КОЗЯТИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа №133/107/22
Провадження №6/133/3/23
У Х В А Л А
Іменем України
11.04.23 м. Козятин
Козятинський міськрайонний суд Вінницької області у складі:
головуючого судді Кучерук І.М.,
за участю секретаря Бірюкової Т.П.,
позивача (стягувача) ОСОБА_1 ,
представника позивача (стягувача) ОСОБА_2 ,
представника відповідача (боржника) ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ОСОБА_1 про заміну способу і порядку виконання судового рішення у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Козятинського центру дитячої та юнацької творчості про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення від роботи і зобов`язання нарахування та виплати середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернулася до суду із заявою, в якій просить змінити спосіб і порядок виконання постанови Вінницького апеляційного суду від 28.06.2022 у справі №133/107/22 в частині стягнення з Козятинського центру дитячої та юнацької творчості середнього заробітку за час вимушеного прогулу в розмірі 12120,42 грн. на користь ОСОБА_1 шляхом стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в розмірі 12120,42 грн. з Управління освіти та спорту Козятинської міської ради на користь ОСОБА_1 .
В обґрунтування заяви зазначила, що постановою Вінницького апеляційного суду від 28.06.2022 у справі №133/107/22 за наслідками перегляду рішення Козятинського міськрайонного суду Вінницької області від 22.04.2022 задоволено позов ОСОБА_1 та стягнуто з Козятинського центру дитячої та юнацької творчості середній заробіток за час вимушеного прогулу в розмірі 12120,42 грн.
Отриманий виконавчий лист пред`явлено до примусового виконання до Козятинського відділу державної виконавчої служби у Хмільницькому районі Вінницької області. Однак на теперішній час постанова Вінницького апеляційного суду від 28.06.2022 у справі №133/107/22 в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в розмірі 12120,42 грн. не виконана, оскільки у боржника відсутнє майно та банківські рахунки, а все майно перебуває на балансі Управління освіти та спорту Козятинської міської ради, яке є головним розпорядником коштів.
В судовому засіданні позивач (стягувач) та його представник заяву про заміну способу і порядку виконання судового рішення підтримали.
Представник відповідача (боржника) у судовому засідання проти задоволення заяви не заперечувала.
Заслухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого висновку.
Відповідно до постанови Вінницького апеляційного суду від 28.06.2022 у справі №133/107/22 позов ОСОБА_1 до Козятинського центру дитячої та юнацької творчості про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення від роботи та зобов`язання нарахування і виплати середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу задоволено. Визнано незаконним та скасовано наказ директора Козятинського центру дитячої та юнацької творчості № 84 від 05.11.2021 про відсторонення від роботи ОСОБА_1 з 08.11.2021 на час відсутності щеплення проти COVID-19 без збереження заробітної плати. Стягнуто з Козятинського центру дитячої та юнацької творчості (код ЄДРПОУ 25983274) на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу в розмірі 12 120,42 грн. Сума вказана без урахування утримання податків й інших обов`язкових платежів. Стягнуто з Козятинського центру дитячої та юнацької творчості на користь держави 2 481 грн судового збору.
На підставі постанови старшого державного виконавця Козятинського відділу державної виконавчої служби у Хмільницькому районі Вінницької області Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Хмельницький) від 31.10.2022 ВП №699772 виконавчий лист, виданий 11.07.2022 Козятинським міськрайонним судом Вінницької області у справі №133/107/22, про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в розмірі 12120,42 грн. повернуто стягувачу у зв`язку із тим, що майно, на яке можливо звернути стягнення, рахунки, відкриті у банківських установах, у боржника відсутні.
Із листа Управління державної казначейської служби України у Козятинському районі та м. Козятин від 12.07.2022 №02-38-08 вбачається, що станом на 12.07.2022 в Управлінні не обслуговується такий розпорядник бюджетних коштів як Козятинський центр дитячої та юнацької творчості за кодом в ЄДРПОУ 25983274.
У Статуті Козятинського центру дитячої та юнацької творчості, затвердженому рішенням 16 сесії 6 скликання Козятинської міської ради 23.03.2012 та зареєстрованому 29.09.2015, зазначено, що заклад є юридичною особою, заснований на комунальній формі власності, засновником якого є Козятинська міська рада.
Відповідно до розпорядження від 03.04.2002 №9 «Про передачу матеріальних цінностей і розрахунків ЦПВР централізованій бухгалтерії управління освіти» централізована бухгалтерія управління освіти отримала на обслуговування Центр позашкільної виховної роботи.
Рішенням виконкому Козятинської міської ради №299 від 24.04.2003 змінено назву Центру позакласної та позашкільної роботи з дітьми та підлітками на Центр дитячої та юнацької творчості.
Відповідно до ч. 1ст. 435 ЦПК Українисуд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою стягувача чи виконавця (у випадках встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб його виконання.
Згідно із ч. 3ст.435ЦПК України підставою для зміни способу виконання є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості. Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим судом способом.
Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.
Відповідно до ч. 2ст.6Закону України«Про виконавчепровадження» від02.06.2016№1404-VIII рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845(даліПорядок №845).
Абзацом 2 п. 2 Порядку №845 передбачено, що боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.
Згідно з п. 24 Порядку №845 стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. Якщо боржник обслуговується централізованою бухгалтерією, зазначені документи подаються до органу Казначейства, в якому відкрито рахунки відповідної бюджетної установи, при якій створена така централізована бухгалтерія (далі - централізоване обслуговування боржника).
За змістом п.26 Порядку №845 безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках).
Пунктом 26 Порядку №845 визначено, що орган Казначейства здійснює безспірне списання коштів, що обліковуються на рахунку бюджетної установи, яка здійснює централізоване обслуговування боржника, у межах відповідних бюджетних асигнувань з урахуванням положень пункту 25 цього Порядку.
При цьому відповідно до позиції Великої Палати Верховного Суду, що викладена в постанові від 31.10.2018 у справі №905/2087/17, Держказначейство не є ані органом примусового виконання судових рішень, ані учасником, зокрема стороною виконавчого провадження, і відповідно не здійснює заходів з примусового виконання рішень у порядку, визначеномуЗаконом України «Про виконавче провадження», а є встановленою Порядком особою, що, зокрема, здійснює безспірне списання коштів за рішеннями судів про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів.
Отже, процедура списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) є законодавчо визначеною.
З оглядуна наведеневище,оскільки заявникпросить судзмінити спосібі порядоквиконання постановиВінницького апеляційногосуду від28.06.2022у справі№133/107/22,а самев частиністягнення зКозятинського центрудитячої таюнацької творчостісереднього заробіткуза часвимушеного прогулуна користь ОСОБА_1 шляхомвідповідного стягненняз Управлінняосвіти таспорту Козятинськоїміської ради,незважаючи нате,що судомпри розглядісправи встановлено,що визначенігрошові коштипідлягають стягненнюбезпосередньо ізКозятинського центрудитячої таюнацької творчості,а нез іншоїокремої юридичноїособи (Управлінняосвіти таспорту Козятинськоїміської ради), судвважає,що заява ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі №133/107/22 є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.
При цьому посилання позивача (стягувача) на те, що на час звернення до суду із позовною заявою вона вважала, що Козятинський центрдитячої таюнацької творчості є належним відповідачем у справі, та не здогадувалась про те, що Управління освіти та спорту Козятинської міської ради є головним розпорядником коштів, не дають суду підстав для зміни способу і порядку виконання судового рішення, оскільки суд не може змінювати останнє по суті.
Керуючись ст.258-260,435 ЦПК України, суд,
У Х В А Л И В :
У задоволенні заяви ОСОБА_1 про заміну способу і порядку виконання постанови Вінницького апеляційного суду від 28.06.2022 у справі №133/107/22 відмовити.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в п`ятнадцятиденний строк з дня складання повного судового рішення.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя І.М. Кучерук
Повний текст ухвали складено 17.04.2023.
Суд | Козятинський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2023 |
Оприлюднено | 21.04.2023 |
Номер документу | 110322538 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Козятинський міськрайонний суд Вінницької області
Кучерук І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні