ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/16710/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 квітня 2023 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Сидор Н.Т., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Реберня на Дерибасівській» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в :
на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Реберня на Дерибасівській» (далі ТОВ «Реберня на Дерибасівській», позивач) до Головного управління ДПС в Одеській області (далі відповідач), у якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 29.08.2022 №00053330706.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що згідно з нормами законодавства України маркуванню акцизними марками підлягають алкогольні напої вироблені в Україні підприємствами-виробниками. Оскільки позивач не є ані підприємством-виробником, ані імпортером алкогольних напоїв, то у нього відсутній обов`язок по маркуванню приготованого коктейлю марками акцизного податку.
Щодо процесуальних дій, вчинених у зв`язку із розглядом цієї справи, суд зазначає наступне.
Ухвалою судді від 28.11.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому проти задоволення позовних вимог заперечує. Вказує, що за результатами проведення фактичної перевірки встановлено, що за адресою м. Одеса, пляж Аркадія, 3-Б, де здійснює діяльність ТОВ «Реберня на Дерибасівській» зберігаються алкогольні напої без марок акцизного податку встановленого зразка (настоянка «Свобода або смерть») на загальну суму 1580,00 грн. Підприємством в ході проведення фактичної перевірки надана техніко-технологічна карта №1Б коктейлю «Свобода або смерть», яка затверджена та введена в дію з 01.07.2021 директором ТОВ «Реберня на Дерибасівській», згідно якої крім іншого інгредієнтами коктейлю є «вода Аляска питна не газована», «приправа коріандр в зернах», «приправа Santa Maria кориця палочка», «мед Златомед квітковий луговий», «апельсин». При проведенні аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що з початку діяльності ТОВ «Реберня на Дерибасівській» взагалі не здійснювало придбання води Аляска питної негазованої, приправи коріандр в зернах, приправи Santa Maria кориця палочка, меду Златомед квітковий луговий, апельсинів, у зв`язку з чим аргументи підприємства, що виявлений в ході перевірки алкогольний напій «Свобода або смерть» являється коктейлем власного виробництва, є безпідставними.
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
У матеріалах справи міститься наказ Головного управління ДПС в Одеській області від 05.07.2022 №1609-п про проведення фактичної перевірки ТОВ «Реберня на Дерибасівській» та направлення від 06.07.2022 №3641.
06.07.2022 ГУ ДПС в Одеській області провело фактичну перевірку закладу ТОВ «Реберня на Дерибасівській».
За наслідками проведення фактичної перевірки та згідно висновків Акту фактичної перевірки №4167/15/13/РРО/43999222 від 18.07.2022 (далі Акт), контролюючим органом встановлено наступні порушення:
- статті 2 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (із змінами та доповненнями), а саме: за адресою м. Одеса, пляж Аркадія 3-Б, де здійснює діяльність ТОВ «РЕБЕРНЯ НА ДЕРИБАСІВСЬКІЙ» код ЄДРПОУ 43999222 виробництво алкогольних напоїв під назвою «Свобода або смерть», відповідно техніко-технічної картки №1Б, наданої підприємством, витрати сировини і продуктів на 1000 мл. алкогольної продукції складає: - бренді «Прикарпатський ординарний» 500 мл., - горілка «Наливайко за волю» 400мл., -вода «Аляска» питна негазована 100 мл., -мед Златомер квітковий луговий 100 г., -приправа Santa Marina кориця паличка 0,002 г., -приправа коріандр в зернах 0,002 г.;
- статті 11 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (із змінами та доповненнями), а саме: за адресою м. Одеса, пляж Аркадія 3-Б, де здійснює діяльність ТОВ «РЕБЕРНЯ НА ДЕРИБАС1ВСБКІЙ» код ЄДРПОУ - 43999222, зберігаються алкогольні напої без марок акцизного податку встановленого зразка (настоянка «Свобода або смерть» 0,5 л.-2 пляшки, настоянка «Свобода або смерть» 0,2 л.-5 пляшок, настоянка «Свобода або смерть» 0,1 л.-5 пляшок) на загальну суму 1580,00 грн.;
- пункту 7 статті 3, пункту 9 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 N265/95-BP (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон України №265/95), а саме: не забезпечено щоденне друкування з ПРРО ФП-4000079196 фіскальних звітних чеків та передача їх до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв`язку (z-звіти за 10.10.2021, за 30.12.2021, за 02.01.2022, за 08.01.2022, за 30.06.2022);
- пункту 11 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 Документ сформований в системі «Електронний суд» 18.11.2022 4 N265/95-BP (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон України №265/95), а саме: проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій (фн-4000079196) без застосування режиму програмування коду товарної під категорії згідно з УКТЗЕД з 18.09.2021 для підакцизних товарів.
Не погоджуються із висновками Акту, позивач надав заперечення на Акт. За наслідками розгляду заперечення на Акт, відповідач надіслав лист «Про розгляд заперечення». Згідно вказаного листа відповідач частково задоволив заперечення позивача, а саме: «Враховуючи викладене, за результатами розгляду заперечення до акту перевірки від 15.07.2022 №4167/15/13/РРО/43999222, який зареєстрований 18.07.2022, Головне управління ДПС в Одеській області заперечення задовольняє частково: висновок акту перевірки в частині порушення статті 2 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального " (зі змінами та доповненнями), а саме виробництво алкогольних напоїв без отримання ліцензії скасовує, а в решті залишає без змін.
За наслідками розгляду заперечення на Акт, відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 29.08.2022 року №00053330706. Згідно вказаного повідомлення рішення встановлено порушення вимог статті 11 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (із змінами та доповненнями), а саме: за адресою м. Одеса, пляж Аркадія 3-Б, де здійснює діяльність ТОВ «РЕБЕРНЯ НА ДЕРИБАС1ВСБКІЙ» код ЄДРІЮУ - 43999222, зберігаються алкогольні напої без марок акцизного податку встановленого зразка (настоянка «Свобода або смерть» 0,5л.-2 пляшки, настоянка «Свобода або смерть» 0,2л.-5 пляшок, настоянка «Свобода або смерть» 0,1л.-5 пляшок) на загальну суму 1580,00 грн.
Не погоджуючись із вказаним податковим повідомлення-рішенням та у відповідності до вимог Податкового кодексу України подав скаргу. 28.09.2022 на адресу Позивача надійшло рішення №11496/6/9900-06-0301-06 від 22.09.2022 про продовження строків розгляду скарги на податкове повідомлення-рішення.
09.11.2022 на адресу Позивача надійшло рішення про результати розгляду скарги від 02.11.2022 року №13735/6/99-00-06030206. Згідно вказаного рішення у задоволенні скарги на податкове повідомлення рішення відмовлено.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 29.08.2022 №00053330706 протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом, у якому просить таке скасувати.
Вирішуючи спір по суті позовних вимог, суд застосовує такі норми права та виходить з таких мотивів.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-17 (далі ПК України).
Відповідно до підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених вказаним Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян визначає Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР (тут і надалі у редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин; далі Закон №481/95-ВР).
В абз. 3 ч. 4 ст. 11 Закону №481/95-ВР встановлено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.
Особливості маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів передбачено ст. 11 Закону №481/95-ВР.
Пп. 1.4.1.107 п.14.1 ст. 14 ПК України надає визначення марки акцизного податку спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
Підприємства, які виробляють вина виноградні з додаванням спирту та міцні, вермути, інші зброджені напої з додаванням спирту, суміші із зброджених напоїв з додаванням спирту, суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями з додаванням спирту, сплачують податок при придбанні марок акцизного податку на суму, розраховану із ставок податку на готову продукцію, вироблену з виноматеріалів чи сусла, при виробництві яких використовується спирт етиловий (пп. 222.1.3 п. 222.1 ст. 222 ПК України).
У разі ввезення маркованої підакцизної продукції на митну територію України податок сплачується під час придбання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання митної декларації (пп.222.2.2 п. 222.2 ст. 222 ПК України).
Відповідно до п.226.1, 226.2, 226.6 ст.226 ПК України у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов`язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.
Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою, пачці (упаковці) тютюнового виробу чи ємності (упаковці) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.
Маркуванню підлягають усі (крім зазначених у п. 226.10 ст. 226 ПК України) алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об`ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5 відсотка об`ємних одиниць не здійснюється.
В абзаці четвертому пункту 3 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1251, встановлено, що підприємства-виробники та імпортери алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідин, що використовуються в електронних сигаретах (далі - покупці марок), подають засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги щомісяця до 8 числа продавцю марок акцизного податку (далі - продавець марок) для задоволення через два місяці потреби в марках таку інформацію: попередню заявку-розрахунок про потребу в марках за їх видами, реквізити платіжного документа/платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів) на перерахування плати за виготовлення марок та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці. Поняття продавець марок акцизного податку вживається у значенні, наведеному в Податковому кодексі України.
З аналізу вищенаведених положень висновується, що обов`язок забезпечення маркування алкогольних напоїв покладений на тих платників податку, які здійснюють виробництво на митній території України алкогольних напоїв (підприємства-виробники) або ввезення таких товарів на митну територію України.
Відповідальність за порушення норм Закону№481/95-ВР передбачено ст. 17 цього ж Закону, зокрема за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.
У позовній заяві представник позивача стверджує, що позивачем здійснюється приготування коктейлів згідно з техніко-технологічною картою №1Б, а не виробництво алкогольних напоїв.
Згідно з ст. 1 Закону №481/95-ВР:
- алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об`ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу живого бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об`ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД;
- повний технологічний цикл виробництва - сукупність приміщень, технологічного та іншого обладнання, відповідних технологічних процесів, що забезпечують переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачу, а також лабораторій (власних або залучених на договірних засадах у випадках, передбачених Законом України №481/95-ВР), акредитованих відповідно до законодавства.
- сировина - предмети праці та природні компоненти, які підлягають подальшій переробці.
Готовий до споживання харчовий продукт - харчовий продукт, призначений виробником для безпосереднього споживання людиною без необхідності піддавати його термічній обробці чи іншій переробці (Розділ ІІ Терміни та визначення Наказу Міністерство охорони здоров`я України від 19.07.2012, №548 «Про затвердження Мікробіологічних критеріїв для встановлення показників безпечності харчових продуктів»).
Разом з тим, основні вимоги щодо роботи суб`єктів господарської діяльності (закладів, підприємств) усіх форм власності, що здійснюють діяльність на території України у сфері ресторанного господарства регламентуються Правилами роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 № 219, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.08.2002 за №680/6968 (далі Правила № 219).
Згідно з пунктом 1.3 Правил № 219 ресторанне господарство вид економічної діяльності суб`єктів господарської діяльності щодо надавання послуг відносно задоволення потреб споживачів у харчуванні з організуванням дозвілля або без нього; заклад ресторанного господарства організаційно-структурна одиниця у сфері ресторанного господарства, яка здійснює виробничо-торговельну діяльність: виробляє і (або) доготовляє, продає і організовує споживання продукції власного виробництва і закупних товарів, може організовувати дозвілля споживачів; технологічна документація на страви та вироби - документація із зазначенням опису технологічного процесу виробництва продукції, переліку продуктів, продовольчої сировини, речовин і супутніх матеріалів, що застосовуються в процесі приготування, даних про норми їх вмісту в кінцевому харчовому продукті, термін придатності до споживання, умов зберігання, способу реалізації (подання) споживачу, вимог до якості страв та виробів.
Пунктом 1.4 Правил № 219 встановлено, що суб`єктами господарської діяльності здійснюється діяльність у сфері ресторанного господарства після їх державної реєстрації в установленому законодавством порядку. Роздрібна торгівля алкогольними напоями і тютюновими виробами в закладах (підприємствах) ресторанного господарства здійснюється суб`єктами господарської діяльності за наявності відповідних ліцензій.
Згідно з пунктом 3.1. Правил № 219 у закладах (підприємствах) ресторанного господарства використовуються такі методи обслуговування як самообслуговування, обслуговування офіціантами, комбінований тощо.
Пунктом 3.5. Правил №219 встановлено, що поруч з основною діяльністю закладами (підприємствами) ресторанного господарства можуть надаватися додаткові послуги, перелік і вартість яких визначаються суб`єктом господарської діяльності та указуються в прейскуранті на послуги. Під час обслуговування в закладах (підприємствах) ресторанного господарства за бажанням споживачів кулінарна продукція та закупні товари, у тому числі алкогольні напої, можуть бути продані на винос у відповідній упаковці.
На підтвердження позиції щодо того, що позивачем здійснюється саме приготування коктейлів, позивач стверджує, що при приготування коктейлів відсутній повний технологічний цикл виробництва, використовуються готові, вироблені алкогольні напої вже ліцензованих виробників (зокрема Бренді Прикарпатський ординарний, Горілка Наливайко за волю) та приготування здійснюється безпосередньо в ресторані.
Крім того, суд звертає увагу на те, що у листі Головного управління ДПС у Львівській області «Про розгляд звернення» від 23.08.2022 №4694/КПР/15-32-07-06-06 вказано, що перевіркою не підтверджено факт виробництва, місця виробництва, наявність виробничих потужностей, технологічного та іншого обладнання, у зв`язку з чим висновок акту перевірки в частині порушення статті 2 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (зі змінами і доповненнями), а саме виробництво алкогольних напоїв без отримання відповідної ліцензії скасовано.
Додатково про те, що позивач не здійснює виробництво алкогольних напоїв свідчить відсутність відповідного КВЕД у переліку основних видів діяльності ТОВ «Реберня на Дерибасівській», до яких належать: 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.24 Роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 52.10 Складське господарство; 56.30 Обслуговування напоями; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування;73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 77.29 Прокат інших побутових виробів і предметів особистого вжитку; 77.33 Надання в оренду офісних машин і устатковання, у тому числі комп`ютерів; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.
Доводи представника відповідача щодо того, що позивачем взагалі не здійснюється придбання інших інгредієнтів коктейлю «Свобода або смерть» (води Аляска питної негазованої, приправи коріандр в зернах, приправи Santa Maria кориця палочка, меду Златомед квітковий луговий, апельсинів), спростовуються долученими до позовної заяви накладними №1/6 від 20.06.2022, №2/6 від 16.06.2022, №3/6 від 30.06.2022.
Відтак, оскільки судом встановлено, що позивач не здійснює виробництво алкоголю, а також зважаючи на те, що відповідач не надав доказів ввезення позивачем алкогольних напоїв на митну територію України, на позивача не може бути покладено обов`язок забезпечення маркування алкогольних напоїв. З наведеного випливає, що факт зберігання позивачем коктейлю Свобода або Смерть не є порушенням вимог ст. 11 Закону №481/95-ВР, відтак не може бути підставою для застосування до нього відповідальності, передбаченої ст. 17 Закону №481/95-ВР.
Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на вимоги, які висуваються до актів індивідуальної дії як актів правозастосування, а саме їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав прийняття (фактичних і юридичних) таких актів, а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.
В оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні у графі посилання на пункт та статтю законодавчого акта, порушення якого встановлено зазначено лише статтю 11 Закону України №481/95-ВР без конкретизації, яку частину (абзац) цієї статті порушено позивачем. Більше того, аналогічне узагальнене посилання на порушення позивачем статті 11 Закону України №481/95-ВР містить й Акт. Окрім цього, відповідач застосовуючи оскарженим податковим повідомленням-рішенням до позивача штрафні санкції, передбачені статтею 17 Закону України №481/95-ВР, здійснив посилання на цю статтю без конкретизації, яку частину (абзац) цієї статті він застосовує при притягненні позивача до відповідальності. Цієї інформації не містить і розрахунок штрафних (фінансових) санкцій згідно з Актом.
Частиною 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи вищенаведені висновки, суд вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення не відповідає критеріям правомірності рішень суб`єктів владних повноважень, викладеним у частині другій статті 2 КАС України, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно з вимогами ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
У відповідності до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та, враховуючи всі наведені обставини, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на судове рішення про задоволення позову, сплачений за подання цього позову судовий збір в сумі 2481,00 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 2, 8-10, 14, 72-77, 90, 139, 242-246, 255, 257, 293, 295 КАС України, суд
в и р і ш и в :
позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Реберня на Дерибасівській» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 29.08.2022 №00053330706.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Реберня на Дерибасівській» судовий збір у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) гривня 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції з урахуванням положень підп. 15.5 п. 15 розд. VII «Перехідні положення» та п. 3 Розділу VI «Прикінцеві положення» Кодексу адміністративного судочинства України.
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Реберня на Дерибасівській» (79024, м. Львів, вул. Старознесенська, 24-26; код ЄДРПОУ 43999222).
Відповідач Головне управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ 44069166).
Суддя Сидор Н.Т.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2023 |
Оприлюднено | 24.04.2023 |
Номер документу | 110344570 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні