «К.ЕНЕРГО» станом на 30.09.2020 володіло 15 000 шт. простих іменних акцій емітента Приватне акціонерне товариство «УКРАЇНСЬКЕ АГЕНСТВО ФІНАНСОВОГО РОЗВИТКУ»
Відповідно до ч.2 ст.63 Кодексу України з процедур банкрутств усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси.
Однак, Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України від 20.02.2020 №73 «Щодо заборони торгівлі цінними паперами» відповідно до пункту 16-3 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів України», з метою захисту прав інвесторів у цінні папери, заборонено з 21.02.2020 торгівлю цінними паперами Приватного акціонерного товариства «УКРАЇНСЬКЕ АГЕНСТВО ФІНАНСОВОГО РОЗВИТКУ» (код ЄДРПОУ 32160001), а саме, вчинення торгівцями цінними паперами правочинів з цінними паперами цього емітента, пов`язаних з переходом прав на цінні папери і прав за цінними паперами (копія міститься в додатках до звіту).
Враховуючи вказані обставини, включення вказаних активів до складу ліквідаційної маси виявилось неможливим.
Комітетом кредиторів було прийнято рішення щодо погодження корегування у бухгалтерському обліку сум дебіторської заборгованості після проведення інвентаризації.
Списано з балансу АТ «К.ЕНЕРГО» та не включено до ліквідаційної маси наступні активи: Акції, іменні прості, бездокументарні в кількості 15 000, номінальною вартістю 15 000,00 грн, емітент Приватне акціонерне товариство «УКРАЇНСЬКЕ АГЕНСТВО ФІНАНСОВОГО РОЗВИТКУ» (погоджено протоколом комітету кредиторів №4 від 09.04.2021).
Інших доказів підтверджуючих факт того, що боржник є засновником інших юридичних осіб матеріали справи не містять.
Згідно ч. 1 ст. 619 ЦК України договором або законом може бути передбачена поряд з відповідальністю боржника додаткова (субсидіарна) відповідальність іншої особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 61 КУзПБ під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства.
Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.
У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.
Субсидіарна відповідальність за доведення до банкрутства за своєю правовою природою є відповідальністю за зловживання суб`єктивними цивільними правами, які завдали шкоди кредиторам, є самостійним цивільно-правовим видом відповідальності.
Визначене нормами ч. 2 ст. 61 КУзПБ правопорушення, за вчинення якого покладається такий вид цивільної відповідальності як субсидіарна, має співвідноситися із наявністю, відповідно до закону, необхідних умов (елементів), які є підставою для застосування цього виду відповідальності.
Об`єктом вказаного правопорушення та захисту при покладенні субсидіарної відповідальності є права кредиторів на задоволення вимог до боржника, що лишились незадоволеними у справі про банкрутство.
Суб`єктами правопорушення (субсидіарної відповідальності), що може бути покладена у справі про банкрутство за заявою ліквідатора, є засновники (учасники, акціонери) або інші особи, у тому числі керівник боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, за умови існування вини цих осіб у банкрутстві боржника, тобто вчиненні суб`єктом (суб`єктами) субсидіарної відповідальності винних дій, що призвели до банкрутства боржника.
Виявлення наявності ознак доведення до банкрутства юридичної особи-боржника покладено саме на ліквідатора банкрута, що пов`язано з виконанням ліквідатором банкрута повноважень, визначених ст. 61 КУзПБ.
Приписи ч. 5 ст. 61 КУзПБ не встановлюють ознак доведення до банкрутства, які можуть стати підставою для покладення субсидіарної відповідальності на засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника. Саме детальний аналіз ліквідатора фінансового становища банкрута у поєднанні з дослідженням ним підстав виникнення заборгованості боржника перед кредиторами у справі про банкрутство, дозволить ліквідатору банкрута виявити наявність чи відсутність дій засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника щодо доведення до банкрутства юридичної особи.
Предмет доказування при доведенні до банкрутства є наступні обставини:
- втрати, яких зазнали кредитори (матеріальна шкода, збитки). Збитки вимірюються розміром затверджених судом вимог у реєстрі кредиторів.
- вартість наявних активів у банкрута, що включені до ліквідаційної маси, загальна сума вимог кредиторів та витрат процедур.
- різниця між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.
- дії та події, які викликали стійку неплатоспроможність боржника та осіб, які відповідальні за їх здійснення.
- вина/відсутність вини конкретних осіб.
З наведеного слідує, що ліквідатор за наявності ознак банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, для забезпечення реалізації принципу безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі, подає таку заяву (про покладення субсидіарної відповідальності) при наявності обставин недостатності повного погашення кредиторської заборгованості банкрута.
Водночас, суду при вирішенні питання щодо вини (виду вини) суб`єкта субсидіарної відповідальності, слід виходити з обов`язків та повноважень суб`єктів відповідальності стосовно боржника, покладених на них законом та/або статутом, враховуючи при цьому положення частин 1 та 3 ст. 4 КУзПБ.
Для вирішення питання щодо кола необхідних і достатніх обставин, які мають бути доведені суб`єктом звернення (ліквідатором) та, відповідно, підлягають встановленню судом для покладення субсидіарної відповідальності, необхідна конкретизація об`єктивної сторони правопорушення з доведення до банкрутства/банкрутства з вини відповідальних суб`єктів, за які покладається субсидіарна відповідальність, виходячи, зокрема із сукупності таких обставин щодо боржника та дій (бездіяльності) відповідальних суб`єктів:
1) вчинення суб`єктами відповідальності, за відсутності у боржника будь-яких активів, будь-яких дій/бездіяльності, направлених на набуття/збільшення кредиторської заборгованості боржника без наміру її погашення (вказівка на вчинення/вчинення правочину без наміру його реального виконання боржником через відсутність матеріальних, фінансових, інформаційних, технічних, кадрових ресурсів; невиконання податкових зобов`язань, бездіяльність щодо стягнення дебіторської заборгованості тощо); при цьому не забезпечені реальними активами внески до статутного фонду боржника, активами не вважаються;
2) прийняття суб`єктами відповідальності рішення, вказівка на вчинення майнових дій з виведення активів боржника за наявності у боржника заборгованості та за відсутності будь-яких інших ресурсів (та перспектив їх отримання боржником) для погашення заборгованості боржника (що вказує на мету - ухилення від погашення боржником заборгованості та її збільшення);
3) прийняття суб`єктами відповідальності рішення, вказівка на вчинення дій/бездіяльності з набуття/збільшення кредиторської заборгованості боржника в один і той же період часу (податковий період тощо) або з незначним проміжком часу з прийняттям рішення, вказівкою на вчинення/вчиненням майнових дій з виведення активів боржника за відсутності будь-яких інших ресурсів (та перспектив їх отримання боржником) для погашення заборгованості боржником.
Вищенаведене відповідає правовим позиціям Верховного Суду, викладених у постановах від 30.01.2018 у справі № 923/862/15, від 05.02.2019 у справі №923/1432/15 та від 16.06.2020 у справі № 910/21232/16.
Виходячи з положень ст. 73 та ч. 1 ст. 74 ГПК України (щодо покладеного на сторону/учасника у справі про банкрутство тягаря доведення обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень), обставини існування або відсутності будь-якого із наведених елементів/складових об`єктивної сторони цивільного правопорушення (стверджуваних або заперечуваних: вчинення дії, бездіяльність, існування боргу в період вчинення боржником майнової дії тощо), мають бути доведені у встановленому законом порядку.
Відсутність (ненадання) належних доказів на підтвердження елементів/складових об`єктивної сторони порушення, тобто дій/бездіяльності конкретної особи (суб`єкта) відповідальності, що вказують на доведення до банкрутства або банкрутства, спростовує існування об`єктивної сторони порушення з доведення до банкрутства, а відповідно позбавляє суд підстав визначити суб`єктів відповідальності, встановити вину у діях/бездіяльності цих осіб та покласти субсидіарну відповідальність на її суб`єктів.
Щодо дослідження судом питання про можливість притягнення засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника, до субсидіарної відповідальності.
Ухвалою про відкриття провадження у справі про банкрутство Господарського суду Донецької області суд зобов`язав боржника провести аудит фінансової звітності товариства.
Для проведення аудиту боржник залучив суб`єкта аудиторської діяльності ТОВ «СТАНДАРТ-АУДИТ» за результатами процедури запиту оферт на підставі Договір №3855-КЕ від 17.12.2019.
Звіт про аналіз фінансово-господарської діяльності неплатоспроможного підприємства від 19.02.2020 міститься в в матеріалах справи.
Відповідно до пп. 2.1. п. 2 розд. 3 Методичних рекомендацій оцінка змін фінансового стану товариства здійснювалася за попередні три календарні роки, для формування уявлення про загальні тенденції розвитку підприємства на підставі даних фінансової звітності, складеної за МСФЗ, а саме 2016 - 2018 з 1 січня по 31 грудня кожного року.
При аналізі загальних показників діяльності боржника за період за попередні три календарні роки, що аналізувався, судом взято до уваги висновки суб`єкта аудиторської діяльності ТОВ «СТАНДАРТ-АУДИТ» щодо:
- зменшення вартості майна підприємства на суму 6 672 222 тис. грн. у результаті виконання вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» по відділенню передачі та поставки електроенергії від її виробництва;
- припинення діяльності підприємства по передачі та поставки електроенергії в 2018;
- зменшення вартості майна боржника на суму 8 113 582 тис. грн. у результаті повернення майна комунальної власності територіальної громади міста Києва з виробництва електричної та теплової енергії, гарячого водопостачання та постачанню теплової енергії у зв`язку з припиненням Угоди 31.07.2018.
У ході реорганізації боржника пропорційно розподілено статутний капітал, активи та пасиви підприємства відповідно вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» на основі Розподільчого балансу від 28.02.2018. У результаті відбулося зменшення капіталу боржника та кількості основних засобів, які брали участь в господарській діяльності, що в свою чергу, призвело до зменшення його доходів. Також зменшилась кількість основних засобів у зв`язку з повернення значної частини майна комунальної власності у зв`язку з закінченням строку дії Угоди, що призвело до неможливості здійснення діяльності з виробництва електричної та теплової енергії, гарячого водопостачання та теплопостачання.
Через вибуття значної частини активів (та більшої частки основних засобів) та вимушену зміну виду діяльності чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2018 знизився на 12 234 606 тис. грн. в порівняні з 2016 та на 15 463 493 тис. грн. у порівнянні з 2017. Чисті збитки за 2018 склали 455 750 тис. грн. в порівняні з отриманим прибутком за 2016 у сумі 2 578 тис. грн. Також показник результатів фінансово-господарчої діяльності за 2018 погіршився майже у 3 рази у порівнянні з результатами 2017.
За висновками звіту, динаміка змін необоротних активів та зменшення їх сум у 2018 викликана об`єктивними обставинами, пов`язаними з реформуванням енергетичної галузі та поверненням основних засобів комунальної форми власності. Припинення в 2018 виробництва, передачі та поставки електроенергії та теплової енергії і гарячої води, в силу законодавчих норм та припинення Угоди, призвело до зменшення основних засобів, скороченню обсягів виробництва та реалізації продукції, і як наслідок, до значного погіршення результатів фінансово- господарської діяльності підприємства станом на 31.12.2018.
Відповідно до вимог Закону України «Про ринок електричної енергії», який набрав чинності 13.04.2017, на боржника було покладено обов`язок не пізніше, ніж через 18 місяців з дня набрання чинності вищенаведеного Закону, вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва електричної енергії шляхом створення відокремлених суб`єктів господарювання.
У відповідності до протоколу позачергових загальних зборів від 13.11.2017№3/2017 (protokol-3-2017-vneocherednogo-obschego-sobraniya-aktsionerov-pao-kievenergo.pdf(dtek.com)) прийнято рішення щодо реорганізації Товариства шляхом виділу з нього нового Акціонерного товариства ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ», для щодо розділення функцій з виробництва, передачі та постачання електричної енергії, Виділ з Товариства окремої юридичної особи здійснений на виконання зобов`язань України за Договором про заснування Енергетичного Співтовариства та Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, виконуючи положення дорожньої карти імплементації актів законодавства Енергетичного Співтовариства у сфері енергетики, а саме Директиви 2009/72/ЄС про спільні правила внутрішнього ринку електричної енергії та про скасування Директиви 2003/54/ЄС, Регламенту (ЄС) 714/2009 про умови доступу до мережі транскордонного обміну електроенергією та скасування Регламенту (ЄС) 1228/2003, Директиви 2005/89/ЄС про заходи для забезпечення безпеки інвестування до системи електропостачання та інфраструктури, відповідно до вимог Закону України «Про ринок електричної енергії».
Рішенням Загальних зборів акціонерів ПРАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» оформленим протоколом № 1/2017 від 22.12.2017 (protokol_1-2017_zagalnikh_zboriv_aktsioneriv_prat_kem_22-12-2017.pdf (dtek.com), засновано нове акціонерне товариство ПРАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» (04080, м.Київ, вул.Новокостянтинівська, 20, код ЄДРПОУ 41946011).
Пунктом 2.3 рішення №4/2017 від 22.12.2017 (protokol_4-2017_pozachergovikh_zagalnikh_zboriv_pat_kiivenergo_22-12-2017.pdf (dtek.com)) встановлено, що згідно ч. 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» ПРАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» є правонаступником Товариства в частині прав та обов`язків, а саме:
- пов`язаних із провадженням діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та із провадженням діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами за договорами на постачання електричної енергії та про користування електричною енергією;
- за укладеними договорами про приєднання до електричних мереж; за укладеними договорами спільного використання технологічних електричних мереж;
- за договорами, укладеними з державним підприємством, що провадить діяльність з оптового постачання електричної енергії, судовими рішеннями, прийнятими у справах щодо цього підприємства;
- за кредитними договорами, договорами застави, поруки, обумовленими провадженням діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та провадженням діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами;
- за зобов`язаннями, пов`язаними з купівлею-продажем, ремонтом, будівництвом та іншими операціями з майном, яке забезпечує діяльність оператора системи розподілу;
- за зобов`язаннями, пов`язаними з емісією, володінням цінними паперами та іншими зобов`язаннями, пов`язаними з власними або придбаними цінними паперами.
Відповідно до ч. 1 ст. 86 Закону України «Про акціонерні товариства» виділом акціонерного товариства визнається створення одного чи кількох акціонерних товариств із ередачею йому (їм) згідно з розподільним балансом частини майна, прав та обов`язків акціонерного товариства, з якого здійснюється виділ, без припинення такого акціонерного товариства.
Згідно з абз. 3 ч. 6 ст. 80 Закону України «Про акціонерні товариства», виділ акціонерного товариства вважається завершеним з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про створення акціонерного товариства, що виділилося.
Аналогічні положення містяться і в Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
Так, згідно з приписами ч. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», у разі виділу юридичних осіб здійснюється державна реєстрація юридичних осіб, утворених у результаті виділу, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, про юридичну особу, з якої здійснено виділ, щодо юридичної особи - правонаступника. Виділ вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі, про юридичну особу, з якої здійснено виділ, щодо юридичної особи - правонаступника.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державна реєстрація ПРАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» проведена 16.02.2018, номер запису 1 069 136 0000 040840.
На виконання п. 2.7-2.8 протоколу Загальних зборів акціонерів від 22.12.2017, 28.02.2018 були підписані акти приймання-передачі майна, майнових обов`язків (зобов`язань) між Товариством та ПРАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ».
Дослідженням матеріалів справи 905/1965/19 (911/225/20) з розподільчих балансів станом на 30 вересня 2017 року та станом на 28 лютого 2018 року встановлено, що всі обов`язки за окремими зобов`язаннями, які існували у Товариства до виділу, були розподілені між останнім та ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі».
Отже, у ході реорганізації боржника пропорційно розподілено статутний капітал, активи та пасиви підприємства відповідно вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» на основі Розподільчого балансу від 28.02.2018. У результаті відбулося зменшення капіталу боржника та кількості основних засобів, які брали участь в господарській діяльності, що в свою чергу, призвело до зменшення його доходів.
Крім зазначеного, судом встановлено, що у процесі діяльності Боржника 27.09.2001 була укладена Угода щодо реалізації проекту управління та реформування енергетичного комплексу м. Києва (далі Угода) між Київською міською державною адміністрацією (далі КМДА) та Товариством. Згідно умов Угоди здійснена передача майна комунальної власності територіальної громади м. Києва та об`єктів незавершеного будівництва в управління Товариства з подальшої експлуатацією майна. Строки дії Угоди встановлені до 31.07.2018.
Основними видами діяльності підприємства були: Виробництво електроенергії; Розподілення електроенергії; Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря.
Київською міською радою 20.06.2017 прийнято рішення № 439/2661 «Про припинення Угоди щодо реалізації проекту управління та реформування енергетичного комплексу м. Києва від 27.09.2001, укладеної з Київською міською адміністрацією, яким передбачено продовжити дію Угоди до 26.04.2018 включно, припинити дію Угоди з 27.04.2018.
Відповідна додаткова угода до Угоди підписана сторонами 19.12.2017. Пунктом 4 цього рішення, Виконавчий орган Київської міської ради (Київську міську державну адміністрацію) зобов`язано визначити комунальне підприємство та закріпити за ним на праві господарського відання майно комунальної власності територіальної громади міста Києва, повернуте із володіння та користування ПАТ «КИЇВЕНЕРГО»; після припинення Угоди.
Відповідно до п. п. 5, 6.1 розпорядження Київської міської державної адміністрації від 27.12.2017 № 1693 майно комунальної власності, що буде повернуте з володіння та користування ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» буде закріплене на праві господарського відання за Комунальним підприємством виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» (далі КП «Київтеплоенерго») та доручено останньому забезпечити здійснення усіх необхідних заходів, пов`язаних з прийманням-передачею майна, зазначеного в пункті 5 цього розпорядження.
Згідно з рішенням Київської міської ради від 24.04.2018 № 517/4581 користування майном комунальної власності в частині ТЕЦ № 5, ТЕЦ № 6, електроенергетичного майна, необхідного для передачі та постачання електричної енергії, майна сміттєспалювального заводу «Енергія», розташованого на вул. Колекторній, 44 у м. Києві для ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» припинено з 01.08.2018.
Отже з 01 травня 2018 року, відповідно до рішення КМДА від 24.04.2018 №517/4581, комунальне підприємство «Київтеплоенерго» стало виконавцем послуг з централізованого палення та постачання гарячої води.
Та з 2019 року змінено основний вид діяльності боржника на неспеціалізовану оптову торгівлю у зв`язку з відсутністю основних засобів для ведення попередніх видів діяльності.
У складі основних засобів, що обліковувалися на балансі підприємства на 31.12.2018, частка основних засобів комунальної власності, які підлягали поверненню у зв`язку закінченням терміну дії Угоди, складала 96,6%.
До матеріалів справи ліквідатором надані копії актів приймання-передачі майна комунальної власності територіальної громади м.Києва, повернутого у ході процедури банкрутства за вищезазначеною Угодою.
На баланс КП «Київтеплоенерго» було передано теплові мережі, котельні, теплові пункти, прилади обліку та ін.
Вбачається, що зменшення кількість основних засобів Боржника у зв`язку з повернення значної частини майна комунальної власності після закінчення строку дії Угоди, призвело до неможливості здійснення діяльності з виробництва електричної та теплової енергії, гарячого водопостачання та теплопостачання.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що рішення, які привели до значного зменшення майна підприємства та скорочення матеріально-технічної бази виробництва обумовлено об`єктивними обставинами, а саме: необхідністю виконання вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» та закінченням строків Угоди.
Судом не встановлено ознак щодо навмисного погіршення фінансово-господарського стану підприємства, дії та події, які викликали стійку неплатоспроможність боржника.
Під час розгляду справи про банкрутство кредитори не звертались до суду та ліквідатора із заявами про притягнення керівників, засновників (акціонерів) боржника, інших осіб боржника до солідарної та субсидіарної відповідальності.
Комітетом кредиторів боржника в ході аналізу фінансового стану Банкрута не встановив третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства, а також осіб, на яких повинна бути покладена субсидіарна відповідальність за зобов`язаннями Боржника, що було відображено у протоколах, наявних в матеріалах справи.
Ліквідатор не встановив фактів протиправного виведення з обігу підприємства-боржника коштів, що призвели до неспроможності виконання ним своїх грошових зобов`язань.
За підсумками проведеного фінансового аналізу ліквідатором зроблені висновки, що ознаки фіктивного банкрутства боржника відсутні, тому за результатами проведеного аналізу підстав для звернення до суду із відповідним позовом до третіх осіб ліквідатором не виявлено. Іншого учасниками справи не доведено, матеріалами справи не спростовано.
Відповідно до ч.6 ст.48 Кодексу України з процедур банкрутств під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Кодексу.
Рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість голосів кредиторів, присутніх на зборах (комітеті) кредиторів. (ч.9 ст. 48 КУзПБ).
Проведені ліквідатором збори комітету кредиторів АТ «К.ЕНЕРГО» були визнані повноважними. Зауважень щодо прийнятих комітетом кредиторів рішень до суду не надходило.
За результатами здійснення ліквідаційної процедури, ліквідатором складений ліквідаційний баланс АТ «К.ЕНЕРГО».
Згідно наданого ліквідаційного балансу станом на 22.12.2022 активи у підприємства-банкрута відсутні.
Подані ліквідатором звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута підтверджують неможливість погашення боржником кредиторської заборгованості та є наявними достатньо підстав вважати такими, що відповідають його дійсному майновому стану.
У зв`язку з чим залишились не погашеними кредиторські вимоги: частково вимоги 2 черги; 4, 6 та 8 черги повністю.
Поданий ліквідатором звіт та ліквідаційний баланс були розглянути та схвалені Комітетом кредиторів на засіданні, яке відбулось 22.12.2022. Вказане рішення оформлено відповідним протоколом комітету кредиторів №10, який доданий ліквідатором до звіту поданого до суду.
Заперечень та зауважень до звіту ліквідатора від кредиторів до суду не надано.
Відповідно до ч.2 ст.65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Згідно ч.6 ст.133 Кодексу України з процедур банкрутства, вимоги, не задоволені через недостатність майна боржника, вважаються погашеними, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Пунктом 5 частини першої ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом;
У відповідності до частин 3, 4 ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства, про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала. У випадках, передбачених пунктами 4-6 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Суд вважає, що ліквідатором виконані необхідні дії, спрямовані на здійснення ліквідаційної процедури Акціонерного товариства К.Енерго.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що ліквідатором вчинено дії з ліквідації банкрута та надано суду документи, що вказують на можливість завершення ліквідаційної процедури, у зв`язку з чим наявні правові підстави для затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута та закриття провадження у справі.
Керуючись ст.ст.1, 2, 9, 30, 59-67, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст.234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Акціонерного товариства К.Енерго (85612, Донецька обл., м.Курахове, вул.Енергетиків, 34, код ЄДРПОУ 00131305).
Ліквідувати юридичну особу Акціонерне товариство К.Енерго (85612, Донецька обл., м.Курахове, вул.Енергетиків, 34, код ЄДРПОУ 00131305).
Закрити провадження по справі №905/1965/19 про банкрутство Акціонерного товариства К.Енерго (код ЄДРПОУ 00131305) на підставі пункту 5 частини першої ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства.
Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Кодексом України з процедур банкрутства строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню (частина 4 ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства).
Державному реєстратору здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Ухвала набирає чинності у строк та порядку, визначеному ст.9 Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвала може бути оскаржена протягом строку, встановленого ст.256 Господарського процесуального кодексу України.
У судовому засіданні 05.04.2023 складено та підписано вступну та резолютивну частини ухвали.
Повний текст ухвали складено та підписано 10.04.2023.
Суддя Е.В. Зекунов
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2023 |
Оприлюднено | 11.04.2023 |
Номер документу | 110105357 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні