ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
08.05.2023справа №910/9558/22
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні
справу № 910/9558/22
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ітстрой»</a> (пр. Відрадний, буд. 95 , оф. 10, м. Київ, 03061; ідентифікаційний код 41972979; далі - ТОВ «Ітстрой»)
до товариства з обмеженою відповідальністю «Вензабуд» (вул. Зоологічна, буд. 4-А, оф. 139, м. Київ, 04119; ідентифікаційний код 42056140; далі - ТОВ «Вензабуд»)
про стягнення 653 951,02 грн
та зустрічним позовом ТОВ «Вензабуд»
про стягнення 1 193 088,62 грн,
за участю представників:
ТОВ «Ітстрой» - Постриганя О.В. (директор; наказ від 01.03.2018 №1);
ТОВ «Вензабуд» - Ракітова О.В. (договір від 10.03.2020 №10/03).
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Стислий виклад первісних позовних вимог
ТОВ «Ітстрой» звернулося до господарського суду міста Києва з позовом до ТОВ «Вензабуд» про стягнення 653 951,02 грн, з яких:
- 40 890,90 грн боргу, що утворився у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов укладеного сторонами договору підряду від 15.10.2020 №02/15-10/2020-КРП-2 (далі - Договір 1);
- 322 392,94 грн боргу, що утворився у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов укладеного сторонами договору підряду від 07.06.2021 №04/07-06/21-МДГ-2 (далі - Договір 2);
- 390 667,18 грн боргу, що утворився у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов укладеного сторонами договору підряду від 10.08.2021 №02/10-08/21-КРП-7 (далі - Договір 3).
Позовні вимоги мотивовано тим, що:
- ТОВ «Ітстрой» (підрядник) та ТОВ «Вензабуд» (замовник) укладено Договори 1, 2 і 3, за умовами яких підрядник зобов`язується своїми силами і засобами та на свій ризик виконати та здати в установлені Договорами 1, 2 і 3 строки підрядні роботи на об`єкті (об`єкті будівництва, будівельному майданчику), який визначається відповідно до додатків до Договорів 1, 2 і 3, додаткових угод до Договорів 1, 2 і 3 та додатків до них;
- сторонами підписано акти приймання-передачі виконаних робіт, а саме: від 03.06.2022 №3 на суму 322 392,94 грн за Договором 2; від 15.05.2022 №1 на суму 390 667,18 грн за Договором 3; від 30.05.2022 №5 та №6 на загальну суму 40 890,90 грн за Договором 1;
- відповідач прийняв роботи, виконані позивачем, без зауважень, проте оплатив їх частково у сумі 100 000 грн;
- листом від 09.06.2022 №191 ТОВ «Вензабуд» просило ТОВ «Ітстрой» провести розрахунок за отримані роботи у порядку розстрочення протягом липня-вересня 2022 року рівними частинами, проте станом на 21.09.2022 (дата підписання позову) заборгованість відповідача за виконані роботи за Договорами 1, 2 і 3 складає 653 951,02 грн.
2. Стислий виклад заперечень ТОВ «Вензабуд» проти первісних позовних вимог
ТОВ «Вензабуд» 20.10.2022 подало суду відзив на позовну заяву, в якому заперечило проти задоволення позову у повному обсязі, оскільки: ТОВ «Ітстрой» у позові невірно визначено суму заборгованості за підписаними сторонами актами приймання-передачі виконаних робіт; загальна сума всіх виконаних робіт за Договорами 1, 2 і 3 складає 2 189 883,90 грн, оплачено ТОВ «Вензабуд» - 1 773 675,68 грн, а борг ТОВ «Вензабуд» перед ТОВ «Ітстрой» складає 416 208,22 грн.
3. Стислий виклад зустрічних позовних вимог
20.10.2022 ТОВ «Вензабуд» подало суду зустрічний позов до ТОВ «Ітстрой» про стягнення 590 905,55 грн пені та 602 183,07 грн штрафу, а всього 1 193 088,62 грн.
Зустрічний позов мотивований тим, що: ТОВ «Ітстрой» у позові невірно визначено суму заборгованості ТОВ «Вензабуд» перед ТОВ «Ітстрой» за підписаними актами приймання-передачі виконаних будівельних робіт за мінусом платежів, які були здійснені; загальна сума всіх сплат за Договорами 1, 2 і 3, які замовник перерахував підряднику платіжними дорученнями, складає 1 773 675, 68 грн; сума заборгованості ТОВ «Вензабуд» перед ТОВ «Ітстрой» складає 416 208,22 грн; ТОВ «Ітстрой» порушено строки виконання робіт за Договорами 1, 2 і 3, а тому відповідно до пункту 8.2 та 8.3 Договорів 1, 2 і 3 ТОВ «Вензабуд» нараховано неустойку та штраф.
4. Стислий виклад заперечень ТОВ «Ітстрой» проти зустрічних позовних вимог
ТОВ «Ітстрой» 03.02.2023 подало суду відзив на зустрічну позовну заяву, в якому заперечило проти задоволення позову, оскільки: ТОВ «Вензабуд» в зустрічному позові заперечує проти розмір своєї заборгованості перед ТОВ «Ітстрой» у сумі 653 951,02 грн, хоча у своєму листі від 09.06.2022 №101 позивач за зустрічним позовом визнавав вказану суму заборгованості та гарантував її виплату рівними частинами у порядку розстрочення протягом липня-вересня 2022 року; передплата, на яку посилається ТОВ «Вензабуд», була використана на оплату робіт за роботи, які узгоджені попередніми актами; натомість, не виконуючи свої обіцянки, позивач за зустрічним позовом вирішив скористатися своїм правом, визначеним в договорах, та стягнути з ТОВ «Ітстрой» штрафи та пеню за несвоєчасне виконання робіт; за несвоєчасне виконання зобов`язань може підлягати стягненню лише штраф, що визначено у частині другій статті 549 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України); позивач за зустрічним позовом використовує штраф як додаткову санкцію за ту ж саму дію, яка перевищує від 10 до 20 календарних днів.
5. Процесуальні дії у справі
Ухвалою господарського суду міста Києва від 23.09.2022 позовну заяву ТОВ «Ітстрой» залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.
30.09.2022 ТОВ «Ітстрой» подано суду документи на виконання ухвали суду від 23.09.2022.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 05.10.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалам.
20.10.2022 ТОВ «Вензабуд» подало суду клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 24.10.2022 позовну заяву ТОВ «Вензабуд» залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.
26.10.2022 позивачем подано суду документи на виконання ухвали суду від 24.10.2022.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 04.11.2022 прийнято зустрічний позов до спільного розгляду з первісним позовом; вимоги за зустрічним позовом об`єднано в одне провадження з первісним позовом.
05.12.2022 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 16.01.2023.
ТОВ «Вензабуд» 08.12.2022 подало суду клопотання про відшкодування витрат на професійну правничу допомогу.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 16.01.2023 підготовче засідання відкладено на 13.02.2023.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 13.02.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 13.03.2023.
У судовому засіданні 13.03.2023 оголошено перерву до 03.04.2023.
Судове засідання призначене на 03.04.2023 не відбулося у зв`язку з перебуванням судді Марченко О.В. на лікарняному.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.04.2023 розгляд справи по суті відкладено на 08.05.2023.
Представник позивача за первісним позовом у судовому засіданні 08.05.2023 оголосив вступне слово та підтримав первісні позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача за первісним позовом оголосив вступне слово та заперечив проти задоволення первісних позовних вимог.
Представник позивача за зустріним позовом оголосив вступне слово та підтримав зустрічні позовні вимоги.
Представник відповідача за зустрічним позовом оголосив вступне слово та заперечив проти задоволення зустрічних позовних вимог.
Суд, заслухавши вступне слово представників сторін, з`ясувавши обставини, на які посилаються сторони, дослідив в порядку статей 209 і 210 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) докази у справі.
Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.
Представники сторін виступили з промовами (заключним словом), в яких посилалися на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.
У судовому засіданні 08.05.2023 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.
Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.
ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ
15.10.2020, 07.06.2021 і 10.08.2021 ТОВ «Ітстрой» (підрядник) і ТОВ «Вензабуд» (замовник) укладено Договори 1, 2 і 3 відповідно, за умовами яких:
- підрядник зобов`язується своїми силами і засобами та на свій ризик виконати та здати в установлені Договорами строки підрядні роботи на об`єкті (об`єкті будівництва, будівельному майданчику), який визначається відповідно до додатків до Договорів, додаткових угод до Договорів та додатків до них (пункти 1.1 Договорів);
- склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання підряднику, визначаються Договорами, додатковими угодами до них, додатками, локальними кошторисами та проектною документацією (пункти 1.2 Договорів);
- загальна вартість робіт з урахуванням матеріалів визначається згідно з додатками до Договорів, додатковими угодами до Договорів до додатками до них (пункти 2.1 Договорів);
- вартість робіт (договірна ціна) є твердою та узгодженою сторонами у додатках до Договорів, додаткових угодах до Договорів та додатках до них (пункти 2.2 Договорів);
- остаточна вартість доручених підряднику робіт за Договорами визначається на підставі актів приймання-передачі виконаних робіт, складних з урахуванням договірної ціни і фактично виконаних об`ємів робіт за звітний період (пункти 2.5 Договорів);
- ціна Договорів складає загальну суму договірних цін за Договорами (відповідно до додаткових угод до Договорів) (пункти 2.8 Договорів);
- якщо інше не передбачено Договорами та/або додатковими угодами до них, підрядник зобов`язується розпочати виконання робіт протягом 2-х робочих днів з дати підписання Договорів та виконати належним чином роботи і передати їх замовнику в терміни, визначені сторонами у додатках до Договорів, додаткових угодах до Договорів та додатках до них (пункти 3.1 Договорів);
- роботи вважаються виконаними та прийнятими замовником тільки після їх передачі в установленому Договорами порядку за актом замовнику та підписання акта введення в експлуатацію, якщо згідно із чинним законодавством підписання акта введення в експлуатацію є обов`язковим для такого типу робіт (пункти 3.2 Договорів);
- замовник може приймати рішення про уповільнення темпів робіт (будівництва об`єкта), їх зупинення або прискорення з внесенням відповідних змін у Договори, письмово повідомивши про це підрядника за 10 календарних днів до настання таких змін (пункти 3.4 Договорів);
- строки виконання робіт (будівництва об`єкта) можуть бути змінені з внесенням відповідних змін у Договори шляхом укладення відповідних додаткових угод (пункти 3.5 Договорів);
- підрядник зобов`язаний не пізніше одного робочого дня з дати встановлення обставин, що перешкоджають виконанню підрядником своїх зобов`язань за Договорами, письмово інформувати замовника про такі обставини, а також про заходи, необхідні для їх усунення, в протилежному випадку підрядник не має права посилатися на наявність таких обставин (пункт 4.22 Договорів);
- розрахунок за виконані роботи замовник проводить таким чином:
Ч якщо додатками до Договорів або додатковими угодами до них передбачений обов`язок замовника сплатити на користь підрядника авансовий платіж, замовник перераховує на поточний рахунок підрядника авансовий платіж у розмірі, визначеному сторонами у додатках до Договорів, додаткових угодах до Договорів та додатках до них;
Ч подальші розрахунки за виконані роботи замовник проводить протягом 10 (десяти) банківських днів після підписання актів приймання-передачі виконаних робіт, крім випадків, зазначених у пунктах 9.4, 9.5, 12.10 і 12.11 Договорів (пункти 9.1 Договорів);
- остаточні взаєморозрахунки за Договорами проводяться замовником за фактично виконані обсяги робіт з урахуванням усунення недоліків робіт за рахунок підрядника (пункти 9.2 Договорів);
- у випадку прострочення підрядником строків виконання робіт, передбачених Договорами, строки здійснення замовником платежів переносяться на відповідний термін прострочення підрядника; при цьому, будь-які штрафні санкції до замовника за таке перенесення строків оплати не застосовуються (пункти 9.4 Договорів);
- з метою забезпечення виконання зобов`язань, в тому числі усунення недоліків виконаних робіт підрядником за Договорами, замовником формується гарантійний фонд утримання замовником грошових коштів від суми платежів за виконані роботи з оплати за актами виконаних робіт та довідок про вартість виконаних підрядних робіт форми КБ-3; розмір коштів, які утримуються до гарантійного фонду, визначається відповідно до додатків до Договорів, додаткових угод до Договорів та додатків до них; у випадку наявності вимог, в тому числі матеріального характеру, що стосуються якості робіт підрядника та дефектів, замовник має право їх задовольнити за рахунок коштів гарантійного фонду; суми вказаного утримання (гарантійного фонду) підлягають сплаті підряднику згідно з додатками до Договорів, додатковими угодами до Договорів та додатками до них, крім випадків, зазначених у пункті 9.4 Договорів (пункти 9.5 Договорів);
- приймання-передача виконаних робіт у відповідності до Договорів оформлюється сторонами шляхом підписання акта приймання-передачі виконаних робіт та довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3 протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту закінчення робіт та надання підрядником вказаних актів замовнику на підпис або замовник надає мотивовану відмову від прийняття робіт та підписання зазначених документів в той же строк (пункти 10.1 Договору);
- за недодержання строків виконання робіт/виправлення дефектів робіт, підрядник сплачує замовнику неустойку відповідно до додатків до Договорів, додаткових угод до Договорів та додатків до них (пункти 12.2 Договорів);
- за прострочення передбачених Договорами строків виконання робіт/виправлення дефектів на строк понад 10 календарних днів, замовник вправі застосувати оперативно-господарську санкцію у вигляді відмови від Договорів та/або підрядник сплачує замовнику штраф відповідно до додатків до Договорів, додаткових угод до Договорів та додатків до них (пункти 12.3 Договорів);
- замовник має право зменшувати будь-який платіж на величину збитків, пені та штрафів, нарахованих ним згідно з умовами Договорів, а також на суми інших платежів, які підрядник повинен здійснити на користь замовника відповідно до Договорів (пункти 12.10 Договорів).
Додатком №1 (основні комерційні умови договору) до Договору 1 сторони погодили:
- підрядник зобов`язаний, зокрема, забезпечити під час виконання робіт за Договором 1 мінімальну щоденну кількість залучених до виконання робіт працівників підрядника на об`єкті, яка становить не менше 6 (шести) працівників; зменшення кількості працівників підрядника, що безпосередньо виконують роботи за Договором 1 на об`єкті, допускається за попереднім письмовим погодженням замовника (пункт 1);
- договірна ціна за Договором 1 становить 754 052,72 грн, в тому числі ПДВ 20% - 125 675,45 грн, у відповідності до додатка №2 до Договору 1 (пункт 2);
- підрядник зобов`язується розпочати виконання робіт з дати підписання Договору 1 та виконати належним чином роботи і передати їх замовнику протягом 68 календарних днів при послідовному виконанні робіт у межах етапів та строків, визначених графіком виконання робіт (додаток №3 до Договору 1) (пункт 3);
- замовником формується гарантійний фонд утримання 5% від вартості виконаних робіт за актами виконаних робіт і довідкою про вартість виконаних підрядником робіт (КБ-3); суми вказаного утримання (гарантійного фонду) підлягають сплаті підряднику (за виключенням коштів, що враховані замовником на відшкодування вимог матеріального характеру) протягом 6 (шести) місяців з дати підписання замовником останнього акта виконаних робіт за Договором 1; кожна частка зазначеного платежу підлягає сплаті протягом 10 календарних днів місяця, наступного за місяцем повернення коштів гарантійного утримання (за умови надходження відповідного звернення підрядника) (пункт 5);
- за недодержання строків виконання робіт/виправлення дефектів робіт, підрядник сплачує замовнику неустойку в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від ціни Договору 1 за кожний день затримки виконання робіт/виправлення дефектів робіт (пункт 8.2);
- за прострочення передбачених Договором 1 строків виконання робіт/виправлення дефектів на строк понад 10 календарних днів, підрядник сплачує замовнику штраф у розмірі 10% від ціни Договору 1 (пункт 8.3);
- в разі укладення підрядником з третіми особами (субпідрядниками) договору про виконання робіт на об`єкті та/або недотримання умов Договору 1 щодо забезпечення мінімальної щоденної кількості працівників підрядника на об`єкті будівництва без отримання на це письмової згоди замовника та/або порушення інших зобов`язань, що передбачені пунктом 1 додатку №1, підрядник зобов`язаний сплатити замовнику штраф у розмірі 10% від ціни Договору 1 за кожний випадок такого порушення (пункт 8.4).
Додатком №1 (основні комерційні умови договору) до Договору 2 сторони погодили:
- підрядник зобов`язаний, зокрема, забезпечити під час виконання робіт за Договором 2 мінімальну щоденну кількість залучених до виконання робіт працівників підрядника на об`єкті, яка становить не менше 6 (шести) працівників; зменшення кількості працівників підрядника, що безпосередньо виконують роботи за Договором 2 на об`єкті, допускається за попереднім письмовим погодженням замовника (пункт 1);
- договірна ціна за Договором 2 становить 1 726 253,83 грн, в тому числі ПДВ 20% - 287 708,97 грн, згідно з додатком №2 до Договору 2 (пункт 2);
- строки проведення робіт: підрядник зобов`язується розпочати виконання робіт з дати підписання Договору 2 та виконати належним чином роботи і передати їх замовнику в строк до 07.10.2021 (пункт 3 в редакції додаткової угоди від 07.09.2021 №1/з);
- протягом 10 (десяти) банківських днів з моменту підписання Договору 2 замовник перераховує на поточний рахунок підрядника авансовий платіж на закупівлю матеріалів у сумі 269 263,97 грн, в тому числі ПДВ 20% - 44 877,33 грн; подальші розрахунки здійснюються замовником в порядку, передбаченому підпунктом 9.1.2 пункту 9.1 Договору 2 (пункт 4);
- замовником формується гарантійний фонд утримання 5% від вартості виконаних робіт за актами виконаних робіт і довідкою про вартість виконаних підрядником робіт (КБ-3); суми вказаного утримання (гарантійного фонду) підлягають сплаті підряднику (за виключенням коштів, що враховані замовником на відшкодування вимог матеріального характеру) протягом 6 (шести) місяців з дати підписання замовником останнього акта виконаних робіт за Договором 2; кожна частка зазначеного платежу підлягає сплаті протягом 10 календарних днів місяця, наступного за місяцем повернення коштів гарантійного утримання (за умови надходження відповідного звернення підрядника) (пункт 5);
- за недодержання строків виконання робіт/виправлення дефектів робіт, підрядник сплачує замовнику неустойку в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день затримки виконання робіт/виправлення дефектів робіт (пункт 8.2);
- в разі укладення підрядником з третіми особами (субпідрядниками) договору про виконання робіт на об`єкті та/або недотримання умов Договору 2 щодо забезпечення мінімальної щоденної кількості працівників підрядника на об`єкті будівництва без отримання на це письмової згоди замовника та/або порушення інших зобов`язань, що передбачені пунктом 1 додатку №1, підрядник зобов`язаний сплатити замовнику штраф у розмірі 10% від ціни Договору 2 за кожний випадок такого порушення (пункт 8.3).
Додатком №1 (основні комерційні умови договору) до Договору 3 сторони погодили:
- підрядник зобов`язаний, зокрема, забезпечити під час виконання робіт за Договором 3 мінімальну щоденну кількість залучених до виконання робіт працівників підрядника на об`єкті, яка становить не менше 6 (шести) працівників; зменшення кількості працівників підрядника, що безпосередньо виконують роботи за Договором 3 на об`єкті, допускається за попереднім письмовим погодженням замовника (пункт 1);
- договірна ціна за Договором 2 становить 946 161,11 грн, в тому числі ПДВ 20% - 157 693,52 грн, у відповідності до додатка №2 до Договору 3 (пункт 2);
- підрядник зобов`язується розпочати виконання робіт з дати підписання Договору 3 та отримання першого авансового платежу, виконати належним чином роботи і передати їх замовнику протягом 60 календарних днів (без урахування технологічних перерв) (пункт 4);
- протягом 15 (п`ятнадцяти) календарних днів з моменту підписання Договору 3 замовник перераховує на поточний рахунок підрядника перший авансовий платіж на закупівлю матеріалів у сумі 300 000 грн, в тому числі ПДВ 20% - 50 000 грн; протягом 40 (сорока) календарних днів з моменту підписання Договору 3, але за умов якісного та своєчасного виконання підрядником своїх зобов`язань за Договором 3, замовник перераховує на поточний рахунок підрядника другий авансовий платіж на закупівлю матеріалів у сумі 105 008,64 грн, в т. ч. ПДВ 20% - 17 501,44 грн; подальші розрахунки здійснюються замовником згідно з підпунктом 9.1.2 пункту 9.1 Договору 3 (пункт 4);
- замовником формується гарантійний фонд утримання 5% від вартості виконаних робіт за актами виконаних робіт і довідкою про вартість виконаних підрядником робіт (КБ-3; без врахування вартості матеріалів); суми вказаного утримання (гарантійного фонду) підлягають сплаті підряднику (за виключенням коштів, що враховані замовником на відшкодування вимог матеріального характеру) рівними частками протягом 6 (шести) місяців з дати підписання замовником останнього акта виконаних робіт за Договором 2; кожна частка зазначеного платежу підлягає сплаті протягом 10 календарних днів місяця, наступного за місяцем повернення коштів гарантійного утримання (за умови надходження відповідного звернення підрядника) (пункт 5);
- за недодержання строків виконання робіт/виправлення дефектів робіт, підрядник сплачує замовнику неустойку в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від ціни Договору 3 за кожний день затримки виконання робіт/виправлення дефектів робіт (пункт 8.2);
- за прострочення передбачених Договором 3 строків виконання робіт/виправлення дефектів на строк понад 20 календарних днів, підрядник сплачує замовнику штраф у розмірі 10% від ціни Договору 3 (пункт 8.3);
- в разі укладення підрядником з третіми особами (субпідрядниками) договору про виконання робіт на об`єкті та/або недотримання умов Договору 3 щодо забезпечення мінімальної щоденної кількості працівників підрядника на об`єкті будівництва без отримання на це письмової згоди замовника та/або порушення інших зобов`язань, що передбачені пунктом 1 додатку №1, підрядник зобов`язаний сплатити замовнику штраф у розмірі 10% від ціни Договору 3 за кожний випадок такого порушення (пункт 8.4).
Сторонами на виконання умов Договорів було підписано такі акти і довідки (зазначається перелік актів і довідок, копії яких наявні в матеріалах справи):
- за Договором 1:
Ч акт виконаних робіт за лютий 2021 року від 02.02.2021 №1 на суму 260 839,03 грн, акт приймання-передачі змонтованого матеріалу від 02.02.2021 №1 на суму 652 387,50 грн, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за лютий 2021 року від 02.02.2021 на суму 247,79709 тис. грн;
Ч акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 року від 20.09.2021 №2 на суму 131 708,23 грн, акт приймання-передачі змонтованого матеріалу від 20.09.2021 №2/1 на суму 95 615,41 грн, акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 року від 20.09.2021 №3 на суму 88 391,69 грн, акт приймання-передачі змонтованого матеріалу від 20.09.2021 №3/1 на суму 44 828,74 грн, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за вересень 2021 року від 20.09.2021 на суму 209,09492 тис. грн;
Ч акт приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2021 року від 16.11.2021 №4 на суму 197 977,18 грн, акт приймання-передачі змонтованого матеріалу від 16.11.2021 №4/1 на суму 79 701,67 грн, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2021 року від 16.11.2021 на суму 188,07832 тис. грн;
Ч акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2022 року від 30.05.2022 №5 на суму 19 277,22 грн, акт приймання виконаних будівельних робіт за травень від 30.05.2022 №6 на суму 21 613,68 грн, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за травень 2022 року від 30.05.2022 на суму 38,84635 тис. грн;
- за Договором 2:
Ч акт виконаних робіт за вересень 2021 року від 20.09.2021 №1 на суму 517 163,15 грн, акт приймання-передачі змонтованого матеріалу від 20.09.2021 №1 на суму 965 156,45 грн, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за вересень 2021 року від 20.09.2021 на суму 226,51758 тис. грн;
Ч акт виконаних робіт за листопад 2021 року від 25.11.2021 №2 на суму 239 853,59 грн, акт приймання-передачі змонтованого матеріалу за листопад 2021 року від 25.11.2021 №2 на суму 175 394,26 грн, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2021 року від 25.11.2021 на суму 232,92381 тис. грн;
Ч акт приймання виконаних робіт за червень 2022 року від 03.06.2022 №3 на суму 322 392,94 грн, акт приймання-передачі змонтованого матеріалу від 03.06.2022 №3 на суму 123 473,46 грн, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за червень 2022 року від 03.06.2022 на суму 314,85560 тис. грн;
- за Договором 3: акт приймання виконаних робіт за травень 2022 року від 15.05.2022 №1 на суму 390 667,18 грн, акт приймання-передачі змонтованого матеріалу від 15.05.2022 №1 на суму 867 575,82 грн, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за травень 2022 року від 15.05.2022 на суму 377,41579 тис. грн.
Слід зазначити, що 07.06.2022 сторонами було укладено додаткову угоду №2 до Договору 1, за умовами якої:
- підрядник зобов`язується своїми силами і засобами та на свій ризик виконати та здати в установлені додатковою угодою строки підрядні роботи (додаткові до попередньо визначених Договором 1, додатками та додатковими угодами до нього) з такими основними комерційними умовами: об`єкт та вид робіт, що виконуються за даною додатковою угодою: на виконання комплексу робіт з влаштування утеплення шахт димовидалення, герметизація проходок труб та примикань вентиляційного обладнання на покрівлі житлового будинку №2 на об`єкті: «Будівництво багатоквартирних житлових будинків, об`єктів соціальної інфраструктури та надземного паркінгу. Вул. Київська на території 3 мікрорайону IV житлового району м. Бровари» І черга будівництва» (в складі та обсягах робіт згідно з додатком №1 до даної додаткової угоди); підрядник зобов`язаний, зокрема, забезпечити під час виконання робіт за Договору 1 мінімальну щоденну кількість залучених до виконання робіт працівників підрядника на об`єкті, яка становить не менше 2 (двох) працівників; зменшення кількості працівників підрядника, що безпосередньо виконують роботи за Договором 1 на об`єкті, допускається лише за попереднім письмовим погодженням замовника (пункт 1);
- договірна ціна: загальна вартість робіт за даною додатковою угодою є твердою та становить 31 940,27 грн, в т.ч. ПДВ 20% - 5 323,38 грн (відповідно до додатку №l до даної додаткової угоди); договірна ціна уточнюється в актах виконаних робіт за рахунок фактично виконаних обсягів робіт; одиничні розцінки вартості робіт є незмінними на весь час виконання робіт за Договором 1; у випадку підвищення договірної ціни за рахунок збільшення обсягів фактично виконаних робіт більше, ніж на 2% від договірної ціни, встановленої частиною першою даного пункту, сторони підписують угоду про внесення відповідних змін; договірна ціна включає всі витрати підрядника на інструменти, заробітну плату, загальновиробничі та адміністративні витрати, заготівельно-складські витрати, прибуток, згідно з переліком ДБН та ДСТУ, вартість експлуатації машин, механізмів (крім тих що надаються замовником) та засобів малої механізації, обладнання і оснастки, вартість перебазування на об`єкт, вартість паливно-мастильних матеріалів, прибирання сміття та збирання його у відведених місцях, навантажувально-розвантажувальні роботи, геодезичний супровід процесу виконання робіт, дрібні, допоміжні та супутні операції необхідні підряднику для виконання робіт (пункт 1.1);
- строки проведення робіт: підрядник зобов`язується розпочати виконання робіт з дати підписання даної додаткової угоди та виконати належним чином роботи і передати їх замовнику протягом 12 (дванадцяти) календарних днів (пункт 1.2);
- порядок розрахунків за виконані роботи: розрахунки за виконані роботи за Договором 1 здійснюються замовником відповідно до підпункту 9.1.2 пункту 9.1 Договору 1, а саме - на підставі підписаних сторонами актів приймання виконаних будівельних робіт (пункт 1.3);
- за недодержання строків виконання робіт/виправлення дефектів робіт за даною додатковою угодою підрядник сплачує замовнику неустойку в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від ціни договору за кожний день затримки виконання робіт/виправлення дефектів робіт (підпункт 1.7.2 пункту 1.7);
- в разі укладання підрядником з третіми особами (субпідрядниками) договору про виконання робіт на об`єкті та/або недотримання умов даної додаткової угоди щодо забезпечення мінімальної щоденної кількості робітників підрядника на об`єкті будівництва без отримання на це письмової згоди замовника, та/або невиконання підрядником інших зобов`язань, що передбачені пунктом 1.1 додаткової угоди, підрядник зобов`язаний сплатити замовнику штраф в розмірі 10% від ціни Договору 1 за кожний випадок такого порушення (підпункт 1.7.3 пункту 1.7);
- додаткова угода вступає в силу з моменту підписання її сторонами та діє до 31.01.2023, але в будь-якому випадку - до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань за додатковою угодою та Договором 1 (пункт 4).
Листом від 09.06.2022 №191 ТОВ «Вензабуд» на листи ТОВ «Ітстрой» від 19.05.2022 №15, від 20.05.2022 №16 і від 23.05.2022 №19 просило:
- про можливість виплати грошового зобов`язання за виконані роботи на загальну суму 653 951,02 грн згідно з Договорами у порядку розстрочення протягом липня - вересня 2022 року у рівних частинах;
- не застосовувати до ТОВ «Вензабуд» будь-якої відповідальності за порушення виконання зобов`язань за Договорами, які мали та/чи матимуть місце починаючи з 24.02.2022 включно;
- відстрочити (перенести) сплату всіх платежів гарантійного фонду за Договорами, які підлягали б оплаті ТОВ «Вензабуд» до та протягом дії обставин, зумовлених військовою агресією російської федерації проти України, та воєнного стану на території України, на період після припинення чи скасування такого воєнного стану;
щодо додаткових робіт, а саме виконання комплексу робіт з влаштування утеплення шахт димовидалення, герметизація проходок труб та примикань вентиляційного обладнання на покрівлі на об`єкті: «Будівництво багатоквартирних житлових будинків, об`єктів соціальної інфраструктури та наземного паркінгу. вул. Київська на території 3 мікрорайону IV житлового району м. Бровари» І черга будівництва», житловий будинок №2, то ТОВ «Вензабуд» повідомило, що наразі відбувається процедура погодження та підписання додаткової угоди №2 до Договору 1.
Претензією від 12.07.2022 №2 ТОВ «Ітстрой» вимагало сплатити 653 951,02 грн заборгованості за Договорами.
Судом встановлено, що ТОВ «Вензабуд» було сплачено ТОВ «Ітстрой» такі кошти:
- за Договором 1 - 644 970,33 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 12.2.2021 №200 на суму 247 797,09 грн, від 09.11.2021 №1876 на суму 209 094,92 грн, від 17.01.2022 №3213 на суму 188 078,32 грн;
- за Договором 2 - 828 705,35 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 18.06.2021 №1759 на суму 269 263,97 грн, від 08.10.2021 №124 на суму 226 517,58 грн, від 02.12.2021 №3189 на суму 232 923,80 грн, від 24.05.2022 №213 на суму 100 000 грн;
- за Договором 3 - 300 000 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 05.10.2021 №2935.
ТОВ «Вензабуд» вимогою від 04.10.2022 №455, надісланою ТОВ «Ітстрой» 04.10.2022, вимагало сплатити суми неустойки та штрафу у загальній сумі 1 193 089,11 грн у зв`язку з порушення строків виконання робіт.
Окрім того, додатками №1 до Договорів було визначено обов`язкову кількість працівників, присутність яких мав забезпечити підрядник під час виконання робіт за Договорами.
Так, ТОВ «Вензабуд» було надано листи товариства з обмеженою відповідальності «Конгрес Омега», яке здійснює забезпечення охорони на об`єкті будівництва:
- від 28.09.2022 №28/09 (Договір 2), відповідно до якого працівників ТОВ «Ітстрой» у період з 07.06.2021 по 30.06.2021 склала: 07.06.2021 - 0; 08.06.2021 - 0; 09.06.2021 - 0; 10.06.2021 - 1; 11.06.2021 - 0; 12.06.2021 - 0; 13.06.2021 - 0; 14.06.2021 - 0; 15.06.2021 - 0; 16.06.2021 - 0; 17.06.2021 - 4; 18.06.2021 - 6; 19.06.2021 - 0; 20.06.2021 - 0; 21.06.2021 - 0; 22.06.2021 - 0; 23.06.2021 - 0; 24.06.2021 - 0; 25.06.2021 - 0; 26.06.2021 - 0; 27.06.2021 - 0; 28.06.2021 - 0; 29.06.2021 - 0; 30.06.2021 - 0;
- від 28.09.2022 №28-09 (Договір 1), згідно з яким кількість працівників ТОВ «Ітстрой» у період з 07.06.2022 по 07.07.2022 склала: 07.06.2022 - 0; 08.06.2022 - 0; 09.06.2022 - 0; 10.06.2022 - 2; 11.06.2022 - 0; 12.06.2022 - 1; 13.06.2022 - 0; 14.06.2022 - 0; 15.06.2022 - 0; 16.06.2022 - 0; 17.06.2022 - 1; 18.06.2022 - 0; 19.06.2022 - 0; 20.06.2022 - 1; 21.06.2022 - 1; 22.06.2022 - 0; 23.06.2022 - 0; 24.06.2022 - 0; 25.06.2022 - 0; 26.06.2022 - 0; 27.06.2022 - 0; 28.06.2022 - 0; 29.06.2022 - 0; 30.06.2022 - 0; 01.07.2022 - 0; 02.07.2022 - 0; 03.07.2022 - 0; 04.07.2022 - 0; 05.07.2022 - 0; 06.07.2022 - 0; 07.07.2022 - 0;
- від 29.09.2022 №29-09 (Договір 1), відповідно до якого працівників ТОВ «Ітстрой» у період з 15.10.2020 по 15.11.2020 склала: 15.10.2020 - 0; 16.10.2020 - 0; 17.10.2020 - 0; 18.10.2020 - 0; 19.10.2020 - 0; 20.10.2022 - 0; 21.10.2020 - 0; 22.10.2020 - 0; 23.10.2022 - 0; 24.10.2022 - 0; 25.10.2020 - 0; 26.10.2020 - 0; 27.10.2020 - 0; 28.10.2020 - 0; 29.10.2020 - 0; 30.10.2020 - 0; 31.10.2020 - 0; 01.11.2020 - 0; 02.11.2020 - 0; 03.11.2020 - 0; 04.11.2020 - 0; 05.11.2020 - 0; 06.11.2020 - 0; 07.11.2020 - 0; 08.11.2020 - 0; 09.11.2020 - 0; 10.11.2020 - 0; 11.11.2020 - 0; 12.11.2020 - 0; 13.11.2020 - 0; 14.11.2020 - 0; 15.11.2020 - 0; а у період з 15.11.2020 по 15.12.2020: 15.11.2020 - 0; 16.11.2020 - 0; 17.11.2020 - 0; 18.11.2020 - 0; 19.11.2020 - 0; 20.11.2020 - 0; 21.11.2020 - 0; 22.11.2020 - 0; 23.11.2020 - 0; 24.11.2020 - 0; 25.11.2020 - 0; 26.11.2020 - 0; 27.11.2020 - 0; 28.11.2020 - 0; 29.11.2020 - 0; 30.11.2020 - 0; 01.12.2020 - 0; 02.12.2020 - 0; 03.12.2020 - 0; 04.12.2020 - 0; 05.12.2020 - 0; 06.12.2020 - 0; 07.12.2020 - 0; 08.12.2020 - 0; 09.12.2020 - 0; 10.12.2020 - 0; 11.12.2020 - 0; 12.12.2020 - 0; 13.12.2020 - 0; 14.12.2020 - 0; 15.15.2020 - 0;
- від 30.09.2022 №30 (Договір 3), згідно з яким кількість працівників ТОВ «Ітстрой» у період з 05.11.2021 по 05.12.2021 склала: 05.11.2021 - 3; 06.11.2021 - 4; 07.11.2021 - 0; 08.11.2021 - 3; 09.11.2021 - 3; 10.11.2021 - 0; 11.11.2021 - 0; 12.11.2021 - 4; 13.11.2021 - 1; 14.11.2021 - 0; 15.11.2021 - 3; 16.11.2021 - 2; 17.11.2021 - 3; 18.11.2021 - 1; 19.11.2021 - 3; 20.11.2021 - 2; 21.11.2021 - 0; 22.11.2021 - 0; 23.11.2021 - 4; 24.11.2021 - 6; 25.11.2021 - 0; 26.11.2021 - 0; 27.11.2021 - 0; 28.11.2021 - 0; 29.11.2021 - 0; 30.11.2021 - 2; 01.12.2021 - 0; 02.12.2021 - 0; 03.12.2021 - 0; 04.12.2021 - 0; 05.12.2021 - 0.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
Частиною першою статті 837 ЦК України передбачено, що за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Відповідно до частини першої статті 854 ЦК України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.
Згідно з частиною першою статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Статтею 525 ЦК України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно зі статтею 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Частиною першою статті 546 ЦК України передбачено, що виконання зобов`язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою.
Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 ЦК України).
ВИСНОВКИ
Так, на виконання умов Договорів сторонами було підписано та скріплено печатками:
- за Договором 1 акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2022 року від 30.05.2022 №5 на суму 19 277,22 грн і акт приймання виконаних будівельних робіт за травень від 30.05.2022 №6 на суму 21 613,68 грн;
- за Договором 2 акт приймання виконаних робіт за червень 2022 року від 03.06.2022 №3 на суму 322 392,94 грн;
- за Договором 3 акт приймання виконаних робіт за травень 2022 року від 15.05.2022 №1 на суму 390 667,18 грн.
Жодних зауважень, зокрема, щодо строків виконання робіт за Договорами наведені акти не містять, відтак роботи є належним чином виконаними ТОВ «Ітстрой» та прийнятими ТОВ «Вензабуд» без будь-яких зауважень.
Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Вензабуд» було частково оплачено роботи за Договором 2 у сумі 100 000 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 24.05.2022 №213.
ТОВ «Вензабуд» зазначає про те, що загальна сума всіх підписаних сторонами актів приймання виконаних будівельних робіт за Договорами складає 2 189 883,90 грн, загальна сума здійснених ТОВ «Вензабуд» оплат за Договорами складає 1 773 675,68 грн, а тому сума заборгованості ТОВ «Вензабуд» перед ТОВ «Ітстрой» складає 416 208,22 грн.
За перерахунком суду загальна сума підписаних сторонами актів приймання виконаних будівельних робіт за Договорами складає 2 189 883,89 грн, загальна сума здійснених ТОВ «Вензабуд» оплат за Договорами складає 1 773 675,68 грн, а тому сума заборгованості ТОВ «Вензабуд» перед ТОВ «Ітстрой» складає 416 208,22 грн та підлягає стягненню з ТОВ «Вензабуд». У стягненні решти суми заборгованості (237 742,81 грн) слід відмовити.
Що ж до зустрічних позовних вимог ТОВ «Вензабуд» про стягнення з ТОВ «Ітстрой» 590 905,55 грн пені та 602 183,07 грн штрафу, то слід зазначити таке.
Так, додатками №1 (основні комерційні умови договору) до Договорів сторонами були передбачені строки виконання відповідних робіт, розміри штрафів за порушення строків виконання робіт, а також розміри штрафів за не забезпечення мінімальної щоденної кількості працівників підрядника на об`єкті будівництва без отримання на це письмової згоди замовника.
Роботи за Договором 1 мали бути виконані до 22.12.2020 включно (оскільки Договір 1 було підписано 15.10.2020 + 68 календарних днів), а останні акти приймання виконаних будівельних робіт були підписані 30.05.2022.
За Договором 2 роботи мали бути виконані до 07.10.2021 (за умовами пункту 3 додатку №1 до Договору 1 в редакції додаткової угоди від 07.09.2021 №1/з), а останній акт приймання виконаних робіт підписано 03.06.2022.
За Договором 3 роботи мали бути виконані до 04.01.2022 включно (оскільки перший авансовий платіж було здійснено 05.11.2021 + 60 днів), а останній акт приймання виконаних робіт підписано 15.05.2022.
За додатковою угодою №2 до Договору 1 роботи мали бути виконані до 19.06.2022 включно (оскільки додаткову угоду підписано 07.06.2022 + 12 календарних днів), на момент прийняття рішення у даній справі роботи за додатковою угодою не виконані (акт виконаних робіт не підписаний сторонами).
Судом перевірено розрахунок сум пені та періодів її нарахування та встановлено, що ТОВ «Вензабуд» неправильно розраховано періоди нарахування пені за Договорами 1 і 3 та додатковою угодою до Договору і їх суми, а за Договором 2 сума пені та період її нарахування визначений ТОВ «Вензабуд» правильно.
Таким чином, сума пені та періоди її нарахування за порушення строків виконання робіт, за перерахунком суду становлять:
- за Договором 1: 188 457 грн за період з 23.12.2020 (оскільки роботи мали бути виконані до 22.12.2022 включно) по 31.05.2022;
- за Договором 2: 215 379,62 грн за період з 07.10.2021 по 03.06.2022;
- за Договором 3: 67 086,70 грн за період з 05.01.2022 (оскільки роботи мали бути виконані до 04.01.2022 включно) по 15.05.2022;
- за додатковою угодою до Договору 1: 116 321,79 грн з 20.06.2022 (оскільки роботи мали бути виконані до 19.06.2022 включно) по 03.10.2022 (дата, визначена ТОВ «Вензабуд» у розрахунку).
Отже, стягненню з ТОВ «Ітстрой» підлягає 188 457 грн пені за Договором 1, 215 379,62 грн пені за Договором 2, 67 086,70 грн пені за Договором 3 і 116 321,79 грн пені за додатковою угодою до Договору 1; у стягненні решти суми пені слід відмовити.
Також ТОВ «Вензабуд» нараховано ТОВ «Ітстрой» 80 108,49 грн штрафу за Договором 1 і 94 616,11 грн штрафу за Договором 3 за порушення строків виконання робіт.
Розрахунок ТОВ «Вензабуд» наведених сум штрафів є правильним, а тому стягненню з ТОВ «Ітстрой» підлягає 80 108,49 грн штрафу за Договором 1 і 94 616,11 грн штрафу за Договором 3.
Стосовно нарахованих ТОВ «Вензабуд» сум штрафів за Договором 1 (80 108,49 грн), Договором 2 (172625,38 грн), Договором 3 (94 616,11 грн) і додатковою угодою до Договору 1 (80 108,49 грн) за незабезпечення ТОВ «Ітстрой» мінімальної щоденної кількості робітників підрядника на об`єкті будівництва, що підтверджено наявними в матеріалах справи листами товариства з обмеженою відповідальністю «Конгрес Омега», яке здійснює охорону об`єкта будівництва, то такі суми розраховані ТОВ «Вензабуд» правильно та підлягають стягненню з ТОВ «Ітстрой».
Слід зазначити, що жодної письмової згоди ТОВ «Вензабуд» ТОВ «Ітстрой» стосовно зміни мінімальної щоденної кількості працівників підрядника на об`єкті будівництва не отримувало.
ТОВ «Ітстрой», заперечуючи проти нарахування наведених сум, зазначило, що перед початком робіт ТОВ «Ітстрой» мало отримати у виробничо-технічному відділі ТОВ «Вензабуд» проектну документацію та оформити технологічну карту на виконання; в технологічній карті описані всі погодні умови, за якими дозволяється виконувати роботи, та умови, за яких подальше виконання робіт не дозволяється; ТОВ «Вензабуд» підписало технологічні карти, погодившись з всіма аргументами та умовами, викладеними в них; на строк виконання робіт крім температурного режиму впливали і роботи інших підрядників на об?єктах; ТОВ «Вензабуд» призупиняло роботи ТОВ «Ітстрой» на час, коли велись фасадні роботи.
Разом з тим, за умовами пунктів 3.4 Договорів замовник може приймати рішення про уповільнення темпів робіт (будівництва об`єкта), їх зупинення або прискорення з внесенням відповідних змін у Договори, письмово повідомивши про це підрядника за 10 календарних днів до настання таких змін (пункти 3.4 Договорів).
Відповідно до пунктів 4.22 Договорів підрядник зобов`язаний не пізніше одного робочого дня з дати встановлення обставин, що перешкоджають виконанню підрядником своїх зобов`язань за Договорами, письмово інформувати замовника про такі обставини, а також про заходи, необхідні для їх усунення, в протилежному випадку підрядник не має права посилатися на наявність таких обставин.
Натомість жодного письмового підтвердження призупинення ТОВ «Вензабуд» робіт ТОВ «Ітстрой» матеріали справи не містять, як і не містять доказів повідомлення ТОВ «Ітстрой» ТОВ «Вензабуд» про наявність обставин, що перешкоджають виконанню ТОВ «Ітстрой» своїх зобов`язань за Договорами.
За приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги за первісним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ітстрой»</a> (пр. Відрадний, буд. 95 , оф. 10, м. Київ, 03061; ідентифікаційний код 41972979) до товариства з обмеженою відповідальністю «Вензабуд» (вул. Зоологічна, буд. 4-А, оф. 139, м. Київ, 04119; ідентифікаційний код 42056140) про стягнення 653 951,02 грн задовольнити частково.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Вензабуд» (вул. Зоологічна, буд. 4-А, оф. 139, м. Київ, 04119; ідентифікаційний код 42056140) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Ітстрой»</a> (пр. Відрадний, буд. 95 , оф. 10, м. Київ, 03061; ідентифікаційний код 41972979) 416 208 (чотириста шістнадцять тисяч двісті вісім) грн 22 коп. основної заборгованості та 6 243 (шість тисяч двісті сорок три) грн 13 коп. судового збору.
3. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.
4. У задоволенні решти первісних позовних вимог відмовити.
5. Зустрічні позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Вензабуд» (вул. Зоологічна, буд. 4-А, оф. 139, м. Київ, 04119; ідентифікаційний код 42056140) до товариства з обмеженою відповідальністю «Ітстрой»</a> (пр. Відрадний, буд. 95 , оф. 10, м. Київ, 03061; ідентифікаційний код 41972979) про стягнення 1 193 088,62 грн задовольнити частково.
6. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Ітстрой»</a> (пр. Відрадний, буд. 95 , оф. 10, м. Київ, 03061; ідентифікаційний код 41972979) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Вензабуд» (вул. Зоологічна, буд. 4-А, оф. 139, м. Київ, 04119; ідентифікаційний код 42056140): 587 245 (п`ятсот вісімдесят сім тисяч двісті сорок п`ять) грн 11 коп. пені; 602 183 (шістсот дві тисячі сто вісімдесят три) грн 07 коп. штрафу і 17 841 (сімнадцять тисяч вісімсот сорок одну) грн 42 коп. судового збору.
7. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.
8. У задоволенні решти зустрічних позовних вимог відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 10.05.2023.
Суддя Оксана Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2023 |
Оприлюднено | 12.05.2023 |
Номер документу | 110771258 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні