КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі
без проведення судового засідання
24 квітня 2023 року справа № 320/11610/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Кушнова А.О., розглянувши позовну заяву Приватно-орендної агрофірми "Україна" до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Приватно-орендна агрофірма "Україна" до Головного управління ДПС у Київській області з позовом, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Київській області з виключення Приватно-орендної агрофірми "Україна" з реєстру платників єдиного податку з 01.01.2023;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області внести відомості щодо Приватно-орендної агрофірми "Україна" до Реєстру платників єдиного податку як платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Київській області, оформлене повідомленням №6335/6/10-36-04-07 від 22.02.2023 про визнання не поданими Приватно-орендною агрофірмою "Україна" та відмову у прийнятті звітної Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9027716750 від 17.02.2023 за звітний (податковий) період 2023 рік, звітної Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9027712092 від 17.02.2023 за звітний (податковий) період 2023 рік, загальної Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9027722615 від 17.02.2023 за звітний (податковий) період 2023 рік та Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва №9027610064 від 17.02.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Київській області, оформлене повідомленням №6279/6/10-36-04-01 від 21.02.2023 про визнання не поданою Приватно-орендною агрофірмою "Україна" та відмову у прийнятті Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2023 рік від 15.02.2023 №9025320130;
- визнати поданою Приватно-орендною агрофірмою "Україна" звітну Податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи №9027716750 за звітний (податковий) період 2023 рік, звітну Податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи №9027712092 за звітний (податковий) період 2023 рік, загальну Податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи №9027722615 за звітний (податковий) період 2023 рік, Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва №9027610064 датою їх фактичного отримання Головним управлінням ДПС у Київській області - 17.02.2023;
- визнати поданою Приватно-орендною агрофірмою "Україна" Податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2023 рік №9025320130 датою їх фактичного отримання Головним управлінням ДПС у Київській області - 15.02.2023.
Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Спір виник із публічно-правових відносин та відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України належить до юрисдикції адміністративних судів і підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 та 172 Кодексу адміністративного судочинства України, та подана з дотриманням правил підсудності особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.
Підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України, немає.
Відповідно до положень статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Частиною 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Відповідно до ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Крім того, суд зазначає, що однією із вимог позивача є вимога про зобов`язання Головного управління ДПС у Київській області внести відомості щодо Приватно-орендної агрофірми "Україна" до Реєстру платників єдиного податку як платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023, з приводу чого суд зазначає таке.
Пунктом 299.2 ст.299 Податкового кодексу України визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
Згідно із ст.19-2 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в частині забезпечення формування та реалізації податкової та митної політики виконує такі функції: здійснює координацію діяльності контролюючих органів; затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до компетенції контролюючих органів; прогнозує, аналізує надходження податків, зборів, платежів, визначених Податковим та Митним кодексами України, Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", джерела податкових надходжень, вивчає вплив макроекономічних показників, законодавства, угод про вступ до міжнародних організацій, інших міжнародних договорів України на надходження податків, зборів, платежів, надає пропозиції щодо збільшення їх обсягу та зменшення втрат бюджету; узагальнює практику застосування законодавства з питань оподаткування, законодавства з питань сплати єдиного внеску, розробляє проекти нормативно-правових актів; видає узагальнюючі податкові консультації відповідно до цього Кодексу; виконує інші функції, передбачені законом.
Відповідно до п.1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно із пп.9 п.4 Положення ДПС відповідно до покладених на неї завдань забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, інших реєстрів, банків і баз даних, ведення яких покладено законодавством на ДПС, а також реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування;
Отже, внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку належить до повноважень Державної податкової служби України як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно зі статтею 48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави. Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку. Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції.
Отже, з урахуванням вищенаведеного, суд вважає, що належним відповідачем в частині заявленої позовної вимоги про зобов`язання внести відомості щодо Приватно-орендної агрофірми "Україна" до Реєстру платників єдиного податку як платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 є саме Державна податкова служба України.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі як співвідповідача - Державну податкову службу України.
Відповідно до п.12 ч.9 ст.171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються: у разі розгляду справи за місцезнаходженням суб`єкта владних повноважень - повідомлення про наявні в суді матеріали, які підлягають врученню суб`єкту владних повноважень як стороні, та про можливість їх отримання лише безпосередньо у суді.
Визнавши подані матеріали достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі, керуючись статтями 171, 243, 248, 257, 259-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
у х в а л и в:
1. Відкрити провадження в адміністративній справі.
Справа буде розглядатися одноособово суддею Кушновою А.О. за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
2. Залучити до участі у справі №320/11610/23 як співвідповідача Державну податкову службу України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження 04053, м. Київ, Львівська пл., 8).
3. Зобов`язати позивача невідкладно направити копію позовної заяви відповідачу - Державній податковій службі України, докази чого надати суду впродовж 5 днів з моменту отримання ухвали суду.
4. Витребувати докази від Головного управління ДПС у Київській області:
- відзив на позовну заяву у разі невизнання позову із нормативним та документальним обґрунтуванням;
- копії повідомлення №6335/6/10-36-04-07 від 22.02.2023 про визнання не поданими Приватно-орендною агрофірмою "Україна" та відмову у прийнятті звітної Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9027716750 від 17.02.2023 за звітний (податковий) період 2023 рік, звітної Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9027712092 від 17.02.2023 за звітний (податковий) період 2023 рік, загальної Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9027722615 від 17.02.2023 за звітний (податковий) період 2023 рік та Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва №9027610064 від 17.02.2023; повідомлення №6279/6/10-36-04-01 від 21.02.2023 про визнання не поданою Приватно-орендною агрофірмою "Україна" та відмову у прийнятті Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2023 рік від 15.02.2023 №9025320130, із доказами направлення (вручення) цих повідомлень платнику;
- витяг із Реєстру платників єдиного податку на позивача;
- зворотній бік інтегрованої картки платника з єдиного податку за весь період сплати цього податку позивачем та земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності з 01.01.2022.
Витребувані докази надати суду впродовж 15 днів з дня отримання цієї ухвали із доказами направлення іншим учасникам.
5. Запропонувати відповідачам протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву та/або клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.
Роз`яснити відповідачам, що відповідно до частин 3, 4 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України до відзиву мають бути додані документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
У разі ненадання відповідачами відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
6. Запропонувати позивачеві протягом п`яти днів з дня отримання відзиву на позовну заяву подати до суду відповіді на відзиви та/або клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.
7. Запропонувати відповідачам подати до суду заперечення щодо наведених позивачем у відповіді на відзиви пояснень, міркувань та аргументів протягом п`яти днів з дня отримання відповідей на відзиви.
8. Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/.
9. У зв`язку з недостатнім фінансуванням суду на здійснення витрат на закупівлю поштових марок та оплати послуг відправлення поштової кореспонденції копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
10. Повідомити відповідачу (Головне управління ДПС у Київській області) про наявні в суді матеріали, які підлягають врученню йому як стороні, та про можливість їх отримання лише безпосередньо у суді.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2023 |
Оприлюднено | 01.05.2023 |
Номер документу | 110493264 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні