УХВАЛА
м. Вінниця
02 травня 2023 р. Справа № 120/10104/21-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дончика В.В.,
за участю:
секретаря судового засідання: Бондаренко М.О.,
представника позивачів: Балтака О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву представника позивачів про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом депутатів Козятинської міської ради 8 скликання ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Козятинського міського голови Єрмолаєвої Тетяни Миколаївни, Козятинської міської ради, треті особи, без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання протиправними та скасування рішень
в с т а н о в и в :
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом депутатів Козятинської міської ради 8 скликання ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Козятинського міського голови Єрмолаєвої Тетяни Миколаївни, Козятинської міської ради, треті особи, без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання протиправними та скасування рішень.
Рішенням суду від 07.07.2022 року адміністративний позов задоволено частково, визнано протиправними та скасовано розпорядження Козятинського міського голови від 25.05.2021 року №227-р "Про затвердження складу конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора загальноосвітнього начально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів "Школа-гімназія-дитячий садок" ім. В.М. Підгорбунського Козятинської міської ради Вінницької області", №223-р "Про затвердження складу конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора комунального начального закладу "Спеціалізована школа І-ІІІ ст. №1 ім. Т.Г.Шевченка Козятинської міської ради Вінницької області", №224-р "Про затвердження складу конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора комунального навчального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №2 Козятинської міської ради Вінницької області", №226-р "Про затвердження складу конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора комунального навчального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3 Козятинської міської ради Вінницької області", №228-р "Про затвердження складу конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора комунального навчального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №5 Козятинської міської ради Вінницької області", №225-р "Про затвердження складу конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора Сестринівського загальноосвітнього навчально-виховний комплексу І-ІІІ ступенів "Школа-дитячий садок" ім. М.Грушевського Козятинської міської ради Вінницької області". В іншій частині позовних вимог, - відмовлено.
Стягнуто на користь ОСОБА_1 та ОСОБА_2 судові витрати зі сплати судового збору та витрати на професійну правничу допомогу з місцевого бюджету Козятинської міської ради.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 01.11.2022 року рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 07.07.2022 року у відмовній його частині скасовано, прийнято в цій частині нову постанову якою позовні вимоги депутатів Козятинської міської ради 8 скликання ОСОБА_1 та ОСОБА_2 задоволено. Додатково стягнуто на користь ОСОБА_1 витрати на професійну правничу допомогу в суді першої інстанції в сумі 8065,00 гри., витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви в сумі 22702,00 грн. та за подання апеляційної скарги в сумі 37215,00 грн. з місцевого бюджету Козятинської міської ради; на користь ОСОБА_2 витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви в сумі 22702,00 грн. з місцевого бюджету Козятинської міської ради.
Додатковим рішенням Сьомого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2022 року стягнуто на користь ОСОБА_2 витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги в сумі 30885,00 грн. грн. з місцевого бюджету Козятинської міської ради.
На виконання вказаних рішень, Вінницьким окружним адміністративним судом 07.12.2022 року видано виконавчі листи.
21.04.2023 року на адресу суду надійшла заява представника позивачів про заміну сторони виконавчого провадження. Обґрунтовуючи подану заяву вказав, що в Управлінні державної казначейської служби України у Вінницькій області не перебуває на казначейському обслуговуванні "Козятинська міська рада", "місцевий бюджет Козятинської міської ради", при цьому Управлінням здійснюється обслуговування місцевого бюджету Козятинської міської територіальної громади.
Враховуючи викладене, представник позивачів просить суд замінити сторону виконавчого провадження, шляхом заміни боржника "Козятинську міську раду (код ЄДРПОУ 23063121)" на "місцевий бюджет Козятинської міської територіальної громади".
Ухвалою суду від 25.04.2023 року заяву представника позивачів про заміну сторони виконавчого провадження призначено до розгляду в судовому засіданні на 02.05.2023 року.
В судовому засіданні 02.05.2023 року представник позивачів підтримав подану заяву та просив замінити сторону виконавчого провадження.
В судове засідання 02.05.2023 року представники відповідачів та треті особи не з`явились, про дату, час та місце розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження повідомлялися належним чином, що підтверджуються матеріалами справи.
Визначаючись щодо заяви про заміну сторони у виконавчому провадженні, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 року №1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
За приписами ч. 1, 2, 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.
Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до частини 1 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною 4 вказаної статті передбачено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Тобто, із наведеного слідує висновок, що єдиною підставою для заміни сторони виконавчого провадження є факт вибуття такої сторони із виконавчого провадження.
В даному ж випадку, обґрунтовуючи необхідність заміни сторони у виконавчому провадженні, заявник зазначив, що листами №02-38-08/179 від 10.02.2023 року, №02-38-08/180 від 10.02.2023 року, №02-38-08/181 від 10.02.2023 року, №02-38-08/183 від 10.02.2023 року Управління державної казначейської служби України у Козятинському районі та м. Козятині Вінницькій області повернуло позивачам виконавчі листи, видані 07.12.2022 року Вінницьким окружним адміністративним судом.
Підставою повернення вказаних виконавчих листів зазначили, що рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 07.07.2022 року та постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 01.11.2022 року вирішено стягнути на користь позивачів кошти з місцевого бюджету Козятинської міської ради.
Разом з тим, у реквізитах виконавчих листів найменування боржника зазначено "Козятинська міська рада, код ЄДРПОУ 23063121", яка не являється боржником за вказаними рішеннями судів.
Зазначили, що в Управлінні державної казначейської служби України у Козятинському районі та м. Козятині Вінницькій області не перебуває на казначейському обслуговуванні "Козятинська міська рада", "місцевий бюджет Козятинської міської ради", при цьому Управлінням здійснюється обслуговування місцевого бюджету Козятинської міської територіальної громади.
Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
Подібну правову позицію викладено в постановах Верховного Суду від 13.03.2019 року у справі №524/4478/17, від 20.02.2019 року у справі №826/16659/15.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
При цьому, можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.
Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.
Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.
При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.
У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.
Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 11.10.2019 року у справі №812/1408/16.
Суд зауважує, що позивачами визначено відповідачами у справі - Козятинський міський голова Єрмолаєва Тетяна Миколаївна та Козятинська міська рада (код ЄДРПОУ 23063121).
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 07.07.2022 року, крім іншого, стягнуто на користь позивачів судові витрати зі сплати судового збору та витрати на професійну правничу допомогу з місцевого бюджету Козятинської міської ради.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 01.11.2022 року рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 07.07.2022 року у відмовній його частині скасовано, прийнято в цій частині нову постанову якою позовні вимоги депутатів Козятинської міської ради 8 скликання ОСОБА_1 та ОСОБА_2 задоволено. Додатково стягнуто на користь ОСОБА_1 витрати на професійну правничу допомогу в суді першої інстанції в сумі 8065,00 гри., витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви в сумі 22702,00 грн. та за подання апеляційної скарги в сумі 37215,00 грн. з місцевого бюджету Козятинської міської ради; на користь ОСОБА_2 витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви в сумі 22702,00 грн. з місцевого бюджету Козятинської міської ради.
Додатковим рішенням Сьомого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2022 року стягнуто на користь ОСОБА_2 витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги в сумі 30885,00 грн. грн. з місцевого бюджету Козятинської міської ради.
Згідно з частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Приписами частини 5 статті 104 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
В даному ж випадку, жодних належних доказів на підтвердження реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації Козятинської міської ради заявником не надано.
З витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, сторона виконавчого провадження, боржник - Козятинська міська рада (код ЄДРПОУ 23063121), є юридичною особою, діяльність якої не припинена.
Таким чином, підстави для заміни сторони виконавчого провадження, відповідно до положень статті 379 КАС України, на переконання суду, відсутні.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість поданої заяви та відсутність підстав для її задоволення.
Керуючись ст.ст. 248, 256, 379 КАС України, -
у х в а л и в:
У задоволенні заяви представника позивачів про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом депутатів Козятинської міської ради 8 скликання ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Козятинського міського голови Єрмолаєвої Тетяни Миколаївни, Козятинської міської ради, треті особи, без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання протиправними та скасування рішень, - відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя Дончик Віталій Володимирович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2023 |
Оприлюднено | 10.05.2023 |
Номер документу | 110698115 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні