ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/12071/21
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 квітня 2023 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого суддіКухар Н.А.
секретаря судового засіданняМалісевич М.В.
за участю:
представника позивача не прибув
представника відповідача Цукорник С.Г.
представника відповідача Заранська Н.Й.
представника третьої особи не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області, за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Відділу освіти Галицького та Франківського районів Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, про зупинення експлуатації приміщень,-
в с т а н о в и в:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (79008, м. Львів, вул. Підвальна, 6) звернулося в суд з позовом до Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області (79044, м. Львів, вул. Сміливих,26) за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Відділу освіти Галицького та Франківського районів Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, про зупинення експлуатації приміщень Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області за адресою: Україна, 79044, м. Львів, вул. Сміливих, 26, до повного усунення порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення, окрім виконання робіт, пов`язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем проведено позапланову перевірку відповідача на предмет дотримання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки у будівлі Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області за адресою: Україна, 79044, м. Львів, вул. Сміливих, 26, за результатами якої складено акт №60 від 15.06.2021 року. Цим актом зафіксовано порушення, які загрожують життю та здоров`ю людей, які перебувають на об`єкті, що, в свою чергу, є підставою для застосування заходів реагування у сфері господарської діяльності у вигляді зупинення експлуатації будівлі до повного усунення порушень.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 27 липня 2021 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами..
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2021 року призначено справу до розгляду в порядку спрощеного провадження з викликом сторін.
Протокольною ухвалою суду від 21 грудня 2021 року залучено до участі у розгляді справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Відділ освіти Галицького та Франківського районів Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 25 січня 2022 року зупинено провадження у цій справі до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №380/24510/21.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 20 лютого 2023 року клопотання представника позивача про поновлення провадження у справі задоволено поновлено провадження у справі №380/24510/21.
Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
Представник відповідача подав відзив на позовну заяву, де просив у задоволенні позову відмовити з огляду на наступне. Відсутні докази порушень відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. Єдиним доказом за допомогою якого контролюючий орган обґрунтовує необхідність зупинення експлуатації приміщень є акт перевірки та припис. На підтвердження позовних вимог позивач має обґрунтувати, яку небезпеку для життя людей створять ці порушення, проте, Головне управління ДСНС у Львівській області наводить лише загальні формулювання та не вказує конкретних наслідків кожного порушення.
Представник відповідача подав додаткові поясненні, де зазначив, що припис головного інспектора Франківського РВ м. Львова ГУ ДСНС у Львівській області від 28.02.2020 року виконано повністю. Таким чином, усунуто порушення наведені позивачем у позовній заяві.
Представник третьої особи подав пояснення щодо предмету позову, де зазначив наступне. Відділ освіти з метою усунення виявлених порушень здійснив наступні заходи:
- Щодо обладнання приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014, то ухвалою Львівської міської ради №1973 від 31.12.2021 р. «Про внесення змін до розподілу коштів бюджету розвитку бюджету Львівської міської територіальної громади на 2022 рік» здійснено розподіл видатків бюджету Львівської міської територіальної громади на 2022 рік, на влаштування пожежної сигналізації у ДНЗ №42 та ЗДО №188 на вул. Сміливих, 26 у м. Львові (в т.ч. виготовлення ПКД та проходження експертизи) обсяг капітальних вкладень місцевого бюджету у 2022 році становить 50 000 грн.
Відтак, після виготовлення проектно-кошторисної документації та проходження експертизи проекту Відділом освіти відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. буде здійснено придбання робіт із влаштування пожежної сигналізації у ДНЗ №42 та ЗДО №188.
- Відділом освіти укладено договір №15 від 08.10.2021 р. з Приватним акціонерним товариством "Українська пожежно-страхова компанія" про обов`язкове страхування працівників відомчої та місцевої пожежної охорони членів добровільних пожежних дружин (команд).
- Відділом освіти укладено з ТОВ "Компанія Інстал Груп" договір №29 від 11.08.2021 р. на підставі якого здійснено поточний ремонт електромережі у ДНЗ №42. Під час ремонту виконано наступні роботи: всі з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів здійснено за допомогою затискачів (клем); забезпечено евакуаційним освітленням сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації.
Згідно ухвали Львівської міської ради №3690 від 12.07.2018 р. було створено заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №188 комунальної форми власності на вул. Сміливих, 26 у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв.м. у тому числі: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м. та другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м. Тобто з 2018 року в одній будівлі, що знаходиться за адресою м. Львів, вул. Сміливих, 26, функціонує Львівський дошкільний навчальний заклад №42 Львівської міської ради Львівської області та заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №188 Львівської міської ради. У зв`язку з вище викладеним проходи 1-го і 2-го поверхів між закладами дошкільної освіти закриті.
Представник позивача в судове засідання не прибув, просив розгляд справи здійснювати у його відсутності, позовні вимоги підтримує.
Представники відповідача в судовому засіданні заперечили проти задоволення позовних вимог з підстав наведених у відзиві на позовну заяву та поясненнях.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, причин неявки суд не повідомив.
Заслухавши пояснення представників відповідача, дослідивши докази, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
02 червня 2021 року наказом позивача №97 «Про проведення позапланових перевірок» наказано провести позапланову перевірку стану додержання у сфері техногенної та пожежної безпеки в ряді суб`єктів господарювання, в т.ч. у Львівському дошкільному навчальному закладі №42.
11 червня 2021 року видано посвідчення про проведення заходу державного нагляду (контролю) №60 на додержання та виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області за адресою: Україна, 79044, м. Львів, вул. Сміливих, 26.
У період з 14 червня 2021 року по 15 червня 2021 року провідним інспектором Франківського РВ м. Львова Головного управління ДСНС України у Львівській області, старшим лейтенантом служби цивільного захисту Повстин Віктором Андрійовичем було проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області за адресою: Україна, 79044, м. Львів, вул. Сміливих, 26.
Під час проведення позапланової перевірки Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області було виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, Кодексу цивільного захисту України, Правил техногенної безпеки, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 05.11.2018 № 879.
За результатами проведеної посадовою особою позивача позапланової перевірки дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки складено акт №60 від 15.06.2021 року. Вказаним актом зафіксовано порушення відповідачем вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року (далі Правила пожежної безпеки), Кодексу цивільного захисту України, Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях та низки інших нормативних актів.
Позаплановою перевіркою виявлено наступні порушення:
1. Приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (системою пожежної сигналізації, системою передавання тривожних сповіщень, системою оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей);
2. Не здійснено обов`язкове особисте страхування членів добровільної пожежної дружини.
3. Всі з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів не здійснено за допомогою зварювання, паяння або затискачів;
4. Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням;
5. Заблоковано шляхи евакуації з 1-го та 2-го поверхів дошкільного навчального закладу;
6. Не встановлений порядок відключення від мережі електроживлення обладнання в разі пожежі.
15 червня 2021 року провідним інспектором Франківського РВ м. Львова Головного управління ДСНС України у Львівській області, старшим лейтенантом служби цивільного захисту Повстин Віктором Андрійовичем було винесено протокол ЛВ №017452 про адміністративне правопорушення відповідно до статті 188-8 КУпАП та постанову ЛВ №017442 від 18.06.2021 року про накладення адміністративного стягнення на директора Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області Заранську Н.Й.
З метою застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
За змістом статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Спірні правовідносини врегульовані Кодексом цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 р. № 5403-VI (далі - КЦЗ України), Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 р. №877-V (далі - Закон України № 877-V) (у редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон України від 05 квітня 2007 року №877-V, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 4 Закону України № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 51 КЦЗ України діяльність із забезпечення техногенної безпеки є складовою виробничої, експлуатаційної та іншої діяльності відповідних посадових осіб і працівників підприємств, установ, організацій. Ця вимога відображається у відповідних статутах або положеннях.
Крім того, вимогами ч. 3 ст. 55 КЦЗ України передбачено, що забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Статтею 64 КЦЗ України встановлено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (ч.2 ст. 64 КЦЗ України).
Частиною 3 ст.64 КЦЗ України встановлено, що до складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Приписами п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно з вимогами ч. 2. ст. 68 КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку встановленому законом.
Відповідно до вимог п.п. 1, 4, 10 ч. 1 ст. 70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, нормами і правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
Відповідно п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1052 (далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
У п. 3 зазначеного Положення визначено, що основними завданнями ДСНС є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; 3) внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; 4) реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
Відповідно до вимог ст. 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Як вже зазначалося, вимогами ч. 2 ст. 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно з вимогами ст. 69 КЦЗ України встановлено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у межах своїх повноважень видають відповідно приписи, розпорядження чи постанови з питань пожежної безпеки у разі:
- недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
- порушення вимог пожежної безпеки передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень будівель та споруд виробничого призначення;
- випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки.
Підстави для такого звернення визначені ч. 1 ст. 70 КЦЗ України.
Водночас, єдиною підставою для повного чи часткового зупинення діяльності підприємства є факт створення відповідачем загрози життю та здоров`ю людей у зв`язку із експлуатацією приміщень, і цей факт має бути доведений належними та допустимими доказами.
При цьому, така ознака як створення загрози життю та/або здоров`ю людей трактується досить широко. Теоретично всі порушення протипожежних норм у тій чи іншій мірі створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. Отже, застосування цих заходів можливе за будь-яке порушення.
Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року №1417 затверджено Правила пожежної безпеки в Україні, які є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Вказані Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд.
Згідно пунктів 1, 2, 3 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об`єктів.
Керівник підприємства повинен визначити обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, призначити відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту.
Обов`язки щодо забезпечення пожежної безпеки, утримання та експлуатації засобів протипожежного захисту передбачаються у посадових інструкціях, обов`язках, положеннях про підрозділ.
На кожному об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) повинен бути встановлений протипожежний режим.
З аналізу зазначених правових норм вбачається, що забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ, організацій покладається на їх керівників та уповноважених керівниками осіб, а також орендарів, обов`язки яких щодо дотримання правил пожежної безпеки повинні бути узгоджені умовами договору.
Як вже зазначалося, позивачем проведено позапланову перевірку відповідача, за результатами якої встановлено наявність ряду порушень, які призводять до загрози життю та здоров`ю людей у випадку виникнення пожежі, а саме:
1. Приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (системою пожежної сигналізації, системою передавання тривожних сповіщень, системою оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей);
2. Не здійснено обов`язкове особисте страхування членів добровільної пожежної дружини.
3. Всі з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів не здійснено за допомогою зварювання, паяння або затискачів;
4. Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням;
5. Заблоковано шляхи евакуації з 1-го та 2-го поверхів дошкільного навчального закладу;
6. Не встановлений порядок відключення від мережі електроживлення обладнання в разі пожежі.
В силу положень частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно зі ст. 70 КЦЗ повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду, за наявності підстав, передбачених ч. 1 вказаної статті.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відповідачем на усунення виявлених перевіркою порушень здійснені всі заходи, спрямовані на усунення виявлених недоліків, а саме:
- Приміщення Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5.-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (системою пожежної сигналізації, системою передавання тривожних сповіщень, системою оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей), що підтверджується Договором №1611СПС влаштування пожежної сигналізації у ДНЗ №42 та ЗДО №188 на вул. Сміливих, 26 у м. Львові від 21.11.2022 року з додатком №1 «Календарний графік», Додатком Д (Е) «Відомість обсягів робіт», Додатковою угодою №1 від 24.11.2022, Додатковою угодою №2 від 30.12.2022 року, Протоколом №5/23-УО комісійної перевірки щодо визначення готовності об`єкта «Влаштування пожежної сигналізації у ДНЗ №42 та ЗДО №188 на вул. Сміливих, 26 у м. Львові (в т ч. виготовлення ПКД та проходження експертизи», який фінансується за рахунок видатків бюджету розвитку міського бюджету м. Львова);
- Відділом освіти укладено договір обов`язкового особистого страхування працівників відомчої та місцевої пожежної охорони і членів добровільних пожежних дружин (команд) серії ДПД №15 від 08.10.2021 року з Додатком №1 «Список працівників відомчої та місцевої пожежної охорони і членів добровільних пожежних дружин (команд), що підлягають особистому страхуванню та розрахунок страхових сум і страхових платежів по кожній застрахованій особі.
- Відремонтовано (за допомогою зварювання, паяння або затискачів) всі з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів, що підтверджується Договором №29 від 11.08.2021 року, Додатком №1 до Договору від №29 від 11 серпня 2021 року «Календарний графік виконання робіт», Локальним кошторисом на будівельні роботи №4-1-1 на поточний ремонт електромережі ДНЗ №42 на вул. Сміливих, 26 у м. Львові, Підсумковою відомістю ресурсів, Розрахунком загальновиробничих витрат до локального кошторису на поточний ремонт електромережі, Актом приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 року від 30.09.2021;
- Сходові клітки та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації забезпечено евакуаційним освітленням, що підтверджується Договором №29 від 11.08.2021 року, Додатком №1 до Договору від №29 від 11 серпня 2021 року «Календарний графік виконання робіт», Локальним кошторисом на будівельні роботи №4-1-1 на поточний ремонт електромережі ДНЗ №42 на вул. Сміливих, 26 у м. Львові, Підсумковою відомістю ресурсів, Розрахунком загальновиробничих витрат до локального кошторису на поточний ремонт електромережі, Актом приймання виконих будівельних робіт за вересень 2021 року від 30.09.2021;
- Шляхи евакуації з 1-го та 2-го поверхів Дошкільного навчального закладу не заблоковані;
- Встановлено порядок відключення від мережі електроживлення обладнання у разі пожежі (фактичне виконання - наявний безперешкодний доступ до власних електроустановок).
Відтак, матеріалами справи підтверджено, що відповідачем усунуто порушення пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, які зафіксовано в Акті перевірки щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту №60 від 15.06.2021 року.
Також суд зазначає, що відповідно до п. 1 постанови КМУ від 13.03.2022 року №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.
Відтак, враховуючи неможливість проведення позивачем позапланового заходу державного нагляду (контролю) Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області та усунення відповідачем виявлених перевіркою порушень, то відсутня необхідність вжиття заходів реагування, заявлених в позовній заяві щодо відповідача.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області, за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Відділу освіти Галицького та Франківського районів Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, про зупинення експлуатації приміщень, задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд,
в и р і ш и в:
У задоволенні позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області, за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Відділу освіти Галицького та Франківського районів Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, про зупинення експлуатації приміщень відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 13.04.2023 року.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2023 |
Оприлюднено | 17.04.2023 |
Номер документу | 110210648 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні