Рішення
від 28.04.2023 по справі 600/668/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2023 р. м. Чернівці Справа № 600/668/23-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Букстар" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Букстар" (далі - позивач, ТОВ "Букстар") звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2) ), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7703038/36237070 від 24.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №221 від 26 жовтня 2022 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7732542/36237070 від 29.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №188 від 24 жовтня 2022 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7732463/36237070 від 29.11.2022 року про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №49 від 05.10.2022р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7732502/36237070 від 29.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №187 від 24 жовтня 2022 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7732538/36237070 від 24.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №77 від: 10 жовтня 2022 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7724270/36237070 від 28.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №23 від 03 жовтня 2022 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7724271/36237070 від 28.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №76 від 10 жовтня 2022 року.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №221 від 26 жовтня 2022 року, датою її подання; податкову накладну №188 від 24 жовтня 2022 року, датою її подання; податкову накладну №49 від 05 жовтня 2022 року, датою її подання; податкову накладну №187 від 24 жовтня 2022 року, датою її подання; податкову накладну №77 від 10 жовтня 2022 року, датою її подання; податкову накладну №23 від 03 жовтня 2022 року, датою її подання; податкову накладну №76 від 10 жовтня 2022 року, датою її подання.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що ТОВ "Букстар" направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні, але їх реєстрацію зупинено із посиланням на п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 5604 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Такі пояснення та документи надано позивачем до контролюючого органу, однак останнім прийнято відповідні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Позивач зазначає про безпідставність зупинення реєстрації податкових накладних та, як наслідок, відмову в їх реєстрації. Зазначені рішення позивач вважає необґрунтованим та таким, що порушує норми податкового законодавства, права та охоронювані законом інтереси позивача, є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Представник відповідачів заперечував проти позову. У поданому до суду відзиві зазначено, що до повідомлень та письмових пояснень позивачем не надано первинних документів щодо походження товару, підтвердження реальності господарських операцій, документів щодо транспортування товару. Зазначені обставини унеможливили підтвердження реальності проведених господарських операцій між позивачем та контрагентом-покупцем відповідно до податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Разом з тим, надання позивачем до повідомлення первинних документів не підтверджує і не розкриває внутрішню сторону господарської операції, яка відбулась між позивачем та його контрагентом. Таким чином, оскільки позивачем не надано всіх необхідних документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, а відомості, які містяться у наданих документах, суперечать, відмова в реєстрації податкової накладної відбулась по фактичним даним, то рішення регіональної комісії прийняті у відповідності до порядку, встановленого законом. Враховуючи наведене, підстави для задоволення позову відсутні.

Дослідивши письмові докази судом встановлено наступне.

Так, Товариство з обмеженою відповідальністю "Букстар" зареєстровано як юридична особа 31.10.2008 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 10381020000005705.

Позивач зареєстрований як платник податку на додану вартість.

Позивач здійснює реалізацію ниток з поліаміду та поліестеру, виробництво та реалізацію ниток власного виробництва:

- нитка текстурована поліамідна 44 або 78 децитекс, яка пневмоз`єднана та частково оплетена з еластомірною монониткою спандекс 22 децитекс (код УКТ ЗЕД 5606009100);

- нитка з поліестеру, яка пневмоз`єднана та частково оплетена з еластомірною монониткою спандекс 22 (код УКТ ЗЕД 5606009100);

- нитка латексна 90 або 100 (код УКТ ЗЕД 40070000000) оплетена поліестером 75 білим/чорним (код УКТ ЗЕД 5402330000) або поліамідом (код УКТ ЗЕД 5492310000), що складається з двох ниток і в кінцевому результаті отримує нові властивості.

20.10.2022 року між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю "Прайформ" був укладений договір поставки №011-10/22. За умовами цього договору позивач прийняв на себе зобов`язання поставляти та передавати у власність ТОВ "Прайформ" товар (нитку поліамідну пневмоз`єднану з спандекс, нитку латексну оплетену поліамідом, нитку поламідну текстуровану).

В межах цього договору позивач за видатковою накладною №1797/22 від 26.10.2022р. та товаро-транспортною накладною №26-10-07/22 від 26.10.2022р. поставив ТОВ "Прайформ" товар (нитка латексна оплетена поліамідом 4000 кг.) на суму 1554000 грн., в т.ч. ПДВ 259000 грн.

Керуючись ст.201 Податкового кодексу України та наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307, яким затверджено форму та порядок заповнення податкової накладної, позивач склав та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 226 від 26.10.2022 р.

12.11.2022 року позивач отримав квитанцію щодо прийняття зазначеної податкової накладної та її зупинення.

Зупиняючи реєстрацію податкової накладної податковий орган в квитанції вказав: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 5604, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критерії ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

На виконання п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу позивачем направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а також надані пояснення та копії документів в їх обґрунтування.

Рішенням регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.11.2022 р. №7703038/36237070 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави: платником не надано на розгляд комісії первинні документи щодо походження товару, який реалізовано згідно ПН реєстрацію якої зупинено.

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №7703038/36237070.

19.12.2022 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної № 221 від 26.10.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

25.07.2022 р. між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Дніпрошкіргалантерея" був укладений договір поставки №25072022-БC. За умовами цього договору позивач прийняв на себе зобов`язання поставляти та передавати у власність ТОВ "Виробниче об`єднання "Дніпрошкіргалантерея" пряжу та нитки в асортименті.

В межах вказаного договору позивач за видатковою накладною №1650/22 від 24.10.2022р. та ТТН №1014 від 24.10.2022 р. поставив ТОВ "Виробниче об`єднання "Дніпрошкіргалантерея" товар на суму 383172,7 грн. (в т.ч. ПДВ 63862,12 грн).

Керуючись ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) та наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307 (далі - наказ №1307), яким затверджено форму та порядок заповнення податкової накладної, позивач склав та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 188 від 24.10.2022р.

11.11.2022 року позивач отримав квитанцію щодо прийняття зазначеної податкової накладної та її зупинення.

Зупиняючи реєстрацію податкової накладної податковий орган в квитанції вказав: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 5604, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критерії ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

На виконання п.201.16 ст. 201 ПК України позивачем направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а також надані пояснення та копії документів в їх обґрунтування.

Рішенням регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.11.2022 р. №7732542/36237070 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави: платником не надано на розгляд комісії первинні документи щодо походження реалізованого товару.

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №7732542/36237070.

16.12.2022 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної № 188 від 24.10.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

21.03.2022 р. між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю "КолТекс" був укладений договір поставки №002-03/22. За умовами цього договору позивач прийняв на себе зобов`язання поставляти та передавати у власність ТОВ "КолТекс" пряжу та нитки в асортименті.

В межах вказаного договору позивач за видатковими накладними № 1488/22 від 05.10.2022 р. та ТТН №976 від 05.10.2022 р., поставив ТОВ "Колтекс" товар (нитка латексна оплетена поліестером 75 чорним, нитка з поліестеру, нитка з поліестеру пневмоз`єднаня з спандекс, нитка з поліестеру текстурована) на суму 60001,43 грн (в т.ч. ПДВ 10000,24 грн).

Керуючись ст.201 ПК України та Наказом №1307, яким затверджено форму та порядок заповнення податкової накладної, позивач склав та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 49 від 05.10.2022 р.

28.10.2022 року позивач отримав квитанцію щодо прийняття зазначеної податкової накладної та її зупинення.

Зупиняючи реєстрацію податкової накладної податковий орган в квитанції вказав: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 5604, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критерії ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

На виконання п.201.16 ст. 201 ПК України позивачем направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а також надані пояснення та копії документів в їх обґрунтування.

Рішенням регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.11.2022 р. №7732463/36237070 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави: платником не надано на розгляд комісії первинні документи щодо походження реалізованого товару.

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №7732463/36237070.

16.12.2022 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної № 49 від 05.10.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

21.03.2022 р. між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю "КолТекс" був укладений договір поставки №002-03/22. За умовами цього договору позивач прийняв на себе зобов`язання поставляти та передавати у власність ТОВ "КолТекс" пряжу та нитки в асортименті.

В межах вказаного договору позивач за видатковою накладною № 1648/22 від 24.10.2022 та ТТН №1023 від 24.10.2022 р. поставив ТОВ "Колтекс" товар (нитка латексна оплетена поліестером 75 чорним, нитка з поліестеру, нитка з поліестеру пневмоз`єднаня з спандекс, нитка з поліестеру текстурована) на суму 102532,92 грн, в (т.ч. ПДВ 17088.82 грн).

Керуючись ст.201 ПК України та Наказом №1307, яким затверджено форму та порядок заповнення податкової накладної, позивач склав та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 187 від 24.10.2022 р.

11.11.2022 року позивач отримав квитанцію щодо прийняття зазначеної податкової накладної та її зупинення.

Зупиняючи реєстрацію податкової накладної податковий орган в квитанції вказав: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 5604, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критерії ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

На виконання п.201.16 ст. 201 ПК України позивачем направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а також надані пояснення та копії документів в їх обґрунтування.

Рішенням регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.11.2022 р. №7732502/36237070 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави: платником не надано на розгляд комісії первинні документи щодо походження реалізованого товару. Не надано копії первинних документів на підвтердження оплати за товар покупцем, всупереч п.8.1 Договору від 21.03.2022 №002-03/22

Позивач за видатковою накладною №1503/22 від 10.10.2022 р. та ТТН №984 від 10.10.2022 р. поставив фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 товар (нитка латексна оплетена поліестером 75 білим, нитка з поліестеру, нитка з поліестеру біла пневмозєднаня з спандекс, нитка з поліестеру, нитка синтетична +латекс) на суму 113452,00 грн, в т.ч. ПДВ 18908,67 грн.

Керуючись ст.201 ПК України та Наказом №1307, яким затверджено форму та порядок заповнення податкової накладної, позивач склав та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 77 від 10.10.2022 р.

28.10.2022 року позивач отримав квитанцію щодо прийняття зазначеної податкової накладної та її зупинення.

Зупиняючи реєстрацію податкової накладної податковий орган в квитанції вказав: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 5604, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критерії ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

На виконання п.201.16 ст. 201 ПК України позивачем направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а також надані пояснення та копії документів в їх обґрунтування.

Рішенням регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.11.2022 р. №7732538/36237070 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави: платником не надано на розгляд комісії первинні документи щодо походження реалізованого товару, не надано договір поставки з покупцем товару.

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №7732538/36237070.

16.12.2022 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної № 77 від 10.10.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

20.01.2014 р. між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю "Полістар" був укладений договір поставки №07-01/14. За умовами цього договору позивач прийняв на себе зобов`язання поставляти та передавати у власність ТОВ "Полістар" пряжу та нитки в асортименті.

В межах цього договору позивач за видатковою накладною №1498/22 від 03.10.2022 р. та ТТН №03-10-01/22 від 03.10.2022р. поставив ТОВ "Полістар" товар (нитка латексна оплетена поліестером та нитка поліамідна) на суму 72840 грн, в т.ч. ПДВ 12140 грн.

Керуючись ст.201 ПК України та Наказом №1307, яким затверджено форму та порядок заповнення податкової накладної, позивач склав та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 23 від 03.10.2022 р.

24.10.2022 року позивач отримав квитанцію щодо прийняття зазначеної податкової накладної та її зупинення.

Зупиняючи реєстрацію податкової накладної податковий орган в квитанції вказав: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 5604, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критерії ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

На виконання п.201.16 ст. 201 ПК України позивачем направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а також надані пояснення та копії документів в їх обґрунтування.

Рішенням регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.11.2022 р. №7724270/36237070 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави: надані на розгляд комісії первинні документи не відповідють господарській операції, згідно якої виписана податкова накладна, реєстрацію якої зупинено, чим порушено п. 187 ст. 187 ПКУ

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №7724270/36237070.

16.12.2022 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної № 23 від 03.10.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

20.01.2014 р. між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю "Полістар" був укладений договір поставки №07-01/14. За умовами цього договору позивач прийняв на себе зобов`язання поставляти та передавати у власність ТОВ "Полістар" пряжу та нитки в асортименті.

В межах цього договору позивач за видатковою накладною №1506/22 від 10.10.2022р. та ТТН №10-10-01/22 від 10.10.2022 р. поставив ТОВ "Полістар" товар (нитка латексна оплетена поліестером, нитка поліамідна, нитка з поліестеру, пряжа з поліестеру) на суму 619943,64 грн., в т.ч. ПДВ 103323,94 грн.

Керуючись ст.201 ПК України та Наказом №1307, яким затверджено форму та порядок заповнення податкової накладної, позивач склав та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 76 від 10.10.2022 р.

28.10.2022 року позивач отримав квитанцію щодо прийняття зазначеної податкової накладної та її зупинення.

Зупиняючи реєстрацію податкової накладної податковий орган в квитанції вказав: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 5604, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критерії ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

На виконання п.201.16 ст. 201 ПК України позивачем направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а також надані пояснення та копії документів в їх обґрунтування.

Рішенням регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.11.2022 р. №7724271/36237070 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави: надані на розгляд комісії первинні документи не відповідють господарській операції, згідно якої виписана податкова накладна, реєстрацію якої зупинено, чим порушено п. 187 ст. 187 ПКУ

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №7724271/36237070.

16.12.2022 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної № 76 від 10.10.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Судом також досліджено податкові накладні, які позивач склав та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та які прийнято до реєстрації. При цьому вказані податкові накладні виписані в переважності на ті ж самі товариства.

Позивач вважаючи вказані рішення протиправними, звернувся до суду з вказаним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України, ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Пунктом 44.1 ПК України на платників податків покладено обов`язок вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачене законодавством. Крім того, платникам податків забороняється формувати показники податкової звітності, митних декларацій з даних, не підтверджених первинними документами.

Пунктом 185.1 ст. 185 ПК України зазначено, що об`єктом оподаткування визначено операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання, яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України відповідно до ст. 186 цього кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

За п.188.1 ст. 188 ПК України, база оподаткування операції з постачання товарів/послуг визначається виходячи із договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Згідно з пунктом 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 ПК України).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 р. затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

За визначенням, наведеним у пункті 2 Порядку № 1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

За змістом пункту 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Постановою Кабінету Міністрів України 11.12.2019 р. № 1165 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.

У разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.(п.4 Порядку №1165).

Пунктом 5 Порядку №1165 встановлено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За ч.1 п. 10 Порядку у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

За вимогами п. 10., п. 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Додаток 1 до Порядку №1165 наведений перелік критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, до яких відносять:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам п.п.16.1.3 п. 16.1 ст. 16 та абз. 1 п. 49.2 і п. 49.18 ст. 49 ПК України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 та п. 46.2 ст. 46 ПК України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

В квитанціях, як підстави для зупинення реєстрації податкових накладних зазначено п. 1 Критерії ризиковості здійснення операцій.

Даний критерій, відповідно до Додатку 3 Порядку №1165 являє собою відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Тобто, для посилання на визначений критерій ризиковості мають існувати зазначені в критерії передумови та повинен бути обґрунтований розрахунок за цим критерієм відповідно до п. 11 Порядку №1165.

Проте, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС

Суд також звертає увагу на те, що контролюючий орган, зупинивши реєстрацію податкових накладних і запропонувавши платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних у Реєстрі, не вказав конкретний перелік таких документів.

При цьому, перелік таких документів визначений п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок № 520).

Вказаним Порядком №520 визначений механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до положень п. 2, п. 3 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 4 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 7 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п. 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).

Як встановлено з матеріалів справи позивачем окрім пояснень, на підтвердження здійснення господарських операцій, зазначених в податкових накладних були надані відповідні договори, зокрема таблицю даних платника податку на додану вартість та пояснення у довільній формі із додаванням копій підтверджуючих документів-перелік основних засобів, в тому числі виробниче обладнання, вантажно-митні декларації на ввезення позивачем в Україну сировини (№23536 від 11.07.2022р., №040723 від 20.09.2022р., №015237 від 02.06.2022р.) , штатний розпис, контракт із постачальником сировини №0719 (Польща), контракт із постачальником сировини №1115 (Індія), контракт із постачальником сировини №10/2019 (Таїланд), акт звірки з Державною митною службою, договір №1-17ТП із транспортною організацію на надання послуг із перевезення вантажів по Україні.

Всі вищенаведені документи, підтверджують, що позивач є виробником продукції, яка відвантажується покупцям.

Крім цього, по кожному контрагенту, по операціям з якими була зупинена реєстрація податкових накладних, були надані документи, які підтверджують реальність господарських операцій, - договори, видаткові та товаро-транспортні накладні, банківські виписки та інше.

Окрім того, суд звертає увагу, що у вказані періоди відповідачем приймались до реєстрації податкові накладні. При цьому, суд звертає увагу, що відповідачем-1 було прийнято до реєстрації податкові накладні по контрагентам позивача, зокрема по ТОВ "Прайформ", ТОВ "Дніпрошкіргалантерея", ТОВ "Колтекс", ФОП ОСОБА_1 , які наявні в матеріалах справи.

За правовою позицією Верховного Суду в постанові від 18.12.2019 у справі №560/435/19 конкретний перелік документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки. У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, що зазначені у рішенні як підстава його прийняття. Не зазначення в рішенні цих обставин тлумачиться на користь висновку про його неправомірність. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації ПН не відповідає критерію обґрунтованості.

Приймаючи рішення про відмову в реєстрації податкової накладної податковий орган також не навів конкретного переліку документів, не вказав причин відхилення наданих позивачем доказів, зокрема не зазначив про недостатність таких документів або/та сумнів у достовірності наданої в них інформації.

Таким чином, відповідачем зазначені документи всебічно не досліджені, а доводи платника податків не спростовані.

Суд також враховує правовий висновок Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі №2040/7089/18 від 03.06.2021, який вказав, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Отже, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо надання необхідного обсягу документів.

Зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів - дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача, що і було зроблено судами попередніх інстанцій.

У Рішенні ("Lelas v. Croatia"). Європейський суд з прав людини зазначив, що Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків.

За встановлених обставин, суд вважає, що відповідачем-1, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду достатніх та належних доказів на спростування тверджень позивача та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В даному ж випадку, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

У відповідності до ч. 3 ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення). Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання відповідача зареєструвати розрахунки коригування в ЄРПН.

Відтак, оскільки рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, як встановлено вище, підлягає скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладні.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч. 1ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Всупереч наведеним вимогам відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не довели правомірності винесення оскаржуваного рішення.

Стосовно розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що за подання вказаного позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 18788,00 грн.

Оскільки, позов задоволено повністю, суд присуджує на користь позивача судові витрати (судовий збір) у сумі 18788,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів по 9394 грн з кожного.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7703038/36237070 від 24.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №221 від 26 жовтня 2022 року.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7732542/36237070 від 29.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №188 від 24 жовтня 2022 року.

4. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7732463/36237070 від 29.11.2022 року про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №49 від 05.10.2022р.

5. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7732502/36237070 від 29.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №187 від 24 жовтня 2022 року.

6. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7732538/36237070 від 24.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №77 від 10 жовтня 2022 року.

7. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7724270/36237070 від 28.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №23 від 03 жовтня 2022 року.

8. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області за №7724271/36237070 від 28.11.2022 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Букстар" №76 від 10 жовтня 2022 року.

9. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №221 від 26 жовтня 2022 року, №188 від 24 жовтня 2022 року, №49 від 05 жовтня 2022 року, №187 від 24 жовтня 2022 року, №77 від 10 жовтня 2022 року, №23 від 03 жовтня 2022 року, №76 від 10 жовтня 2022 року, датами їх подання.

10. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернівецькій області та Державної податкової служби України на користь тТовариства з обмеженою відповідальністю "Букстар" судовий збір у розмірі 18788,00 грн, по 9394 грн з кожного.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Букстар" (вул. Александрі, 101, м.Чернівці, 58025, Код ЄДРПОУ 36237070)

Відповідачі - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, 58013, Код ЄДРПОУ 44057187)

Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, Код ЄДРПОУ 43005393)

Суддя І.В. Маренич

Дата ухвалення рішення28.04.2023
Оприлюднено01.05.2023
Номер документу110523565
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —600/668/23-а

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 25.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 06.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 16.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 28.04.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 22.03.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні