Ухвала
від 02.05.2023 по справі 521/9628/23
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 521/9628/23

Номер провадження:1-кс/521/1555/23

У Х В А Л А

02 травня 2023 року

Малиновський районний суд м. Одеси, у складі:

головуючого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

за участю прокурора ОСОБА_3

розглянувши клопотання слідчого СВ ВП №3 Одеського районного управління поліції №1 в Одеській області ОСОБА_4 про проведення обшуку за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42023163020000038 від 05.04.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст. 367 КК України, слідчий суддя

В С Т А Н О В И В:

З клопотання вбачається, що 03.06.2021 року Усатівська сільська рада Одеського району Одеської області в особі голови ОСОБА_5 , уклала договір про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів № НОМЕР_1 з ТОВ «МОРТОНС БІЛДІНГ» на проведення реконструкції дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська область, Одеський район, Усатівська сільська рада, с.Іллінка, вул.Міжлиманська, 6а, на загальну суму 28 973 301,48 грн.

Для здійснення технічного нагляду за об`єктом «Реконструкції дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська область, Одеський район, Усатівська сільська рада, с.Іллінка, вул.Міжлиманська, 6а» на підставі наказу №5ТН від 28.07.2021 призначено ОСОБА_6 .

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_6 , зареєстрований як ФОП за адресою: АДРЕСА_1 (ІПН НОМЕР_2 ), 26.05.2016 зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (номер запису 25560000000122539).

31.01.2019 ОСОБА_6 на підставі рішення Атестаційної архітектурно-будівельної комісії № 43 Всеукраїнської громадської організації "Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів архітектури" видано кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури за професією «інженер технічного нагляду» та надано право здійснювати технічний нагляд за будівництвом будівель і споруд.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про архітектуру діяльність» технічний нагляд це здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни об`єкта містобудування.

Згідно з вимогами ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Обов`язок щодо здійснення технічного нагляду може бути покладений замовником на спеціалізовану організацію чи спеціаліста з технічного нагляду або на інженера-консультанта, з визначенням у договорі підряду їхніх повноважень.

У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 затверджено Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури (далі - Порядок), який визначає механізм здійснення технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств (далі - будівництво об`єкта).

Відповідно до п. 3 Порядку технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.

Пунктом 5 Порядку передбачено, що особи, які здійснюють технічний нагляд проводять перевірку: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду; ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками; проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів; повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів; оформляють акти робіт, виконаних з недоліками; беруть участь у проведенні перевірки: робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устаткування і механізмів технічним умовам; органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю; виконують інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідному об`єкті.

Пунктом 6 Порядку передбачено, що особи, які здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду; зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

Пунктом 7 Порядку передбачено, що у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

В період часу з жовтня 2021 року по грудень 2022 року, на підставі 12 актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ2в та КБ3, які були підписані інженером з технічного нагляду ОСОБА_6 та скріплені його печаткою на рахунок ТОВ «МОРТОНС БІЛДІНГ» від сільської ради перераховано всього 10 055 607 грн., за виконанні будівельні роботи та придбанні матеріали згідно договору на проведення реконструкції дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська область, Одеський район, Усатівська сільська рада, с.Іллінка, вул.Міжлиманська, 6а.

Однак, в ході здійснення виїзду за адресою: Одеська область, Одеський район, Усатівська сільська рада, с.Іллінка, вул.Міжлиманська, 6а, де розташований об`єкт будівництва та при візуальному огляді встановлено, що виконані роботи мають ознаки завищення фактичних об`ємів робіт, про що свідчить відсутність перекриття стелі першого поверху, відсутність обладнання, яке міститься у вже оплачених актах приймання виконаних будівельних робіт.

06.04.2023 прокурором Малиновської окружної прокуратури м.Одеси ОСОБА_3 призначено будівельно-технічну експертизу за експертною спеціальністю 10.6 «Дослідження об`єктів нерухомості, будівельних матеріалів, конструкцій та відповідних документів».

10.04.2023 на адресу Малиновської окружної прокуратури м. Одеси за №3150вх23 надійшло клопотання судового експерта ОСОБА_7 про надання оригіналів наступних документів:

- договору про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021 з додатками;

- додаткові угоди до договору про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- актів приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ - 2в) за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма №КБ -3) за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- акти на закриття прихованих робіт за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- дефектних актів за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- ресурсних відомостей до договору про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- підсумкових відомостей ресурсів (витрат по факту) до актів приймання виконаних будівельних робіт за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- проектна документація (робочий проект) «Реконструкція дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська обл., Одеський район, с. Іллінка, вул. Міжлиманська, 6а» Коригування

- проектно-кошторисної документації за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- експертний звіт щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Реконструкція дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська обл., Одеський район, с. Іллінка, вул. Міжлиманська, 6а» Коригування

- договір на виконання технічного нагляду за виконання робіт «Реконструкція дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська обл., Одеський район, с. Іллінка, вул. Міжлиманська, 6а» Коригування .

Крім того, 27.04.2023 проведено огляд приміщень дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська область, Одеський район, с.Іллінка, вул.Міжлиманська, 6а за участі судового експерта ОСОБА_7 під час якого зафіксовано факт незавершених робіт на зазначеному об`єкті.

Відповідно до ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Статтею 98 КПК України визначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Згідно із статтею 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Підставою для обшуку є наявність обґрунтованих відомостей про те, що речі, а також інші предмети і документи, які мають значення для встановлення істини в справі та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення знаходяться в приміщенні Усатівської сільської ради Одеського району Одеської області.

Обшук планується провести у приміщенні Усатівської сільської ради Одеського району Одеської області за адресою: пров. Урядовий, 63, с. Усатове, Одеський район, Одеська область.

На підтвердження неможливості отримати доступ до вищевказаних документів у добровільному порядку, або шляхом проведенням інших слідчих дій чи вжиттям заходів забезпечення кримінального провадження свідчить наступне.

Так, в ході досудового розслідування отримані відомості, які свідчать про те, що оригінали документів, які мають суттєве (ключове) значення для кримінального провадження, зберігаються у замовника робіт - Усатівської сільської ради.

Відповідальність за знищення, пошкодження чи перетворення вказаних документів може бути розцінене службовими особами Усатівської сільської ради Одеського району Одеської області, як більш сприятливі для себе наслідки, ніж притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності за вчинення злочинів, передбачених ч.1 ст.367 КК України, що може свідчити про реальні ризики втрати речових доказів по провадженню без подальшої можливості їх відновлення.

Крім того, зволікання з отриманням вищезазначених документів унеможливіть встановлення фактичних обсягів робіт, виконаних станом на момент здійснення оплати за їх виконання, обсягам робіт, за які Усатівською сільською радою Одеського району Одеської області були перераховані бюджетні кошти.

Крім того, для повноти та об`єктивності розслідування кримінального провадження, а також з метою використання при проведенні судової почеркознавчої експертизи та інших судових експертиз необхідно вилучити оригінали зазначених документів.

Відповідно до п.п.1.1 п.1 Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України №53/5 від 08.10.1998 року (зі змінами та доповненнями) для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.

Таким чином наразі наявні підстави вважати, що спроба органу досудового розслідування отримати зазначені вище документи призведе до втрати доказів у кримінальному провадженні, що виключає можливість отримання органом досудового розслідування доступу до документів в клопотанні у добровільному порядку, шляхом проведення інших слідчих дій чи вжиттям заходів забезпечення кримінального провадження.

Відповідно до ст. 30 Конституції України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

В даному випадку, обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання документів, які мають суттєве значення для досудового розслідування.

Також, враховуючи, що в результаті вчинення злочинів, що розслідуються у даному кримінальному провадженні, порушуються права територіальної громади міста Одеси та її мешканців, а також невід`ємні умови сталого економічного та соціального розвитку України, потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про які ідеться в клопотанні.

Згідно ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

В судовому засіданні прокурор підтримала клопотання та просила його задовольнити.

Вивчивши клопотання та матеріали додані до нього, вислухавши доводи прокурора, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Згідно ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Під час розгляду клопотання слідчим суддею встановлено та слідчим доведено, що дійсно мало місце вчинення кримінальних правопорушень передбачених ч.1 ст.367 КК України та є необхідність у виявленні та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінальних правопорушень передбачених ч.1 ст.367 КК України.

Таким чином, слідчий суддя вважає, що потреби досудового розслідування виправдовують проведення обшуку, оскільки іншим чином виявити та зафіксувати відомості про обставини вчинення кримінальних правопорушень передбачених ч.1 ст.367 КК України, відшукати речі і документи, які є джерелами доказів та можуть містити відомості, що мають значення для кримінального провадження і підлягають доказуванню, неможливо.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 234, 235 КПК України, слідчий суддя -

У Х В А Л И В:

Клопотання - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення обшуку у приміщенні Усатівської сільської ради Одеського району Одеської області за адресою: пров. Урядовий, 63, с. Усатове, Одеський район, Одеська область з метою відшукання та вилучення оригіналів наступних документів:

- договору про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021 з додатками;

- додаткові угоди до договору про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- актів приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ - 2в) за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма №КБ -3) за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- акти на закриття прихованих робіт за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- дефектних актів за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- ресурсних відомостей до договору про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- підсумкових відомостей ресурсів (витрат по факту) до актів приймання виконаних будівельних робіт за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- проектна документація (робочий проект) «Реконструкція дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська обл., Одеський район, с. Іллінка, вул. Міжлиманська, 6а» Коригування

- проектно-кошторисної документації за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №030645 від 03.06.2021

- експертний звіт щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Реконструкція дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська обл., Одеський район, с. Іллінка, вул. Міжлиманська, 6а» Коригування

- договір на виконання технічного нагляду за виконання робіт «Реконструкція дитячого садка «Сонечко», розташованого за адресою: Одеська обл., Одеський район, с. Іллінка, вул. Міжлиманська, 6а» Коригування .

Дозвіл на проведення обшуку надати слідчому СВ ВП №3 Одеського районного управління поліції №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 та групі слідчих, які будуть входити до складу слідчої групи, а також прокурору Малиновської окружної прокуратури м.Одеси ОСОБА_3 та за їх дорученням оперативним співробітникам УСР в Одеській області ДСР НПУ.

Строк дії ухвали місяць з дня її постановлення.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення02.05.2023
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу110590370
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —521/9628/23

Ухвала від 09.08.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 08.06.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 11.05.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 02.05.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 25.04.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 21.04.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 18.04.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 18.04.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 18.04.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 18.04.2023

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні