Постанова
від 10.04.2023 по справі 902/794/22
ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

10 квітня 2023 року Справа № 902/794/22

Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Петухов М.Г., суддя Мельник О.В. , суддя Олексюк Г.Є.

секретар судового засідання Приступлюк Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Північно-західного апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Виконавчого комітету Вінницької міської ради

на рішення Господарського суду Вінницької області від 25.01.2023

(ухвалене о 12:37 год. у м. Вінниці, повний текст складено 03.02.2023)

у справі № 902/794/22 (суддя Маслій І.В.)

за позовом Виконавчого комітету Вінницької міської ради

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд"

про визнання договору укладеним

за участю представників сторін:

від позивача - Олексюк Т.С.;

від відповідача - Пастушенко Є.В.

ВСТАНОВИВ:

Виконавчий комітет Вінницької міської ради звернувся до Господарського суду Вінницької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" про визнання укладеним договору про забудову території, затвердженого рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219, в редакції позивача.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням Вінницької міської рад від 27.12.2019 №2083 затверджено "Порядок забудови території Вінницької міської територіальної громади". Таке рішення прийняте на підставі Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

На виконання Порядку, виконавчим комітетом Вінницької міської ради 16.06.2022 прийняте рішення № 1219 "Про затвердження договору про забудову території з ТОВ "Юкомбуд", визнання департаменту капітального будівництва міської ради замовником робіт та укладання договорів, скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки".

Вказаним рішенням затверджено договір про забудову території між виконавчим комітетом міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд".

Примірник договору про забудову території по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці об`єктами житлово громадської забудови направлявся на адресу ТОВ "Юкомбуд" супровідним листом від 24.06.2022 за вихідним № 01/00/013/130298 для ознайомлення та підписання. Проте, ТОВ "Юкомбуд" відповідний договір не підписало.

Невиконання відповідачем вимоги рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 № 1219 та не підписання договору про забудову території зумовило звернення позивача з відповідним позовом до суду.

Рішенням Господарського суду Вінницької області від 25.01.2023 у справі №902/794/22 в позові відмовлено.

При ухваленні вказаного рішення суд першої інстанції виходив з того, що рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради від 19.12.2019 №3230, Товариству з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" надано вихідні дані - містобудівні умови та обмеження на проектування багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці. Згідно з пунктом 2 вказаного рішення зобов`язано замовника, серед іншого, отримати вихідні дані на проектування відповідно до ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (п.2.1); розробити проектну документацію та затвердити її у встановленому законодавством порядку (п.2.2); до прийняття об`єкта до експлуатації укласти договір про сплату пайової участі у розвитку інфраструктури міста (п.2.3).

На виконання вищевказаного рішення ТОВ "Юкомбуд" отримало Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 №158, які затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради від 20.12.2019 №265, в які 13.04.2020 наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради №75/1 затверджено зміни та доповнення до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки від 20.12.2019 за №158, які є невід`ємною частиною містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки №158 від 20.12.2019.

Суд встановив, що пунктом 1 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219 вирішено затвердити договір про забудову території між виконавчим комітетом міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" згідно з додатком. Підпунктами 2.1, 2.2 пункту 2 цього ж рішення вказано Департаменту комунального майна міської ради не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття виконавчим комітетом міської ради рішення про затвердження відповідного договору про забудову території, направити його ТОВ "Юкомбуд" рекомендованим листом з пропозицією щодо розгляду та підписання в термін, що не перевищує 30 робочих днів з моменту отримання такої пропозиції. Після підписання ТОВ "Юкомбуд" відповідного договору про забудову території та укладання з департаментом капітального будівництва міської ради договору на фінансування проектування об`єкту, зазначеного в п.3 рішення, ініціювати (шляхом підготовки відповідної доповідної записки) розгляд департаментом архітектури та містобудування міської ради питання видачі ТОВ "Юкомбуд" містобудівних умов і обмежень - вихідних даних на проектування житлово-громадської забудови на вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці. Пунктом 3 цього ж рішення визнано департамент капітального будівництва міської ради замовником проектування та реконструкції спортивного ядра комунального закладу "Вінницький ліцей №7 ім. Олександра Сухомовського" по вул. В. Городецького, 21 в м. Вінниці з нормативним проїздом загального користування.

Також, пунктом 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради № 1219 від 16.06.2022 скасовано містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 № 158, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 № 265, зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 №75/1.

Однак, не погоджуючись з вказаним пунктом рішення Товариство з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" оскаржило його в судовому порядку, і рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 18.10.2022 у справі № 120/4962/22 адміністративний позов задоволено, визнано протиправним та скасовано пункт 4 рішення Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219.

Беручи до уваги скасування судом пункту 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219, вирішення питання видачі ТОВ "Юкомбуд" містобудівних умов і обмежень - вихідних даних на проектування житлово-громадської забудови на вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці, про яке йдеться в п.2.2. рішення міської ради (додаток до рішення виконавчого комітету міської ради №1219 від 16.06.2022) не є правомірним.

Оскільки судом не встановлено жодних підстав, в силу яких у відповідача виникає обов`язок укласти договір з позивачем на запропонованих ним умовах, тому, з огляду на законодавчо встановлений принцип свободи договору та в силу приписів ст. 638 ЦК України, то місцевий господарський суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволенню позову.

Розглядаючи спірні правовідносини місцевий господарський суд застосував відповідні положення ст. ст. 6, 11, 14, 627, 638, 640, 642 ЦК України, ст. ст. 174, 180 Господарського кодексу України, ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Не погоджуючись із зазначеним рішенням із апеляційною скаргою до Північно-західного апеляційного господарського суду звернувся Виконавчий комітет Вінницької міської ради, у якій просить скасувати рішення Господарського суду Вінницької області від 25.01.2023 у справі №902/794/22 та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити.

В обґрунтування своєї позиції позивач вказує таке.

Судом першої інстанції при ухвалені оскаржуваного рішення, не враховано, що органи місцевого самоврядування приймають рішення які є обов`язковими до виконання та те, що повноваження щодо планування і забудови територій це діяльність органів місцевого самоврядування.

Пунктом 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1219 від 16.06.2022 скасовано містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 №158, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 №265, зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 № 75/1.

Видача або ж скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, являється реалізацією виконавчим комітетом Вінницької міської ради своїх публічно - владних управлінських функцій на підставі законодавства, а саме, повноважень передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Таким чином, містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки №158 від 20.12.2019 (зі змінами), на які посилається відповідач, скасовані на підставі рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1219 від 16.06.2022.

Вся технічна документація на яку посилається відповідач та суд є недіючою, оскільки містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 №158, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 №265 (зі змінами) - скасовані.

Також, посилання суду на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.10.2022 у справі №120/4962/22 є безпідставним, оскільки рішення суду не набрало законної сили.

В провадженні Сьомого апеляційного адміністративного суду перебуває справа №120/4962/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" до виконавчого комітету Вінницької міської ради про визнання протиправним та скасування п. 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1219 від 16.06.2022. Під час розгляду справи представником позивача, повідомлялось суд, про те, що відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою виконавчого комітету Вінницької міської ради на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.10.2022 у справі №120/4962/22, однак вказане судом не взято до уваги.

Таким чином, висновок суду, про те, що на момент ухвалення оскаржуваного рішення, п.4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1219 від 16.06.2022 скасовано є передчасним, оскільки законність прийняття рішення про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки від 20.12.2019 №158, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 №265 (зі змінами) є предметом розгляду Сьомим апеляційним адміністративним судом.

За наведеного скаржник вважає, що оскаржене рішення Господарського суду Вінницької області необґрунтованим, таким, що не відповідає фактичним обставинам справи, ухваленим з порушенням норм матеріального та процесуального права.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач вказує, що апеляційна скарга виконавчого комітету Вінницької міської ради не відповідає вимогам процесуального законодавства, з таких підстав.

В 2019 році плануючи свою господарську та фінансову діяльність ТОВ "Юкомбуд" відповідно до рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 19.12.2019 №3230 ТОВ "Юкомбуд" отримало Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на проектування багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул.Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці, реєстраційний №МК-МП-0158/2019 містобудівного кадастру.

13.04.2020 наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради №75/1 затверджено зміни та доповнення до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки від 20.12,2019 за №158, які є невід`ємною частиною містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки № 158 від 20.12.2019.

Обґрунтовуючи апеляційну скаргу позивач зазначає, що пунктом 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1219 від 16.06.2022 скасовано містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 №265 зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 №75/1 та стверджує, що вся технічна документація на яку посилається відповідач та суд є недіючою, оскільки містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки №1219 від 16.06.2022, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 №265- скасовані.

Таке твердження не ґрунтується на нормах закону та фактичних обставинах справи.

Перелік підстав скасування містобудівних умов і обмежень є вичерпним та не підлягає розширеному тлумаченню. Отже, імперативні положення ч. 8 ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначають можливість скасування попередньо наданих містобудівних умов та обмежень, лише за заявою замовника або за рішенням суду.

ТОВ "Юкомбуд" правомірно отримало і у передбачений законодавством спосіб використовує містобудівні умови та обмеження на проектування "Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул.Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці", тоді як відповідач не мав жодної правової підстави приймати рішення про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки №1219 від 16.06.2022, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 №265 .

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2023 рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.10.2022 залишено без змін.

Вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, є законним і обґрунтованим, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги не вбачається.

В судовому засіданні Північно-західного апеляційного господарського суду 10.04.2023 представник скаржника підтримала доводи, наведені в апеляційній скарзі, стверджує, що судом першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення не було надано оцінку всім доводам позивача та не встановлено всіх обставин справи. З огляду на вказане, вважає, що рішення Господарського суду Вінницької області від 25.01.2023 у справі № 902/794/22 слід скасувати та ухвалити нове, яким позов відмовити.

Представник відповідача в судовому засіданні заявив, що з доводами скаржника не погоджується, вважає їх безпідставними, а оскаржене рішення таким, що відповідає встановленим обставинам справи та нормам закону. З огляду на зазначене, просив суд відмовити в задоволенні апеляційної скарги.

Дослідивши матеріали справи, апеляційну скаргу, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом при ухваленні рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін, виходячи з такого.

Судом апеляційної інстанції встановлено та як убачається з матеріалів справи, що рішенням Вінницької міської ради від 27.12.2019 №2083 затверджено "Порядок забудови території Вінницької міської територіальної громади" (т. 1, а. с. 15-24).

Пунктом 1.1. Порядку визначено, що Порядок забудови територій Вінницької міської об`єднаної територіальної громади (далі - Порядок) встановлює основні організаційно-правові принципи реалізації фізичними та юридичними особами намірів забудови територій Вінницької міської об`єднаної територіальної громади (далі - Вінницької міської ОТГ) на засадах збалансованості громадських та приватних інтересів з метою формування на територіях повноцінного життєвого середовища, забезпечення його економічного, соціального розвитку, запровадження прозорих і ефективних економічних методів залучення на добровільних договірних засадах додаткових інвестиційних ресурсів відповідно до особливостей і потреб економічного та соціального розвитку громади.

Даний Порядок застосовується до фізичних та юридичних осіб, які мають намір щодо забудови (в тому числі комплексної) територій Вінницької міської ТГ (за виключенням індивідуальної садибної житлової забудови) (п. 1.4. Порядку).

В подальшому, рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради від 19.12.2019 №3230 "Про надання ТОВ "Юкомбуд" вихідних даних - містобудівних умов та обмежень на проектування багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці" (т. 1, а. с. 53-54), Товариству з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" надано вихідні дані - містобудівні умови та обмеження на проектування багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці та зобов`язано замовника:

2.1.Отримати вихідні дані на проектування відповідно до статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності";

2.2. Розробити проектну документацію та затвердити її у встановленому законодавством порядку;

2.3. До прийняття об`єкта до експлуатації укласти договір про сплату пайової участі у розвитку інфраструктури міста.

2.4. До виконання підготовчих та будівельних робіт приступити після отримання документу, що надає право на виконання вищезазначених робіт в департаменті архітектурно-будівельного контролю Вінницької міської ради відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №466 (зі змінами від 26.08.2015 №747) з наступним прийняттям об`єкта до експлуатації в установленому законодавством порядку;

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови С. Матусяка.

На виконання зазначеного рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" отримало Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 за №158 (реєстраційний №МК-МП-0158/2019 містобудівного кадастру), затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 №265 (т. 1, а. с. 55-65).

13.04.2020 наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради №75/1 затверджено зміни та доповнення до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки від 20.12.2019 за №158, які є невід`ємною частиною містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки № 158 від 20.12.2019 (т. 1, а. с. 66-68).

Відповідно до вихідних даних (містобудівних умов та обмежень) ТОВ "Юкомбуд" отримало всі необхідні технічні умови, уклало договір з проектувальними організаціями та виготовило проектну документацію.

Проектна документація будівництво за проектом "Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці. (1-а черга будівництва)" пройшла державну експертизу, за результатами якої Державним підприємством "Західний експертно-технічний центр держпраці" складений Експертний звіт (позитивний) № 741.5935.20/6615 від 17.11.2020 (т. 1, а. с. 69-86).

В додатку до експертного звіту № 741.5935.20/6615 щодо розгляду проектної документації за проектом "Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці" зазначено, що проект "Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці" розроблено згідно вихідних даних на проектування з дотриманням вимог щодо міцності, надійності та довговічності об`єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки, у тому числі щодо створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення, та інженерного забезпечення; санітарного і епідеміологічного благополуччя населення; охорони екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; енергозбереження.

27.11.2020 позивач отримав дозвіл на виконання будівельних робіт, об`єкт будівництва - Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці (1-а черга), зареєстрований за номером ВН012201127452 (т. 1, а. с. 87-93).

На підставі отриманого дозволу на будівництво, згідно містобудівних умов та обмежень та відповідно до проектної документації позивач приступив до будівельних робіт.

Проектна документація на будівництво за проектом "Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці. ІІІ-тя черга будівництва" пройшла державну експертизу, за результатами якої Державним підприємством "Західний експертно-технічний центр держпраці" складений Експертний звіт (позитивний) № 840.8614.21 від 26.11.2021 (т. 1, а. с. 94-108).

Позивач отримав дозвіл на виконання будівельних робіт, об`єкт будівництва - Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом татрансформаторною підстанцією по вул.Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці (3-я черга будівництва), реєстраційний номер ВН 12211231423 (т. 1, а. с. 109-116).

Виконавчим комітетом Вінницької міської ради 16.06.2022 прийнято рішення № 1219 "Про затвердження договору про забудову території з ТОВ "Юкомбуд", визнання департаменту капітального будівництва міської ради замовником робіт та укладання договорів, скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки" (т. 1, а. с. 25-30) яким вирішено:

1. Затвердити договір про забудову території між виконавчим комітетом міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" згідно з додатком.

2. Департаменту комунального майна міської ради:

2.1. Не пізніше 5 (п`яти) робочих днів з моменту прийняття виконавчим комітетом міської ради рішення про затвердження відповідного договору про забудову території, направити його ТОВ "Юкомбуд" рекомендованим листом з пропозицією щодо розгляду та підписання в термін, що не перевищує 30 (тридцяти) робочих днів з моменту отримання такої пропозиції.

2.2. Після підписання ТОВ "Юкомбуд" відповідного договору про забудову території та укладання з департаментом капітального будівництва міської ради договору на фінансування проектування об`єкту, зазначеного в п. 3. рішення, ініціювати (шляхом підготовки відповідної доповідної записки) розгляд департаментом архітектури та містобудування міської ради питання видачі ТОВ "Юкомбуд" містобудівних умов і обмежень - вихідних даних на проектування житлово-громадської забудови на вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці.

3. Визнати департамент капітального будівництва міської ради замовником проектування та реконструкції спортивного ядра комунального закладу "Вінницький ліцей № 7 ім. Олександра Сухомовського" по вул. В. Городецького, 21 в м. Вінниці з нормативним проїздом загального користування.

4. Скасувати містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 №158, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 № 265, зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 р. № 75/1.

5. Департаменту капітального будівництва міської ради не пізніше 10 (десяти) робочих днів з моменту підписання сторонами договору, зазначеного в п. 1. рішення, звернутись до ТОВ "Юкомбуд" щодо укладання договорів на фінансування робіт, зазначених в п. 3. рішення.

6. Контроль за виконанням п.п. 1., 2., 4. рішення покласти на заступника міського голови С. Матусяка.

7. Контроль за виконанням п. 5. рішення покласти на заступника міського голови М. Форманюка.

Примірник договору про забудову території по вул. Архітектора Артинова, б/н в м.Вінниці об`єктами житлово-громадської забудови направлявся на адресу ТОВ "Юкомбуд" супровідним листом від 24.06.2022 за вихідним № 01/00/013/130298 для ознайомлення та підписання (т. 1, а. с. 31-37).

Як зазначає відповідач, отримавши лист Вінницької міської ради від 24.06.2022 за вих. №01/00/013/130298, надіслав позивачу лист № 04 від 02.08.2022 з вимогою надати роз`яснення щодо правових підстав скасування діючих Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на проектування багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці, реєстраційний №МК-МП-0158/2019 містобудівного кадастру зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 №75/1. Одночасно відповідачем повідомлено про те, що Вінницького окружного адміністративного суду від 07.07.2022 відкрито провадження у справі № 120/4962/22 за позовом ТОВ "Юкомбуд" до виконавчого комітету Вінницької міської ради з вимогою визнати протиправним та скасувати пункт 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1219 від 16.06.2022, яким скасовані містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 №158, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 №265, зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 №75/1 (т. 1, а. с. 117).

Оскільки, відповідачем не підписано примірник договору про забудову території, в редакції позивача, Виконавчий комітет Вінницької міської ради звернувся до суду із цим позовом.

Окрім того, рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 18.10.2022 у справі № 120/4962/22 адміністративний позов задоволено, визнано протиправним та скасовано пункт 4 рішення Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219 (т. 1, а. с. 139-147).

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2023 у справі №120/4962/22 рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.10.2022 залишено без змін (т. 2, а. с. 50-55).

Аналізуючи встановлені обставини справи та переглядаючи спірні правовідносини на предмет наявності правових підстав для задоволення позовних вимог, суд апеляційної інстанції приймає до уваги наступні положення діючого законодавства з урахуванням фактичних обставин справи.

Згідно зі ст. 15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Частиною 1 ст. 16 ЦК України встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать (ст. 174 Господарського кодексу України)

Особа здійснює свої цивільні права вільно, на власний розсуд (ч. 1 ст. 12 ЦК України).

За приписами статті 14 ЦК України особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов`язковим для неї.

Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування (ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України).

Частиною 1 статті 627 ЦК України встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно зі ст. 629 ЦК України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 638 ЦК України, договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.

Частиною 1 статті 640 ЦК України встановлено, що договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 641 ЦК України, пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов`язаною у разі її прийняття.

В силу положень статті 642 ЦК України відповідь особи, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт) повинна бути повного і безумовною.

Відповідно до ст.180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті. що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства.

Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.

У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся).

Вище встановлено, що Департамент комунального майна Вінницької міської ради, на виконання рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1219 від 16.06.2022 листом №01/00/013/130298 від 24.06.2022, направив на адресу відповідача проект договору про забудову території на вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці.

В свою чергу, відповідач, в листі № 04 від 02.08.2022, просив надати роз`яснення щодо правових підстав скасування діючих Містобудівних умов та обмежень на проектування багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці, реєстраційний №МК-МП-0158/2019 містобудівного кадастру зі змінами та доповненнями, затверджених наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 №75/1. Одночасно відповідач повідомив про те, що ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 07.07.2022 відкрито провадження у справі 120/4962/22 за позовом ТОВ "Юкомбуд" до виконавчого комітету Вінницької міської ради з вимогою визнати протиправним та скасувати пункт 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1219 від 16.06.2022, яким скасовані містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019№158, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 №265, зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 №75/1. Тому відповідач вказав, що до ухвалення адміністративним судом рішення за наслідками розгляду справи, укладання договору про забудову території є передчасним.

Суд зауважує, що позивач посилається на те, що рішення "Про затвердження договору про забудову території з ТОВ "Юкомбуд", визнання департаменту капітального будівництва міської ради замовником робіт та укладання договорів, скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки" № 1219 від 16.06.2022 прийняте виконавчим комітетом Вінницької міської ради на виконання Порядку забудови території Вінницької міської територіальної громади, затвердженого рішенням Вінницької міської ради № 2083 від 27.12.2019.

Порядок забудови територій Вінницької міської об`єднаної територіальної громади (далі - Порядок) встановлює основні організаційно-правові принципи реалізації фізичними та юридичними особами намірів забудови територій Вінницької міської об`єднаної територіальної громади (далі - Вінницької міської ОТГ) на засадах збалансованості громадських та приватних інтересів з метою формування на територіях повноцінного життєвого середовища, забезпечення його економічного, соціального розвитку, запровадження прозорих і ефективних економічних методів залучення на добровільних договірних засадах додаткових інвестиційних ресурсів відповідно до особливостей і потреб економічного та соціального розвитку громади (п. 1.1. Порядку).

Відповідно до п. 1.4. Порядку даний Порядок застосовується до фізичних та юридичних осіб, які мають намір щодо забудови (в тому числі комплексної) територій Вінницької міської ОТГ (за виключенням індивідуальної садибної житлової забудови).

За змістом п. 2.1. Порядку Договір про забудову території це договір, який укладається між виконавчим комітетом міської ради та фізичною/юридичною особою щодо забудови та раціонального використання для містобудівних потреб земель та територій Вінницької міської ОТГ (в т.ч. щодо оформлення землекористування під містобудівні потреби; видачі містобудівних умов і обмежень - вихідних даних на проектування будівництва об`єктів; розбудови за рахунок залученого інвестиційного ресурсу або на умовах співфінансування з бюджетом Вінницької міської ОТГ інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури з об`єктами благоустрою виходячи з містобудівних потреб, тощо).

Обсяг зобов`язань за Договором про забудову території визначається виходячи з містобудівної та проектно-кошторисної документації, розробленої згідно з вихідними даними (містобудівні умови і обмеження, технічні умови), з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Відповідно до п. 6.2. Порядку підготовка проектів Договорів про забудову територій здійснюється на підставі звернень фізичних/юридичних осіб, що мають намір здійснити забудову (з відповідними документами), за пропозиціями виконавчих органів департаментів міської ради: капітального будівництва; комунального господарства та благоустрою; міського господарства; енергетики, транспорту та зв`язку; житлового господарства; земельних ресурсів; архітектури та містобудування; економіки і інвестицій; освіти; охорони здоров`я.

Водночас, матеріали справи не містять та позивачем не надано відповідного звернення відповідача щодо підготовки проекту Договору про забудову території. Заперечення факту такого звернення зі сторони відповідача вбачається зі змісту листа № 04 від 02.08.2022, де наголошується про передчасність підняття питання укладення договору.

Відсутні у справі відповідні пропозиції виконавчих органів департаментів міської ради з питання підготовки проекту Договору про забудову території.

Відповідно до п. 3.2. Порядку проектування та будівництво об`єктів здійснюється на замовлення власників чи користувачів земельних ділянок відповідно до отриманих містобудівних умов та обмежень - вихідних даних на проектування, що містять планувальні та архітектурні вимоги до забудови та благоустрою території.

Використання земель для містобудівних потреб здійснюється відповідно до генерального плану, плану зонування міста, детального плану території, вихідних даних на проектування будівництва, з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і правил (п. 4.1. Правил).

Рішення про організацію комплексної забудови території у визначених межах та рішення про розміщення об`єктів будівництва на території Вінницької міської ОТГ під час комплексної забудови території приймає виконавчий орган міської ради в межах повноважень в порядку, передбаченому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". Рішення про розроблення детального плану певної території одночасно є рішенням про комплексну забудову цієї території (п. 4.3. Порядку).

Пунктом 1 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219 вирішено затвердити договір про забудову території між виконавчим комітетом міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" згідно з додатком. Підпунктами 2.1, 2.2 пункту 2 цього ж рішення вказано Департаменту комунального майна міської ради не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття виконавчим комітетом міської ради рішення про затвердження відповідного договору про забудову території, направити його ТОВ "Юкомбуд" рекомендованим листом з пропозицією щодо розгляду та підписання в термін, що не перевищує 30 робочих днів з моменту отримання такої пропозиції. Після підписання ТОВ "Юкомбуд" відповідного договору про забудову території та укладання з департаментом капітального будівництва міської ради договору на фінансування проектування об`єкту, зазначеного в п.3 рішення, ініціювати (шляхом підготовки відповідної доповідної записки) розгляд департаментом архітектури та містобудування міської ради питання видачі ТОВ "Юкомбуд" містобудівних умов і обмежень - вихідних даних на проектування житлово-громадської забудови на вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці. Пунктом 3 цього ж рішення визнано департамент капітального будівництва міської ради замовником проектування та реконструкції спортивного ядра комунального закладу "Вінницький ліцей №7 ім. Олександра Сухомовського" по вул. В. Городецького, 21 в м. Вінниці з нормативним проїздом загального користування.

Поряд з цим рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради від 19.12.2019 №3230 "Про надання ТОВ "Юкомбуд" вихідних даних - містобудівних умов та обмежень на проектування багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці", Товариству з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" надано вихідні дані - містобудівні умови та обмеження на проектування багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією по вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці. Згідно з пунктом 2 вказаного рішення зобов`язано замовника, серед іншого, отримати вихідні дані на проектування відповідно до ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (п.2.1); розробити проектну документацію та затвердити її у встановленому законодавством порядку (п.2.2); до прийняття об`єкта до експлуатації укласти договір про сплату пайової участі у розвитку інфраструктури міста (п.2.3).

На виконання вищевказаного рішення ТОВ "Юкомбуд" отримало Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 №158, які затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради від 20.12.2019 №265., в які 13.04.2020 наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради №75/1 затверджено зміни та доповнення до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки від 20.12.2019 за №158, які є невід`ємною частиною містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки №158 від 20.12.2019, чим дотримано положення Порядку забудови територій Вінницької міської об`єднаної територіальної громади та Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

В силу частини 5 статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції чинній на момент надання містобудівних умов та обмежень) містобудівні умови та обмеження містять:

1) назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта;

2) інформацію про замовника;

3) відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні;

4) гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах;

5) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки;

6) максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону);

7) мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд;

8) планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони);

9) охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж.

Перелік зазначених умов є вичерпним.

Положення частини 8 статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлюють, що містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника. Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх надав, за заявою замовника, на виконання приписів головних інспекторів будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, або за рішенням суду.

Вище зазначено, що пунктом 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1219 від 16.06.2022 скасовано містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 № 158, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 № 265, зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 №75/1.

Однак, не погоджуючись з вказаним пунктом рішення Товариство з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив визнати протиправним та скасувати пункт 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219, яким скасовані містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 20.12.2019 №158, затверджені наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 20.12.2019 №265, зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом департаменту архітектури та містобудування міської ради від 13.04.2020 №75/1.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 18.10.2022 у справі №120/4962/22, залишеним без змін Сьомого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2023, адміністративний позов задоволено, визнано протиправним та скасовано пункт 4 рішення Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219.

Задовольняючи позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд" Вінницький окружний адміністративний суд виходив з того, що на підставі містобудівних умов у Товариства з обмеженою відповідальністю "Юкомбуд", на час прийняття рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради № 1219 від 16.06.2022, вже виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів.

Імперативні положення частини 8 статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначають можливість скасування попередньо наданих містобудівних умов та обмежень, лише за заявою замовника або за рішенням суду.

При цьому, як встановлено під час розгляду адміністративної справи, замовник такої заяви про скасування містобудівних умов та обмежень не подавав, а рішення суду з цього питання - відсутнє.

В той же час, рішення органу місцевого самоврядування від 16.06.2022 №1219 в частині скасування наданих містобудівних умов та обмежень суперечить положенням статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та у спірному рішенні не міститься посилання на конкретно визначену норму нормативно-правового акта та обставини, що слугували підставою для скасування наданих містобудівних умов і обмежень.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правомірно вказав, що станом на день ухвалення оскаржуваного рішення в цій справі, пункт 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219 скасовано.

Доводи скаржника про передчасність такого висновку ґрунтуються на суб`єктивному баченні скаржника.

З огляду на скасування судом пункту 4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.06.2022 №1219, вирішення питання видачі ТОВ "Юкомбуд" містобудівних умов і обмежень - вихідних даних на проектування житлово-громадської забудови на вул. Архітектора Артинова, б/н в м. Вінниці, про яке йдеться в п.2.2. рішення міської ради (додаток до рішення виконавчого комітету міської ради №1219 від 16.06.2022) є не правомірним.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У статті 3 Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.

Цей принцип знайшов своє відображення у статті 74 Закону України "Про місцеве самоврядування", згідно з якою органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами.

У рішенні Конституційного Суду України від 27.02.2018 №1-р/208 (справа № 1-6/2018) зазначено, що основними елементами конституційного принципу верховенства права є справедливість, рівність, правова визначеність. Конституційні та конвенційні принципи, на яких базується гарантія кожному прав і свобод осіб та їх реалізація, передбачають правові гарантії, правову визначеність і пов`язану з ними передбачуваність законодавчої політики, необхідні для того, щоб учасники відповідних правовідносин мали можливість завбачати наслідки своїх дій і бути впевненими у своїх законних очікуваннях, що набуте ними на підставі чинного законодавства право, його зміст та обсяг буде ними реалізовано (абзац третій пункту 4 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 11.10.2005 №8-рп/2005). Принцип правової визначеності вимагає від законодавця чіткості, зрозумілості, однозначності правових норм, їх передбачуваності (прогнозованості) для забезпечення стабільного правового становища.

Наведене узгоджується із сталою практикою ЄСПЛ, яка знайшла своє відображення у справі "Звежинський проти Польщі", в якій Суд підкреслив, що, розглядаючи питання, які мають загальний інтерес, органи державної влади повинні діяти конкретно і дуже послідовно (рішення у справі "Беєлер проти Італії"). Крім того, як охоронець громадського порядку держава має моральне зобов`язання бути взірцевою, вона повинна стежити за тим, щоб такими були й державні органи, що захищають публічний порядок (пункт 73).

Таким чином, з урахуванням наведеного, суд апеляційної інстанції погоджується із судом першої інстанції щодо відсутності підстав, в силу яких у відповідача виникає обов`язок укласти договір з позивачем на запропонованих ним умовах, а тому, з огляду на законодавчо встановлений принцип свободи договору та в силу приписів ст. 638 ЦК України, відсутні правові підстави для задоволенню позову.

За таких обставин, місцевий господарський суд дійшов вірного висновку про відмову в задоволенні позову.

Відповідно до ст. 86 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних в справі доказів.

В силу приписів ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Зважаючи на вказане, судова колегія зазначає, що доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують встановлених обставин справи, а тому не приймаються судом апеляційної інстанції до уваги.

Відповідно до ст. 276 ГПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, рішення Господарського суду Вінницької області від 25.01.2023 у справі №902/794/22 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу Виконавчого комітету Вінницької міської ради - без задоволення.

Керуючись статтями 269, 270, 273, 275-279, 282 ГПК України, Північно-західний апеляційний господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Вінницької міської ради залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Вінницької області від 25.01.2023 у справі №902/794/22 - без змін.

2. Справу № 902/794/22 надіслати Господарському суду Вінницької області.

3. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду у випадках, строках та порядку встановлених статтями 286-291 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складений "12" квітня 2023 р.

Головуючий суддя Петухов М.Г.

Суддя Мельник О.В.

Суддя Олексюк Г.Є.

СудПівнічно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.04.2023
Оприлюднено13.04.2023
Номер документу110172927
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Укладення договорів (правочинів) спільної діяльності

Судовий реєстр по справі —902/794/22

Постанова від 11.07.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Ухвала від 04.07.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Ухвала від 22.05.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Постанова від 10.04.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Ухвала від 06.04.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Ухвала від 06.04.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Ухвала від 20.03.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Ухвала від 20.03.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Рішення від 25.01.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 17.11.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні