Ухвала
від 01.05.2023 по справі б15/40/29/26/2/62/00
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

01.05.2023м. ДніпроСправа № Б15/40/29/26/2/62/00

за заявою Криворізької південної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області ДПС, м. Кривий Ріг

до боржника Акціонерного товариства відкритого типу Криворізький домобудівельник, м.Кривий Ріг

про визнання банкрутом

Суддя Первушин Ю.Ю.

за участю секретаря судового засідання Рустамової З.Р.

Від представників учасників справи:

від заявника: Сова Юлія Вячеславівна, витяг.

за участю: Сивоконь Анастасія Ігорівна, представник ФДМ України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Справа №Б15/40/29/26/2/62/00 про банкрутство Акціонерного товариства відкритого типу "Криворізький домобудівельник, м.Кривий Ріг, код ЄДРПОУ 01238904 перебуває на стадії ліквідації.

Повноваження ліквідатора покладені на арбітражного керуючого Ракіну Аллу Анатоліївну, свідоцтво №729 від 29.04.13 (50002, м.Кривий Ріг, вул.Кобилянського 223/111, адреса для листування: а/с 143).

18.04.2023 до відділу канцелярії Господарського суду Дніпропетровської області надійшла заява Криворізької міської ради №30 від 14.04.2023 (вх. №19030/23 від 18.04.2023), якою просить суд:

- визнати наказ Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2023 у справі №Б15/40/29/26/2/62/00 про зобов`язання Криворізьку міську раду відповідно до вимог частини 7 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства прийняти до комунальної власності міста Кривий Ріг без додаткових умов захисні споруди цивільного захисту, а саме: споруда ЗВПД -1 №13706 літ. А-1, розташована за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Домобудівна, 19; споруда ЗВПД - 2 №13427 літ. А, розташована м.Кривий Ріг, вул.Луганська, 1а, які не увійшли до статутного капіталу Акціонерного товариства відкритого типу Криворізький домобудівельник (50005, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Орджонікідзе, будинок 67, код ЄДРПОУ 01238904) відповідно до наказу Регіонального відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №12/10-31-УДМ від 29.11.2019 таким, що не підлягає виконанню.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області 19.04.2023 прийнято до розгляду заяву Криворізької міської ради №30 від 14.04.2023 (вх. №19030/23 від 18.04.2023) про визнання таким, що не підлягає виконанню, виконавчого документу у справі №Б15/40/29/26/2/62/00. Розгляд заяви призначено в судовому засіданні на 01.05.2023 о 10:30 год. Запропоновано стягувачу надати відзив на заяву боржника з доказами надсилання його копії боржнику.

27.04.2023 через систему "Електронний суд" Регіональне відділення Фонду державного майна по Дніпропетровській, Запорізький та Кіровоградській областях надіслав заперечення на заяву Криворізької міської ради про визнання наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2023 у справі №Б15/40/29/26/2/62/00 таким, що не підлягає виконанню (вх. суду №20443/23).

У судовому засіданні 01.05.2023 заслухано пояснення представника Криворізької міської ради та представника Регіонального відділення Фонду державного майна по Дніпропетровській, Запорізький та Кіровоградській областях.

Дослідивши матеріали справи та заяву Криворізької міської ради, заслухавши присутніх представників, суд зазначає наступне.

26.01.2022 до відділу канцелярії Господарського суду Дніпропетровської області надійшла заява Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-00427 від 24.01.2022 (вх. №4052/22 від 26.01.2022) про зобов`язання вчинити певні дії, а саме:

- зобов`язати Криворізьку міську раду прийняти до комунальної власності територіальної громади без додаткових умов захисні споруди цивільного захисту: Споруда ЗВПД - 1 №13706 літ. А-1, розташована за адресою місто Кривий ріг, вулиця Домобудівна, 19 та Споруда ЗВПД - 2 №13427 літ А, розташована місто Кривий Ріг вулиця Луганська, 1а, які обліковуються за відкритим акціонерним товариством "Криворізький домобудівник" (код ЄДРПОУ 0123890).

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 23.06.2022 у справі №Б15/40/29/26/2/62/00 заяву Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-00427 від 24.01.2022 (вх.№4052/22 від 26.01.2022) про зобов`язання вчинити певні дії - задоволено:

- зобов`язано ліквідатора в 30-ти денний строк відповідно до вимог частини 7 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства передати Криворізькій міській раді до комунальної власності міста Кривий Ріг без додаткових умов захисні споруди цивільного захисту, а саме: споруда ЗВПД - 1 № 13706 літ. А-1, розташована за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Домобудівна, 19; споруда ЗВПД - 2 № 13427 літ. А, розташована м. Кривий Ріг, вул. Луганська, 1а, які не увійшли до статутного капіталу Акціонерного товариства відкритого типу Криворізький домобудівельник (50005, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Орджонікідзе, будинок 67, код ЄДРПОУ 01238904) відповідно до наказу Регіонального відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №12/10-31-УДМ від 29.11.2019.;

- зобов`язано Криворізьку міську раду відповідно до вимог частини 7 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства прийняти до комунальної власності міста Кривий Ріг без додаткових умов захисні споруди цивільного захисту, а саме: споруда ЗВПД - 1 № 13706 літ. А-1, розташована за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Домобудівна, 19; споруда ЗВПД - 2 № 13427 літ. А, розташована м. Кривий Ріг, вул. Луганська, 1а, які не увійшли до статутного капіталу Акціонерного товариства відкритого типу Криворізький домобудівельник (50005, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Орджонікідзе, будинок 67, код ЄДРПОУ 01238904) відповідно до наказу Регіонального відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №12/10-31-УДМ від 29.11.2019.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 28.09.2022 апеляційну скаргу Криворізької міської ради на ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 23.06.2022 у справі №Б15/40/29/26/2/62/00 - залишено без задоволення. Ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 23.06.2022 у справі №Б15/40/29/26/2/62/00 - без змін.

Як вбачається з доданих до заяви документів, 27.01.2023 винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП №70868886 з виконання наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2023 у справі №Б15/40/29/26/2/62/00 (том-46, арк.с. 193).

18.04.2023 до відділу канцелярії Господарського суду Дніпропетровської області надійшла заява Криворізької міської ради №30 від 14.04.2023 (вх. №19030/23 від 18.04.2023) про визнання наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2023 у справі №Б15/40/29/26/2/62/00 таким, що не підлягає виконанню в порядку статті 328 Господарського процесуального кодексу України.

Подану заяву мотивує тим, що виконати дане рішення суду не вбачається за можливе з огляду на відсутність об`єктів нерухомого майна, які підлягають передачі та прийняттю до комунальної власності міста за рішенням суду, з огляду на те, що захисні споруди цивільного захисту, а саме: споруда ЗВПД-1 №13706 літ. А-1, розташована за адресою: місто Кривий Ріг, вулиця Домобудівна, 19; споруда ЗВПД-2 №13427 літ. А, розташована місто Кривий Ріг, вулиця Луганська, 1а - повністю зруйновані. Заявник вказує, що винесенню на розгляд сесії Криворізької міської ради проекту рішення по спірному питанню передувало виїзне засідання постійно діючої комісії з питань подальшого використання захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) у разі банкрутства (ліквідації) суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, безхазяйних захисних споруд, яке відбулось 16.02.2023 за місцезнаходженням споруд цивільного захисту №13706, 13427. За результатами виїзного засідання складено відповідні протоколи та акти оцінки стану готовності захисних споруд цивільного захисту №13706, 13427 з висновками щодо доцільності їх виключення з Фонду захисних споруд, внаслідок повного зруйнування. Відповідно до Акту оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту - сховища №13427 від 16.02.2023: сховище не готове до використання за призначенням, повністю зруйноване. Захисна споруда потребує виключення з фонду захисних споруд. Приведення захисної споруди у готовність до використання недоцільне. Відповідно до Акту оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту - сховища №13706 від 16.02.2023: сховище не готове до використання за призначенням, повністю зруйноване. Захисна споруда потребує виключення з фонду захисних споруд. Приведення захисної споруди у готовність до використання недоцільне (том-46, арк.с. 205-230).

Заявник зазначає, що за результатами проведеного виїзного засідання, обстеження захисних споруд цивільного захисту, беручи до уваги фактичний стан об`єктів нерухомого майна, які підлягають прийняттю до комунальної власності міста, на виконання зазначеної вище ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 23.06.2022 за справою №Б 15/40/29/26/2/62/00, ураховуючи звернення Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях від 13.01.2023 за №05-10-00241 управлінням комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради було підготовлено на пленарне засідання XXXVI сесії VIII скликання проект рішення міської ради «Про надання згоди на безоплатне прийняття захисних споруд цивільного захисту з державної до комунальної власності Криворізької міської територіальної громади». За результатами розгляду рішення не прийнято (витяг з Протоколу спільного засідання постійних комісій та пленарного засідання XXXVI сесії VIII скликання (том-46, арк.с. 204).

На думку заявника, Криворізькою міською радою було вжито усіх заходів, спрямованих на виконання рішення суду, проте через об`єктивні та безумовні обставини забезпечити фактичне його виконання не представляється за можливе.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про управління об`єктами державної власності", суб`єктами управління об`єктами державної власності є, зокрема, Фонд державного майна України.

Згідно пп. 1, 4 п. а ст. 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад; підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна, проектів місцевих програм приватизації та переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації.

Відповідно до частин 1, 8, 11, 12 статті 32 Кодексу цивільного захисту України до захисних споруд цивільного захисту належить як протирадіаційне укриття - негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості, так і сховище - герметична споруда для захисту людей, в якій протягом певного часу створюються умови, що виключають вплив на них небезпечних факторів, які виникають внаслідок надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів. Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів. З моменту виключення захисної споруди із фонду споруд цивільного захисту вона втрачає статус захисної споруди цивільного захисту, а володіння, користування та розпорядження такою спорудою здійснюється відповідно до закону. Захисні споруди цивільного захисту державної та комунальної власності не підлягають приватизації (відчуженню).

Згідно з пунктом 16 частини 2 статті 17 Кодексу цивільного захисту України формування та реалізація заходів державної політики щодо створення, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту, ведення їх обліку належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту, яким є Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

Відповідно до часини 2 статті 19 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить, зокрема, прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту; організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту (п. п. 26, 27, 29).

Отже, законодавець визначив систему органів (як державної виконавчої влади, так і місцевого самоврядування), що здійснюють реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту, з розмежуванням їх повноважень в залежності від статусу відповідного органу в структурі органів влади в Україні та виходячи із форми власності (державної, комунальної чи приватної) на захисну споруду, а також визначив органи місцевого самоврядування як такі, що відповідальні за прийняттю рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту населення як державної, так комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації балансоутримувача такої споруди.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 затверджено Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку (надалі - Порядок), який визначає механізм створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту (надалі - захисні споруди), у тому числі споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, та ведення його обліку (далі-Порядок).

Пунктами 9-12 Порядку утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами, вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС, а здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує ДСНС разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями.

Відповідно до пункту 14 Порядку у разі банкрутства (ліквідації) балансоутримувача захисних споруд державної та комунальної форми власності, а також виявлення безхазяйних захисних споруд органи місцевого самоврядування за погодженням з місцевими держадміністраціями, а також центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають захисні споруди державної форми власності, приймають рішення про їх подальше використання.

Відповідно до частини 7 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор у разі ліквідації підприємства-банкрута, зобов`язаного згідно із законодавством передати територіальній громаді об`єкти житлового фонду, в тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади та об`єкти комунальної інфраструктури, ліквідатор передає, а орган місцевого самоврядування приймає такі об`єкти без додаткових умов у порядку, встановленому законом.

Частинами 7,8 статті 62 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що майно, щодо якого боржник є користувачем, балансоутримувачем або зберігачем, повертається його власнику відповідно до закону або договору. Державне майно, яке не увійшло до статутного капіталу господарського товариства у процесі приватизації (корпоратизації) та перебуває на балансі банкрута, не включається до складу ліквідаційної маси.

Отже, нормами Кодексу України з процедур банкрутства передбачено обов`язкове передання об`єктів комунальної інфраструктури, виявлених під час ліквідаційної процедури, до комунальної власності територіальних громад міста. Таке передання є безумовним, тобто відбувається без жодних додаткових умов щодо приведення їх до стану придатності до експлуатації.

Положеннями частин 1, 8, 11, 12 статті 32 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до захисних споруд цивільного захисту належить сховище-герметична споруда для захисту людей, в якій протягом певного часу створюються умови, що виключають вплив на них небезпечних факторів, які виникають внаслідок надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів. Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів. З моменту виключення захисної споруди із фонду споруд цивільного захисту вона втрачає статус захисної споруди цивільного захисту, а володіння, користування та розпорядження такою спорудою здійснюється відповідно до закону. Захисні споруди цивільного захисту державної та комунальної власності не підлягають приватизації (відчуженню).

За п. 14 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №138 від 10.03.2017, у разі банкрутства (ліквідації) балансоутримувача захисних споруд державної та комунальної форми власності, а також виявлення безхазяйних захисних споруд органи місцевого самоврядування за погодженням з місцевими держадміністраціями, а також центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають захисні споруди державної форми власності, приймають рішення про їх подальше використання.

Згідно пункту 26 частини 2 статті 19 Кодексу цивільного захисту України до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб`єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд.

Пунктом 51 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні встановлено виключну компетенцію сільських, селищних та міських рад надання згоди на передачу об`єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об`єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об`єктів державної власності.

Питання подальшого використання захисної споруди, яка перебуває на балансі підприємства, що ліквідується в процедурі банкрутства, вирішують органи місцевого самоврядування за погодженням з місцевими держадміністраціями, а також центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають захисні споруди державної форми власності.

Таким чином, законодавцем прямо передбачено можливість передачі спірного майна у комунальну власність, а на міську раду покладено прямий обов`язок щодо прийняття рішення про подальше використання захисних споруд цивільного захисту, зокрема, використання їх як об`єктів цивільного захисту, чи виключення в установленому законом порядку цих споруд з переліку об`єктів цивільного захисту, та використання як нежитлового приміщення, що розташоване на земельній ділянці, власником якої є Криворізька міська рада.

Захисні споруди цивільного захисту №71 - споруда ЗВПД - 1 №13706 літ. А-1, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Домобудівна, 19, загальною площею 324,4 кв.м. та №63 - споруда ЗВПД - 2 №13427 літ. А, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Луганська, 1 а, загальною площею 286,7 кв.м. перебувають на обліку як об`єкти цивільного захисту, щодо них застосовуються положення статей 18,19 Кодексу цивільного захисту України, а також положення пункту 14 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №138 від 10.03.2017.

Матеріали справи №Б15/40/29/26/2/62/00 не містять доказів того, що спірні об`єкти виключені із фонду споруд цивільного захисту або втратили статус захисної споруди цивільного захисту.

За таких обставин, у суду відсутні правові підстави для задоволення заяви Криворізької міської ради №30 від 14.04.2023 (вх. суду №19030/23 від 18.04.2023) про визнання таким, що не підлягає виконанню, виконавчого документу у справі №Б15/40/29/26/2/62/00.

Керуючись статтями 234, 235, 255, 328 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви Криворізької міської ради №30 від 14.04.2023 (вх. суду №19030/23 від 18.04.2023) про визнання таким, що не підлягає виконанню, виконавчого документу у справі №Б15/40/29/26/2/62/00 - відмовити.

Ухвала набирає законної сили 01.05.2023 та може бути оскаржена у порядку та строки, встановлені статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено та підписано - 03.05.2023.

Суддя Ю.Ю. Первушин

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення01.05.2023
Оприлюднено05.05.2023
Номер документу110596099
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —б15/40/29/26/2/62/00

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 02.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 01.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 23.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Постанова від 05.09.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 06.08.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 01.02.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 18.01.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ємець А.А.

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 20.12.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні