22/432-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28.11.06р.
Справа № 22/432-06
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів”, м.Нікополь
до 1. Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ
2.Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельно - промислова компанія "Українське вугільне паливо", м.Донецьк
3.Приватного підприємства "Вуглепостач", м.Алчевськ, Луганська область
про стягнення 851,50 грн.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: Бойко Н.Л. - дов. № 71-4016 від 18.08.06.
Від відповідача-1: Шляєв І.В.- дов. № 218 від 01.01.06
Від відповідача-2: не з'явився
Від відповідача-3: не з'явився
Суть справи
Позивач просить стягнути з відповідачів 851 грн. 50 коп. шкоди від вагової недостачі вугілля за залізничною накладною № 51625896.
Перший відповідач позов не визнав, посилаючись на пропущення строку позовної давності.
Другий відповідач позов не визнає, оскільки він тільки є постачальником вугільної продукції згідно договору № 1742 від 29.04.04. Крім того, відповідно до акту приймання - передачі від 05.11.05 № УК-0003291 між сторонами, які його підписали розбіжностей у вазі не було.
Третій відповідач на день розгляду справи відзив не надав.
Встановлено
05.11.05. за зазначеною вище накладною третій відповідач у вагоні № 669337426 за своєю вагою і навантаженням надіслав на адресу позивача вугілля, зазначивши в накладній його масу по 69000 кг.
За положеннями статей 2, 3, 6, 37 Статуту залізниць України (далі-Статут) Статут визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, підприємств..., які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються організація та основні умови перевезення вантажів. Дія Статуту поширюється на перевезення залізничним транспортом, в тому числі і вантажів. Під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса, яка визначається останнім.
Накладна –основний перевізний документ, який надається залізниці відправником разом з вантажем, вона є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони –одержувача.
Уклавши з залізницею договір перевезення вантажу, відправник визнав тим самим обмеження та особливості, що встановлені Статутом залізниць України, щодо меж відповідальності перевізника і вантажовідправника та погодився з ними.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
По заявці вантажоодержувача на перевірку маси вантажу у згідності зі статтею 52 Статуту здійснено переваження вантажу, в результаті якого виявилося, що у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній, вантажу у вагоні менше на 3300 кг, який у вагоні вміститися міг. Навантаження правильне, рівномірне, нижче рівня бортів на 40см. Слідів втрати вантажу не виявлено. Люки, двері вагону зачинені. Витікання вантажу не було. Зазначені дані зафіксовані в комерційному акті БН 743548/277 від 08.11.05. Акт складений згідно з Правилами складання актів.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яку її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Так, внаслідок невірного визначення третім відповідачем маси вантажу у накладній, позивачу заподіяно шкоду, яка підлягає відшкодуванню.
В позові до перевізника на підставі пункту „а” статті 111 Статуту слід відмовити, оскільки вантаж до одержувача прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, при відсутності ознак втрати вантажу під час перевезення.
Вина другого відповідача з матеріалів справи не вбачається.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтями 2, 3, 6, 37, 111, 129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В
Стягнути з Приватного підприємства "Вуглепостач", м.Алчевськ, Луганська область на користь Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів", м. Нікополь 851 грн. 50 коп. основної суми, 102 грн. державного мита і 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В позові до першого та другого відповідачів відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2006 |
Оприлюднено | 12.11.2007 |
Номер документу | 1104995 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні