Рішення
від 28.03.2023 по справі 320/1463/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, тел. +380 (044) 207 80 91

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2023 року Київ№ 320/1463/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду- Брагіна О.Є.;

при секретарі судового засідання - Кучеренко А.О.;

за участі:

представника позивача - адвоката Пащенка О.О.;

представника третьої особи - адвоката Бурдейного П.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в порядку спрощеного позовного провадження, адміністративну справу за позовом Благодійної організації "Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва" "Київський еколого-культурний центр" до Бучанської міської ради , третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача- обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк" про визнання протиправними та скасування містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки,

в с т а н о в и в:

благодійна організація "Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр" звернулась до суду з позовною заявою до Бучанської міської ради, третя особа: обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк" про визнання протиправними та скасувати містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, що розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Лісова, 1а, які видані 15.02.2017 відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради ОК "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк".

В обґрунтування свого звернення позивач вказав, що оскаржувані умови та обмеження забудови земельної ділянки є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки Департаментом ДАБІ у Київській області було проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час прийняття рішення про надання ОК "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк" вищевказаних умов та обмежень на використання земельної ділянки за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Лісова, 1а, виданих 15.02.2017 №7-м, про що було складено акт від 04.04.2019. Виявлені порушення природоохоронного законодавства, а саме самовільна вирубка дерев, свідчить, що ці умови підлягають скасуванню, як такі, що видані з порушенням чинного законодавства.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.01.2023 позовну заяву було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з проведенням судового засідання та викликом осіб для участі у ньому.

У призначений для розгляду справи час, уповноважений представник відповідача до суду не прибув, про дату та місце судового засідання, був повідомлений належним чином, заяв чи клопотань про розгляд справи за його відсутності, не надав. Ухвала суду разом із судовою повісткою були надіслані на адресу відповідача, зазначену в ЄДРПОУ.

Отже, відповідач без поважних причин не з`явився на виклик суду в судове засідання. З огляду що, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення сторони у справі належним чином для реалізації нею свого права судового захисту.

Згідно п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

У відзиві на позовну заяву відповідач позов визнав та вказав, що суспільні відносини щодо володіння, користування та розпорядження землею врегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 Л62768-Ш. Статтею 142 Конституції України та ч. 2 ст. 327 ЦК України визначено суб?єктом права комунальної власності відповідні територіальні громади, що здійснюють право власності безпосередньо (за допомогою місцевого референдуму, загальних зборів громадян - ст.ст. 7, 8 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні») або через органи місцевого самоврядування. Цими органами, відповідно ст.ст. 8-12, 80 ЗК України є відповідні місцеві ради: сільські, селищні, міські - щодо земель територіальних громад, районні, обласні та Верховна Верховна Рада АРК - щодо земель спільної власності територіальних громад. Питання регулювання земельних відносин вирішується радами виключно на пленарних засідання (п.34 ст. 26, п. 21 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). Таким чином, повноваження щодо розпорядження землями, які відносяться до земель комунальної власності належить місцевим територіальним громадам від імені яких повноваження здійснюють органи місцевого самоврядування - в даному випадку Бучанська міська рада, в тому числі розпорядження і спірною земельною ділянкою.

Так, у комунальній власності Бучанської міської ради знаходиться земельна ділянка, розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Лісова, 1-А, площею 20 112 кв.м., кадастровий номер 3210800000:01:040:0116, що була передана в оренду згідно Договору оренди земельної ділянки від 10.08.2015 р. Т ТОВ "Комфорт ЛТД» строком на 5 років.

16.08.2015, між ТОВ «Комфорт ЛТД» та ОК «Житлово-будівельний кооператив «Кампа Парк» укладено договір суборенди даної земельної ділянки. Стверджуючи про порушення умов договору, проведення вирубки зелених насаджень без отримання відповідного погодження; п. 9.1; ненадання орендарем доступу до переданої в оренду земельної ділянки для контролю за додержанням умов договору та цільовим використанням земельної ділянки, Бучанською міською радою було прийнято рішення від 14.11.2019 N4161-68-VII «Про розірвання договору оренди земельної ділянки з ТОВ «Комфорт ЛТД», про що Орендаря було повідомлено (копія рішення додається).

Автоматична пролонгація договору після закінчення строку його дії, умовами договору не передбачена, а згідно відомостей системи електронного документообігу АСКОД лист-повідомлення від 20.05.2020 р. про поновлення договору оренди та суборенди землі з проектами договорів оренди та суборенди земельної ділянки за кадастровим номером: 3210800000:01:040:0116, що знаходиться за адресою: Київська обл., м. Буча, вул. Лісова, 1-а, від імені ТОВ «Комфорт ЛТД» та ОК «ЖБК «Кампа-Парк» на адресу Бучанської міської ради це надходили.

Ураховуючи зазначене, а також відсутність повідомлення ТОВ «Комфорт ЛТД» про намір щодо поновлення договору оренди згідно з вимогами ч. 2 ст. 33 Закону України «Про оренду землі» право оренди земельної ділянки за кадастровим номером 3210800000:01:040:0116 договір було припинено та внесено відповідні відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, номер запису: 12278165 (витяг додасться).

Таким чином, договір суборенди між ТОВ «Комфорт ЛТД» та ОК «ЖБК «Кампа-Парк» припинено 15.09.2020 р., а договір оренди між ТОВ «Комфорт ЛТД» та Бучанською міською радою припинено 01.12.2020. Про припинення вказаних договорів ТОВ «Комфорт ЛТД» та ОК «ЖБК «Кампа-Парк» було достеменно відомо, оскільки ними було подано скаргу від 01.02.2021 р., зареєстровану у Міністерстві юстиції України 08.02.202і за №4503-33-21, на рішення від 01.12.2020 Ма 55441905, прийняте державним реєстратором Бородянської селищної ради Бородянського району Київської області Господарцем Олександром Олександровичем щодо земельної ділянки з кадастровим номером 32108000000:01:040:0116. За результатами розгляду даної скарги було відмовлено у її задоволені з огляду на те, що питання, порушені у скарзі, не належать до компетенції Міністерства юстиції України, оскільки щодо нерухомого майна наявний судовий спір.

Також, ТОВ «Комфорт ЛТД» перестало сплачувати оренду плату, що підтверджується довідкою від 08.08.2022 №01-15/02-117 (копія додається). Крім того, відповідно до містобудівної документації «Внесення змін до Генерального плану м. Буча Київської області та розділу «Охорона навколишнього природного середовища» (Звіт про стратегічну екологічну оцінку) у складі документу державного планування «Внесення змін до генерального плану м. Буча Київської області», затвердженого рішенням Бучанської міської ради від 27.01.2022 N 2836-27-VIII, вищевказана земельна ділянка з кадастровим номером: 3210800000:01:040:0116 передбачається під об?єкти закладу дошкільної освіти та зелених насаджень загального користування (парки, сквери, бульвари) (інформаційна довідка додається). Таким чином, Генеральним планом міста прямо заборонено будівництво багатоповерхових житлових будинків на зазначеній земельній ділянці, у зв?язку з чим вважаємо необгрунтованими та безпідставними висновки суду, викладені в оскаржуваній ухвалі щодо необхідності накладення арешту на дану земельну ділянку.

Незважаючи на вказане, ТОВ «Комфорт ЛТД» та ОК «ЖБК «Кампа-Парк» було подано документи для реєстрації об?єкту незавершеного будівництва до державного реєстратора Сквирської міської ради Київської області ОСОБА_1 11.02.2022 р. державний реєстратор здійснив реєстраційні дії щодо реєстрації об?єкта незавершеного будівництва. Після проведення реєстрації об?єкта незавершеного будівництва - «Багатоквартирний житловий будинок» по вул. Лісова, 1-а, в м. Буча, Київської області було передано в іпотеку згідно договору від 26.05.2022 No1803, як вид забезпечення виконання основного зобов?язання за договором позики від 26.05.2022 №1802 на суму 90 000,00 грн, про що приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Кравченко С.В. було прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 63708027 від 26.05.2022 p.

У зв?язку з чим, Бучанська міська рада звернулась до Міністерства юстиції України із скаргою на рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 09.08.2022 №12.1-09/1328. За результатом розгляду скарги, наказом Міністерства юстиції України від 07.10.2022 No4330/5 «Про задоволення скарги» було наказано:- скаргу Бучанської міської ради від 09 серпня 2022 року за No12.1-09/1328 задовольнити. Скасувати рішення від 15 лютого 2022 року N63447765, прийняте державним реєстратором Сквирської міської ради Київської області Шерстюк Альоною Олександрівною. Скасувати рішення від 26 травня 2022 року 363708027, від 04 червня 2022 року N°63771904, прийняті приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Кравченко Світланою Вікторівною. Анулювати доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно державному реєстратору Сквирської міської ради Київської області ОСОБА_1 . Виконання пунктів 2,3 наказу покласти на Офіс протидії рейдерству. Виконання пункту 4 наказу покласти на Державне підприємство «Національні інформаційні системи».

При прийнятті даного рішення Міністерство юстиції України фактично встановило обставини реєстрації даного об?єкту незавершеного будівництва, а саме: допущені порушення реєстрації, відсутність договору оренди земельної ділянки та дозвільних документів на будівництво. Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 181 ЦК України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об?єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення. Згідно ч. 1 ст. 182 ЦК України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). До завершення будівництва (створення майна) особа вважається власником матеріалів, обладнання тощо, які були використані в процесі цього будівництва (створення майна). Таким чином, станом на дату написання письмових пояснень в силу вищевказаних правових норм ОК «ЖБК «Кампа-Парк» не є власником об?єкту незавершеного будівництва, натомість він є власником матеріалів та обладнання, що були використані в процесі будівництва. Враховуючи вищевикладене, Бучанська міська рада погоджується, що чинність містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, площею 2,0112 га, що розташована за адресою: Київська обл., м. Буча, вул. Лісова, 1-а, що були видані 15.02.2017 р. відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради було надано ОК «ЖБК «Кампа-парк», як забудовнику підлягає припиненню зважаючи на відсутність у забудовника будь-яких прав на користування земельною ділянкою та через невідповідність цільового призначення земельної ділянки.

На адресу суду також надійшли пояснення третьої особи, в порядку ст. 176 КАСУ, в яких вказано про таке:

ОК «ЖБК «КАМПА-ПАРК» ознайомившись із позовною заявою, не погоджується із доводами позивача і вважає їх необгрунтованими та такими, що не можуть братися судом до уваги, а позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, адже сам позов безпідставний, з огляду на наступне: твердження Позивача, що станом на момент видачі спірних містобудівних умов і обмеження забудови земельної ділянки останні не відповідали вимогам законодавства не відповідають дійсності, адже потрібно взяти до уваги наступне: 10 серпня 2015 року між Бучанською міською радою Київської області (орендодавець) та ТОВ «Комфорт ЛТД» (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець зобов?язався передати, а орендар прийняти у строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий номер 32108000000:01:040:0116), площею 20112 кв. м, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Буча та розташована за адресою: м. Буча, вул. Лісова, 1-а.

Рішенням сімдесят шостої сесії Бучанської міської ради Київської області шостого скликання від 01 вересня 2015 року N° 2430-76-VI «Про розгляд звернення ТОВ «Комфорт ЛТД» та ОК «ЖБК «Кампа-Парк» погоджено ТОВ «Комфорт ЛТД» передачу земельної ділянки площею 2.0112 га, з кадастровим номером 32108000000:01:040:0116 по вулиць Лісова, 1-а (без зміни цільового призначення) в суборенду ОК «ЖБК «Кампа Парк».

16 вересня 2015, між ТОВ «Комфорт ЛТД» (орендар) та ОК «БК «Кампа-Парк» (суборендар) було укладено договір суборенди земельної ділянки, за умовами якого орендар зобов`язався передати, а суборендар прийняти у строкове користування земельну ділянку, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Буча та перебуває в оренді у ТОВ «Комфорт ЛТД» на підставі договору оренди земельної ділянки від 10 серпня 2015, відповідно до умов якого земельна ділянка, розташована за адресою: м. Буча, вул. Лісова, 1-а, площею 2,0112 кв. м, кадастровий номер земельної ділянки - 3210800000:01:040:0116, передається в суборенду. Ця земельна ділянка відноситься до земель житлової та громадської забудови.

Категорія земель - землі житлової та громадської забудови (згідно пункту 2.1.). Відповідно до пункту 2.2 земельна ділянка передається в суборенду для будівництва та обслуговування спортивного тенісного клубу та житлової забудови. Пунктом 3.1 договору встановлено, що даний договір укладається на п?ять років та набирає чинності з дати Його державної реєстрації. Пунктом 19.1 договору передбачено, що даний договір набирає чинності після підписання його сторонами і державної реєстрації. За результатом розгляду заяви ОК «БК «Кампа-Парк» про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки площею 2,0112 га, яка розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Лісова, 1-а, виконавчим комітетом Бучанської міської ради було прийнято рішення від 17 січня 2017 N° 36/4, яким Відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради доручено видати ОК «БК «Кампа-Парк» відповідні містобудівні умови та обмеження.

15 лютого 2017, відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради було надано ОК «ЖБК «Кампа-Парк» як забудовнику, містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки N° 7-м (далі - містобудівні умови та обмеження), площею 2,01 12 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Лісова, 1-а, за якими назва об?єкта будівництва: багатоквартирні житлові будинки та дошкільний навчальний заклад.

Наміри забудови: будівництво багатоквартирних житлових будинків та дошкільного навчального закладу. У пунктах 1, 3, 7, 9 містобудівних умовах та обмеженнях зазначено: (1) Назва об?єкта будівництва: багатоквартирні житлові будинки та дошкільний навчальний заклад; (3) Наміри забудови: будівництво багатоквартирних житлових будинків та дошкільного навчального закладу; (7) Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва і обслуговування багатоквартирного будинку; (9) Функціональне призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови. У пункті 8 містобудівних умов та обмежень Л° 7-м вказано посилання на містобудівну документацію: «Детальний план території, орієнтовною площею 4,0 га, для розміщення багатоквартирної забудови із об?єктами соціальної інфраструктури в межах вулиць Вокзальна, Лісова та існуючого табору відпочинку «Променистий» в м. Буча, Київської області», затверджений рішенням сесії Бучанської міської ради за N 539-12-VII від 23.06.2016; Генеральний план міста Буча Київської області, затверджений рішенням Бучанської міської ради за №2124-67-VII від 17 березня 2015 р.; План зонування території міста Буча Київської області, затверджений рішенням Бучанської міської ради за №2171-69-VI від 30 квітня 2015 р.». Основні техніко-економічні показники об?єкта будівництва (орієнтовні) зазначені у пункті 10 містобудівних умов та обмежень.

Містобудівні умови та обмеження є актом індивідуальної дії, оскільки є результатом застосування норм права, адресовані конкретним суб?єктам і створюють права та/ці обов?язки лише для цих суб?єктів, регулюють конкретну життєву ситуацію (в даному випадку - будівництво багатоквартирних житлових будинків та дошкільного навчального закладу) та їх дія закінчується у зв?язку з припиненням конкретних правовідносин, тобто вичерпують свою дію після їх виконання (позиція Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 18.02.2020 року по справі No 640/3844/20).

На даний момент правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначені чиною редакцією Закону України від 17.02.2011 №3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон N° 3038-VI). Відповідно до ст. 29 Закону № 3038-VI, основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування. 2. Фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об?єкта будівництва. Відповідно до п.8 ч.1 ст.1 Закон No 3038-VI, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, ї благоустрою та озеленення, інші вимоги до об?єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до п.7, ч.1, ст. 1 Закону No 3038-VI, містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій. У п.2, ч.1, ст. 1 Закону No 3038-VI, генеральний план населеного пункту - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Відповідно до п.п. 41 п. 2 Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації (затверджений постановою КМУ від 0.09.2021 р. N926), функціональне призначення території - перспективне використання території за переважною функцією, яка встановлена планом зонування території у складі відповідного виду містобудівної документації.

У свою чергу, зазначу, що на момент видачі ОК «ЖБК «КАМПА-ПАРК» містобудівних умов та обмежень N° 7-м діяв Закон N° 3038-VI в редакції від 26.11.2016 року (далі - Закон N° 3038-VI у старій редакції), а також діяв затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 Ме109 «Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст» (далі-Порядок No109, який був чинний на момент надання відповідачем містобудівних умов і обмежень від 15.02.2017 No7-м), що визначав процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, який втратив чинність - 26.12.2017 (Порядок N° 109 був чинний на момент надання містобудівних умов і обмежень).

Оспорювані містобудівні умови та обмеження № 7-м від 15.02.2022 видавалися відповідно до норм законодавства (що діяли на момент їх видачі), а також на підставі містобудівної документації, у тому числі, з урахуванням затвердженого 17 березня 2015 року рішенням шістдесят сьомої сесії шостого скликання позачергового засідання Бучанської міської ради No2124-67-VI Генерального плану міста Буча, що є складовою частиною містобудівної документації «Генеральний план м. Буча План зонування (зонінг) м. Буча Київської області», розробленої Державним підприємством «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Дніпромісто» імені Ю.М. Білоконя, а також Детального плану території, орієнтовною площею 4,0 га, для розміщення багатоквартирної забудови із об?єктами соціальної інфраструктури в межах вулиць Вокзальна, Лісова та існуючого табору відпочинку «Променистий» в м. Буча, Київської області», що був затверджений рішенням сесії Бучанської міської ради за N° 539-12-VII від 23.06.2016.

Відповідно до пункту 2.4 Порядку Nо 109, підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні. У свою чергу, наміри ОК «ЖБК «КАМПА-ПАРК» щодо забудови земельної ділянки відповідали положенням містобудівної документації на місцевому рівні, зокрема, але не виключно, детальному плану території (затверджений рішенням сесії Бучанської міської ради за N° 539-12-VII від 23.06.2016) та Генерального плану міста Буча (затверджений 17 березня 2015 року рішенням Бучанської міської ради No2 124-67-VI).

На момент видачі містобудівних умов та обмежень N° 7-м від 15.02.2017 року у статті 29 Закону No 3038-VI (у старій редакції від 26.11.2016 року) зазначалося, що єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до частин першої та четвертої статті 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (у редакції, чинній на момент видачі містобудівних умов та обмежень) забудова територій здійснюється шляхом розміщення об?єктів будівництва. Право на забудову земельної ділянки реалізується ії власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Частиною першою та третьою статті 17 Закону № 3038-VI (редакції від 26.11.2016 року) було визначено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обгрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Тобто, 15 лютого 2017, відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради при наданні ОК «ЖБК «Кампа-Парк» містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки N7-м було підтверджено, що містобудівні умови та обмеження відповідають намірам щодо забудови земельної ділянки та вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Позивач не обгрунтував та не надав доказів, чому він вважає, що містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки N7-м на момент видачі не відповідали вимогам законодавства, а послався лише на загальні норми законодавства (у тому числі, але не виключно, ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності»), що у свою чергу ОК «БК «Кампа-Парк» не були порушені при отримання (та після отримання) містобудівних умов і обмеження забудови земельної ділянки N° 7-м.

Земельна ділянка, з кадастровим номером 3210800000:01:040:0116, передбачена під об?єкти закладу дошкільної освіти та зелених насаджень загального користування (парки, сквери, бульвари). Таким чином, вихідні дані для проектування за містобудівними умовами та обмеженнями суперечать цільовому призначенню земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:040:0116, оскільки її цільове призначення - під об?єкти закладу дошкільної освіти та зелених насаджень загального користування (парки, сквери, бульвари). Дане твердження позивача не відповідають дійсності, адже цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:040:0116 було (у тому числі підчас заключення договору оренди/суборенди, а також отримання містобудівних умов та обмежень - 15.02.2017 року) та є на даний момент: - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Цільове призначення земельної ділянки - це її використання за тим призначенням, яке визначене на підставі технічної документації із землеустрою та чинного законодавства.

Згідно статті 20 ЗКУ при встановленні цільового призначення земельних ділянок здійснюється віднесення їх до певної категорії земель та виду цільового призначення. При зміні цільового призначення земельних ділянок здійснюється зміна категорії земель та/або виду цільового призначення. Категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту. Поняття «цільове призначення земельної ділянки» нерозривно пов?язане з поняттям «категорія земель». Так, у статті 19 ЗКУ передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Отже, категорія - це основне цільове призначення кожної земельної ділянки. Класифікація видів цільового призначення земель (далі - Класифікація видів цільового призначення земель).

У класифікації видів цільового призначення земель відсутнє поняття цільового призначення землі «під об?єкти закладу дошкільної освіти та зелених насаджень загального користування (парки, сквери, бульвари)», проте там наявне цільове призначення - «Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку» (02.03.; Секція В - Землі житлової та громадської забудови; 02 - Землі житлової забудови (землі, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше); землі, які використовуються для розміщення гаражного будівництва).

Відповідно до інформації із довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об?єктів нерухомого майна щодо об?єкта нерухомого майна (Номер інформаційної довідки: 322115421; Дата, час формування: 07.02.2023 11:17:32; Підстава формування інформаційної довідки: пошук через веб-сайт: ОСОБА_2 ; пошук в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про: права власності, інші речові права, іпотеки, обтяження; Кадастровий номер земельної ділянки: 3210800000:01:040:0116) цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером - 3210800000:01:040:0116 зазначається як: - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (у довідці зазначена актуальна інформація про об?єкт речових прав: Реєстраційний номер об?єкта нерухомого майна: 701238232108; Тип об?єкта: земельна ділянка; Кадастровий номер: 3210800000:01:040:0116; Опис об?єкта: Площа (га): 2.01124; Цільове призначення: для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку; адреса: АДРЕСА_1 ).

Також у Витягах з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, що були долучені позивачем до позовної заяви, а саме: витяг (індексний номер: 42143104 від 12.08.2015) та витяг індексний номер: 48872888 зазначається цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:040:0116 як - «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку».

Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

У свою чергу, ОК «БК «КАМПА-ПАРК» як забудовник, отримав містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки Nо7-м у відповідності до норм законодавства (які діяли на момент видачі), а забудова земельної ділянки здійснювалася в межах її цільового призначення - «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку», встановленого відповідно до законодавства. Якщо після отримання містобудівних умов та обмежень змінилось функціональне призначення земельної ділянки, і воно не відповідає цільовому призначенню та намірам будівництва, то за результатами перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства інспектор може скасувати видані МУО. Проте такі дії інспектора є незаконними, а його рішення має бути скасовано судом - саме так вважає Верховний Суд (постанови від 11.02.2020 p. y cпpaвi N° 803/1596/17, від 05.02.2020 р. у справі N° 359/4708/17).

Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення. Якщо нова містобудівна документація інакше визначає функціональне призначення земельної ділянки, і воно суперечить встановленому раніше цільовому призначенню, то власник або користувач земельної ділянки має право будувати на ній об?єкт, що відповідає цільовому призначенню земельної ділянки та воно матиме перевагу у такій ситуації.

Відносно проведеної перевірки було вказано про таке: акт перевірки від 04 квітня 2019 року який стосувався ОК «ЖБК «КАМПА-ПАРК» був предметом розгляду в іншій адміністративній справі №320/900/20, оскаржувався, а його складання (винесення) Департаментом державної архітектурно - будівельної інспекції у Київській області ніяк не впливало (не вплинуло) на скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки Мо 7-м виданих ОК «ЖБК «КАМПА-ПАРК» після винесення остаточного рішення по справі №320/900/20.

При розгляді даної справи, при розгляді даної справи необхідно врахувати позицію судів по справі NоП/320/900/20, оскільки обставини, що виникли у межах спірних правовідносин (скасування містобудівних умов та обмежень) є аналогічними до тих, які суди встановили під час розгляду зазначеної справи (скасування містобудівних умов та обмежень, скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об?єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об?єктів з незначними наслідками (СС1)) та у своїй сукупності стосуються однакових норм права як і у справі, що розглядається.

У суді розглядалася справа №П/320/900/20 за позовом ОК" Житлово-будівельний кооператив «Кампа-Парк» до відділу містобудування та архітектури Бучанської міської ради Київської області, відділу державного архітектурно-будівельного контролю Бучанської міської ради та Департаменту державної архітектурно - будівельної інспекції у Київській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЛТД» про визнання протиправними та скасування припису, рішення та наказу.

Дана справа П/320/900/20 також стосувалася скасування містобудівних умов та обмежень Ne 7-м від 15.02.2017 року, а однією із вимог у предметі позову було визнання протиправним та скасувати наказу відділу містобудування та архітектури Бучанської міської ради Київської області М2-с від 19.11.2019 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (кадастровий номер 3210800000:01:040:0116), розташованої по вулиці Лісова, 1-а, в місті Буча Київської області для будівниитва багатоквартирного закладу, виданих ОК "Житлово- будівельний кооператив "Кампа-Парк"».

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 січня 2021 року та постанову ШААС від 11 серпня 2021 залишено без змін в частині задоволення позовних вимог які стосуються відділу містобудування та архітектури Бучанської міської ради Київської області, а саме визнання протиправним та скасування наказу відділу містобудування та архітектури Бучанської міської ради Київської області М2-с від 19.11.2019 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (кадастровий номер 3210800000:01:040:0116), розташованої по вулиці Лісова, І-а, в місті Буча Київської області для будівництва багатоквартирного закладу, виданих ОК «Житлово-будівельний кооператив «Кампа-Парк». Суд фактично визнав, що накази винесені Бучанською міською радою (в особі відділу містобудування та архітектури Бучанської міської ради Київської області) та, які стосувалися скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (кадастровий номер 3210800000:01:040:0116), а також скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об?єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об?єктів з незначними наслідками (СС1), що зареєстроване 01.02.2019 за No KC 061190321238 були протиправними, безпідставними та у свою чергу скасували їх.

Проте, у зв?язку із неправомірним винесенням відділом містобудування та архітектури Бучанської міської ради Київської області даних наказів (що судами вже підтверджено) ОК «ЖБК «КАМПА-ПАРК» (суборендар) та ТОВ «Комфорт ЛТД» (орендар) не змогли скористатися земельною ділянкою _3 кадастровим номером -3210800000:01:040:0116 в повній мірі та відповідно до мети її оренди/суборенди, а саме - для будівництва на ній багатоквартирного житлового будинку та дошкільного навчального закладу. За час оренди/суборенди земельної ділянки ТОВ «Комфорт ЛТД» та ОК «ЖБК «Кампа-Парк» здійснили будівництво на даній земельній ділянці, а тому, на сьогоднішній день, на земельній ділянці з кадастровим номером - 3210800000:01:040:0116 існує об?єкт незавершеного будівництва (майно), що належить ОК «БК «КАМПА-ПАРК»., а саме: незавершене будівництво, об?єкт житлової нерухомості, що розташований за адресою: Київська область, Бучанський р-н., вул. Лісова, буд. 14, загальною площею 2790,11 кв.м.

Відносно рішення Бучанської міської ради від 14 листопада 2019 року N° 4161-68-VII про яке зазначає позивач, з посиланням на порушення умов договору оренди, що на його думку є підставою для розірвання договору, представник третьої сторони вказав, що провадження у господарській справі Nо 911/82/20 про розірвання договору оренди від 10.08.2015 року No 86н/2015 між Бучанською міською ради та ТОВ «Комфорт ЛТД» провадження закінчено залишенням позовної заяви без розгляду на підставі заяви Бучанської міської ради. При цьому, містобудівні умови та обмеження надаються на об' єкт будівництва та діють до його закінчення, а тому закінчують свою дію після введення об?єкту будівництва в експлуатацію, а не після припинення будь-яких прав на користування земельною ділянкою у забудовника, як помилково зазначає Позивач.

Відповідно до ч.8 ст.29 Закону Nо3038-VI, містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об?єкта незалежно від зміни замовника.

У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, додаткові пояснення надати відмовився.

Представник третьої особи проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у письмових поясненнях.

Дослідивши наявні у справ докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити повністю. Свій висновок суд вмотивовує наступним:

10.08.2015, між Бучанською міською радою Київської області як орендодавцем та ТОВ "Комфорт ЛТД" -орендарем було укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець зобов`язався передати, а орендар прийняти у строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий номер 32108000000:01:040:0116), площею 20112 кв.м., що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Буча та розташована за адресою: м. Буча, вул. Лісова, 1-а.

Рішенням сімдесят шостої сесії Бучанської міськради Київської області шостого скликання від 01.09.2015 №2430-76-VI "Про розгляд звернення ТОВ "Комфорт ЛТД" та ОК "ЖБК "Кампа-Парк" ТОВ "Комфорт ЛТД" було погоджено передачу земельної ділянки площею 2,0112 га, кадастровий номер 32108000000:01:040:0116 по вулиці Лісова, 1-А (без зміни цільового призначення) в суборенду обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк".

16.09.2015, між ТОВ "Комфорт ЛТД" та ОК "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк" було укладено договір суборенди земельної ділянки, за умовами якого орендар зобов`язався передати, а суборендар прийняти у строкове користування земельну ділянку, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Буча та перебуває в оренді у ТОВ "Комфорт ЛТД" на підставі договору оренди земельної ділянки від 10.08.2015. Пунктом 1.2 договору визначено, що земельна ділянка розташована за адресою: м. Буча, вул. Лісова, 1-А, площею 20112 кв. м., кадастровий номер земельної ділянки - 3210800000:01:040:0116. Згідно з пунктом 2.1 земельна ділянка, яка передається в суборенду, відноситься до земель житлової та громадської забудови. Категорія земель - землі житлової та громадської забудови.

Відповідно до пункту 2.2 земельна ділянка передається в суборенду для будівництва та обслуговування спортивного тенісного клубу та житлової забудови.

Пунктом 3.1 договору встановлено, що даний договір укладається на п`ять років та набирає чинності з дати його державної реєстрації. Цей договір набув чинності після підписання його сторонами та державної реєстрації, - п. 19.1 Договору.

Під час розгляду справи судом встановлено, що ОК "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк" звернувся до відповідача із заявою про надання містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки площею 2,0112 га, яка розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Лісова, 1-а. У відповідь на подану заяву, виконавчим комітетом Бучанської міської ради було було прийнято рішення від 17.01.2017 №36/4, яким відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради доручено видати позивачу відповідні містобудівні умови та обмеження.

15.02.2017, відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради було надано ОК "Житлово-комунальний кооператив "Кампа-Парк" як забудовнику, містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, площею 2,0112 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Лісова, 1-а . Назва об`єкта будівництва: багатоквартирні житлові будинки та дошкільний навчальний заклад. Наміри забудови: будівництво багатоквартирних житлових будинків та дошкільного навчального закладу.

У пункті 8 містобудівних умов та обмеження вказано посилання на містобудівну документацію: детальний план території, орієнтовною площею 4,0 га, для розміщення багатоквартирної забудови із об`єктами соціальної інфраструктури в межах вулиць Вокзальна, Лісова та існуючого табору відпочинку "Променистий" в м. Буча, Київської області", затверджений рішенням сесії Бучанської міської ради за №539-12-VII від 23.06.2016, Генеральний план міста Буча Київської області, затверджений рішенням Бучанської міської ради за №2124-67-VII від 17.03.2015, План зонування території міста Буча Київської області, затверджений рішенням Бучанської міської ради за №2171-69-VI від 30.04.2015. Основні техніко-економічні показники об`єкта будівництва (орієнтовні) зазначені у пункті 10 містобудівних умов та обмежень.

У пункті 11 містобудівних умов та обмежень визначені вимоги щодо забезпечення необхідною кількістю місць зберігання автотранспорту - згідно ДБН 360-92** пп.7.50, 7.51, таблиця 7.5, 7.6 (зміна 4) та ДБН В.2.3-15-2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів».

01.02.2020, відділом державного архітектурно-будівельного контролю Бучанської міської ради було здійснено реєстрацію поданого позивачем повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), на об`єкті «Будівництво багатоквартирного житлового будинку», місце розташування об`єкта будівництва: 3210800000:01:040:0116, Київська обл., м. Буча, вул. Лісова, 1-А; вид будівництва: нове будівництво.

25.01.2023, до суду надійшов позов Благодійної організації "Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр" до Бучаснької міської ради про визнання протиправними та скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, розташованої у м. Буча Київської області. вул. Лісова, 1а, з тих підстав, що Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області у 2018 було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради (об`єкт нагляду) під час прийняття рішення про надання ОК "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк" містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки від 15.02.2017 №7-м - вихідних даних на проектування об`єкта будівництва "Багатоквартирні житлові будинки та дошкільний навчальний заклад за адресою: Київська обл., м. Буча, вул. Лісова, 1-а», за результатами якої складено акт від 04.04.2019 .

В акті перевірки ДАБІ у Київській області від 04.04.2029 було зазначено, що під час поведення державного нагляду встановлено, що намірами забудови ЖБК "Кампа-Парк" не визначено необхідність попереднього будівництва дошкільного навчального закладу на 75 місць та не визначено граничнодопустимі параметри ДНЗ (основні ТЕП). Проектним планом території багатоквартирної забудови в межах розробки ДПТ визначено організацію відкритих автостоянок - 128 машиномісць, в т.ч для тимчасового зберігання автомобілів - 54 машиномісць, однак намірами забудови ЖБК "Кампа-Парк" визначено необхідну кількість машиномісць - 185 для постійного зберігання автомобілів. Наміри забудови не містять обґрунтованих рішень щодо визначення граничнодопустимих параметрів 185 місць для організації постійного зберігання автомобілів мешканців в межах території ДПТ житлового кварталу з дотриманням вимог п.7.50, табл.7.5 ДБН 360-92** ДБН 360-92** "Містобудування. Планування і забудова міських та сільських поселень" та вимог ДПТ №539-12-VII від 23.06.2016 розділ 11. Заходи цивільної оборони. Пояснювальна записка Л2015/40 - ПЗ, ЗП щодо використання у мирний час приміщень бомбосховищ під паркінги постійного зберігання автомобілів.

Так, в п.10 містобудівних умов та обмежень не встановлені (відсутні) основні техніко-економічні показники дошкільного навчального закладу на 75 місць та приміщень цивільної оборони подвійного використання (бомбосховища-паркінгу) - постійного зберігання автомобілів; у складі матеріалів, які надані під час нагляду і стали підставою для прийняття рішення про надання МБУО, не надано (відсутні) результати здійснення моніторингу містобудівної документації на місцевому рівні за опрацюванням матеріалів щодо надання МБУО.

В акті перевірки вказано, що за результатами перевірки законності прийнятих рішень у сфері містобудівної діяльності встановлено наступні порушення: проектний період Детального плану території орієнтовною площею 4 га для розміщення багатоквартирної забудови з об`єктами соціальної інфраструктури в межах вулиці: Вокзальної, Лісової та існуючого табору відпочинку "Променистий" в м.Буча, Київській області, затвердженого рішенням Бучанської міської ради №539-12-VII від 23.03.2016 щодо здійснення комплексної забудови земельної ділянки (кадастровий номер 3210800000:01:040:0116, площа - 2,0112 га), а саме: попереднє спорудження об`єктів соціальної сфери - дошкільного навчального закладу на 75 місць, а також вимоги щодо спорудження приміщень цивільної оборони подвійного використання (бомбосховища-паркінгу постійного зберігання автомобілів у мирний час), маючи підстави щодо прийняття рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень у зв`язку з невідповідністю намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради прийнято рішення про надання ОК "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк" містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 15.02.2017 №7-м (вихідних даних на проектування на об`єкт будівництва в цілому "багатоквартирні житлові будинки та дошкільний навчальний заклад за адресою:Київська обл., м.Буча, вул.Лісова, 1-а, а лише його частину - багатоквартирні житлові будинки), чим порушено вимоги п.4.2 ДСТУ-П Б В.1.2-16:2013 "Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва, вимоги п.7.50 табл. 7.5 ДБН 360-92 ** "Містобудування. Планування, забудова міських та сільських поселень", вимоги п.2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст та вимоги ст.5, ст.17, ст.18, ст.29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності";

- на час прийняття рішення про надання вихідних даних не дотримуючись вимог, встановлених основними положеннями Детального плану території орієнтовною площею 4 га для розміщення багатоквартирної забудови із об`єктами соціальної інфраструктури в межах вулиць Вокзальної, Лісової та існуючого табору відпочинку "Променистий" в м.Буча, Київської області, затвердженого рішенням Бучанської міської ради №539-12-VII від 23.06.2016 щодо здійснення комплексної забудови земельної ділянки (попереднє спорудження дошкільного навчального закладу на 75 місць, а також вимоги щодо спорудження приміщень цивільної оборони подвійного використання (бомбосховища - паркінга постійного зберігання автомобілів у мирний час), Відділом встановлена відповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні та прийнято рішення про надання ЖБК "Кампа-Парка" МБУО від 15.02.2017 №7-м. Об`єктом нагляду не проведено містобудівний моніторинг основного виду містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, чим порушено вимоги Порядку проведення містобудівного моніторингу та вимоги ст.17, ст.23, ст.29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

На підставі висновків вказаного акта перевірки Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області було прийнято припис про усунення порушено вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 25.04.2019, яким встановлено вимогу в межах наданих повноважень, визначених п.1.4, п.2.1-2.4, п.3.1, п.3.3, п.3.5, п.3.10, п.3.13, п.3.30 Положення про відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради, вжити заходів щодо усунення виявлених порушень. Усунути виявлені порушення в термін до 31.05.2019. Також 25.04.2019 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області прийнято рішення №1 про зупинення дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 15.02.2017 №7-м.

У подальшому на підставі вищевказаних рішення та припису відділом містобудування та архітектури Бучанської міської ради прийнято наказ від 19.11.2019 №2-с, яким скасовано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (кадастровий номер 3210800000:01:040:0116) від 15.02.2017 за №7-м, розташованій по вул. Лісова, 1-а в м. Буча Київської області для будівництва багатоквартирних житлових будинків та дошкільного навчального закладу, виданих на ЖБК "Кампа-Парк", а 19.11.2019 відділом ДАБК Бучанської міської ради було прийнято наказ №01-1911/н, яким скасовано реєстрацію повідомлення про початок будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), що зареєстровано 01.02.2019 за №КС 061190321238 щодо об`єкта будівництва "Будівництво багатоквартирного житлового будинку", розташованого за адресою: Київська обл., м. Буча, вул. Лісова, 1-а (замовник - Обслуговуючий кооператив "ЖБК "Кампа-Парк").

Не погоджуюсь з цими рішеннями ОК "ЖБК "Кампа-Парк" оскаржило їх у судовому порядку.

Рішенням КОАС позовні вимоги були задоволені, визнано протиправним та скасовано рішення №1 від 25.04.2019 про зупинення дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 15.02.2017 №7-м, винесене Департаментом державної архітектурно - будівельної інспекції у Київській області; визнано протиправним та скасувано наказ ВМБА Бучанської міської ради Київської області №2-с від 19.11.2019 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (кадастровий номер 3210800000:01:040:0116), розташованої по вулиці Лісова, 1-а, в місті Буча Київської області для будівництва багатоквартирного закладу, виданих Обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк".

Вказане рішення було оскаржено до Верховного Суду. Постановою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду було скасовано рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 січня 2021 року та постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 11 серпня 2021 року у частині задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 25 квітня 2019 року та про визнання протиправним та скасування рішення № 1 від 25 квітня 2019 року про зупинення дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 15 лютого 2017 року № 7-м.

В іншій частині рішення КОАС залишено без змін, тобто в частині визнання протиправним та скасування наказу ВМБА Бучанської міської ради Київської області №2-с від 19.11.2019 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (кадастровий номер 3210800000:01:040:0116), розташованої по вулиці Лісова, 1-а, в місті Буча Київської області для будівництва багатоквартирного закладу, виданих Обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Кампа-Парк".

В обгрунтування прийнятого рішення, Верховний Суд вказав, що відповідач не був наділений повноваженнями приймати таке рішення.

Своє звернення до суду благодійна організація обгрунтувала тим, що до них звертались в телефонному режимі особи- начебто члени територіальної громади м. Бучі з приводу порушення їхніх прав на безпечене довкілля, що пов`язане з фактом існування містобудівних умов та обмежень забудови від 15.02.2017, оскільки на території вул. Лісова, 1а в м. Буча здійснювалась вирубка дерев і, це нібито вчиняли працівники забудовника. Натомість представник позивача, у судовому засіданні, вказати конкретні дані осіб- суб`єктів звернення та обставини, які послугували причиною для виникнення побоювань щодо порушення прав мешканців громади м. Бучі, а також зазначити випадки незаконної вирубки лісу, не зміг. В матеріалах справи міститься копія акту планового заходу державного контролю Державної екологічної інспекції столичного округу м. Київ, проведеного за зверненням народного депутата Москаленка Я.М. від 10.10.2018 в м. Буча Київської області, щодо рубки дерев біля Бучанського міського парку за адресою: м. Буча, вул. Лісова, 1а, однак кількість дерев, які були знищені незаконно та породи дерев, в акті перевірки не зазначено, крім того, до акту перевірки не долучена польова перелікова відомість.

Надаючи правової оцінки спірним правовідносинам, суд зважив на таке:

відповідно до п.8 ч.1 ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції, що діяла станом на 17.02.2015 року) містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Згідно з ч.1 ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування. положеннями ч.2 ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» унормовано, що фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Згідно з ч.ч.3-4 ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

На підставі ч.ч.5-6 ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви. Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень.

Згідно з ч.ч.7-8 ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника. Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника. Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року № 109, (в редакції, що діяла станом на 17.02.2015 року) визначав процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст.

Відповідно до п.1.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року № 109, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією;

Згідно з п.п.1.3-1.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року № 109, містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника. Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника. Чинність наданих містобудівних умов та обмежень не може бути зупинена у зв`язку з початком розроблення, внесення змін або оновлення містобудівної документації на місцевому рівні. Згідно п.2.1 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року № 109, містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Положеннями п.2.2 Порядку№109, для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об`єкта будівництва.

Розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», - п.2.4 Порядку №109.

Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні. Відмова у видачі містобудівних умов та обмежень або внесення змін до них з відповідним обґрунтуванням надається уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, визначений пунктом 2.1 цього розділу.

Пунктом п.2.5 Порядку № 109 передбачено, що містобудівні умови та обмеження складаються у двох примірниках. Перший примірник надається замовнику, а другий постійно зберігається в уповноваженому органі містобудування та архітектури, який їх видав. Містобудівні умови та обмеження вносяться до містобудівного кадастру уповноваженим органом містобудування та архітектури або утвореними у його складі службами містобудівного кадастру (у разі наявності).

Рішенням Верховного Суду у справі №П/320/900/20 була встановлена відповідність намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні, під час прийняття рішення про надання або відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, уповноважений орган визначає, виходячи із містобудівної документації на місцевому рівні - генерального плану та детального плану території, якщо такий розроблено. Невідповідність намірів забудови земельної ділянки є підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень. При цьому, невідповідність намірів забудови означає, що запланований для будівництва об`єкт не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, тобто затвердженим текстовим та графічним матеріалам з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій конкретного населеного пункту.

Судами попередніх інстанцій у цій справі також встановлено та не заперечується сторонами, що містобудівні умови та обмеження від 15 лютого 2017 року № 7-м було розроблено відповідно до Генерального плану міста Буча Київської області, затвердженого рішенням Бучанської міської ради № 2124-67-VII від 17 березня 2015 року, детального плану території, орієнтовною площею 4,0 га, для розміщення багатоквартирної забудови із об`єктами соціальної інфраструктури в межах вулиць Вокзальна, Лісова та існуючого табору відпочинку «Променистий» в м. Буча Київської області, затвердженого рішенням Бучанської міської ради № 539-12-VII від 23 червня 2016 року, Плану зонування території міста Буча Київської області, затвердженого рішенням Бучанської міської ради № 2171-69-VI від 30 квітня 2015 року.

"...111. З приводу цього колегія суддів зазначає, що у містобудівних умовах та обмеженнях наміри забудови (пункт 3) відповідають вимогам детального плану території, а саме - «будівництво багатоквартирних житлових будинків та дошкільного навчального закладу». При цьому окремі недоліки містобудівних умов та обмежень можуть бути виправлені шляхом внесення до них змін у порядку, визначеному частиною восьмою статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Проте такі недоліки не свідчать про невідповідність намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні.

112. Колегія суддів також вважає необґрунтованими посилання скаржника на правову позицію, що міститься у постановах Верховного Суду від 31 липня 2019 року у справі № 466/1264/18, від 20 грудня 2019 року у справі № 520/14995/16-а, від 9 квітня 2020 року у справі № 807/150/16, від 26 травня 2020 року у справі № 750/11932/16-а, від 26 березня 2021 року у справі № 522/5362/17, відповідно до якої детальний план території є нормативно-правовим актом, що має відповідати генеральному плану населеного пункту.

113. У справі, що розглядається, питання невідповідності детального плану території Генеральному плану населеного пункту не є предметом спірних правовідносин, а тому висновки, що містяться у вищезазначених постановах Верховного Суду, не мають значення для правильного вирішення спору".

"114. Стосовно іншої частини позовних вимог, а саме - наявності правових підстав для скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт, колегія суддів зазначає наступне".

Аналіз положень ст.ст.36, 39-1Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності» дозволив Верховному Суду дійи висновку, що "... підставою для скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, є виявлення факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо: 1) будівництво здійснюється на земельній ділянці, що невідведена для цієї мети; 2) будівництво здійснюється за відсутності документа, який дає право виконувати будівельні роботи; 3) будівництво здійснюється за відсутності затвердженого проєкту або будівельного паспорту; 4) скасовано містобудівні умови та обмеження.

118. При цьому наявність порушень, які не свідчать про самочинне будівництво, не є підставою для скасування реєстрації декларацій, однак може бути підставою для притягнення до відповідальності іншого характеру" - зазначив Суд.

119. Аналогічний висновок сформульований Верховним Судом, зокрема, у постановах від 14 березня 2018 року у справі № 814/1914/16, від 26 червня 2018 року у справі № 826/20445/16, від 18 жовтня 2018 року у справі № 695/3442/17, від 23 жовтня 2018 року у справі № 826/9275/17, від 13 грудня 2018 року у справі № 522/6212/17, від 22 січня 2019 року у справі № 826/17907/17".

Відповідно до ч.4 чт.78 КАСУ, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, судом встановлено, що рішення 15 лютого 2017 відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради, яким ОК «ЖБК «Кампа-Парк» яким забудовнику були надані містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки N° 7-м прийнято у відповідності до Генерального плану міста Буча Київської області, затвердженого рішенням Бучанської міської ради № 2124-67-VII від 17 березня 2015 року, детального плану території, затвердженого рішенням Бучанської міської ради № 539-12-VII від 23 червня 2016 року, Плану зонування території міста Буча Київської області, затвердженого рішенням Бучанської міської ради № 2171-69-VI від 30 квітня 2015 року.

Як вказано Верховним Судом, окремі недоліки містобудівних умов та обмежень від 15 лютого 2017 можуть бути виправлені шляхом внесення до них змін у порядку, визначеному частиною восьмою статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Проте такі недоліки не свідчать про невідповідність намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні.

Водночас, підставою для скасування містобудівних умов та обмежень може бути лише істотне порушення чинного законодавства, зокрема, Закону України "Прорегулювання містобудівної діяльності» та інших нормативно-правових актів, які регулюють правовідносини у сфері здійснення містобудівної діялності, що при розгляді справи встановлено не було.

Крім того, благодійна організація "Благодійний фонд Дніповського району м. Києва" "Київський еколого-культурний центр", згідно п.1.1 Статуту створена з метою здійснення діяльності, спрямованої на підтримку охорони навколишнього середовища, екології, культури, мистецтва, освіти, науки, спорту видавничої діяльності, захист соціально незахищених верств населення, включаючи інвалідів, пенсіонерів, ветеранів. учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, членів їх сімей, спільної реалізації ними своїх прав, задовлення та забезпечення захисту їх соціальних, економічних інших суспільних інтересів і суспільної реабілітації. Сферами благодійної діяльності Фонду є: освіта; охорона здоров?я; екологія, охорона довкілля, захист тварин; соціальний захист, соціальне забезпечення, соціальні послуги і подолання бідності; запобігання природним і техногенним катастрофам та ліквідація їх наслідків, допомога постраждалим внаслідок катастроф, збройних конфліктів і нещасних випадків, а також біженцям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах; культура та мистецтво, охорона культурної спадини; наука і наукові дослідження; спорт і фізична культура; права людини і громадянина та основоположні свободи; розвиток територіальних громад; сприяння здійсненню державних, регіональних, місцевих та міжнародних програм, спрямованих на поліпшення соціально-економічного становища в Україні, а основними цілями Фонду, згідно заявлених у Статуту є благодійна діяльність, спрямована на сприяння поліпшенню охорони навколишнього середовища, екології, культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, видавничої діяльності, захист інтересів соціально незахищених верств населення, включаючи інвалідів, пенсіонерів; ветеранів, учасників ліквідації Чорнобильської аварії, членів їх сімей, спільної реалізації ними своїх прав, задоволення та забезпечення захисту їх соціальних, економічних, інших спільних інтересів і суспільної реабілітації; сприяння практичному здійсненню загальнодержавних, регіональних, місцевих та міжнародних програм, що спрямовані на поліпшення соціально-економічного становища; сприяння поліпшенню матеріального становища та соціальна реабілітація працівників сфер екології, мистецтва та культури, освіти, науки, спорту, малозабезпечених, безробітних, інвалідів, інших осіб, які потребують піклування, а також подання допомоги особам, які через свої фізичні або інші вади обмежені в реалізації своїх прав і законних інтересів; сприяння здійсненню екологічної діяльності, охорони флори та фауни; подання допомоги громадянам, які постраждали внаслідок стихійного лиха, екологічних, техногенних та інших катастроф, в результаті соціальних конфліктів, нещасних випадків, а також жертвам репресій, біженцям; сприяння розвитку науки і освіти, реалізації науково-освітніх програм,подання допомоги вчителям, вченим, студентам, учням; надання всебічної допомоги та сприяння працівникам та установам екології, мистецтва та культури, в тому числі реалізації програм національно-культурного розвитку, доступові всіх верств населення; сприяння розвитку природно-заповідного фонду та природоохоронної справи, охорони біорізноманіття; сприяння розвитку охорони здоров?я, масової фізичної культури, спорту і туризму, пропагування здорового способу життя, сприяння у поданні медичної допомоги населенню та здійсненні соціального догляду за хворими, інвалідами, одинокими, людьми похилого віку та іншими особами, які через свої фізичні, матеріальні чи інші особливості потребують соціальної підтримки та піклування; сприяння захисту материнства та дитинства, подання допомоги багатодітним та малозабезпеченим сім?ям.

У постанові від 31.03.2021 у справі №640/21611/19 Верховний Суд дійшов висновку, що «вирішуючи питання щодо права громадських організацій на звернення до суду в інтересах інших осіб, суди повинні з`ясувати: - статус громадської організації та її засновників, їх безпосередню заінтересованість у вирішенні питання, що є предметом позову; - мету громадської організації та її безпосередній зв`язок з предметом позову;- інтереси яких саме осіб є предметом судового захисту; - чи зверталися ці особи за захистом своїх прав до громадської організації; добросовісність дій громадської організації, що звертається до суду».

Під час розгляду справи судом встановлено, що основною метою створення БО "Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва" було здійснення благодійної дільяності та надання допомоги незахищеним верствам населення, в тому числі, щодо захисту їхніх прав.

На користь цієї обставини свідчить і зміст статуту позивача, затвердженого конференцією цієї організації 21.01.2019 №1.

Особливості правового статусу громадських організацій, що звертаються до суду в інтересах своїх членів аналізувалися Верховним Судом у справі №815/219/17. У постанові від 14.03.2018 Верховний Суд дійшов такого висновку:"п.32. Громадські організації є організаційно-правовою формою діяльності людей, які об`єднуються для спільного здійснення та захисту своїх прав, свобод та інтересів, які відображаються у статуті громадської організації у вигляді мети та напрямів її діяльності. Таким чином, діяльність громадських організацій не можна розглядати абстрактно, без зв`язку з її метою та правами людей (її членів), що об`єдналися. Створюючи громадську організацію або вступаючи до неї, її члени об`єднуються на визначених статутом умовах для спільної реалізації своїх прав.

47. Суд звертає увагу, що позови в інтересах неконкретизованих осіб (в інтересах суспільства, народу) можуть розглядатися як виняток у випадках, прямо передбачених законодавством. Зокрема, на захист екологічних інтересів суспільства відповідно до Орхуської конвенції та Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (Постанова Великої Палати Верховного Суду від 11.12.2018 у справі № 910/8122/17).

Аналіз наведених вище норм законодавства і положень Статуту дає суду підстави для висновку, що звернення позивача до суду з позовом про скасування містобудівних умов та обмежень через стверджувані порушення вимог природоохоронного законодавства можливо лише при допущенні порушень такого законодавства при прийнятті рішення та виключно з метою здійснення ним основної статутної діяльності щодо надання допомоги незахищеним верствам населення, в тому числі щодо захисту прав на безпечне довкілля цієї групи населення.

Таким чином, суд вважає, що підстави для скасування містобудівних умов та обмежень земельної ділянки за адресою м. Буча, вул.Лісова, 1а, відсутні з огляду на те, що відсутні такі порушення природоохоронного законодавства, які б стосувались інтерсесів суспільства чи окремих його членів, а також членів територіальної громади, а звернення позивача не утворює виняток, прямо передбачений законом, який дає йому право такого звернення. Виявлені актом перевірки від 10.10. 2018 року незначні порушення природоохоронного законодавства є підставою для притягнення винних у пошкдженні зелених насаджень осіб до адміністративної відповідальності, а не для скасування містобудівних умов та обмежень.

До того, ж Верховним Судом у постанові у справі №П/320/900/20 була встановлена відповідність намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні-генеральному плану та детальному плану території під час прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень в оренду, а в подальшому в суборенду ОК "Кампа-Парк" , тому підстави для скасування у вищевказаному аспекті також відсутні.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Отже, правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів і осіб, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси. Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту визначеним законодавством встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судом рішення про відмову в задоволенні позову.

Суд звертає увагу, що гарантоване ст.55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб порушення, про яке стверджує позивач, було обґрунтованим. Таке порушення прав має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав або інтересів особи, яка стверджує про їх порушення. Суд зазначає, що за результатами розгляду справи фактів порушення прав позивача, чи осіб, в інтересах яких до суду скероване звернення, з боку відповідача не доведено. Матеріали справи не містять доказів, які б свідчили про порушення відповідачем вимог містобудівного законодавства під час ухвалення рішення.

За таких обставин, позовні вимоги не належать до задоволення.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Копію рішення направити сторонам для відома.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення . У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Брагіна О.Є.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2023
Оприлюднено11.05.2023
Номер документу110733052
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —320/1463/23

Постанова від 13.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Постанова від 13.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Рішення від 28.03.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні