Справа № 420/9186/23
УХВАЛА
01 травня 2023 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Скупінська О.В., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (73036, м. Херсон, вул.28 Армії, 6, ЄДРПОУ 21295057) про зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В :
До Одеського окружного адміністративного суду 26.04.2023 надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, в якій позивач просить суд зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області внести зміни до Реєстру застрахованих осіб шляхом перенесення індивідуальних відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 з реєстраційного номера облікової картки платника податків НОМЕР_2 на номер НОМЕР_1 за період з 2000 року по 2008 рік.
Позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовує тим, що у період часу з 30.03.1997 по 31.01.2006 років вона працювала у ВАТ «Південний машинобудівний завод» (код ЄДРПОУ 00213196), а з 01.02.2006 по 29.11.2008 в ТОВ «Новокаховський електромашинобудівний завод» (код ЄДРПОУ 33246433). По досягненню віку ОСОБА_1 звернулася до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області для призначення їй пенсії, але отримала відмову оскільки за період з 2000 року по 2008 рік не зарахований в трудовий стаж, який дає право на призначення пенсії. Причиною такого не зарахування стало те, що при подачі звітності страхувальниками про суми нарахованих та сплачених страхових внесків було не вірно зазначено її ідентифікаційний номер. Основним джерелом наповнення Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування є звітність, яка подається страхувальниками, з яким особа перебувала у трудових відносинах. Як зазначає позивач, відповідальність за достовірність, поданих відомостей несе страхувальник. Пунктом 3 розділу 4 Положення про Реєстр, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 визначено, що відомості до Реєстру, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань страхувальники перебувають в стані припинення:
-ВАТ «Південний електромашинобудівний завод» припинено з 30.09.2013, запис 15011170017000595 на підставі рішення суду щодо визначення страхувальника банкрутом, без визначення правонаступників;
- ТОВ «Новокаховський електромашинобудівний завод» в стані припинення з 27.04.2017, запис 1501140043000179 на підставі рішення суду щодо визначення страхувальника банкрутом, без визначення правонаступником.
Оскільки, страхувальники, які допустили помилки в її РНОКПП, зняті з обліку без визначення правонаступників, то застосовуються норми пункту 4 розділу 4 Положення 10-1. У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. У зв`язку з вищевикладеним ОСОБА_1 змушена звернутися до суду.
Розпорядженням Голови Верховного Суду від 18.03.2022 №11/0/9-22, відповідно до частини сьомої статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», враховуючи неможливість судами здійснювати правосуддя під час воєнного стану, змінено територіальну підсудність судових справ, зокрема, територіальна підсудність справ Херсонського окружного адміністративного суду визначена Одеському окружному адміністративному суду.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 26.04.2023, справу №420/9186/23 розподілено головуючому судді Скупінській О.В.
Ознайомившись з доводами позовної заяви та отриманими матеріалами, суддя дійшов висновку, що позовна заява не відповідає вимогам ст.ст. 160, 161 КАС України.
Згідно з ч. 1 ст. 5 КАС України: кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Тобто, зобов`язанню вчинити певні дії передує факт визнання протиправними дії суб`єкта владних повноважень.
В той же час, позивачка, звертаючись до суду з вимогою зобов`язати відповідача здійснити певні дії з метою відновлення її порушеного права, не вимагає визнання протиправності дій суб`єкта владних повноважень, що призвели до такого порушення.
Крім того, до матеріалів позовної заяви ОСОБА_1 не додано доказів її звернення до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області засобами вебпорталу електронних послуг щодо перенесення індивідуальних відомостей за період з 2004 по 2008 роки з РНОКПП НОМЕР_2 на РНОКПП НОМЕР_1 .
Суддя вважає за необхідне звернути увагу позивача, що відповідно до п.8 розділу ІV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 №10-1, у разі виявлення застрахованою особою некоректних відомостей в її обліковій картці (прізвище, ім`я, по батькові на поточний момент; реєстраційний номер облікової картки платника податків; дата народження, місце народження; стать; громадянство; серія та номер паспорта; номер телефону (за згодою); адреса місця проживання) ця особа може подати до територіального органу Пенсійного фонду України особисто або через представника анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр(і) застрахованих осіб (далі - Анкета) за формою згідно з додатком 2 до цього Положення та документи, що підтверджують внесення/зміну/уточнення даних та належність помилкових даних цій особі (паспорт (інший документ, що посвідчує особу), трудова книжка, документ, який підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків або право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта). Внесення/зміни/уточнення даних до умовно-постійної частини облікової картки відповідно до поданої Анкети та доданих до неї документів, а у частині інформації про реєстраційний номер облікової картки платника податків - після підтвердження відповідності реєстраційних даних згідно з пунктом 3 розділу III цього Положення здійснюється на підставі наказу керівника відповідного територіального органу Пенсійного фонду України у п`ятиденний строк.
Таким чином, через відсутність доказів звернення позивачки до відповідача, не вбачається за можливе встановити в якій саме формі позивачка звернулась до відповідача на що отримала відповідь від 10.03.2023 про необхідність звернутися до суду.
Згідно з п.п.5 ч.5 ст.160 КАС України, в позовній заяві зазначаються виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
Згідно ч.1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
На підставі вищевикладеного суддя зазначає, що недоліки позовної заяви повинні бути усунені шляхом надання до суду позовної заяви в редакції у відповідності до вимог статті 5 КАС України та надання до суду доказів звернення ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр(і) застрахованих осіб.
Зазначені вище недоліки перешкоджають відкриттю провадження у справі, а тому позовну заяву слід залишити без руху і надати позивачу строк для усунення недоліків.
Суддя вважає за достатнє встановити позивачу 10-денний строк для усунення недоліків позовної заяви.
Керуючись ст.ст.5, 160, 161, 169, 171, 172, 245 КАС України, суддя
У Х В А Л И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Встановити позивачу 10-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.
У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатись неподаною і буде повернута заявникові.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
СуддяОлена СКУПІНСЬКА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.05.2023 |
Оприлюднено | 03.05.2023 |
Номер документу | 110551111 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Скупінська О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні