ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"10" квітня 2023 р.м. Одеса Справа № 916/5148/15
Господарський суд Одеської області у складі судді Мостепаненко Ю.І.
при секретарі судового засідання Петрова О.О.,
за участю представників сторін:
від заявника (стягувача) Чакір В.О. (в порядку самопредставництва);
від боржника не з`явився;
від органу ДВС - не з`явився;
Розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці про заміну сторони у виконавчому документі, поновлення строку для пред`явлення наказу до виконання та видачу дублікату наказу (вх.№2-398/23 від 24.03.2023)
по справі № 916/5148/15
за позовом Одеської митниці ДФС
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін
про стягнення 21 902 854,22 грн.
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Господарського суду Одеської області перебувала справа №916/5148/15 за позовом Одеської митниці ДФС до товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін про стягнення 21 902 854,22 грн.
Рішенням Господарського суду Одеської області від 29.06.2016 позовні вимоги Одеської митниці ДФС задоволено повністю; стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці Державної фіскальної служби 21 902 854,22 грн збитків та 182 700 грн. витрат по сплаті судового збору.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 26.07.2017 (суддя Жєлезна С.П.) заяву Малиновського відділу державної виконавчої служби міста Одеса Головного територіального управління юстиції в Одеській області (вх. №2-3695/17 від 10.07.2017р.) задоволено; видано дублікат наказу господарського суду Одеської області від 13.07.2016р. по справі №916/5148/15 про стягнення із товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці Державної фіскальної служби України збитків у розмірі 21 902 854,22 грн.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 31.08.2017 (суддя Рога Н.В.) заяву Одеської митниці Державної фіскальної служби України про поновлення строку для пред`явлення наказу господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі № 916/5148/15 до виконання задоволено та поновлено строк для пред`явлення до виконання наказу господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі № 916/5148/15 про стягнення з ТОВ "Брок-Сервіс Марін" на користь Одеської митниці Державної фіскальної 21 902 854, 22 грн. збитків.
13.07.2016 на виконання рішення Господарського суду Одеської області від 29.06.2016 у справі №916/5148/15 видано накази про:
- стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці Державної фіскальної служби 21 902 854, 22 грн збитків;
- стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці Державної фіскальної служби 182 700 грн витрат по сплаті судового збору.
24.03.2023 до суду від Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці надійшла заява (вх.№2-398/23), відповідно до якої останній просить суд:
- замінити сторону з виконання наказу Господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі №916/5148/15 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці ДФС збитків у розмірі 21 902 854,22 грн з Одеської митниці ДФС на правонаступника - Державну митну службу України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці;
- поновити пропущений строк для пред`явлення до виконання наказу Господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі №916/5148/15 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці ДФС збитків у розмірі 21 902 854,22 грн;
- видати дублікат наказу Господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі №916/5148/15 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці ДФС збитків у розмірі 21 902 854,22 грн;
В обґрунтування поданої заяви заявник вказує, що у серпні 2019 Одеською митницею ДФС було направлено до Другого Київського відділу ДВС міста Одеси заяву про примусове виконання рішення Господарського суду Одеської області по справі №916/5148/15 від 29.06.2016 про стягнення з ТОВ „Брок-Сервіс Марін 21 902 854,22 грн збитків, та неодноразово направлялось до органу ДВС листи з проханням повідомити про стан виконавчого провадження з виконання рішення Господарського суду Одеської області по справі №916/5148/15 від 29.06.2016 про стягнення з ТОВ „Брок-Сервіс Марін 21 902 854,22 грн збитків, у відповідь на які отримано листи, з яких вбачається, що 03.09.2019 виконавцем Другого Київського відділу ДВС міста Одеси було винесено повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття на підставі п.2 ч.3 ст.5 ЗУ «Про виконавче провадження».
Проте, заявник наголошує, що постанова державного виконавця та оригінал наказу суду на адресу Одеської митниці ДФС не надходили та у відповідь на звернення заявника, орган ДВС не надав жодних доказів надсилання повідомлення про повернення виконавчого документу на адресу стягувача.
З огляду на зазначене, Державна митна служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці посилаючись на реорганізацію з 2019 року Одеської митниці ДФС, постанову КМУ „Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 №211 від 11.03.2020, Указ Президента України №64/22 «Про введення воєнного стану в України», і звернулось до суду із зазначеною заявою про заміну сторони у виконавчому документі, поновлення строку для пред`явлення наказу до виконання та видачу дублікату наказу Господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі №916/5148/15 про стягнення з ТОВ „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці ДФС збитків у розмірі 21 902 854,22 грн.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 24.03.2023 прийнято до розгляду заяву Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці по справі №916/5148/15, із призначенням її до розгляду в судовому засіданні на 10.04.2023, з повідомленням учасників справи та Другого Київського відділу ДВС у місті Одеси Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.
06.04.2023 до суду від Другого Київського відділу ДВС у місті Одеси Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції надійшла заява про розгляд заяви Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці без участі представника відділу на підставі наявних документів (вх.№11149/23).
10.04.2023 до суду від Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці надійшли письмові пояснення (вх.№11477/23, вх.№11480/23).
В судовому засіданні 10.04.2023 представник заявника підтримав подану заяву та просив суд її задовольнити.
10.04.2023 в судове засідання боржник не з`явився, при цьому, про місце, дату та час судового засідання повідомлений належним чином, шляхом направлення ухвали суду на його юридичну адресу.
За змістом ч. 2 ст. 329 ГПК України та ч. 3 ст. 334 ГПК України, суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку та про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб.
Враховуючи встановлені законом обмеження щодо строку розгляду заяви, 10.04.2023 в судовому засіданні судом було винесено відповідну ухвалу.
Розглянувши заяву Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці про заміну сторони у виконавчому документі, поновлення строку для пред`явлення наказу до виконання та видачу дублікату наказу, суд дійшов наступних висновків.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2019 №858 Про утворення територіальних органів Державної митної служби, утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної митної служби за переліком згідно з додатком 2; установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної митної служби.
Відповідно до додатку 2 постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.2019 №858 Про утворення територіальних органів Державної митної служби, Одеську митницю ДФС реорганізовано шляхом приєднання до Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459).
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що з 27.11.2019 Одеська митниця ДФС перебуває у стані припинення в результаті її реорганізації (запис №15561270029053786).
Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №1217-р Питання Державної митної служби, останній погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення з 08.12.2019р. Державною митною службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019р. №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України (Офіційний вісник України, 2019р., №26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.
Відповідно до акту приймання-передачі №1 від 28.12.2019 Одеська митниця ДФС передала правонаступнику - Одеській митниці Держмитслужби все майно, яке обліковується на балансі та поза балансом Одеської митниці ДФС, всі майнові та немайнові права та фінансові зобов`язання, у тому числі зобов`язання, що оспорюються сторонами.
Водночас, постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020р. №895 Деякі питання територіальних органів Державної митної служби реорганізовано територіальні органи Державної митної служби шляхом їх приєднання до Державної митної служби, у тому числі Одеську митницю Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459).
Також, абз.2 ч.2 зазначеної Постанови визначено, що територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до п.1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим п.3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються.
Відповідно до абз. 4 ч.3 зазначеної Постанови, Державній митній службі постановлено забезпечити утворення територіальних органів Державної митної служби відповідно до статті 211 Закону України Про центральні органи виконавчої влади.
Разом з цим, наказом Державної митної служби України від 19.10.2020р. № 460 Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів, відповідно до статті 211 Закону України Про центральні органи виконавчої влади, статті 546 Митного кодексу України та на виконання абзацу третього завдання 2 Плану заходів з реформування та розвитку системи органів, що реалізують митну політику, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.05.2020р. №569-р Деякі питання реалізації концептуальних напрямів реформування системи органів, що реалізують державну митну політику, з метою забезпечення належного здійснення митної політики в частині реалізації концепції єдиної юридичної особи та визначення умов її належного функціонування, наказано утворити територіальні органи як відокремлені підрозділи Державної митної служби України, зокрема, Одеську митницю.
Наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 №489 затверджені положення про територіальні органи Держмитслужби, зокрема Положення про Одеську митницю.
Згідно п.1 Положення про Одеську митницю, визначено, що Одеська митниця є митним органом, який у зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань, покладених на митний орган, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України, як її відокремлений підрозділ.
Водночас, п. 16 Положення про Одеську митницю, затвердженого наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 №489 визначено, що митниця утворюється як територіальний орган Держмитслужби без статусу юридичної особи, має окремий баланс, майно, печатку та бланк із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, та банках.
При цьому, згідно п. 7 Положення про Державну митну службу України, яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019р №227, Держмитслужба здійснює повноваження безпосередньо та через територіальні органи. До територіальних органів Держмитслужби належать митниці та спеціалізовані органи.
Наказом Державної митної служби України від 30.06.2021р. № 472 розпочато роботу митниць як відокремлених підрозділів Державної митної служби України з 00 год. 00 хв. 01 липня 2021 року.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Одеська митниця (код ЄДРПОУ ВП - 44005631) є відокремленим підрозділом Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 43115923).
Згідно п.1 передавального акту від 28.12.2021, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020р. №895 „Деякі питання територіальних органів Державної митної служби та унаслідок реорганізації шляхом приєднання Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459), правонаступником усього його майна, майнових прав та обов`язків за цим актом є Державна митна служба України (код ЄДРПОУ 43115923).
В обґрунтування поданої заяви, заявник вказує, що Одеська митниця Держмитслужби, код ЄДРПОУ - 43333459, з 05.11.2020р. перебуває у стані припинення, про що до реєстру внесено запис №100556127011072181.
Згідно ч. 5 ст. 104 ЦК України, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
При цьому, суд зазначає, що відсутність в матеріалах справи відомостей про припинення Одеської митниці Держмитслужби шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, не є визначальною підставою для заміни стягувача у виконавчому документі. Так, з дати початку виконання Одеською митницею, як відокремленим підрозділом Державної митної служби України,покладених на неї функцій і повноважень, а також підписання передавального акту, має місце фактичне (компетенційне) правонаступництво, а, отже, факт припинення (ліквідації) юридичної особи не є вирішальним.
Таким чином, в результаті переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) має місце публічне правонаступництво, що свідчить про обґрунтованість доводів заявника про перехід до нього прав та обов`язків стягувача. Позиція господарського суду із даного питання відповідає висновкам, до яких дійшов Верховний Суд у постанові від 30.11.2020р. по справі №260/453/19.
Відповідно до ч. 1 ст. 327 ГПК України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Згідно зі ст. 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Велика Палата Верховного Судуу постанові від 03.11.2020 по справі №916/16/17 дійшла висновку, що на стадії виконавчого провадження як на завершальній стадії судового провадження можлива заміна сторони виконавчого провадження правонаступником за наявності відкритого виконавчого провадження. Після відкриття виконавчого провадження та до його закінчення заміна сторони виконавчого провадження (з одночасною заміною відповідного учасника справи) правонаступником здійснюється у порядку, передбаченому статтею 334 цього Кодексу, з урахуванням підстав, визначених статтею 52 ГПК України. У цьому випадку приписи статті 334 ГПК України, що містить процесуальні особливості здійснення правонаступництва на стадії виконання судового рішення, застосовуються разом з положеннями статті 52 цього Кодексу. Натомість як до відкриття виконавчого провадження, так і після його закінчення заміна учасника справи правонаступником здійснюється виключно на підставі статті 52 ГПК України. У такому випадку з огляду на відсутність відкритого виконавчого провадження заміна відповідної сторони виконавчого провадження правонаступником є неможливою. Єдиним винятком є заміна боржника або стягувача у виконавчому документі до відкриття виконавчого провадження, що окремо обумовлено у частині п`ятій статті 334 ГПК України.
Як зазначалось вище по тексту ухвали, 13.07.2016 на виконання рішення Господарського суду Одеської області від 29.06.2016 у справі №916/5148/15 судом видано, зокрема, наказ про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці Державної фіскальної служби 21 902 854, 22 грн збитків.
Враховуючи перехід прав та обов`язків від Одеської митниці ДФС до Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці в порядку публічного правонаступництва, суд вважає за можливе задовольнити заяву та замінити стягувача у наказі Господарського суду Одеської області від 13.07.2016 №916/5148/15, виданого Господарським судом Одеської області, на виконання рішення Господарського суду Одеської області від 29.06.2016 по справі № 916/5148/15 про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін 21 902 854, 22 грн збитків, а саме Одеську митницю ДФС на його правонаступника - Державну митну службу України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці, що має наслідком задоволення заяви останньої у названій частині.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.
Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою Господарського суду Одеської області від 26.07.2017 по справі №916/5148/15 видано дублікат наказу господарського суду Одеської області від 13.07.2016р. по справі №916/5148/15 про стягнення із ТОВ „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці Державної фіскальної служби України збитків у розмірі 21 902 854,22 грн., та ухвалою Господарського суду Одеської області від 31.08.2017 поновлено Одеській митниці Державної фіскальної служби України строк для пред`явлення наказу господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі № 916/5148/15 до виконання про стягнення з ТОВ "Брок-Сервіс Марін" на користь Одеської митниці Державної фіскальної 21 902 854, 22 грн. збитків.
В подальшому, наказ суду від 13.07.2016 по справі №916/5148/15 неодноразово направлявся заявником до органу ДВС для примусового виконання.
Як вбачається з матеріалів заяви, 25.04.2019 постановою державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України №58979258 було відкрито виконавче провадження щодо виконання наказу господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі № 916/5148/15 про стягнення з ТОВ "Брок-Сервіс Марін" на користь Одеської митниці ДФС 21 902 854, 22 грн. збитків.
15.08.2019 державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України винесено повідомлення про повернення наказу господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі № 916/5148/15 про стягнення з ТОВ "Брок-Сервіс Марін" на користь Одеської митниці Державної фіскальної 21 902 854, 22 грн. збитків, на підставі п.10 ч.4 ст.4 ЗУ «Про виконавче провадження».
29.08.2019 Одеська митниця ДФС звернулось до Другого Київського відділу державної виконавчої служби міста Одеси Головного територіального управління юстиції в Одеській області із заявою №3103/15-70-10 від 29.08.2019 про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі № 916/5148/15 про стягнення з ТОВ "Брок-Сервіс Марін" на користь Одеської митниці Державної фіскальної 21 902 854, 22 грн. збитків.
У відповідь на звернення Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці від 08.08.2022, Другий Київський відділ державної виконавчої служби міста Одеси Головного територіального управління юстиції в Одеській області листом №19488 від 10.08.2022 повідомив заявника, що 03.09.2019 виконавцем відділу було винесено повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття, на підставі п. 2 ч. 3 ст.5 ЗУ «Про виконавче провадження» та спрямовано на адресу Одеської митниці ДФС за адресою: м.Одеса, вул. Гайдара 21-А.
Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України „Про виконавче провадження (в редакції чинній на дату повернення виконавчого документу), виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення, строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення (ч. 5 ст. 12 ЗУ „Про виконавче провадження (в редакції чинній на дату повернення виконавчого документу).
Таким чином, після повернення органом державної виконавчої служби виконавчого документу Одеська митниця ДФС мала можливість повторно пред`явити оригінал наказу до виконання у строк до 03.12.2019 року.
Проте, як наголошено заявником, оригінал наказу від 13.07.2016 №916/5148/15 на адресу Одеської митниці ДФС (правонаступником якого є Державна митна служба України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці) не повертався, та у відповідь на листи №7.10-10/7 від 25.08.2022, №7.10-1/10-01/8.19/17101 від 27.10.2022, №7.10.10-4/10-01/8.19/2964 від 22.02.2023 орган ДВС не надав належних доказів надсилання на адресу заявника повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу, як то супровідного листа відділу та номеру штрихованого ідентифікатора поштового відправлення.
Згідно з ч. 1 ст. 329 ГПК України, у разі пропуску строку для пред`явлення наказу, судового наказу до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Судом враховано, що Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу «COVID-19» на усій території України з установлено карантин з 12 березня 2020 року, в результаті чого запровадженні деякі обмеження у всіх сферах життєдіяльності суспільства.
В подальшому дія карантину, згідно постанов Кабінету Міністрів України, була продовжена із запровадженням нових обмежень з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п.20 ч.1 ст. 106 Конституції України, Закону України Про правовий режим воєнного стану, Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 р. із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб в Україні введено воєнний стан, який в подальшому продовжено з 19 лютого 2023 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 58/2023 від 06.02.2023 року.
Відповідно до ч. 3 ст. 75 ГПК України, обставини визнані судом загальновідомими, не потребують доказування.
Приймаючи до уваги, що оригінал наказу відсутній у стягувача, перебування заявника в стані припинення з листопада 2019, запровадження на території України карантину, а також введенням в Україні воєнного стану, суд доходить висновку, що зазначені обставини вплинули на можливість вжиття своєчасних та оперативних заходів з метою повторного пред`явлення наказу до виконання у межах строків, визначених ст. 12 Закону України „Про виконавче провадження, які складають всього три місяці.
З огляду на зазначене, суд доходить висновку про наявність правових підстав для задоволення заяви Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці в зазначеній частині шляхом поновлення пропущеного строку для пред`явлення наказу суду від 13.07.2016 у справі №916/5148/15 до виконання.
Згідно пп. 19.4 п. 19 Перехідних положень ГПК України, у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець, приватний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.
Верховним Судом у постанові від 21.01.2019 по справі №916/215/15-г було наголошено, що ГПК України не надає права відмовити в задоволенні заяви про видачу дубліката наказу з мотивів її необґрунтованості та не зобов`язує стягувача наводити причини втрати наказу. За встановлення факту невиконання судового рішення видача дубліката наказу не порушує прав боржника та не покладає на нього додаткових зобов`язань, оскільки дублікат наказу має повністю відтворювати втрачений наказ, у тому числі містити й дату його видачі. Натомість відсутність наказу у стягувача унеможливлює виконання рішення суду та порушує його права. Водночас обов`язковою умовою видачі дубліката наказу є звернення до суду із такою заявою в межах встановленого законом строку для пред`явлення його до виконання або його поновлення за рішенням суду.
Таким чином, Перехідними положеннями ГПК України передбачено умову,за наявності якої господарським судом може бути виданий стягувачеві дублікат наказу, а саме: відсутність спливу строку, встановленого для пред`явлення наказу до виконання.
Враховуючи поновлення судом строку для пред`явлення наказу від 13.07.2016 до виконання, суд доходить висновку про наявність правових підстав для видачі Державній митній службі України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці дублікату наказу Господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі №916/5148/15 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін на користь Одеської митниці ДФС збитків у розмірі 21 902 854,22 грн.
Керуючись ст.ст. 52, 234, 329, 334, п. п. 19.4 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці (вх.№2-398/23 від 24.03.2023) задовольнити.
2. Замінити стягувача у наказі Господарського суду Одеської області від 13.07.2016 №916/5148/15, виданого на виконання рішення Господарського суду Одеської області від 29.06.2016 по справі № 916/5148/15 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін 21 902 854,22 грн - збитків, а саме Одеську митницю ДФС (код ЄДРПОУ 39441717) на його правонаступника Державну митну службу України (04119, м.Київ, вул. Дегтярівська, буд. 11Г, код ЄДРПОУ 43115923 ) в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці (65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, буд.21 А, код ЄДРПОУ 44005631).
3. Поновити Державній митній службі України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці строк для пред`явлення до виконання наказу Господарського суду Одеської області від 13.07.2016 по справі № 916/5148/15 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін 21 902 854,22 грн збитків.
4. Видати Державній митній службі України в особі відокремленого підрозділу Одеської митниці дублікат наказу господарського суду Одеської області від 13.07.2016 у справі №916/5148/15 про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін (65114, м. Одеса, проспект Маршала Жукова, б. 47/3, код ЄДРПОУ 37170028) на користь Одеської митниці Державної фіскальної служби (65078, м. Одеса, вул. Гайдара, б. 21 А, код ЄДРПОУ 39441717) 21 902 854 (двадцять один мільйон дев`ятсот дві тисячі вісімсот п`ятдесят чотири) грн. 22 коп. збитків.
Ухвала набирає законної сили 10.04.2023 та може бути оскаржена в порядку ст.256 ГПК України.
Повний текст ухвали складено та підписано 10.04.2023 року.
Суддя Мостепаненко Юлія Іванівна
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
про примусове виконання рішення
(ДУБЛІКАТ)
"13" липня 2016 р.№ 916/5148/15
На виконання рішення господарського суду Одеської області від 29.06.2016р.
(повний текст рішення складено та підписано 02.07.2016р.)
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „Брок-Сервіс Марін (65114, м. Одеса, проспект Маршала Жукова, б. 47/3, код ЄДРПОУ 37170028) на користь Одеської митниці Державної фіскальної служби (65078, м. Одеса, вул. Гайдара, б.21 А, код ЄДРПОУ 39441717) 21 902 854 (двадцять один мільйон дев`ятсот дві тисячі вісімсот п`ятдесят чотири) грн. 22 коп. збитків.
Рішення набрало законної сили 13.07.2016 р.
Наказ дійсний для пред`явлення до виконання згідно ст. 12 Закону України „Про виконавче провадження.
Суддя Мостепаненко Ю.І.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2023 |
Оприлюднено | 13.04.2023 |
Номер документу | 110143791 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Мостепаненко Ю.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні