Справа № 463/1074/23
Провадження № 1-кс/463/3138/23
У Х В А Л А
08 травня 2023 року слідчий суддя Личаківського районного суду м.Львова ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м.Львові клопотання керівника Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку,
в с т а н о в и в :
керівник Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Личаківського районного суду м.Львова з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні за № 42023142040000008 від 30.01.2023 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.367, ч.3 ст.191, ч.2 ст.364 КК України.
Подане клопотання мотивує тим, що в провадженні СВ Львівського районного управління поліції № 1 ГУ Національної поліції у Львівській області перебуває кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023142040000008 від 30.01.2023 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.367, ч.3 ст.191, ч.2 ст.364 КК України.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що службовими особами філії «Центр охорони здоров`я» АТ «Українська залізниця» за попередньою змовою із працівниками РФ «Львівська залізниця» та приватними нотаріусами вчинено ряд протиправних дій, спрямованих на зміну з державної форми власності на приватну щодо об`єктів нерухомого майна АТ «Української залізниці» по вул.Ніщинського, буд.2 та вул.І.Вільде, буд.41 у м.Львові, які в подальшому було незаконно відчужено всупереч процедурі приватизації державного майна.
Міністерством інфраструктури України до Фонду державного майна України з метою внесення до Реєстру надано інформацію стосовно нерухомого майна за місцезнаходженням: м.Львів вул.Вільде,41 та вул.Ніщинського,2, яке перебувало на балансі Державного закладу «Клінічна лікарня ДТГО «Львівська залізниця», код ЄДРПОУ 23889513, щодо якого прийнято управлінське рішення, зокрема, майно на базі якого створене Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» (майно, що увійшло статутного капіталу), зокрема 1. Будівля пульмонологічного відділення, корпус 1 літ. «А-2», площею 1142,5 кв.м., Будівля хірургічного відділення, корпус 2 літ. «Б-2», площею 401,8 кв.м., 3.Будівля продовольчого складу літ.«Г», площею 186,1 кв.м., що за адресою: м.Львів, вул.Вільде,41 та будівля дерматологічного відділення, будівля літ. «В-3», площею 542,7 кв.м, що за адресою: м.Львів, вул.Ніщинського,2.
Разом з тим, 06.01.2021 року заступник директора виконавчого філії з економічних питань філії «ЦОЗ» ОСОБА_5 та заступник директора виконавчого філії «ЦОЗ» ОСОБА_6 звернулись до приватного нотаріусу Львівського нотаріального округу ОСОБА_7 з відповідними листами щодо необхідності проведення зміни форми власності з державної на приватну стосовно нерухомого майна АТ «Української залізниці», розташованого за адресою: м.Львів, вул.Вільде,41 та вул.Ніщинського,2.
В зазначеному листі вищевказані особи посилались на Статут АТ «Українська залізниця», Передавальний акт, затверджений 18.08.2015 Міністерством інфраструктури України, Зведений перелік майна ДЗ «Клінічна лікарня ДТГО «Львівська залізниця», виданого 18.08.2015 Міністерством інфраструктури України, а також висновок науково-правової експертизи, виконаної на запит АТ «Українська залізниця» виконаного Радою науково-правових експертиз при Інституті держави та права ім.В.М. Корецького НАН України.
Відповідно до Статуту АТ «Українська залізниця», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 735, засновником товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України, який є і органом управління товариства. Товариство має право від свого імені вчиняти будь-які правочини та укладати будь-які договори, набувати майнові та немайнові права, нести обов`язки, виступати позивачем та відповідачем у суді, крім випадків, передбачених законодавством та цим Статутом. Здійснюючи право власності, товариство володіє,користується та розпоряджається належним йому майном і вчиняє стосовно нього будь-які дії, що не суперечать законодавству, цьому Статуту та меті діяльності товариства.
Товариство використовує, утримує державне майно, закріплене за ним на праві господарського відання, та розпоряджається ним з урахуванням обмежень, установлених законодавством. Майно, що є державною власністю і закріплене за товариством на праві господарського відання, включається до його активів. Товариство не може вчиняти правочини, наслідком яких може бути відчуження такого майна.
В подальшому, діючи всупереч чинному законодавству заступник начальника підрозділу «Служба управління майновими і земельними ресурсами» РФ «ЛЗ» ОСОБА_8 26.01.2021 року діючи на підставі доручення в порядку передоручення, звернувся до приватного нотаріусу Львівського міського нотаріального округу із відповідними заявами про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з метою здійснення переходу права власності стосовно вищевказаних об`єктів нерухомого майна із державної форми власності на приватну за суб`єктом права - АТ «Українська залізниця».
Після зміни форми власності на вказані об`єкти нерухомого майна АТ «Українська залізниця» 04.11.2021 року відбувся аукціон, на якому взяло участь 18 учасників. Переможцем аукціону стало ТОВ «Залізна вода», яке запропонувало найвищу пропозицію в сумі 60000001 гривень.
За результатами вказаного аукціону АТ «Українська залізниця» в особі заступника директора виконавчої філії «ЦОЗ» ОСОБА_9 , а також заступника директора виконавчої філії з економічних питань філії «ЦОЗ» ОСОБА_10 , 25.11.2021 року уклали договір купівлі-продажу та передали у власність ТОВ «Залізна вода», код ЄДРПОУ 43760390, м.Львів, вул.Тернопільська, буд.10 нерухоме майно розташоване за адресою: м.Львів, вул.Вільде,41 та вул.Ніщинського,2, яке зобов`язувалось здійснити оплату згідно з протоколом про результати електронного аукціону № UA-PS-2021-10-04-000009-1 від 04.11.2021 року у сумі 60000001 гривень, крім того ПДВ 12000000,20 гривень, а разом з ПДВ - 72000001,20 гривень, протягом 15 календарних днів з дня підписання договору купівлі-продажу.
01 грудня 2021 року в.о. директора філії «ЦОЗ» ОСОБА_9 відповідним листом повідомила приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу про те, що ТОВ «Залізна вода» було здійснено внесення коштів на рахунок філії за купівлю вищевказаного майнового комплексу.
Так, до вчинення незаконних дій, спрямованих на незаконне відчуження державного майна, яке на праві державної власності належало АТ «Українська залізниця» можливо причетні посадові особи Львівської клінічної лікарні на залізничному транспорті філії «ЦОЗ» АТ «Українська залізниця», які вступили в злочинну змову із працівниками РФ «Львівська залізниця та філії «Центр охорони здоров`я» АТ «Укрзалізниця», спрямовану на протиправне відчуження державного майна всупереч передбаченій процедурі приватизації.
Проведення обшуку обумовлено тим, що під час проведення оперативно-розшукових заходів отримано інформацію, про те, що у квартирі за місцем реєстрації ОСОБА_11 , за адресою: АДРЕСА_1 , що згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на праві власності (з розміром частки 1) належить ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , можуть зберігатися речі та документи, пов`язані із проведенням реєстраційних дій щодо об`єктів нерухомого майна, розташованих за адресою: АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 . А тому, з метою отримання доказів, які містять відомості про обставини вчинення злочинів, виникла необхідність в отриманні дозволу на проведення обшуку у квартирі за місцем реєстрації ОСОБА_11 за адресою: АДРЕСА_1 .
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав з підстав наведених у такому, просить надати дозвіл на проведення обшуку у квартирі за місцем реєстрації ОСОБА_11 за адресою: АДРЕСА_1 .
Заслухавши думку прокурора, оглянувши та перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Дозвіл на обшук може бути наданий слідчим суддею, якщо клопотання про обшук відповідає вимогам встановленим у ч.3 ст.234 КПК України та слідчий, прокурор доведе наявність достатніх підстав для проведення такого обшуку, які передбачені у ч.5 ст.234 КПК України.
Вмотивованість проведення обшуку керівник Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 обґрунтовує тим, що зважаючи на вищенаведені обставини у нього є обґрунтовані припущення вважати, що за місцем реєстрації ОСОБА_11 , за адресою: АДРЕСА_1 , що згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на праві власності (з розміром частки 1) належить ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , можуть зберігатися речі та документи, пов`язані із проведенням реєстраційних дій щодо об`єктів нерухомого майна, розташованих за адресою: АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 .
Натомість стороною обвинувачення не надано доказів щодо декларування та реєстрації місця проживання (перебування) ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою: АДРЕСА_1 .
Так, відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 330823275 від 01.05.2023 року вбачається, що квартира за адресою: АДРЕСА_1 , на підставі договору міни належить ОСОБА_12 .
Частиною 2 ст.8 Європейської Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод передбачено, що органи державної влади не можуть втручатись у здійснення права на повагу до свого житла, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Негативний обов`язок держави - це обов`язок держави утримуватися від втручання з метою поваги до прав людини, наприклад, держава повинна утримуватися від втручання у приватне життя особи (ст.8). У рішеннях національного суду щодо відповідного втручання мають бути висновки не тільки щодо наявності законодавчої підстави для певних заходів, але й мають бути наведені достатні та відповідні аргументи, які б свідчили, що національний суд перед тим як санкціонувати втручання чи визнавати його легітимним вдався до встановлення балансу інтересів. Тобто навів достатні аргументи на користь такого втручання. Крім того, з рішення суду має вбачатись, що національний суд вдався до аналізу наявності обставин, що дійсно свідчать про необхідність вжиття певних заходів в їх якісно-кількісному вираженні, аналізу щодо відсутності можливості досягти поставлену мету менш інтрузивними за характером заходами.
Так, слідчий суддя враховує те, що долучені до матеріалів клопотання докази не є достатніми для доведення виправданості такого ступеня втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні сторони обвинувачення.
Крім того, прокурор в судовому засіданні не довів, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в його клопотанні.
З урахуванням вищевикладеного, слідчий суддя вважає, що стороною обвинувачення не доведена обґрунтованість проведення обшуку, у зв`язку з викладеним, слідчий суддя дійшов висновку, що у задоволенні клопотання прокурора слід відмовити.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст.234, 235 КПК України, слідчий суддя, -
п о с т а н о в и в :
у задоволенні клопотання керівника Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні за № 42023142040000008 від 30.01.2023 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.367, ч.3 ст.191, ч.2 ст.364 КК України - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2023 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 110710805 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні