ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 380/8466/23
УХВАЛА
про відкриття загального позовного провадження в адміністративній справі
05 травня 2023 року
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Клименко О.М., перевіривши матеріали позовної заяви Франківської окружної прокуратури міста Львова (вул. Генерала Чупринки, 85, м. Львів) в інтересах держави в особі: Державної авіаційної служби України (проспект Перемоги, 14, м. Київ, 01135), Державної інспекції архітектури та містобудування України (бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133), за участю третьої особи, яка не заявляє самосійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» (Аеропорт ЦА, м. Львів, 79000) до виконавчого комітету Львівської міської ради (площа Ринок, 1, м. Львів, 79008), за участю третьої особи, яка не заявляє самосійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельні активи» (вул. Б. Хмельницького, 63, м. Львів, 79019) про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Франківська окружна прокуратура міста Львова в інтересах держави в особі: Державної авіаційної служби України, Державної інспекції архітектури та містобудування України звернулася до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом до виконавчого комітету Львівської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 1040 від 04 листопада 2022 року «Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проєктування об`єкта будівництва на нове будівництво ТзОВ «Земельні активи» багатофункційної офісної будівлі з підземним паркінгом на вул. В. Навроцького, 8 у м. Львові».
Підставою позову є протиправність, на думку позивача, рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 1040 від 04 листопада 2022 року «Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проєктування об`єкта будівництва на нове будівництво ТзОВ «Земельні активи» багатофункційної офісної будівлі з підземним паркінгом на вул. В. Навроцького, 8 у м. Львові».
Ухвалою судді від 26 квітня 2023 року позовну заяву залишено без руху. Вимоги ухвали судді від 26 квітня 2023 року про залишення позовної заяви без руху позивач виконав 01 травня 2023 року.
Спір виник з публічно-правових відносин, належить до компетенції адміністративних судів, предметної та територіальної підсудності Львівського окружного адміністративного суду.
Згідно з ч. 2 ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Аналіз вищезазначеної норми права вказує, що підставою для залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору є обґрунтоване припущення, що рішення суду у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.
Зважаючи на предмет та підстави позову у цій справі, суд дійшов висновку, що рішення суду може вплинути на права, інтереси та обов`язки Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» і Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельні активи», а тому їх належить залучити до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самосійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача та відповідача відповідно.
У позовній заяві позивач зазначає, що ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлено тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог.
Таким чином, підстави на пред`явлення прокурором цього позову, як це передбачено ст. 122, ст. 53 КАС України відповідно до вимог ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» мають комплексний характер і можуть з`явитись, а право може бути реалізоване виключно після виникнення таких підстав та встановлення підстав для представництва:
1) дотримання прокурором умов та порядку звернення до суду в інтересах держави, в тому числі у цьому випадку вивчення отриманих документів та нездійснення своїх повноважень уповноваженим органом Державною авіаційною службою України та Державною інспекцією архітектури та містобудування України, до компетенції якого віднесені повноваження здійснювати захист законних інтересів держави у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору (відповідна відповідь надійшла до Франківської окружної прокуратури м. Львова 10 березня 2023 року);
2) отримання прокурором даних, які свідчать про невідповідність вимогам законодавства оскаржуваного рішення, що призвело до порушення інтересів держави, а саме встановлення в процесі кримінального провадження фактів, які підтверджують порушення вимог ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та ст. 69 Повітряного кодексу України (огляд місця події із залученням фахівця, який має належні та достатні повноваження для проведення обмірів земельної ділянки та визначення її висоти над рівнем моря, що дає змогу встановити факти, котрі свідчать про необхідність отримання висновку Державної авіаційної служби України, був проведений 02 березня 2023 року).
Наведені дві підстави лише в своїй сукупності дають прокурору право на звернення до суду з позовними вимогами.
Зважаючи на викладене, просить суд визнати причини пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними та поновити пропущений строк звернення до адміністративного суду.
Стосовно дотримання позивачем строку звернення до суду суд зазначає таке.
Відповідно до частини першої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Абзацом другим частини другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог.
Таким чином, для звернення суб`єкта владних повноважень з позовом до адміністративного суду законодавець визначив тримісячний строк, та вказав, що такий, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог.
Предметом оскарження у цій справі є рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 1040 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проєктування об`єкта будівництва на нове будівництво ТзОВ «Земельні активи» багатофункційної офісної будівлі з підземним паркінгом на вул. В. Навроцького, 8 у м. Львові».
Указане рішення прийнято відповідачем 04 листопада 2022 року, а з цим позовом до суду з вимогою про визнання його протиправним та скасування позивач звернувся 21 квітня 2023 року.
Разом з тим суд враховує, що позивачем у цій справі є прокурор, який у силу вимог частини 4 статті 53 КАС України при зверненні з позовом до суду має обґрунтувати та довести підстави для представництва.
Зважаючи на те, що після прийняття оскаржуваного рішення прокурор вживав визначені законодавством заходи щодо доведення підстав для представництва, що підтверджується долученими до позовної заяви доказами, у зв`язку з чим підстави для звернення з цим позовом до суду у нього виникли лише в березні 2023 року, тримісячний строк звернення з цим позовом до суду позивачем не пропущений.
Відповідно до частини першої статті 121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Оскільки строк звернення з позовом до суду позивачем не пропущений, то підстави для його поновлення відсутні. Тому у задоволенні клопотання позивача про визнання поважними причин пропуску строку звернення з позовом до суду та поновлення його належить відмовити.
Відповідно до ч. 1, ч. 3 статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
З урахуванням характеру справи та поданих доказів справа розглядатиметься за правилами загального позовного провадження.
Керуючись ст.ст.12, 160, 161, 171, 248, 256, 257, 260, п. 3 Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання позивача про визнання поважними причин пропуску строку звернення з позовом до суду та поновлення його відмовити.
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
Справа розглядатиметься в порядку загального позовного провадження.
Підготовче засідання відбудеться 30 травня 2023 року о 10:00 год., в приміщенні Львівського окружного адміністративного суду (м. Львів, вул. Чоловського, 2).
Залучити Державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» (Аеропорт ЦА, м. Львів, 79000) до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача.
Залучити Товариство з обмеженою відповідальністю «Земельні активи» (вул. Б. Хмельницького, 63, м. Львів, 79019) до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Роз`яснити відповідачу його право на подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів позивачу, протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Роз`яснити позивачу його право на подання до суду відповіді на відзив та документів, що підтверджують надіслання (надання) відповіді на відзив і доданих до нього доказів відповідачу, протягом п`яти днів з дня вручення відзиву.
Роз`яснити відповідачу його право на подання до суду заперечень проти відповіді на відзив і документів, що підтверджують надіслання (надання) заперечень і доданих до нього доказів позивачу, протягом п`яти днів з дня вручення відповіді на відзив.
Роз`яснити третім особам їх право на подання до суду пояснень щодо позову або відзиву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення позову та п`яти днів з дня вручення відзиву.
Повідомити сторін, що відзив на позовну заяву (відзив), відповідь на відзив, заперечення та пояснення повинні відповідати вимогам частин другої-четвертої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України.
Процесуальні строки, встановлені цією ухвалою, можуть бути продовжені судом за заявою особи відповідно до пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 18 червня 2020 року № 731-IX.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається http://adm.lv.court.gov.ua/fair/.
Повідомити сторін про наявність у Львівському окружному адміністративному суді можливості проведення судового засідання в режимі відеоконференції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та в апеляційному порядку окремо не оскаржується.
Суддя Клименко О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2023 |
Оприлюднено | 10.05.2023 |
Номер документу | 110700541 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні