Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-4310/10/6/0170
08.12.10 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Ілю хіної Г.П.,
суддів Горошко Н.П . ,
Дугаренко О.В.
секретар судового засід ання Кондратова О.В.
за участю сторін:
від прокурора: Цуркан Се ргій Анатолійович, посвідчен ня №505 від 13.06.2007,
від позивача: не з'явився,
від відповідача: не з'явивс я,
розглянувши апеляційну с каргу Відкритого акціоне рного товариства "Шкірвзуття " на постанову Окружного адмі ністративного суду Автоном ної Республіки Крим (суддя Ла тинін Ю.А.) від 19.08.10 у справі № 2а-4310 /10/6/0170
за позовом Прокурора Київського району м.Сімферо поля Автономної Республіки К рим (вул. С-Ценського, буд. 26, м. С імферополь, Автономна Респуб ліка Крим, 95000)
в інтересах держави в особ і Відокремленого підрозділу Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної і те плової енергії у Кримському регіоні (вул. Набережна, буд. 69, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, 95000)
до Відкритого акці онерного товариства "Шкірвзу ття" (вул.Об'їздна, 10, м.Сімфероп оль, Автономна Республіка Кр им, 95015)
про стягнення заборговано сті,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного ад міністративного суду Автоно мної Республіки Крим від 19.08.2010 позов задоволено повністю: с тягнуто з Відкритого акціоне рного товариства "Шкірвзуття " у дохід Державного бюджету м. Сімферополя штраф у розмір і 3400,00 грн. за постановою № 201кр ві д 10.08.2009 (арк.с.52-54).
Суд першої інстанції дійшо в висновку, що постанова №201кр від 10.08.2009 про застосування до в ідповідача штрафних санкцій за порушення законодавства про електроенергетику та теп лопостачання прийнята в межа х повноважень та у спосіб, вст ановлений діючим законодавс твом.
Не погодившись з рішенням с уду, відповідач - Відкрите акц іонерне товариство "Шкірвзут тя", звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати п останову суду першої інстанц ії, прийняти нову, якою в задо воленні позову відмовити (ар к.с.60-61).
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що постанова суду першої інстанції прийн ята з порушенням норм процес уального права, оскільки до в ідповідача застосовані фіна нсові санкції з пропуском ше стимісячного строку, встанов лено статтею 250 Господарськог о кодексу України.
В судовому засіданні 08.12.2010 пр окурор наполягав на відмові в задоволенні апеляційної с карги, просив постанову суду першої інстанції залишити б ез змін.
В судове засідання, признач ене на 08.12.2010, позивач та відпові дач явку уповноважених пред ставників не забезпечили, пр о дату, час та місце апеляційн ого розгляду справи повідомл ені належним чином та своєча сно (арк.с.74,75,76), про причини неяв ки суд не повідомили.
Згідно з частиною четверто ю статті 196 Кодексу адміністра тивного судочинства України , неприбуття у судове засідан ня сторін або інших осіб, які б еруть участь у справі, належн им чином повідомлених про да ту, час і місце апеляційного р озгляду, не перешкоджає судо вому розгляду справи.
Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.
При викладених обставинах , враховуючи те, що сторони вик ликались в судове засідання, але в суд не з' явились, про д ату та час апеляційного розг ляду повідомлені належним чи ном, суд вважає можливим розг лянути справу у відсутність представників позивача та ві дповідача.
Розглянувши справу в поря дку статей 195, 196 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, колегія суддів встанов ила наступне.
15.05.2009 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної і теплової енергії у Крим ському регіоні проведено пла нове обстеження Відкритого а кціонерного товариства "Шкі рвзуття" на предмет державно го нагляду з питань технічно го стану, організації експлу атації електрообладнання та режимів споживання електрич ної енергії споживачів з сез онним характером праці, за ре зультатами якого прийнято Припис №04/03/-0138.
Приписом Державної інс пекції з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної і теплової енергії у Кримському регіоні № 04/03/-0138 ві д 15.05.2009 на підставі статті 4 Зако ну України "Про основні засад и державного нагляду (контро лю) у сфері господарської дія льності", статті 9 Закону Украї ни “Про електроенергетику”, статті 14 Закону України "Про т еплопостачання" Відкрите акц іонерне товариство "Шкірвзу ття" зобов'язано усунути пору шення вимог чинного законода вства в сфері електроенергет ики в строки, вказані в припис у (арк.с.7).
Зобов' язано письмову інф ормацію про виконання кожног о пункту припису подавати не пізніше трьох робочих днів п ісля закінчення терміну його виконання листом чи за факсо м. Про виконання припису в ціл ому інспекцію повідомити до 01.07.2009 (зворотній бік арк.с.7)
Попереджено відповідача п ро відповідальність у вигляд і штрафу за невиконання чи не своєчасне виконання припису відповідно до статті 27 Закону України “Про електроенергет ику”, статті 31 Закону України "Про теплопостачання".
Вказаний припис отриманий відповідачем 11.06.2009 (арк.с.9 - звор отній бік).
01.07.2009 державним інспектором з енергетичного нагляду Крас ноперекопського відділення Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної і те плової енергії у Кримському регіоні відповідно до статті 4 Закону України “Про основн і засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності”, статті 9 Зако ну України “Про електроенер гетику”, статті 14 Закону Украї ни "Про теплопостачання" пров едено позапланову перевірку відповідача щодо виконання вимог Припису № 04/03-0138 від 15.05 .2009, за результатами якої склад ено Акт №04/03-0027, яким встановлено невиконання відповідачем Припису в частині пунктів № 1, 4, 5 (арк.с.8).
На підставі зазначеного ак ту перевірки, відповідно до П оложення про порядок накладе ння на суб'єктів господарськ ої діяльності штрафів за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 21.07.1999 №1312 позив ачем 10.08.2009 прийнята постанова № 201кр, якою накладено на відпов ідача штраф у розмірі 3400,00 грн. з а порушення статті 27 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” та статті 31 Закону України “Про теплопостачання” в час тині невиконання Припису Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії (арк.с.5).
Вивчивши матеріали справ и, обговоривши доводи апеляц ійної скарги, перевіривши пр авову оцінку обставин у спра ві та повноту їх встановленн я, дослідивши правильність з астосування судом першої інс танції норм матеріального та процесуального права, судов а колегія вважає, що підстави для скасування постанови су ду першої інстанції та задов олення вимог апеляційної ска рги відсутні, виходячи з наст упного.
На правовідносини сторін, щ о виникли поширюються норми Закону України “Про електрое нергетику” №575/97-ВР від 16.10.1997, Поло женням про порядок накладенн я на суб'єктів господарюванн я штрафів за порушення закон одавства в галузі електроене ргетики та сфері теплопостач ання, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України 21.07.1999 №1312 (далі - Положення).
Відповідно до статті 19 Кон ституції України органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Обов' язки і відповідаль ність споживачів електрично ї енергії передбачені статте ю 26 Закону України “Про електр оенергетику”, згідно з якою с поживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормати вно-технічних документів та договору про постачання енер гії. Безпечну експлуатацію е нергетичних установок спожи вача та їх належний технічни й стан забезпечує сам спожив ач. Споживач енергії несе від повідальність за порушення у мов договору з енергопостача льником та правил користуван ня електричною і тепловою ен ергією та виконання приписів державних інспекцій з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії згідно із за конодавством України. Правил а користування електричною і тепловою енергією для насел ення затверджуються Кабінет ом Міністрів України (частин и перша - четверта статті 26 З акону).
Згідно з частиною дев' ято ю статті 29 Закону споживач заб езпечує безперешкодний дост уп відповідальних представн иків енергопостачальника, пі дприємства, що здійснює пере дачу електричної енергії, до власних електричних установ ок для контролю за рівнем спо живання електричної енергії , а також для виконання відклю чення та обмеження споживанн я відповідно до встановленог о порядку. В разі перешкоди у д оступі зазначених представн иків до електричних установо к споживача посадові особи т акого споживача несуть відпо відальність відповідно до за кону.
Відповідно до статті 27 вказ аного Закону правопорушення в електроенергетиці тягне з а собою встановлену законода вством України цивільну, адм іністративну і кримінальну в ідповідальність.
Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці, зокрема, за у хилення від виконання або не своєчасне виконання рішень ч и приписів Національної комі сії регулювання електроенер гетики України, Державної ін спекції з експлуатації елект ричних станцій і мереж, Держа вної інспекції з енергетично го нагляду за режимами спожи вання електричної та теплово ї енергії та порушення умов л іцензій - штраф у розмірі до п' яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.
Порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання пере дбачений відповідним Положе нням, відповідно до пунктів 7, 8, 9 якого рішення про накладен ня штрафу приймається на під ставі акта перевірки суб'єкт а господарювання, складеного посадовими особами Націонал ьної комісії регулювання еле ктроенергетики України, та а кта перевірки (протоколу) суб 'єкта господарювання, складе ного посадовими особами Держ авної інспекції з експлуатац ії електричних станцій і мер еж або Держенергонагляду та оформляється постановою Нац іональної комісії регулюван ня електроенергетики Україн и, Державної інспекції з експ луатації електричних станці й та мереж і постановою (розпо рядженням) Держенергонагляд у.
Постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив. Д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб'єкту господарювання .
Таким чином, судова колегія погоджується з висновком су ду першої інстанції, що позив ач при прийнятті постанови д іяв в межах повноважень та у спосіб, встановлений діючим законодавством.
Відносно доводів відповід ача, що прокурор не мав права з вертатись з позовом в інтере сах позивача поза межами шес тимісячного строку, встановл еному статтею 250 Господарсько го кодексу України, судова ко легія вважає за необхідне за значити наступне.
Відповідно до статті 230 Госп одарського кодексу України, штрафними санкціями визнают ься господарські санкції у в игляді грошової суми (неусто йка, штраф, пеня), яку учасник г осподарських відносин зобов 'язаний сплатити у разі поруш ення ним правил здійснення г осподарської діяльності, нев иконання або неналежного вик онання господарського зобов 'язання.
Стаття 238 Господарського ко дексу України передбачає, що за порушення встановлених з аконодавчими актами правил з дійснення господарської дія льності до суб'єктів господа рювання можуть бути застосов ані уповноваженими органами державної влади або органам и місцевого самоврядування а дміністративно-господарськ і санкції, тобто заходи орган ізаційно-правового або майно вого характеру, спрямовані н а припинення правопорушення суб'єкта господарювання та л іквідацію його наслідків. Ви ди адміністративно-господар ських санкцій, умови та поряд ок їх застосування визначают ься цим Кодексом, іншими зако нодавчими актами. Адміністра тивно-господарські санкції м ожуть бути встановлені виклю чно законами.
Таким чином, в даних правов ідносинах Відокремлений під розділ Державної інспекції з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії у Кримс ькому регіоні не є суб'єктом, н аділеним господарською комп етенцією, а також безпосеред ньо не здійснює організаційн о-господарських повноважень щодо суб'єкта господарюванн я.
Крім того, згідно із статте ю 4 Господарського кодексу Ук раїни не є предметом регулюв ання цього Кодексу: адмініст ративні та інші відносини уп равління за участі суб'єктів господарювання, в яких орган державної влади або місцево го самоврядування не є суб'єк том, наділеним господарською компетенцією, і безпосередн ьо не здійснює організаційно -господарських повноважень щ одо суб'єкта господарювання.
Розмір, порядок та строки д ля застосування штрафних сан кцій визначені вищезазначен ими нормативно-правовими акт ами.
Таким чином, штрафні санкці ї за порушення статті 27 Закону України “Про електроенергет ику” та статті 31 Закону Украї ни “Про теплопостачання” в ч астині невиконання Припис у Державної інспекції з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії не є адміні стративно-господарською сан кцією в розумінні норм Госпо дарського кодексу України, а тому відсутні підстави для в икористання в даних правові дносинах строків застосуван ня фінансових санкцій, перед бачених статтею 250 Господарс ького кодексу України.
Строк звернення до суду з п озовом за зверненням суб'єкт а владних повноважень встано влений статтею 99 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни та повністю дотримани й прокурором.
Заявник ототожнює поняття : строк застосування та притя гнення до адміністративно-го сподарської відповідальнос ті та строк стягнення вже зас тосованих штрафних санкцій.
Згідно зі статтею 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу. В адміністративни х справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважен ь обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
Відповідач не надав належ них та допустимих доказів пр авомірності своїх дій щодо н евиконання Припису пози вача.
Правова оцінка, яку суд пер шої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимога м процесуального і матеріаль ного права, а доводи апеляцій ної скарги щодо їх неправиль ного застосування є необґрун тованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бут и скасовано з підстав, що наве дені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, с удова колегія дійшла висновк у, що апеляційна скарга підля гає залишенню без задоволенн я, а постанова суду першої інс танції - без змін.
Керуючись частиною третьо ю статті 24, статтями 160, 167, частин ою першою статті 195, статтею 196, п унктом 1 частини першої статт і 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 2 54 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Відкритого акціонерно го товариства "Шкірвзуття" на постанову Окружного адмініс тративного суду Автономної Республіки Крим від 19.08.10 у спра ві № 2а-4310/10/6/0170 залишити без задов олення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим від 19.08.10 у справі № 2а-4310/10/6/0170 залишити б ез змін.
Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржен о в порядку статті 212 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, згідно з якою каса ційна скарга на судові рішен ня подається безпосередньо д о Вищого адміністративного с уду України протягом двадцят и днів після набрання законної сили судовим рішен ням суду апеляційної інстанц ії, крім випадків, передбачен их цим Кодексом, а в разі склад ення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухва ли в повному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 13 гру дня 2010 р.
Головуючий суддя підпис Г.П.Ілюхіна
Судді підпис Н.П.Горошко
підпис О.В .Дугаренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Г.П.І люхіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2010 |
Оприлюднено | 11.01.2011 |
Номер документу | 13318320 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні