УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
17 квітня 2023 р. Справа № 120/4183/23
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Яремчук Костянтин Олександрович, розглянувши матеріали за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Томашпільської селищної ради (24200, Вінницька обл., смт. Томашпіль, пл. Т. Шевченка, буд. 1) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Томашпільської селищної ради.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, представник позивачки вказує на протиправність рішення Томашпільської селищної ради від 12 січня 2022 року № 2324, яким його довірительці відмовлено в наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, а тому, на переконання представника позивача, таке рішення слід скасувати.
З метою захисту прав позивачки її представник вважає, що відповідача слід зобов`язати надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки з кадастровим номером 0523985200:01:000:0497, орієнтовною площею 2 гектари, яка розташована на території Томашпільської селищної ради Тульчинського району Вінницької області.
Водночас у позовній заяві представник позивача просить поновити строк звернення до адміністративного суду, що розцінюється як відповідне клопотання. Таке клопотання обґрунтоване тим, що про оскаржуване рішення позивачці стало відомо з листа Томашпільської селищної ради від 06 жовтня 2022 року, який отримано нею 13 жовтня 2022 року, що підтверджується долученим до позовної заяви трекінгом поштового відправлення.
Розглянувши клопотання представника позивача про поновлення строку звернення до адміністративного суду, зважаю на таке.
Особливості строків звернення до адміністративного суду врегульовані статтею 122 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), частиною 1 якої передбачено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Отже, за загальним правилом, строк звернення до адміністративного суду становить шість місяців, який слід обчислювати з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Як свідчить зміст позовної заяви, така обґрунтована тим, що рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2021 року, ухваленому за результатами розгляду адміністративної справи № 120/9373/21-а, позовну заяву ОСОБА_1 задоволено частково. Таким рішенням, окрім іншого, зобов`язано Томашпільську селищну раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення технічної документації щодо поділу та об`єднання земельних ділянок сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0 га, комунальної форми власності, бажана земельна ділянка має кадастровий номер 0523985200:01:000:0497, яка розташована на території Томашпільського селищної територіальної громади Тульчинського району Вінницької області (колишня територія Рожнятівської сільської ради Томашпільського району Вінницької області), з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
На виконання згадуваного рішення Вінницького окружного адміністративного суду відповідач 12 січня 2022 року прийняв рішення № 2324, яким повторно відмовив позивачці в наданні дозволу на виготовлення документації із землеустрою.
Листом від 06 жовтня 2022 року вих. № 01-14/34 Томашпільська селищна рада Тульчинського району Вінницької області повідомила ОСОБА_1 про прийняте рішення.
При цьому представник позивача вказує на те, що лист відповідача від 06 жовтня 2022 року позивачкою отримано 13 жовтня 2022 року, що підтверджується відповідним трекінгом поштового відправлення, а відтак про оскаржуване рішення позивач дізнався 13 жовтня 2022 року, тобто після отримання відповідного листа.
Таким чином, позивачка дізналася про порушення її прав лише після отримання листа Томашпільської селищної ради Тульчинського району Вінницької області від 06 жовтня 2022 року.
Разом із тим позовна заява щодо оскарження рішення Томашпільської селищної ради від 12 січня 2022 року № 2324 надійшла до Вінницького окружного адміністративного суду 12 квітня 2023 року, тобто у встановлений шестимісячний строк звернення до адміністративного суду, адже кінцевим строком звернення до суду в даному випадку є 14 квітня 2023 року.
Наведене свідчить про те, що строк звернення до суду позивачкою не пропущено, адже позовна заява подана до суду протягом шести місяців з дня отримання ОСОБА_1 листа відповідача від 06 жовтня 2022 року.
Отже, заява представника позивача про поновлення строку звернення до адміністративного суду задоволенню не підлягає, адже такий строк не пропущено.
Відповідно до статті 168 КАС України позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.
Згідно з частиною 1 статті 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами, вважаю, що вона підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду, відповідає вимогам, передбаченим статтею 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі -КАС України), що є підставою для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі.
Водночас пунктом 4 частини 9 статті 171 КАС України визначено, що про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій, окрім іншого, вказується за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.
Визначаючись з приводу того, за якими правилами позовного провадження здійснюватиметься розгляд адміністративної справи, зважаю на таке.
Адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи (частини 1, 2 статті 12 КАС України).
Особливості розгляду справ за правилами спрощеного позовного провадження врегульовано главою 10 розділу ІІ КАС України.
Відповідно до частин 1, 2 та 3 статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті. При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Відтак, керуючись приписами статей 12, 257, 262 КАС України, а також враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи, доходжу висновку про розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Окрім того, у статті 9 КАС України, окрім інших принципів адміністративного судочинства, закріплено й принцип офіційного з`ясування всіх обставин у справі. Частиною 4 цієї статті передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків (частина 2 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно з частиною 1 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення (частина 3 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України).
Водночас особливості витребування доказів наведені у статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 1 статті згаданої статті учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї.
У клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено: 1) який доказ витребовується; 2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; 3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; 4) заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу (частина 2 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно з частиною 3 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
З огляду на те, що оскаржуване рішення № 2324 прийнято Томашпільською селищною радою 12 січня 2022 року, а з позовом щодо оскарження такого рішення представник позивачки звернувся лише в квітні 2023 року, тому виникла необхідність з`ясувати чи не надсилалась позивачці копія такого рішення раніше жовтня 2022 року.
З метою з`ясування всіх обставин справи дійшов висновку витребувати у Томашпільської селищної ради інформацію про те, чи надсилалася ОСОБА_1 копія рішення № 2324 від 12 січня 2022 року раніше жовтня місяця 2022 року (у разі надсилання такого - надати докази надсилання та отримання), або докази, які підтверджують обізнаність позивачки про оскаржуване рішення раніше жовтня 2022 року.
Керуючись статтями 9, 12, 72, 73, 80, 160, 161, 168, 171, 248, 257, 260, 262 КАС України,
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні клопотання представника позивачки про поновлення строку звернення до адміністративного суду.
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Томашпільської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Розгляд справи здійснюватиметься суддею Яремчуком Костянтином Олександровичем одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).
Встановити відповідачу 15-денний строк з дня отримання даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку статті 162 КАС України. У зазначений строк відповідач має право надіслати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову.
Відповідно до вимог частини 3 статті 162 КАС України одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Встановити позивачу 5-денний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив в порядку статті 163 КАС України, копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Встановити відповідачу 5-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку статті 164 КАС України, копія якого одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Витребувати у Томашпільської селищної ради інформацію про те, чи надсилалася ОСОБА_1 копія рішення "Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення технічної документації щодо поділу та об`єднання земельної ділянки" № 2324 від 12 січня 2022 року раніше жовтня місяця 2022 року (у разі надсилання такого - надати докази надсилання та отримання такого), або докази, які підтверджують обізнаність ОСОБА_1 про оскаржуване рішення раніше жовтня 2022 року.
Копію даної ухвали надіслати учасникам справи.
Відповідачу також надіслати копію позовної заяви з доданими до неї документами.
Повідомити учасників справи про можливість отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
Ухвала суду оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 КАС України.
Суддя Яремчук Костянтин Олександрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2023 |
Оприлюднено | 20.04.2023 |
Номер документу | 110282268 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні