ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
19 квітня 2023 року Справа № 280/6097/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) (пр. Дмитра Яворницького, 21а, м. Дніпро, 49027; код ЄДРПОУ 43314918) до ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА «БРАТСТВО КАЗАКІВ» (пр. Будівельників, буд. 42, кв. 47, м. Енергодар, Запорізька область, 71500, ЄДРПОУ 38533618), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Служба безпеки України (вул. Володимирська, 33, м. Київ, 01601, ЄДРПОУ 00034074), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ) про заборону (примусовий розпуск) громадської організації, про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
24 жовтня 2022 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) (далі - позивач) до МІЖНАРОДНОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА «БРАТСТВО КАЗАКІВ» (далі- відповідач), в якому позивач просить суд:
- заборонити (примусово розпустити) ГРОМАДСЬКУ ОРГАНІЗАЦІЮ «ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА «БРАТСТВО КОЗАКІВ»;
- спрямувати майно, кошти та інші активи ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА «БРАТСТВО КОЗАКІВ» до державного бюджету.
Підставою для звернення до суду з даним позовом про заборону (примусовий розпуск) громадської організації є встановлені Службою безпеки України обставини та відомості про діяльність громадської організації, що суперечить чинному законодавству України, зокрема, статтям 36, 37 Конституції України, статті 4 Закону України Про громадські об`єднання. Члени Громадської організації Козацьке військо запорізьке низове з початком широкомасштабної агресії російської федерації перейшли на сторону окупаційної влади та сприяють діяльності командуванню збройних підрозділів збройних сил російської федерації на тимчасово окупованій території Запорізької області. Громадська організація здійснює свою діяльність із порушенням чинного законодавства України, а сама діяльність не відповідає заявленій меті та визначеним завданням, зазначених в статутній діяльності. Керівник та члени зазначеного об`єднані з метою посилення проросійських настроїв серед населення України проводять активну антиукраїнську інформаційно-пропагандистську діяльність шляхом поширення певних стереотипів щодо взаємовідносин між Україною та росією, підтримують терористичну діяльність та контакти з урядом і ЗС РФ. Позивач просить позов задовольнити.
Ухвалою суду від 27 жовтня 2022 року позов Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) залишено без руху та надано позивачу 10-денний строк з дня отримання вказаної ухвали суду усунути недоліки позовної заяви шляхом направлення на адресу Запорізького окружного адміністративного суду: уточненої позовної заяви із зазначенням у ній відомостей стосовно представника позивача, а також номерів засобів зв`язку відповідача; доказів належної якості (в письмовому або електронному вигляді), на яких ґрунтуються позовні вимоги Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції в адміністративній справі № 280/6097/22.
03 листопада 2022року від позивача до суду надійшли усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою суду від 07 листопада 2022 року відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
На адресу учасників справи направлена копія ухвали про відкриття провадження у справі.
Копія ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі № 280/6097/22 на адресу відповідача та третіх осіб, які на заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ), та які проживають у місті Енергодар Запорізької області, засобами поштового зв`язку не направлялась, оскільки згідно даних з офіційного сайту АТ Укрпошта поштові відділення в місті Енергодар Запорізької області тимчасово не працюють у зв`язку із його окупацією.
Засобами телефонного зв`язку відповідача та вищезазначених третіх осіб повідомити суду не вдалось, оскільки телефонні номери, зазначені позивачем у позовній заяві, недоступні, що підтверджується актом, який міститься в матеріалах справи.
В той же час, судом розміщено оголошення про розгляд адміністративної справи № 280/6097/22 на офіційному веб-порталі судової влади України.
Також, копія ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі № 280/6097/22 направлена третій особі, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Службі безпеці України, як на офіційну електронну адресу, так із засобами поштового зв`язку за місцем її реєстрації.
Враховуючи, що судом вчинено всі необхідні та достатні дії для повідомлення відповідача та третіх осіб про судовий розгляд даної справи, наявні підстави вважати, що відповідач та треті особи вважаються такими, що повідомлені про судовий розгляд належним чином.
Відповідач правом подати до суду відзив на позовну заяву не скористався.
Частиною 6 статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Від третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача пояснень до суду не надходило.
На підставі матеріалів справи, судом встановлено наступні обставини.
Судом встановлено, що наказом Енергодарського міського управління юстиції Запорізької області від 25 квітня 2013 року № 1408/5 зареєстровано ГРОМАДСЬКУ ОРГАНІЗАЦІЮ "ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА "БРАТСТВО КОЗАКІВ" та 08 травня 2013 року внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, код ЄДРПОУ 38533618.
Засновниками зазначеної організації відповідно до матеріалів реєстраційної справи стали: ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
Керівник Громадської організації "ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА "БРАТСТВО КОЗАКІВ" згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 .
22 вересня 2022 року Службою безпеки України на адресу Міністерства юстиції України направлено лист від 22 вересня 2022 року № 5/3/1-5606 щодо заборони діяльності ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА «БРАТСТВО КОЗАКІВ», та вжиття відповідних заході.
30 вересня 2022 року до Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) надійшов лист Міністерства юстиції України № 89731/112261-8-22/19.2.1 щодо направлення документів для розгляду листа Служби безпеки України від 22 вересня 2022 року № 5/3/1-5606 щодо заборони діяльності ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА «БРАТСТВО КОЗАКІВ» (далі - ГО «ВЗГ «БК»), та вжиття відповідних заході.
Зважаючи на відомості про діяльність Громадської організації "ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА "БРАТСТВО КОЗАКІВ", що суперечить чинному законодавству України, зокрема, статтям 36, 37 Конституції України, статті 4 Закону України Про громадські об`єднання, та ураховуючи лист Служби безпеки України від 22 вересня 2022 року №5/3/1-5606, позивач у встановлений законом порядок звернувся до суду з позовом про заборону (примусовий розпуск) громадської організації.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на свободу вираження поглядів. Це право включає свободу дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без втручання органів державної влади і незалежно від кордонів. Ця стаття не перешкоджає державам вимагати ліцензування діяльності радіомовних, телевізійних або кінематографічних підприємств.
Здійснення цих свобод, оскільки вони пов`язані з обов`язками і відповідальністю, можуть підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або санкціям, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі, для захисту репутації чи прав інших осіб, для запобігання розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і безсторонності суду.
Положеннями статті 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожен має право на свободу мирних зібрань і свободу об`єднання з іншими особами, включаючи право створювати профспілки та вступати до них для захисту своїх інтересів.
Здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Відповідно до статті 36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об`єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Статтею 37 Конституції України передбачено, що утворення і діяльність політичних партій та громадських організацій, програмні цілі або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення, забороняються. Політичні партії та громадські організації не можуть мати воєнізованих формувань. Не допускається створення і діяльність організаційних структур політичних партій в органах виконавчої та судової влади і виконавчих органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, а також на державних підприємствах, у навчальних закладах та інших державних установах і організаціях. Заборона діяльності об`єднань громадян здійснюється лише в судовому порядку.
Приписами абзацу 1, 2 пункту 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228 визначено, що Міністерство юстиції України (Мін`юст) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мін`юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - виконання рішень), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, з питань утримання військовополонених, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації; забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції.
Відповідно до положень пункту 14 частини 1 статті 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року №755-IV суб`єктом державної реєстрації є територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об`єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об`єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об`єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об`єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об`єднання.
Законом України Про громадські об`єднання від 22 березня 2012 року № 4572-VI (далі - Закон № 4572-VI) визначено правові та організаційні засади реалізації права на свободу об`єднання, гарантованого Конституцією України та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об`єднань.
Відповідно до частин 1-3 статті 4 Закону № 4572-VI утворення і діяльність громадських об`єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення, пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, забороняються. Громадські об`єднання не можуть мати воєнізованих формувань. Інші обмеження права на свободу об`єднання, у тому числі на утворення і діяльність громадських об`єднань, можуть бути встановлені виключно законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Як встановлено судом вище, до Міністерства юстиції України надійшов лист Служби безпеки України від 22 вересня 2022 року №5/3/1-5606 щодо протиправної діяльності Громадської організації "ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА "БРАТСТВО КОЗАКІВ" та проханням ініціювати процедуру заборони діяльності шляхом її примусового розпуску (ліквідації).
З даного листа судом встановлено, що керівник громадської організації Громадської організації Всеукраїнська, Запорізька громада «Братство козаків» (далі - ГО «ВГЗ «БК») - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець російської федерації, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_5 , ІПН: НОМЕР_1 , будучи одним з активних громадських діячів проросійського спрямування Запорізької області, надає іноземній державі допомогу в проведенні підривної діяльності проти України та є посібником у вчиненні умисних дій з метою зміни меж території або державного кордону України.
Зокрема, ОСОБА_1 та члени підконтрольного йому козацького формування перейшли на сторону окупаційної влади РФ та надають сприяння командуванню озброєних підрозділів ЗС РФ на території м. Енергодар Запорізької області та зазначеного регіону в цілому. Водночас, вказані особи за координації керівника забороненої в Україні Всеукраїнської громадської організації «Вірне козацтво» ОСОБА_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженець м. Київ, учасник нападу РФ на Україну), об`єдналися з керівником Міжнародної Громадської організації міжнародний союз козаків «Козацтво запорізьке імені отамана Близнюка (далі МГО МСК «КЗОБ», код ЄДРПОУ: 36015692, юридична адреса: Запорізька область, м. Енергодар, б-р Каштановий, буд.6, кв.112) ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженець м. Тейково, Іванівської області, РФ, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_6 , ІПН: НОМЕР_5 ) та увійшли до створеного останнім підрозділу т.зв. «Енергодарської козацької дружини» (інша назва - «народна міліція») з середовища проросійськи налаштованих осіб (переважно члени ГО МСК «КЗОБ» та ГО «ВГЗ «БК»), які здійснюють контроль над усіма сферами життєдіяльності міста в інтересах російської федерації, а також своїми діями сприяють закріпленню ворога і придушенню проукраїнської діяльності на тимчасово окупованих територіях Запорозької області.
Також, за поданням т.зв. «заступника начальника міністерства внутрішніх справ Запорізької області» ОСОБА_5 та його спільника ОСОБА_6 , ОСОБА_1 у квітні 2022 року окупаційною владою призначено на посаду т.зв. «начальника управління освіти» м. Енергодар Запорізької області. При цьому, ОСОБА_1 та члени підконтрольної йому структури ГО «ВГЗ «БК», активно проводять агітацію серед населення ТОТ Запорізької області в підтримку запланованого урядом РФ т.зв. «референдуму», а також на постійній основі залучаються до різного роду антидержавних заходів, направлених на подавлення патріотичного руху населення у вказаному регіоні (а саме: святкування дня перемоги 9 травня 2022, а також «дня російської федерації» 12 червня 2022 року тощо).
Протиправна діяльність членів ГО «ВЗГ «БК» та її керівника громадянина України ОСОБА_1 розслідується в рамках кримінального провадження № 220220080000000102 від 29 березня 2022 року за частиною 1 статті 111 (Державна зрада), частиною 5 статті 27 та частиною 1 ст.110 (Пособництво у вчиненні умисних дій, вчинених з метою зміни меж території або державного кордону України) КК України.
Під час збройної агресії російської федерації проти України, дії ОСОБА_1 та вказаного громадського об`єднання і його членів можуть розцінюватися як такі, що спрямовані на порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, носять виключно деструктивний характер, підсилюють інформаційний простір, спрямований проти інтересів України, створюють підґрунтя для вчинення радикальних дій щодо порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки.
Враховуючи викладене, можна зробити висновок, що у діяльності ГО «ВЗГ «БК» вбачаються ознаки порушень норм діючого законодавства. Керівник та члени зазначеного об`єднання з метою посилення проросійських настроїв серед населення України проводять активну антиукраїнську інформаційно-пропагандистську діяльність шляхом поширення певних стереотипів щодо взаємовідносин між Україною і росією, підтримують терористичну діяльність та контакти з урядом та збройними силами РФ.
У діяльності Громадської організації "ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА "БРАТСТВО КОЗАКІВ" Службою безпеки України вбачаються ознаки порушень норм діючого законодавства. Керівник та члени зазначеного об`єднання з метою посилення проросійських настроїв серед населення України проводять активну антиукраїнську інформаційно-пропагандистську діяльність шляхом поширення певних стереотипів щодо взаємовідносин між Україною і росією, підгримують терористичну діяльність та контактах з урядом та Збройними силами рф.
Зазначені висновки підтверджуються доданими Службою безпеки України до листа акти огляду матеріалів розміщених на одному з відкритих інформ-каналів месенджера (мобільного додатку) Телеграм від 12 вересня 2022 року.
Виходячи з системного аналізу змісту наявних у матеріалах справи доказів, суд вважає обґрунтованим висновок Служби безпеки України про ознаки порушення відповідачем статей 36, 37 Конституції України, ст. 4 Закону № 4572-VI.
Статтею 25 Закону № 4572-VI визначені способи припинення діяльності громадського об`єднання. Припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.
Відповідно до статті 28 Закону № 4572-VI громадське об`єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації у разі виявлення ознак порушення громадським об`єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону, а також у разі засудження його уповноважених осіб за вчинення кримінального правопорушення проти основ національної безпеки України, передбаченого статтею 111-1 Кримінального кодексу України. Заборона громадського об`єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".
Справа про заборону громадського об`єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
У разі прийняття рішення про заборону громадського об`єднання майно, кошти та інші активи громадського об`єднання за рішенням суду спрямовуються до державного бюджету.
Інші підстави для заборони діяльності громадського об`єднання, крім зазначених у частині першій цієї статті, не допускаються.
Відповідно до пункту 5 Керівних принципів щодо заборони та розпуску політичних партій та подібних заходів, ухвалених Венеціанською Комісією на її 41 пленарній сесії (Венеція, 10-11 грудня 1999 року), заборона чи розпуск політичних партій як дуже далекосяжний захід повинен застосовуватися з крайньою стриманістю. Перш ніж звертатися до компетентного судового органу щодо заборони чи розпуску партії, уряд чи інший орган влади повинен оцінити, беручи до уваги ситуацію в конкретній країні, чи ця партія дійсно становить небезпеку вільному і демократичному політичному порядку або правам окремих осіб і чи таку небезпеку не можна усунути іншими, менш радикальними заходами.
Виходячи із основних позицій практики Європейського Суду з прав людини за результатами розгляду справ щодо обмеження свободи об`єднань, основними критеріями обґрунтованості таких обмежень є встановлення таких обмежень законом, зазначені обмеження повинні переслідувати законні цілі та бути необхідними у демократичному суспільстві.
Враховуючи, що в діях громадської організації "ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА "БРАТСТВО КОЗАКІВ" виявлено ознаки порушення статей 36, 37 Конституції України, ст. 4 Закону № 4572-VI, діяльність відповідача суперечить основним засадам діяльності громадської організації, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги про заборону (примусовий розпуск) громадської організації підлягають задоволенню у повному обсязі.
Суд вважає, що вимогу позивача спрямувати майно, кошти та інші активи Громадської організації "ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА "БРАТСТВО КОЗАКІВ" до державного бюджету до державного бюджету, у відповідності до статті 28 Закону №4572-VI також слід задовольнити.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
За наведеного вище суд вважає, що заявлені позовні вимоги знайшли своє підтвердження матеріалами справи, є обґрунтованими, а надані сторонами письмові докази є належними та достатніми для постановлення судового рішення про задоволення адміністративного позову.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 241-246, 255, 262 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву задовольнити.
Заборонити (примусово розпустити) ГРОМАДСЬКУ ОРГАНІЗАЦІЮ «ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА «БРАТСТВО КОЗАКІВ».
Спрямувати майно, кошти та інші активи ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА «БРАТСТВО КОЗАКІВ» до державного бюджету.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в порядок та строки, передбачені статтями 295, 297 КАС України. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Третього апеляційного адміністративного суду.
Повне найменування сторін та інших учасників справи:
Позивач - Південно-Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Дніпро) (пр. Дмитра Яворницького, 21а, м. Дніпро, 49027; код ЄДРПОУ 43314918);
Відповідач ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ «ВСЕУКРАЇНСЬКА, ЗАПОРІЗЬКА ГРОМАДА «БРАТСТВО КАЗАКІВ» (пр. Будівельників, буд. 42, кв. 47, м. Енергодар, Запорізька область, 71500, ЄДРПОУ 38533618);
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Служба безпеки України (вул. Володимирська, 33, м. Київ, 01601; код ЄДРПОУ 00034074),
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача:
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ),
ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ),
ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ),
ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ).
Повне судове рішення складено 19 квітня 2023 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2023 |
Оприлюднено | 21.04.2023 |
Номер документу | 110313936 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні