ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 серпня 2010 р. Справа №2а-4310/10/6/0170
(11:21)
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді Латинін а Ю.А.,
при секретарі Усковій О. І.,
за участю представника поз ивача Острової Г. В., предс тавника відповідача Смирн ова В. А.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
,
за позовом Прокурора Київ ського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримськ ому регіоні"
до Відкритого акціонерно го товариства "Шкірвзуття"
про стягнення заборговано сті
Суть спору: прокурор Київсь кого району м. Сімферополь АР Крим в інтересах держави в ос обі Відокремленого підрозді лу "Держенергонагляд у Кримс ькому регіоні" звернувся до О кружного адміністративного суду АР Крим з адміністратив ним позовом про стягнення з В ідкритого акціонерного това риства "Шкірвзуття" 3400,00 грн. штр афу за порушення законодавст ва про електроенергетику.
Прокурор до суду не з' явив ся, про час та місце судового з асідання повідомлений належ ним чином. Будь-яких клопотан ь суду не направив.
Представник позивача, у суд овому засіданні 19.08.2010 року, на п озовних вимогах наполягав, з підстав, викладених у позовн ій заяві.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, поси лаючись на положення ст. 250 ГК У країни.
У зв'язку з тим, що необхідни х для вирішення спору доказі в, наявних в матеріалах справ и достатньо, суд вважає можли вим розглядати справу за від сутністю прокурора.
Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані сто ронами, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до положен ь ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на публічно - правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України. Згідн о з ст.50 КАС України громадяни України, іноземці чи особи бе з громадянства, їх об'єднання , юридичні особи, які не є суб'є ктами владних повноважень, м ожуть бути відповідачами лиш е за адміністративним позово м суб'єкта владних повноваже нь в інших випадках, встановл ених законом. Прикладом "інши х справ у випадках, встановле них законом" можуть бути спра ви про застосування адмініст ративно-господарських санкц ій (глава 27 ГКУ), які згідно із з аконом застосовуються у судо вому порядку.
Статтею 216 Господарського к одексу України визначено, що учасники господарських відн осин несуть господарсько-пра вову відповідальність за пра вопорушення у сфері господар ювання шляхом застосування д о правопорушників господарс ьких санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Ко дексом, іншими законами та до говором. Пунктом 3 статті 217 Гос подарського кодексу України передбачено, що, крім зазначе них у частині другій цієї ста тті господарських санкцій, д о суб'єктів господарювання з а порушення ними правил здій снення господарської діяльн ості застосовуються адмініс тративно-господарські санкц ії. При цьому статтею 238 Господ арського кодексу України пря мо передбачено, що за порушен ня встановлених законодавчи ми актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції. А частиною 2 вказаної статті в изначено, що види адміністра тивно-господарських санкцій , умови та порядок їх застосув ання визначаються цим Кодекс ом, іншими законодавчими акт ами.
Правові, економічні та орга нізаційні засади діяльності в електроенергетиці та регу лювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, по стачанням і використанням ен ергії, забезпеченням енергет ичної безпеки України, конку ренцією та захистом прав спо живачів і працівників галузі передбачені Законом України “Про електроенергетику”ві д 16.10.1997, № 575/97-ВР (далі - Закон).
Одними з головних засад дер жавної політики в сфері елек троенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов б езпечної експлуатації об'єкт ів електроенергетики, додерж ання єдиних державних норм, п равил і стандартів всіма суб 'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, пос тачанням і використанням ене ргії, забезпечення відповіда льності енергопостачальник ів та споживачів.
Відповідно до ст. 9 Закону де ржавний нагляд в електроенер гетиці здійснюють Державна і нспекція з експлуатації елек тричних станцій і мереж та Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визна чені законодавством України . Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії здійснює нагл яд за електричними і теплови користовуючими установками та тепловими мережами спожи вачів та суб'єктів електроен ергетики.
Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : давати споживачам та суб'єкт ам електроенергетики обов'яз кові для виконання приписи п ро усунення порушень нормати вно-правових актів; давати сп оживачам та суб'єктам електр оенергетики приписи про прив едення засобів обліку, контр олю та регулювання споживанн я електричної і теплової ене ргії у відповідність з норма ми, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимост і продовження експлуатації е лектричних і тепловикористо вуючих установок споживачів , якщо це створює загрозу житт ю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосов увати в установленому законо давством України порядку сан кції до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адмі ністративні правопорушення .
ВП “Держенергонагляд у Кри мському регіоні” створено ві дповідно до “Положення про в ідокремлений підрозділ “Дер женергонагляд у Кримському р егіоні”Державного підприєм ства НЕК “Укренерго”, затвер дженого наказом НЕК “Укренер го”від 20.02.2006 року № 63 “Про утвор ення відокремлених підрозді лів НЕК “Укренерго”і здійсню є свою діяльність у складі ДП НЕК “Укренерго”.
Відповідно до Положення ме тою і завданням ВП “Держенер гонагляд у Кримському регіон і” є сприяння забезпеченню н алежного функціонування об' єднаної енергетичної систем и України, сфери теплопостач ання, енергетичної безпеки д ержави й здійснення контролю за дотриманням суб' єктами електроенергетики, суб' єкт ами відносин у сфері теплопо стачання і споживачами елект ричної енергії, вимог нормат ивно - правових і нормативно - технічних актів у сфері ви робництва, поставки й спожив ання електричної та теплової енергії.
Таким чином, судом встановл ено, що ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні”, реалі зуючи свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами, є орган ом виконавчої влади та, відпо відно, суб' єктом владних по вноважень.
Захист прав споживачів еле ктричної енергії, а також мех анізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами У країни “Про електроенергети ку”, “Про захист прав спожива чів”, “Про захист економічно ї конкуренції”, “Про енергоз береження”, іншими нормативн о-правовими актами.
Обов' язки і відповідальн ість споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Зак ону України “Про електроенер гетику”№ 575/97-ВР від 16.10.1997р. зі змі нами та доповненнями.
Споживач енергії зобов'яза ний додержуватись вимог норм ативно-технічних документів та договору про постачання е нергії. Безпечну експлуатаці ю енергетичних установок спо живача та їх належний техніч ний стан забезпечує сам спож ивач. Споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України. Пра вила користування електричн ою і тепловою енергією для на селення затверджуються Кабі нетом Міністрів України (ч. 1-4 с т. 26 Закону).
Споживач забезпечує безпе решкодний доступ відповідал ьних представників енергопо стачальника, підприємства, щ о здійснює передачу електрич ної енергії, до власних елект ричних установок для контрол ю за рівнем споживання елект ричної енергії, а також для ви конання відключення та обмеж ення споживання відповідно д о встановленого порядку. В ра зі перешкоди у доступі зазна чених представників до елект ричних установок споживача п осадові особи такого спожива ча несуть відповідальність в ідповідно до закону (ч. 9 ст. 29 За кону).
Правопорушення в електрое нергетиці тягне за собою вст ановлену законодавством Укр аїни цивільну, адміністратив ну і кримінальну відповідаль ність (ст. 27 Закону).
Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці у тому числі: за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики України, Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж, Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії та порушення у мов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян (ч. 3 ст. 27 Закону).
Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою (ч. 4 ст. 27 Закону).
Порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання пере дбачений відповідним Положе нням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законод авства в галузі електроенерг етики та сфері теплопостачан ня, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 2 1 липня 1999 року № 1312 (далі - Полож ення).
Згідно з п. 7 Положення рішен ня про накладення штрафу при ймається на підставі акта пе ревірки суб'єкта господарюва ння, складеного посадовими о собами НКРЕ, та акта перевірк и (протоколу) суб'єкта господа рювання, складеного посадови ми особами Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж або Держене ргонагляду.
Відповідно до п. 8 Положення рішення про накладення штра фу оформляється постановою Н КРЕ, Державної інспекції з ек сплуатації електричних стан цій та мереж і постановою (роз порядженням) Держенергонагл яду.
Пунктом 9 Положення передба чено, що постанова або розпор ядження про накладення штраф у складається у двох примірн иках. Перший примірник поста нови або розпорядження залиш ається в органі, який її оформ ив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення пос танови або розпорядження над силається (видається повнова жному представнику) для спла ти штрафу суб'єкту господарю вання.
Судом встановлено, що припи сом Державної інспекції з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної і теплової енергії у Кримсько му регіоні № 04/03/-0138 від 15.05.2009 року ( а . с. 7) на підставі ст. 4 Закону Укр аїни "Про основні засади держ авного нагляду ( контролю) у сф ері господарської діяльност і", ст. 9 Закону України “Про еле ктроенергетику”, ст. 14 Закону України "Про теплопостачання " та акту від 15.05.2009 року № 04/03-0217 ВАТ "Ш кірвзуття" зобов'язано усуну ти порушення вимог чинного з аконодавства в сфері електро енергетики в строки, вказані в припису.
В приписі зазначено, що пись мову інформацію про виконанн я кожного пункту припису нео бхідно подавати не пізніше т рьох робочих днів після закі нчення терміну його виконанн я листом чи за факсом. Про вико нання припису в цілому інспе кцію необхідно повідомити до 01.07.2009 року (зворотній бік а.с.7)
Відповідача було попередж ено про відповідальність у в игляді штрафу за невиконання чи несвоєчасне виконання пр ипису відповідно до ст. 27 Зако ну України “Про електроенерг етику”, ст. 31 Закону України "Пр о теплопостачання".
Припис був отриманий відпо відачем, про що свідчить підп ис на бланку припису (зворотн ій бік а.с.9).
01.07.2009 р. державним інспекторо м з енергетичного нагляду Кр асноперекопського відділен ня Державної інспекції з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Кримськом у регіоні відповідно до ст. 4 З акону України “Про основні з асади державного нагляду (ко нтролю) у сфері господарсько ї діяльності”, ст. 9 Закону Укр аїни “Про електроенергетику ”, ст. 14 Закону України "Про тепл опостачання" було проведено позапланову перевірку відпо відача щодо виконання вимог Припису № 04/03-0138 від 15.05.2009 р., в резул ьтаті якої було встановлено невиконання ним цього Припис у в частині пунктів № 1, 4, 5.
За результатами перевірки було складено Акт перевірки (протокол) № 04/03-0027 від 01.07.2009 року ( а. с. 8).
На підставі зазначеного ак ту перевірки, відповідно до П оложення про порядок накладе ння на суб'єктів господарськ ої діяльності штрафів за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику, затверджено го постановою КМУ від 21.07.1999 року № 1312 представником позивача, 10 .08.2009р. позивачем винесена пост анова № 201 кр про накладення на відповідача штрафу у розмір і 3400,00 грн. за порушення ст. 27 Зако ну України “Про електроенерг етику”та ст. 31 Закону України “Про теплопостачання”в част ині невиконання Припису Держ авної інспекції з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії (а.с.5).
Таким чином до відповідача була застосована штрафна са нкція за порушення законодав ства про електроенергетику т а теплопостачання шляхом вин есення позивачем постанови № 201 кр від 10.08.2009 р., тобто в межах ше стимісячного строку, передба ченого ст.250 ГК України.
Вказана постанова отриман а відповідачем 11.08.2009р., про що св ідчить підпис на бланку пост анови (зворотній бік а.с.5).
Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення.
Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на су б'єктів господарювання штраф ів може бути оскаржене в уста новленому законом порядку.
Відповідач доказів про оск арження постанови N 201 кр від 10.08. 2009 року не надав.
Представник відповідача п осилається на те, що оскільки прокурор в інтересах держав и в особі Відокремленого під розділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" звернувс я до суду з позовною заявою пр о стягнення штрафу з відпові дача 31.03.3010 року, а акт перевірки (протокол) № 04/03-0027 складено 01.07.2009 р оку, то відповідно до ст. 250 ГПК України позивач пропустив ш ести місячний строк зверненн я до суду. Однак з данним твер дженням відповідача суд не п огоджується, виходячи з наст упного.
Статтею 223 Господарського к одексу визначено, що при реал ізації в судовому порядку ві дповідальності за правопору шення у сфері господарюванн я застосовується загальний т а скорочені строки позовної давності, передбачені Цивіль ним кодексом України, якщо ін ші строки не встановлені Гос подарським кодексом. Інших с троків давності Господарсь ким кодексом стосовно строку подання прокурором зазначен ого позову не передбачено, а т ому застосовується строк дав ності, передбачений Цивільн им кодексом України, а саме од ин рік.
Постанова по накладення шт рафу за порушення законодавс тва в галузі електроенергети ки і сфері теплопостачання б ула винесена позивачем 10.08.2009 ро ку, перебіг строку позовної д авності починається на 31 день з дати її прийняття, оскільк и протягом 30 днів відповідач м ав можливість добровільно сп латити суми штрафних санкцій , тобто з 10.09.2009 року і закінчуєть ся 10.09.2010 року. Позовна заява бул а подана прокурором до суду 31. 03.2010 року, тобто в межах строку позовної давності.
Відповідно до положень ст. 7 1 КАС України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.
Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав доказів сп лати штрафу у розмірі 3400,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .
Під час судового засідання , яке відбулось 19.08.10 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постан ову складено 25.08.10 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнит и.
2. Стягнути з Відкритог о акціонерного товариства "Ш кірвзуття" (95015, АР Крим, м. Сімфер ополь, вул. Об'їзна, б. 10, ідентиф ікаційний код 05502315) у дохід Держ авного бюджету м. Сімферопол я ( (код платежу 21081100 "Адміністра тивні штрафи та інші санкції ", п/р 31112106700002, МФО 824026, код ЗКПО 34740405, бан к одержувача: Управління Дер жавного казначейства в АР Кр им м. Сімферополь) штраф у розм ірі 3400,00 грн. за постановою № 201 кр від 10.08.2009 року.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ла тинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2010 |
Оприлюднено | 09.09.2010 |
Номер документу | 11016767 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні