ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2023 рокуЛьвівСправа № 260/5200/22 пров. № А/857/4275/23
Восьмий апеляційний адміністративний суду складі колегії суддів:
головуючого-суддіКузьмича С. М.,
суддівГлушка І.В., Матковської З.М.,
за участю секретаряПославського Д.Б.,
представника апелянта Ліщенко Т.М.,
представника відповідачів Савицький С.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в м. Львові справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Шаянські джерела» на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2023 року (ухвалене головуючим суддею Гаврилко С.Є. у о 13 год. 49 хв. м. Ужгород, повне судове рішення складено 08 лютого 2023 року) у справі № 260/5200/22 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Шаянські джерела» до Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідачів в якому просив
визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.10.2022 № 7535836/30005275, винесене Комісією Головного управління ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Шаянські Джерела» податкову накладну № 15 від 13.10.2022, днем її фактичного подання.
В обґрунтування позовних вимог вказував на те, що платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій. Позивач зазначає, що надав контролюючому органу пояснення та копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено, які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати. Згідно з оскаржуваним рішенням позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій документів: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. При цьому, контролюючим органом в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було вказано необхідність долучення саме вказаних документів.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 06.02.2023 відмовлено в задоволенні адміністративного позову.
Приймаючи оскаржене рішення суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не було подано контролюючому органу розрахункових документів та/або банківських виписок про оплату за товар, подання яких передбачено пунктом 5 Порядку 520, що і стало підставою для прийняття оскаржуваних рішень. Разом з тим, видаткову накладну № 313 було сформовано 19.10.2022, тобто після реєстрації податкової накладної № 15 від 13.10.2022. Тобто, долучений позивачем до матеріалів справи обсяг доказів, є більш розширеним та не відповідає переліку документів, що досліджувався Комісією ДПС при прийнятті оскаржуваного рішення.
Разом з тим, на думку суду, при дослідженні правомірності оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної підлягають врахуванню лише документи, що подавались платником податків безпосередньо суб`єкту владних повноважень, який приймав відповідне рішення.
Суд першої інстанції також зауважив, що відсутність конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної перешкоджає платнику податків надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, однак такі обґрунтування недоречно застосовувати у спірній ситуації, коли платник не просто не надав окремих документів, які податковий орган уважав обов`язковими, а фактично взагалі не надав контролюючому органу жодного належного документа для підтвердження господарський операцій за податковою накладною, реєстрація якої була зупинена.
Вказане рішення в апеляційному порядку оскаржив позивач, у апеляційній скарзі покликається на те, що оскаржуване рішення винесене з порушенням норм процесуального та матеріального права з неповним з`ясуванням обставин справи та є незаконним, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким задовольнити позов.
Зокрема в апеляційній скарзі зазначає, що контролюючим органом в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було вказано необхідність долучення саме вказаних документів.
Відповідач скористався своїм правом та подав відзив на апеляційну скаргу в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Представник апелянта в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу та надав пояснення, просить апеляційну скаргу задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов.
В судовому засіданні представник відповідачів, заперечив проти задоволення апеляційної скарги та надав пояснення, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, представників учасників справи, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, з наступних підстав.
З матеріалів справи слідує, що позивачем було складено податкову накладну № 15 від 13.10.2022 на отримувача Дочірнє підприємство «Пілснер Україна» на суму 136918, 08 грн, ПДВ 20% - 22819,68 грн та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 17).
У відповідності до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.10.2022, податкову накладну прийнято, однак реєстрацію зупинено. Зазначено підстави зупинення, зокрема зазначено: «... Коди УKTЗЕД/ДКПП товару/послуги 2201 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ...» (а.с. 18).
27.10.2022 позивачем було подано до Головного управління ДПЄ у Закарпатській області повідомлення № 1 від 26.10.2022 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. У графі «пояснення» вказаного повідомлення зазначено: «Пояснення до таблиці даних платника податку наведено в додатку 1 на 3 аркушах»; у графі «кількість додатків» зазначено: 4 (а.с.а.с. 85, 86).
Відповідно до квитанції № 2 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПК/РК документ зазначено 27.10.2022 документ не прийнято та зазначено, що при необхідності потрібно виправити документ та надіслати його знову (а.с. 87).
Причиною неприйняття документу слугувало наступне. Повідомлення від 26 жовтня 2022 року № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено не прийнято до розгляду: у Повідомленні в рядках № 1, 2 зазначено ПН/РК на різних отримувачів з неоднотипними операціями (з різними кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (а.с. 87).
Так, у зазначеному повідомленні №1 крім контрагента ДП «Пілснер Україна» також зазначено інших контрагентів: ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Метро Кеш енд Кері Україна».
Так, судом встановлено, що повідомлення № 1 від 26.10.2022 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено мало наступні додатки: «Документ довільного формату», назва документу: «пояснення до таблиці даних платника податку», номер документу: 1, дата документу: 25.10.2022, найменування файлу документа: Пояснення.pdf; «Документ довільного формату», назва документу: «Основні засоби (оборотно-сальдова відомість рахунку 10», номер документу: 1, дата документу: 30.09.2022, найменування файлу документа: ОсновніЗасоби.pdf; «Документ довільного формату», назва документу: «Інвентаризаційний опис залишків сировини та матеріалів», номер документу: 1, дата документу: 24.10.2022 року, найменування файлу документа: ІнвОпис1.pdf; «Документ довільного формату», назва документу: «Інвентаризаційний опис залишків виготовленої продукції», номер документу: 2, дата документу: 24.10.2022, найменування файлу документа: ІнвОпис2.pdf (а.с.а.с. 88-98).
27.10.2022 позивачем було подано до Головного управління ДПЄ у Закарпатській області повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. У графі «пояснення» вказаного повідомлення №1 від 27.10.2022 зазначено: «Пояснення до таблиці даних платника податку наведено в додатку 1 на 3 аркушах»; у графі "кількість додатків» зазначено: 4 (а.с.а.с. 19, 25-27, 99).
Відповідно до квитанції № 2 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПК/РК документ зазначено 27.10.2022 документ прийнято (а.с. 100).
Так, судом встановлено, що повідомлення № 2 від 27.10.2022 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено мало наступні додатки: «Документ довільного формату», назва документу: «пояснення до таблиці даних платника податку», номер документу: 1, дата документу: 25.10.2022, найменування файлу документа: Пояснення.pdf; «Документ довільного формату», назва документу: «Основні засоби (оборотно-сальдова відомість рахунку 10», номер документу: 1, дата документу: 30.09.2022, найменування файлу документа: Основні Засоби.pdf; «Документ довільного формату», назва документу: «Інвентаризаційний опис залишків сировини та матеріалів», номер документу: 1, дата документу: 24.10.2022 року, найменування файлу документа: ІнвОпис1.pdf; «Документ довільного формату», назва документу: «Інвентаризаційний опис залишків виготовленої продукції», номер документу: 2, дата документу: 24.10.2022, найменування файлу документа: ІнвОпис1.pdf (а.с.а.с. 101-111).
Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.10.2022 № 7535836/30005275 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 15 від 13.10.2022, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних тикових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с. 84).
Позивач вважаючи рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних протиправним, звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами 1, 10 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Пунктом 3 Порядку № 1165 визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.
Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку, у разі, коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відтак, встановлена контролюючим органом невідповідність податкової накладної жодній з ознак безумовної реєстрації є підставою для її перевірки щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника, а також критеріям ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно з пунктами 10, 11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 встановлено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).
Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що пункт 5 Порядку № 520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, однак, такий перелік не є вичерпним.
Як встановив суд першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що позивач в підтвердження реальності здійснення господарських операцій по спірних накладних надав до суду договір № 12/02 від 12.02.2018 та додаткову угоду № 1 (а.с.а.с. 35-38), рахунок на оплату № 35 від 13.10.2022 (а.с. 39), видаткові накладні № 202 від 25.07.2022, № 313 від 19.10.2022, № 197 від 18.07.2022 (а.с.а.с. 40, 41), платіжні інструкції № 3386 від 11.01.2022, № 4837 від 13 жовтня 2022 року, № 4243 від 05 липня 2022 року (а.с.а.с. 42-44), картки рахунку 6811 за січень-жовтень 2022 року, картки рахунку 361 за січень-жовтень 2022 року (а.с.а.с. 45, 46).
Колегія суддів зазначає, що предметом доказування при вирішенні питання про скасувати рішень комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області про відмову в реєстрації податкової накладної, є обставини щодо подання достатніх документів, які в подальшому свідчать про можливість зареєструвати податкову накладну. Тобто, позивач має довести, що ним було подано документи, достатні для реєстрації податкової накладної.
Однак, як вірно підмітив суд першої інстанції, що наведені вище документи були подані вже до суду при оскарженні рішення комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7535836/30005275 від 31.10.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 13.10.2022.
Доказів того, що такі документи подавалися до контролюючого органу для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, позивачем до матеріалів справи не додано ні в суді першої інстанції, ні в суді апеляційної інстанції.
Крім цього, суд звертає увагу, що позивачем не було подано контролюючому органу розрахункових документів та/або банківських виписок про оплату за товар, подання яких передбачено пунктом 5 Порядку 520, що і стало підставою для прийняття оскаржуваних рішень.
Разом з цим, видаткову накладну № 313 було сформовано 19.10.2022, тобто після реєстрації податкової накладної № 15 від 13.10.2022 (а.с. 40).
Тобто, долучений позивачем до матеріалів справи обсяг доказів, є більш розширеним та не відповідає переліку документів, що досліджувався Комісією ДПС при прийнятті оскаржуваного рішення.
Однак, на думку суду, при дослідженні правомірності оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної підлягають врахуванню лише документи, що подавались платником податків безпосередньо суб`єкту владних повноважень, який приймав відповідне рішення.
Відтак, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що позивачем не було подано контролюючому органу належним чином оформлених первинних документів, подання яких передбачено пунктом 5 Порядку № 520, що і стало підставою для прийняття оскаржуваного рішення.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до пункту 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Пунктом 11 Порядку № 520 передбачено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Враховуючи наведене вище, суд апеляційної інстанції вважає, що позивачем не подано контролюючому органу належні та достатні копії первинних документів для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а тому рішення комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.10.2022 № 7535836/30005275 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.10.2022 № 15 прийнято правомірно.
Крім цього, у зв`язку з тим, що встановлено правомірність винесення оскаржуваного рішення, відсутні правові підстави для зобов`язання зареєструвати ДПС України в Єдиному реєстрі податкових накладних спірну податкову накладну.
Виходячи з наведеного, відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог.
Таким чином, суд вважає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на викладене вище, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують рішення суду першої інстанції.
Щодо розподілу судових витрат, то такий у відповідності до ст.139 КАС України не здійснюється.
Керуючись статтями 139, 229, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Шаянські джерела» залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2023 року у справі № 260/5200/22 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає. Крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя С. М. Кузьмич судді І. В. Глушко З. М. Матковська Повне судове рішення складено 18 квітня 2023 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2023 |
Оприлюднено | 20.04.2023 |
Номер документу | 110289920 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні