Ухвала
від 14.04.2023 по справі 947/11024/23
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/11024/23

Провадження № 1-кс/947/4606/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.04.2023 року м.Одеса

Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м.Одесі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №12022160000000626,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченогоч.ч.3,5ст.191,ч.ч.1,2ст.366 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Яквбачається зклопотання сторониобвинувачення проарешт майна, досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, для реалізації своїх злочинних намірів, будучи розпорядником коштів в рамках проекту «ЧистаРіка» Спільної операційноїпрограми «Україна Румунія20142020»Європейського інструментусусідства,згідно грантовоїугоди №84212від 24.06.2019щодореалізації зазначеногопроекту,за погодженням із рядом посадовців Ізмаїльської міської ради провели закупівлі послуги: ДК 021:2015: 79420000-4 Управлінські послуги (Зовнішня експертиза - «Менеджмент» впровадження проекту «Чистаріка») та уклали з ТОВ «Ресурс Консалтинг Партнер» Договір № 232 від 15.11.2019 на суму 8 156000 грн., за яким у порушення вимог законодавства України вартість послуг визначена не за фактично надані послуги з понесеними витратами на оплату праці, податки та рентабельність, а визначена щомісячно рівними частинами згідно графіку виконання послуг та містить суттєву невідповідність за метою укладання договору.

Так, згідно Додатку до Грантового контракту - Бюджет провідного бенефіціара до п. 5.5 (Зовнішня експертиза), входять: п. 5.5.1. Система моніторингу IT-платформ; п.п.2 Договір на управління.

Згідно опису та обґрунтування витрат Договір на управління включає: підрозділ управління проєктами для задоволення вимог грантового контракту; управління зовнішніми послугами проєкту протягом 36 місяців; ТЗ; складання проєкту прогресу, проміжних та підсумкових звітів (фінансових та технічних) для LB (індивідуальних та консолідованих), складання плану моніторингу проєкту та його реалізації (моніторинг діяльності партнерів та досягнення показників проєкту, подання пропозицій щодо вдосконалення реалізації проєкту до LB); складання плану внутрішнього спілкування та моніторинг його виконання, обговорене та узгоджене з усіма партнерами; складання внутрішньої робочої процедури та плану управління ризиками, обговореного та узгодженого з усіма партнерами; підтримка LB у взаємодії з партнерами проєктуJTSJMA ті іншими зацікавленими сторонами допомога у здійсненні заходів GA2 та GA3.

Однак, згідно п. 1.2 Договору № 232 від 15.11.2019 Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується надавати Замовнику протягом строку дії цього Договору наступні послуги: ДК 021:2015: 79420000-4 Управлінські послуги (Зовнішня експертиза - «Менеджмент» впровадження проекту «Чиста ріка»), а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги. Крім того, згідно п. 2.1

Крім того, згідно технічного завдання до Договору № 232 від 15.11.2019, метою предмету закупівлі по коду ДК 021:2015 79420000-4 Управлінські послуги (Зовнішня експертиза «Менеджмент» впровадження проєкту «Чиста ріка») є - забезпечення зовнішньої експертизи «Менеджмент» впровадження проєкту, шляхом надання професійних послуг, допоміжного персоналу, офісів та відповідного обладнання по забезпеченню чіткої координації, в реалізації, звітності, прозорості і фінансового контролю проєкту перед контролюючими органами грантодавця. Зазначено, що Виконавець несе персональну відповідальність за організацію діяльності замовника в рамках вищезазначеного проєкту. Виконавець відповідаю за повсякденне керування та координацію проєкту від імені замовника за наступними напрямами:

- управління та координація проєкту (менеджмент). Так Виконавець сприятиме у реалізації завдань, передбачених в рамках проєкту, українськими бенефіціарамипроєкту та проведе моніторингові візити з метою інформування Головного бенефіціара про стан реалізації проєкту від імені українских партнерів. Будуть складені звіти про хід виконання робіт, проміжний із платіжним запитом, заключний звіт із платіжним запитом, а виконавець складатиме 12 моніторингових звітів для Головного бенефіціара за весь період реалізації проєкту;

- комунікація;

- звітність;

- розробка плану моніторингу проєкту та його реалізація;

- розробка внутрішньої процедури та плану управління ризиками.

Також зазначено, що всі документи, які готуються виконавцем, складаються українською та, за необхідністю, англійськими мовами.

Встановлено, що фактично роботи з надання управлінських послуг не надавались, звіти про виконану роботу містили формальний характер, зазначені у звітах роботи є аналогічними із періода у період, будь-якої документацію на підтвердження реально наданих послуг немає. Фактично роботи звелись до складання та подання звітності.

Так, згідно звітів про виконання послуг встановлено, що заходи з управління та координацію проєкту звелось до фактичного проведення моніторингу, хоча заходи з моніторингу виконання проєкту є окремою складовою звітів розробка плану моніторингу проєкту та його реалізація, яка також зведена виключно на складання звітності за фактом моніторингу.

Також згідно звітів про виконання послуг за ІІІ (лютий 2020 року) та ІV (березень 2020 року) етапи відсутні відомості щодо виконання заходів з розробки плану моніторингу проєкту та його реалізація. У звіті за ІV (березень 2020 року) відсутні відомості також щодо виконання заходів з розробки внутрішньої процедури та плану управління ризиками, хоча зазначені заходи передбачені та заплановані Графіком виконання послуг, підписаними сторонами та який є Додатком № 2 до договору № 232.

Крім того, згідно п. 11.7 Грантового контракту «Спільна операційна программа Румунія-Україна 2014-202, що фінансується ЄІС ТКС Головний бедефіціар та Бенефіціари повинні вести всі записи, облікові та супровідні документи, пов`язані із цим Контрактом. Відповідно до п. 11.8 усі документи про діяльність та витрати та доходи повинні бути доступні в оригіналі та в електронному вигляді. Пунктом 11.9 Контракту передбачено, що до документів по контракту також відносяться і докази на підтвердження надання послуг.

Також, згідно переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним ті іншим вимогам замовника, учасник тендеру повинен надати довідку про наявність працівників, які мають необхідний досвід роботи копії документів які, підтверджують досвід зазначених працівників в участі у реалізації проектів в міжнародних програмах прикордонного співробітництва Європейського Союзу. Однак, згідно наявних копій трудових договорів та поданої ТОВ «Ресурс Консалтинг Партнер» довідки у штаті вказаного товариства було 3 співробітника, з яких у двох було укладено трудові договори на виконання конкретних видів робіт не пов`ячзаних з виконанням роботи по проєкту «Чиста ріка».

Крім того Виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради в особі Ізмаїльського міського голови ОСОБА_5 , укладено Договір № 94 від 27.04.2020, із ПП «Аудиторська фірма «Тріада» (код ЄДРПОУ 25422280) в особі директора ОСОБА_6 , який діяв на підставі статуту, реєстраційний номер №1924 у Реєстрі аудиторів та суб`єктів аудиторської діяльності.

Предметом вище описаного договору є згідно ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги Перевірка індивідуальних витрат і доходів в рамках проекту «Чиста ріка»/ «CLEANRIVER». Вартість договору складає 130 000 грн.

Встановлено, що фактично роботи з надання управлінських послуг не надавались, звіти про виконану роботу містили формальний характер, а виділені кошти, привласнювались членами організованої групи та іншими посадовцями Ізмаїльської міської ради та юридичних осіб.

Таким чином у вказаному кримінальному провадженні наявні ознаки складу злочинів, передбачених ст. 191 КК України, що відповідно до ч. 4 ст. 12 КК України є особливо тяжким злочином, за який законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна. З огляду на це, застосування заходів забезпечення кримінального провадження, передбачених главою 15 КПК України виключається та тільки така слідча (розшукова) дія, як обшук, могла забезпечити відшукання необхідних органу досудового розслідування доказів для проведення повного, всебічного, об`єктивного досудового розслідування та встановлення істини у кримінальному провадженні.

12.04.2023 у період часу з 09:30 по 13:08 години в порядку ст. 234 КПК України старший слідчий групи слідчих слідчого управління ГУНП в Одеській області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 ,провів санкціонований обшук на підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду м.Одеси від 05.04.2023, приміщень ПП «Аудиторська фірма «Тріада» за адресою: м.Одеса, пров.Віце-Адмірала Жукова, буд.3-7, кв.12, з метою виявлення та вилучення речей та документів, які мають значення для досудового розслідування.

В процесі даної слідчої дії було виявлено та вилучено документацію, що має значення для досудового розслідування, а саме: Том 1 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 288арк.; Том 2 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 235арк.; Том 3 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 224арк.; Часть 4 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 177арк.;

Вилучені документиТомів (частин) 1-4 були поміщені, запаковані до експертного пакету серія номерPSP 4024312; Том 5 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 169 арк.; Том 6 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 209 арк.; Том 7 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 169арк.; Том 8 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 199 арк.; Довідка щодо відсутності документації зазначених в ухвалі слідчого судді (справа № 947/11024/23, провадження № 1-кс/947/4280/23) на 1 арк. Вилучені документи Томів (частин) 5-8, вище вказана довідка були поміщені, запаковані до експертного пакету серія номерPSP 40243313

12.04.2023 року слідчим винесено постанову про визнання речовими доказами відшуканих та вилучених речей в ході санкціонованого обшуку 12.04.2023 приміщення ПП «Аудиторська фірма «Тріада» за адресою: м.Одеса, пров.Віце-Адмірала Жукова, буд.3-7, кв. 12.

Слідчий звертається з клопотанням про арешт майна з метою збереження речових доказів.

Слідчий на адресу суду направив заяву в якій клопотання підтримав, просив задовольнити, розглянути у його відсутність та вказав, що власника вилученого майна повідомлено належним чином про дату та час розгляду клопотання.

Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчогопідлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.

Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.

У відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

В судовому засіданні встановлено, що вилучене в ході обшуку майно відповідає критеріям ч.1 ст.98 КПК України, оскільки вилучене майно могло зберегти на собі сліди вчинення зазначеного у клопотанні кримінального правопорушення, що в свою чергу свідчить про наявність необхідності в забезпеченні збереження вилученого майна.

Викладене в повній мірі підтверджується долученою до матеріалів клопотання постановою від 12.04.2023 року про визнання та залучення в якості речових доказів, згідно якої вищезазначене вилучене майно визнано речовими доказами у кримінальному провадженні.

Таким чином, враховуючи наявність правових підстав для накладення арешту на вилучене майно, оскільки існує необхідність в забезпеченні його збереження, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слідчого підлягає задоволенню, й, відповідно захід забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна підлягає застосуванню.

Керуючись ст.ст.170, 171, 172, 173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №12022160000000626,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченогоч.ч.3,5ст.191,ч.ч.1,2ст.366 КК України - задовольнити.

Накласти арештна документи вилучені в ході проведення 12.04.2023 обшуку в приміщеннях ПП «Аудиторська фірма «Тріада» за адресою: м.Одеса, пров.Віце-Адмірала Жукова, буд.3-7, кв.12, а саме:

-Том 1 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 288арк.;

-Том 2 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 235арк.;

-Том 3 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 224арк.;

-Часть 4 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 177арк.;

-Том 5 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 169 арк.;

-Том 6 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 209 арк.;

-Том 7 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 169арк.;

-Том 8 «ЧистаяРека» прошито, пронумеровано, скріплено печаткою на 199 арк.;

-Довідку щодо відсутності документації зазначених в ухвалі слідчого судді (справа № 947/11024/23, провадження № 1-кс/947/4280/23) на 1 арк.,

Виконання ухвали покласти на старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 .

Згідно ст.175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення14.04.2023
Оприлюднено08.05.2024
Номер документу110223679
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —947/11024/23

Ухвала від 25.01.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 25.01.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 25.01.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 25.01.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 19.01.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 19.01.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 27.11.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 27.11.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 06.10.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 06.10.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні