Постанова
від 26.04.2023 по справі 280/3364/22
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

26 квітня 2023 року м. Дніпросправа № 280/3364/22

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді (доповідача) Кругового О.О.,

суддів: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.,

за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Приморський»

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 20.09.2022 року, (суддя суду першої інстанції Артоуз О.О,), прийняту в порядкуписьмового провадження в м. Запоріжжі, в адміністративній справі №280/3364/22 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Приморський» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,

УСТАНОВИВ:

25 травня 2022 року товариство з обмеженою відповідальністю «Приморський» звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило: визнати противоправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України від 22.07.2021 №00099860721.

Адміністративний позов обґрунтований тим, що рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України від 22.07.2021 №00099860721 є протиправними, з сумами грошових зобов`язань, визначених ним не погоджується, оскільки висновки Акту перевірки, на підставі якого прийнято таке рішення, є безпідставними та необґрунтованими. Позивач правомірно, за наявністю належним чином оформлених первинних документів, в тому числі податкових накладних, сформував податковий кредит за взаємовідносинами з ТОВ БІО ВОРМС, TOB Андромо Опт Торг та TOB Біодобрива Органік Плюс. Відповідно до пункту 201.8 статті 201 Податкового Кодексу України, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу. Відповідно до положень статті 183 Податкового Кодексу України, реєстрація осіб як платників податку здійснюється податковими органами та діє до дати її анулювання. Перелічені в акті перевірки юридичні особи перебувають в єдиному державному реєстрі, мають статус платників податків, в тому числі податку на додану вартість. Наявність у позивача документів, складених по факту придбання товару відповідно до статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні, спростовує доводи податкового органу про нереальність господарських операцій.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 20.09.2022 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позову.

Апеляційна скарга обґрунтована фактично доводами адміністративного позову. Також, позивачем до суду надано додаткові пояснення, в яких він зазначає, що посилання податкового органу на те, що сторони уклали договір про зберігання товару, що не було придбано на той час, не можуть свідчити про нереальність господарських відносин, зазначає, що розрахунки/оплати по договору зберігання не були предметом нарахування будь-яких податкових санкцій за актом перевірки.

Відповідачем надано відзив на апеляційну скаргу, в якому він посилаючись на необґрунтованість доводів апеляційної скарги просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

17.03.2023 від ТОВ «Приморський» надійшли додаткові пояснення, в яких позивач зазначає, що законодавець не ставить вимоги до договору зберігання, стосовно того, що зберігатись можуть лише власні предмети поклажодавця. На момент зберігання товару у ТОВ «БІО ВОРМС» був переданий на зберігання і власний товар позивача і той, що був придбаний протягом наступного місяця. Позивач зазначає, що зазначені розрахунки / оплати до договору зберігання від 12.08.2020 не були предметом нарахування будь-яких податкових зобов`язань, відтак вони не впливають на розрахунки за договором поставки.

Від податкового органу на адресу суду надійшли додаткові пояснення, в яких останній вказує на те, що поданими до перевірки первинними документами не підтверджено фактичного руху активів, що є обов`язковою умовою для формування податкового кредиту та витрат.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, відзиву на апеляційну скаргу, додаткових пояснень, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, надану правову оцінку дослідженим судом доказів по справі, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що в період з 24.03.2021 по 01.04.2021 на підставі направлень від 19.03.2021 №1261, 1262 виданих Головним управлінням ДПС у Запорізькій області, відповідно до вимог пп. 20.1.4 п.20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст.75, п.п.78.1.1, п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями), з урахуванням абзацу п`ятого постанови Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 року № 89 Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок у зв`язку з виявленням недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях з податку на додану вартість за серпень, вересень, листопад 2020 року поданих TOB "Приморський" (ЄДРПОУ 3750434) та враховуючи, що на запит контролюючого органу №12496/6/08-01-07-21 від 01.03.2021, платником податків відмовлено в наданні документів по взаємовідносинам з підприємствами, як включено до переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України, утвореної відповідно до Постанови Верховної Ради України від 24.04.2020 №568-ІХ (лист від 12.03.2021 №115 (вх.№2925710ЕКПП від 12.03.2021)), на підставі наказу від 19.03.2021 №766-п проведена позапланова виїзна документальна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю ПРИМОРСЬКИЙ (код ЄДРПОУ 03750434">03750434), з питань дотримання вимог податкового законодавства України при визначенні показників декларацій з податку на додану вартість за серпень 2020 року (№ 9237248056 від 18.09.2020) по взаємовідносинам з TOB БІО ВОРМС (код ЄДРПОУ 43729696), за вересень 2020 року (№ 9271437692 від 20.10.2020), по взаємовідносинам з ТОВІ БІО ВОРМС, за листопад 2020 року (№9307013773 від 20.11.2020) по взаємовідносинам з TOB АНДРОМО ОПТ ТОРГ (код ЄДРПОУ 42557378) та з TOB БЮДОБРИВА ОРГАНІК ПЛЮС(код ЄДПРОУ 42296804) з метою встановлення достовірності нарахування податкового кредиту відповідно до затвердженого плану перевірки.

За результатами перевірки, 08.04.2021 складено Акт № 2595/08-01-07-20/03750434">03750434 (далі - Акт перевірки), відповідно якого податковий орган дійшов наступних висновків про порушення:

п. 198.1. п. 198. 2, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1, п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 1219832 грн., у т. ч. у серпні 2020 р. на суму 83334 грн., за вересень 2020 року на суму 445347грн., за листопад 2020 на суму 691151 грн.;

завищено від`ємне значення різниці між сумою податкових зобов`язань та податкового кредиту в періоді, що перевірявся на загальну суму 50324грн., у т.ч. за листопад 2020 на суму 50324грн.

Крім того, податковим органом у Висновках зазначено: на дату складання акту перевірки підприємством не надано пояснення щодо встановлених порушень, які призвели до завищення податкового кредиту в наслідок складання податкових накладних, з номенклатурою Біогумус в великій кількості, який не використовується в господарській діяльності та знаходиться на відповідальному збереженні тривалий час, дане порушення є умисним та тривалим, про що свідчить опис аналогічних порушень викладених в акті перевірки від 02.12.2020 №2538/08-01-07-20/03750434">03750434. Також було встановлення складання податкових накладних на Товар не відомого походження (аміачна селітра).

У зв`язку з відмовою від підписання та отримання Акту перевірки ТОВ ПРИМОРСЬКИЙ , матеріали перевірки направлено поштою.

За результатами перевірки, ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято та надіслано на адресу товариства податкові повідомлення-рішення від 14.05.2021 № 00067140721 та №00067190721, якими збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 1219832.00 гри. за основним платежем та за штрафними санкціями - 304958,00грн., та зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 50324,00 грн. відповідно. Отриманні позивачем 19.05.2021, що підтверджується конвертом та трекінгом поштового відправлення.

Вказані рішення податкового органу позивачем були оскаржені в адміністративному порядку шляхом направлення скарги.

Рішенням ДПС про від 19.07.2021 №16451/6/99-00-06-01-03-06 Про результат розгляду скарги скаргу TOB ПРИМОРСЬКИЙ було частково задоволено, скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України від 14.05.2021 №00067190721 в частині застосованих штрафних санкцій, а в іншій частині зазначене податкове повідомлення-рішення та податкове повідомлення - рішення від 14.05.2021 №00067140721 залишено без змін. Також було винесено нове податкове повідомлення - рішення від 22.07.2021 №00099860721, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість за податковим зобов`язанням в розмірі 1 219 832,00 гривен та за штрафними санкціями в розмірі 121 983,20 грн.

TOB ПРИМОРСЬКИЙ вважаючи рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України від 22.07.2021 №00099860721 протиправним, з сумами грошових зобов`язань, визначених ними не погоджується, оскільки висновки Акту перевірки, на підставі якого прийняті такі рішення, є безпідставними та необґрунтованими, у зв`язку з чим, звернулося до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір між сторонами та відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що наданими до перевірки первинними документами ТОВ «ПРИМОРСЬКИЙ» не підтверджено правомірності формування податкового кредиту та витрат за рахунок господарських операцій з ТОВ «БІО ВОРМС» та ТОВ «АДРОНІМО ОПТ ТОРГ».

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно із п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 Податкового кодексу України, платниками податку - резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Згідно п.п. 134.1.1 п. 134. 1 ст. 134 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Згідно ст. 135 Податкового кодексу України, базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.

Пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).

Статтею 200 Податкового кодексу України визначається, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобовязань, перераховує суми податку до бюджету.

При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1 .3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1 .3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Таким чином, наведеними нормами матеріального права, визначено підстави для формування платником податків податкового кредиту з податку на додану вартість і до таких підстав віднесено: наявність господарської операції, сплата податку на додану вартість у вартості товарів (робіт, послуг), факт сплати податку на додану вартість має підтверджуватися відповідними податковими накладними, використанням придбаних товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до змісту Акту перевірки, податковим органом встановлено документальне оформлення TOB ПРИМОРСЬКИЙ фінансово-господарських операцій з придбання у TOB БІО ВОРМС добрива Біогумусу, згідно договору поставки від 12.08.2020 № 1208/2020, відповідно до якого постачальник (TOB БІО ВОРМС) зобов`язується поставити товар - біогумус.

Відповідно до умов договору поставки Товар повинен був поставлений Покупцеві з 25.08.2020 по 31.08.2020 (п. 2.1 Договору). Приймання-передача Товару за кількістю та якістю здійснюється з підписанням Сторонами видаткової накладної, яка є невід`ємною частиною договору.

Постачальником TOB БІО ВОРМС було виписано на адресу покупця TOB ПРИМОРСЬКИЙ з 18.08.2020 по 15.09.2020 видаткові накладні на отримання товару - в кількості 334,51 т. на суму 2007117,6 грн.

Згідно з платіжниими дорученнями, наданими до матеріалів судової справи розрахунки проведені на суму 280000,4 грн.

Згідно з договором відповідального зберігання майна від 12.08.2020, укладеним TOB ПРИМОРСЬКИЙ (Поклажодавець) з TOB БІО ВОРМС (Зберігач), передається на відповідальне зберігання протягом строку цього Договору майно, що визначене в акті приймання-передачі майна, що є невід`ємною частиною цього Договору. Місце зберігання майна: визначається в Актах приймання-передачі.

Згідно з актом № 01 від 18.08.2020 приймання - передачі майна до договору відповідального зберігання майна (Поклажодавець в особі ОСОБА_1 ) передано Зберігачу біогумус в кількості 334,5196 т на суму 2007117,6 грн. При цьому, лише одна видаткова накладна датована цією датою, а саме № 13 від 18.08.2020, що свідчить про постачання товару у кількості 83,334 т на суму 500000 грн., інший біогумус було придбано відповідно до накладних вже після 11.09.2020, тобто на відповідальне зберігання було передано товар, який придбано ще не було, при цьому сторони точно знали кількість товару яка буде придбана до грамів.

Позивачем надано до матеріалів справи посвідчення якості на Біогумус Біо Вормс, де зазначена дата виробітку - 15.08.2020, при цьому договір поставки № 1208/20 та договір відповідального зберігання укладено 12.08.2020, тобто раніше, ніж вироблено добриво. Посвідчення якості підписано Директором TOB БІО ВОРМ ОСОБА_2 . Однак, фахівці які мають надавати лабораторні висновки, згідно за фахом, у штаті TOB "БІО ВОРМС не облікують. Згідно штатного розкладу на момент складення Посвідчення якості на підприємстві облікуються фахівці - підсобні робітники та директор.

Згідно п. 3.1 Договору, Поклажодавець зобов`язаний після закінчення строку дії Договору забрати майно у Зберігача. Позивачем доказів повернення Товару не надано.

Таким чином, станом на момент перевірки, так само як і на момент розгляду справи у суді біо добриво використовуватись не почало.

TOB "БІО ВОРМС" (код за ЄДРПОУ 437296961) зареєстроване 27.04.2020. Платник ПДВ з 17.08.2020, свідоцтво платника ПДВ № 200524413.

Декларація з податку на прибуток підприємств, Звіт про фінансові результати Баланс за 2020 рік до ГУ ДПС у Київській області (Києво-Святошинський р-н). згідно бази даних АІС Податковий Блок не подавались.

Тобто, на момент укладання договору № 1208/20 не являвся платником ПДВ.

Згідно з отриманою інформацією з АІС Податковий блок TOB "БІО ВОРМС було надано як документ довільного формату: Пояснення директора ОСОБА_3 ( лист № 0411/1 від 14.11.2020, № 27/01 від 27.01.2021) відповідно яких, підприємство здійснює виробництво добрив і азотних сполук, а саме універсальне органічне добриво Біогумус (вермікомпост) в орендованому складі у TOB УКРБУД СИСТЕМ, (код ЄДРПОУ 43195574) загальною площею 1477 кв. м. в селі Соловичі. Турійський район. Волинська область, згідно Договору №01/08/20 від 01.08.2020 (вх. №42277222 від 04.11.2020, № 9370805646 від 28.01.2021); Договір №01/08/20 від 01.08.2020 оренди складу між TOB УКРБУД СИСТЕМ, код 43195574 (Орендодавець), в особі директора Сіроша Антона Володимировича та TOB "БІО ВОРМС (Орендар), в особі директора Климчук Снежани Сергіївни. Відповідно договору TOB "БІО ВОРМС орендує склад загальна площа об`єкта 1477,0 квадратних метрів, яке знаходиться в селі Соловичі. вулиця Карпанська. буд 45. Турійський район. Волинська область (вх №9370805650 від 28.01.2021). Договір вступає в силу з моменту підписання його сторонами і діє протягом 12 (дванадцяти) місяців. (пп. 2.1 п. 2 Договору). В Договорі зазначено, вартість місячної орендної плати за метр квадратний становить 15 грн. в т.ч. ПДВ 2 грн. 50коп. Загальна щомісячна орендна плата складає 22155 грн. в т.ч. ПДВ 3696грн. 50коп. Орендна плата сплачується Орендарем не пізніше 40 календарних днів наступних за розрахунковий рік, за згодою Сторін можливі інші форми розрахунків, що не суперечать чинному законодавству.

Згідно з базами даних АІС Податковий блок за період з моменту укладання Договору по дату перевірки зареєстровано тільки дві податкові накладні на контрагента TOB УКРБУД СИСТЕМ, з номенклатурою товарів/послуг - суборенда нежитлового приміщення: № 3 від 31.08.2020 (дата реєстрації 10.09.2020) на загальну суму 16129,03грн в т. ч. ПДВ 2688,17грн; № 3 від 30.09.2020 (дата реєстрації 30.09.2020) на загальну суму 20000,00грн в т. ч. ПДВ 3333,33грн.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (довідка від 18.03.2021 № 248789706) встановлено, що за TOB УКРБУД СИСТЕМ, код 43195574, рахується нежитлове приміщення, загальною площею 2826,9 кв.м за адресою: Львівська обл. Яворівський р., смт . Івано-Франкове, вул. Львівська, буд 55.

Тобто, нерухоме майно за адресою: село Соловичі, вулиця Карпанська, буд 45. Турійський район, Волинська область відсутнє.

Також, згідно отриманої інформації з АІС Податковий блок TOB "БІО ВОРМС було надано як документ довільного формату (вх. №42277224 від 04.11.2020): Договір №27/07/2020-1 від 27.07.2020 суборенди частини нежитлового приміщення між TOB "ФІНАНСОВО-ПРАВОВА КОМПАНІЯ "ЮРСІТІ, код 39377474 (Орендар), в особі директора Заєць Віталія Олександровича та TOB "БІО ВОРМС (Суборендар), в особі директора Климчук Снежани Сергіївни. Відповідно договору TOB "БІО ВОРМС орендує частину нежитлового приміщення, яке знаходиться: 08129, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вулиця Черкаська, будинок 38, приміщення 247/2, для розташування офісу. Розмір орендної плати становить 4500грн. за рік без ПДВ.( п.п. 2.1 п. 2 Договору). Крім орендної плати Суборендар зобов`язаний сплатити на користь Орендаря 500 грн. в місяць без ПДВ в якості оплати за поштове - секретарське обслуговування (п.п. 4. п 2 Договору)). Підпункту 5 п. 2 Договору передбачено, що крім орендної плати та поштове - секретарське обслуговування Суборендар сплачує 500 грн. за добову оренду в разі необхідності за попередню домовленість.

Крім того, згідно бази даних АІС Податковий блок TOB "ФІНАНСОВО-ПРАВОВА КОМПАНІЯ "ЮРСІТІ", код 39377474 з моменту реєстрації 05.09.2014 було подано лише Податкову декларацію з податку на прибуток за 2020 ( вх. № 11438262 від 25.02.2021) з нульовими показниками, та Фінансова звітність малого підприємства за 2020 ( вх. № 11438257 від 25.02.2021) з нульовими показниками.

Також, згідно отриманої інформації з АІС Податковий блок TOB "БІО ВОРМС було надано як документ довільного формату: технічна документація на універсальне органічне добриво Біогумус (Вермікомпост) ТУ 31005344-005-2020 (введено вперше), розроблено TOB "БІО ВОРМС" та перевірено Регіональної лабораторії Держспоживслужби в м.Києві та зареєстровано за № 29-31/20 від 31.07.2020; (вх.№ 42277221 від 04.11.2020); фото приміщень; (вх.№36202550 від 04.11.2020); договір - рахунок №01/08 від 13.08.2020 між TOB "БІО ВОРМС та ФОП ОСОБА_4 на придбання Червь Старатель, (вх. № 42277225: від 04.11.2020).

В технічній документації зазначено, що згідно технічного процесу дозволено використовувати неінфіковані органічні відходи, які не містять патогенних мікроорганізмів, яєць та личинок гельмінтів.

Для знезараження органічних відходів застосовують метод компостування у штабелях (буртах) (наповнювачі - торф, солома тирса тощо.). Знезараження проводиться протягом не менше ніж 6 місяців, з яких два - три місяці мають припадати на теплу пору року. На всіх рівнях компосту температура повинна досягати температури від 60С до 70С протягом кількох місяців. Штабелі формують заввишки до 2 м , завширшки зверху від 2м до 2,5 м. завдовжки без обмежень.

Вермікомпостування проводять цілорічно в закритих опалювальних приміщеннях на стелажах і в грядах на підлозі, або на відкритих майданчиках у грядах. Ширина стелажів та гряд становить від 1 до 2,5 м. висота 0,5 м , довжина довільно.

Гряду з компостною сумішшю, заселеною вермікультурою, зверху накривають для захисту від сонця і зниження випарювання води травою, сіном, соломою, листям, агрополотном тощо. Гряди треба періодично поливати та розпушувати верхній шар. Терміни виготовлення здійснюються потягом 2-3 місянів за температурою від 16 С до 32С, оптимальна температуря становить 24 С.

Відповідно наданих документів довільного формату: TOB "БІО ВОРМС перерахував платіжним дорученням №20 від 18.08.2020 грошові кошти у сумі 36000,00тис.грн в т. ч ПДВ ФОП ОСОБА_4 ( ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) з призначенням платежу Оплата за черв`яка, згідно договору-рахунку №01/08 від 13.08.2020 у сумі 30000,00 грн. Згідно умов Договору - рахунку приймання - передача Товару здійснюється шляхом підписання видаткової накладної на Товар.

Відповідно до даних бази АІС Податковий блок та даним Єдиного реєстру податкових накладних було зареєстровано податкову накладну 27.08.2020 №1, яка була виписана 18.08.2020 на TOB БІО ВОРМС від ФОП ОСОБА_4 з номенклатурою Червь "Старатель" на загальну суму 36000тис.грн в т. ч ПДВ суму 6000 грн. Тобто, Товар - Червь Старатель, який згідно технічних умов потрібен для процесу переробки, було придбано в серпні 2020.

Однак, згідно з наданими документами, TOB "БІО ВОРМС" реалізацію Добриво органічне (Біогумус) здійснював TOB ПРИМОРСЬКИЙ в серпні та вересні 2020 року, що неможливо з урахуванням техннологічного процесу виробництва.

Крім того, відповідно до даних АІС "Податковий блок" та Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що TOB "БІО ВОРМС" не здійснювало імпортні операції та не мало взаємовідносини з контрагентами-постачальниками, які за весь період господарської діяльності не здійснювали імпортних операції по придбання товару - Добриво органічне (Біогумус) та не мали взаємовідносин з постачальниками-імпортерами по ланцюгам постачання по придбанню товару Добриво органічне (Біогумус) за весь період діяльності, по яких неможливо підтвердити реальність здійснення господарських операцій, так як по ланцюгу постачання відсутнє придбання Добриво органічне (Біогумус), та у контрагентів постачальників згідно інформаційної бази Арм Митниця відсутнє їх завезення на митну територію України.

Відповідно до бази даних Податковий блок ДПС України, за перевіряємий період, контрагенти постачальники реєстрували в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні для контрагента покупця TOB "БІО ВОРМС" наступні товари: Біодобриво Айдар 0,5л., Десерт "Вишня" Тотал, 150 г зіпсоване, Десерт з какао 150 г зіпсоване. Закваска "Обухівська" 2,5% п/п 0,5л зіпсоване та інші.

Також, згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, що у TOB "БІО ВОРМС нерухоме майно відсутнє.

Вищевикладена інформація вказує на те, що у TOB "БІО ВОРМС відсутні кваліфікаційні спеціалісти та умови для виготовлення Добриво органічне (Біогумус), та/або його купівлі-продажу, який зазначений в видаткових накладних, виписаних на TOB ПРИМОРСЬКИЙ, що свідчить про дефектність документів, якими оформлено операції між даними підприємствами.

Крім того, станом на 24.03.2021 Товар Біогумус знаходиться на збереженні у TOB "БІО ВОРМС у складах, які фактично відсутні в наявності.

Таким чином, первинні документи, виписані від TOB "БІО ВОРМС на TOB ПРИМОРСЬКИЙ суперечать вимогам діючого законодавства України, у зв`язку з внесенням в ці документи даних, які не відповідають дійсності.

Крім того, встановлена суперечлива інформація у первинних документах TOB "БІО ВОРМС, а саме укладені договори оренди, на приміщення які не обліковуються у Орендодавців, згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна та невиконання технічного умов (терміну) процесу по виготовлення Добриво органічне (Біогумус).

Крім того, перевіркою встановлено документальне оформлення TOB ПРИМОРСЬКИЙ фінансово-господарських операцій з придбання у TOB АНДРОМО ОПТ ТОРГ (м. Львів) аміачної селітри, згідно договору поставки від 25.10.2020 № 25/10, відповідно до якого постачальник (TOB АНДРОМО ОПТ ТОРГ) зобов`язується поставити товар - аміачну селітру.

В підтвердження поставки до перевірки надано видаткові накладні від 02.11.2020, від 03.11.2020, від 04.11.2020, від 06.11.2020, від 09.11.2020, від 10.11.2020, товарно-транспортні накладні.

З наданих документів неможливо встановити де зберігався товар аміачна селітра, який згідно видаткових накладних (від 02.11.2020, від 03.11.2020, від 04.11.2020, від 06.11.2020, від 09.11.2020, від 10.11.2020) був переданий TOB Приморський, а транспортування відбувалось згодом згідно з ТТН, що перелічені в таблиці на стр. 11-13 Акту перевірки.

В обгрунтування використання в господарській діяльності аміачної селітри позивачем надано акти про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин за січень та лютий 2021 без номеру та дати, підпису посадових осіб підприємства, у зв`язку із чим, вказаний акт не може слугувати доказом в даній справі.

ГУ ДПС у Запорізькій області направлено запит до регіонального сервісного центру МВС України у Запорізькій області №2853/5/08-01-07-21 від 01.04.2021 щодо легітимності транспортних засобів (наведених в таблиці по взаємовідносинах з TOB "АНДРОМО ОПТ ТОРГ") та відповідності марки транспортного засобу, дати реєстрації, назви СГ та коду за ЄДРПОУ його власника, на дату складання акту перевірки відповідь не отримана.

Станом на 24.03.2021 по рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками TOB Приморський, рахується кредиторська заборгованість у сумі 2295000,00 грн з контрагентом TOB "АНДРОМО ОПТ ТОРГ". Тодіж як, відповідно до п.п. 6.1 Договору оплата здійснюється протягом 7 (семи) календарних днів з моменту отримання вимоги Постачальника.

Тобто, на протязі п`яти місяців Постачальник TOB "АНДРОМО ОПТ ТОРГ" не виставив жодної вимоги TOB Приморський при наявності заборгованості сумі 2295000 грн.

TOB "АНДРОМО ОПТ ТОРГ" (код за ЄДРПОУ 42557378) зареєстровано 17.10.2018, основний вид діяльності: 46.90-неспеціалізована оптова торгівля.

Податкова адреса у періоді, який перевірявся: 79024 Львівська обл. Шевченківський р-н вул. Промислова буд. 52.

Декларація з податку на прибуток підприємств Звіт про фінансові результати, Баланс за 2020 рік до ГУ ДПС у Львівській обл. (Шевченківський р-н м.Львова) не подавалась.

Декларації з податку на додану вартість подавались до ГУ ДПС у Львівській обл. (Шевченківський р-н м.Львова) по листопад 2020року. З листопаду 2020року по дату перевірки декларації з ПДВ не подавались.

За 4 квартал податковий розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (Форма №1-ДФ), TOB "АНДРОМО ОПТ ТОРГ" не подана.

Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, що у TOB "АНДРОМО ОПТ ТОРГ" нерухоме майно відсутнє.

Згідно бази даних АІС Податковий блок з моменту укладання Договорів по дату перевірки TOB "АНДРОМО ОПТ ТОРГ жодної податкової накладної з номенклатурою товарів/послуг - оренда приміщення на контрагентаів TOB ТД РАСКОС та TOB АГРО СПРИНГ ЮКРЕЙН (у яких TOB "АНДРОМО ОПТ ТОРГ нібито - то орендує складські приміщення) не зареєстровано. Також, згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, що у TOB ТД РАСКОС (довідка від 23.03.2021 № 249368652), TOB АГРО СПРИНГ ЮКРЕИН (довідка від 23.03.2021 № 249368452 ) нерухоме майно відсутнє.

Відповідно до аналізу даних АІС "Податковий блок" та Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що TOB "АНДРОМО ОПТ ТОРГ придбав товар з номенклатурою аміачна селітра, оброблена амінами жірніх кислот ГОСТ 2-2013 у кількості 1275 тон у TOB "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "УКРАЇНСЬКА МРІЯ" ( код ЄДРПОУ39892308).

У відповідності до аналізу даних АІС "Податковий блок" та Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, TOB "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ЛІМ "УКРАЇНСЬКА МРІЯ" (змінювало назву TOB "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ", TOB "ОХОРОННА ФІРМА "АДАМАНТ-СЕК`ЮРІТГ) (код ЄДРПОУ 39892308) за весь період господарської діяльності не здійснював придбання Товару - аміачна селітра, оброблена амінами жірніх кислот ГОСТ 2-2013.

Крім того, відповідно до даних АІС "Податковий блок" та Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що TOB "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "УКРАЇНСЬКА МРІЯ" не здійснювало імпортні операції та мало взаємовідносини з контрагентами-постачальниками, які за весь період господарської діяльності не здійснювали імпортних операції з придбання Товару - Аміачна селітра, оброблена амінами жірніх кислот ГОСТ 2-2013 та не мали взаємовідносин з постачальниками-імпоргерами по ланцюгам постачання Товару - аміачна селітра, оброблена амінами жирних кислот ГОСТ 2-2013 за весь період діяльності, по яких неможливо підтвердити реальність здійснення господарських операцій так як по ланцюгу постачання відсутнє придбання Товару - аміачна селітра, оброблена амінами жирних кислот ГОСТ 2-2013, та у контрагентів постачальників згідно інформаційної бази Арм Митниця відсутнє їх завезення на митну територію України.

Також, перевіркою встановлено документальне оформлення TOB ПРИМОРСЬКИЙ фінансово-господарських операцій з придбання у TOB БІОДОБРИВА ОРГАНІК ПЛЮС (м. Одеса) добрива органічного (біогумус), згідно договору поставки від 16.11.2020 № 0375-1611.

Відповідно до умов договору поставки Фактична кількість, асортимент та комплектність продукції, визначається у видатковій накладній на Продукцію, яка підписується представниками обох Сторін (п. 2.2).

Постачальником TOB БІОДОБРИВА ОРГАНІК ПЛЮС було виписано на адресу покупця TOB ПРИМОРСЬКИЙ з 16.11.2020 по 27.11.2020 видаткові накладні на отримання товару - в кількості 301,3 т. на суму 3000948 грн.

Відповідно до платіжного доручення № 348 від 14.12,2020 на суму 280000 грн., TOB ПРИМОРСЬКИЙ перерахував TOB БІОДОБРИВА ОРГАНІК ПЛЮС грошові кошти. Кредиторська заборгованість на момент проведення перевірки становила 2720948 грн.

Згідно з договором відповідального зберігання майна від 16.11.2020, укладеному TOB ПРИМОРСЬКИЙ (Поклажодавець) з TOB БІОДОБРИВА ОРГАНІК ПЛЮС (Зберігач), передається на відповідальне зберігання протягом строку цього Договору майно, що визначене в акті приймання - передачі майна, що є невід`ємною частиною цього Договору. Місце зберігання майна: визначається в Актах приймання - передачі.

Згідно з актом № 01 від 16.11.2020 приймання - передачі майна до договору відповідального зберігання майна (Поклажодавець в особі Євченко О.І.) передано Зберігачу біогумус в кількості 301,3 т на суму 3000948 грн. При цьому, лише одна видаткова накладна датована цією датою, а саме № 316 від 16.11.2020, що свідчить про постачання товару у кількості 24,8 т на суму 247008 гри., інший біогумус було придбано відповідно до накладних після цієї дати на протязі листопада 2020 року, тобто на відповідальне зберігання було передано товар, який придбано ще не було, при цьому сторони точно знали кількість товару яка буде придбана.

В акті відсутня інформація, щодо місця зберігання майна, крім того як підставу відповідно до якої укладено акт вказано іншій договір відповідального зберігання (від 12.08.2020), який в матеріалах справи відсутній.

TOB БІОДОБРИВА ОРГАНІК ПЛЮС (код за ЄДРПОУ 42296804) зареєстроване 10.07.2018,

Декларація з податку на прибуток підприємств за 2020 рік, Звіт про фінансові результати Баланс, до ГУ ДПС В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ПРИМОРСЬКИЙ Р-Н М.ОДЕСИ), згідно бази даних АІС Податковий Блок не подавались.

Відповідно до технічних умов добрива отримують з відходів, в придбаному товарів відсутні жодні зазначення, щодо якості товару. Крім того, в договорах поставки продукції зазначено, що Покупець - TOB БІОДОБРИВА ОРГАНІК ПЛЮС, придбає саме Товар, без зазначення його якісних характеристик.

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що первинним документом визнається документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Згідно зі ст. 9 цього Закону підставою для бухгалтерського обліку господарської операції є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа; дату і місце складання; назву підприємства від імені якого складений документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Враховуючи вищезазначені норми, у ході розгляду справи судом повинні оцінюватися документи, надані платником податків на підтвердження свого права на формування витрат та податкового кредиту з ПДВ.

В силу викладеного, будь-які документи (у тому числі договори, видаткові накладні, податкові накладні тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Необхідною умовою для цього є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

За відсутності факту придбання товарів (послуг) відповідні суми не можуть включатися до складу валових витрат та податкового кредиту навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів. Визначальною має бути подія, підтверджена документально. При цьому, документи мають бути складені особою, яку можливо ідентифікувати, відповідальною за здійснення господарської операції.

Суд зазначає, що сам факт наявності у позивача податкових чи видаткових накладних, виписаних від імені постачальника, або інших документів, складених з посиланням на поставку товарів (послуг) не є безумовним доказом реальності господарських операцій з ним, якщо інші обставини свідчать про недостовірність інформації в цих документах.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 06.06.2018 у справі №П/811/2247/14, постанові Верховного Суду від 05.09.2019 у справі №К/9901/8996/18.

Отже, сукупність обставин у даній справі, а саме, відсутність підтвердження реальності здійснення господарських операцій та наявність доказів створення фіктивного підприємства, яке є учасником господарських взаємовідносин обумовлюють правомірність висновків відповідача з питання формування валових витрат та сплати податків.

Суд враховаує, що контрагенти позивача не мають достатнього обсягу ресурсів для умов здійснення поставки товару у заявленому обсязі, з урахуванням часу необхідного для реального здійснення господарських операцій, дані зазначені в наданих до перевірки документах не в повній мірі відповідають дійсним обставинам в частині зазначення місця навантаження товару, учасників господарських відносин, а джерела походження поставленого товару не підтверджується по жодному з контрагентів.

Суд зазначає, що факт наявності у позивача податкових та видаткових накладних не є безумовним доказом реальності господарських операцій між позивачем і його контрагентами, тоді як для податкового обліку значення має саме факт поставки товарів тим виконавцем (постачальником), який вказаний в первинних документах, наданих платником податків на підтвердження податкового кредиту.

При цьому суд враховує, що витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка в свою чергу є підставою для формування підприємством податкового обліку.

Системний аналіз наведених норм дає підстави дійти висновку, що обов`язковою умовою підтвердження реальності здійснення господарських операцій є фактична наявність у платника податків первинних документів, фізичних, технічних та технологічних можливостей для здійснення відповідних операцій та зв`язку між фактом придбання товару (послуги) і подальшою господарською діяльністю.

Якщо ж фактично здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх оформлених реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Відсутність належного підтвердження здійсненої господарської операції або її нездійснення із штучним складанням первинних документів свідчить про відсутність оподатковуваної операції та/або відсутність належних первинних документів, що не може мати наслідком внесення в податковий облік відомостей щодо здійснення таких операції, та, відповідно, отримання податкових переваг у вигляді податкового кредиту або валових витрат.

Як зазначалось раніше, судом встановлено відсутність доказів в підтвердження реальності здійснення господарських операцій, зокрема, відсутність відповідних трудових ресурсів, технічних можливостей, руху основних засобів та матеріальних цінностей що унеможливлює підтвердження реальності здійснення господарських операцій позивача з його контрагентами.

Аналогічний висновок викладено в постанові Верховного Суду від 20.01.2021 року в адміністративній справі №804/5786/15.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ «Приморський», а отже рішення суду першої інстанції є законним та обгрунтованим, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстав для зміни або скасування рішення суду не існує.

Керуючись ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 325 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Приморський» залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 20.09.2022 року в адміністративній справі №280/3364/22 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Головуючий - суддяО.О. Круговий

суддяТ.С. Прокопчук

суддяА.В. Шлай

Дата ухвалення рішення26.04.2023
Оприлюднено01.05.2023
Номер документу110500389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/3364/22

Постанова від 26.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 26.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 25.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 19.09.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 29.05.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні