Справа № 127/13396/23
Провадження № 3/127/3746/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2023 рокум. Вінниця
Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Шаміна Ю.А., дослідивши матеріали, що надійшли від Управління патрульної поліції у Вінницькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 124 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
09.05.2023 до Вінницького міського суду Вінницької області надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 124 КУпАП.
Відповідно до ст. 278 КУпАП під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити, зокрема, чи правильно складений протокол та інші матеріали про адміністративне правопорушення, чи витребувані необхідні додаткові докази.
Протокол про адміністративне правопорушення як документ, що засвідчує факт неправомірних дій та є одним з основних джерел доказів, складається за встановленою формою і має містити дані, необхідні для вирішення адміністративної справи.
Отже, суд розглядає саме протокол про адміністративне правопорушення і матеріали справи в межах цього протоколу.
Згідно з положеннями ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються дата і місце його складення; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення, прізвища, адреси свідків, потерпілих, пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Відповідно до п. 15 розділу ІІ Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України № 1376 від 06.11.2015 року, до протоколу про адміністративне правопорушення долучаються інші матеріали про адміністративне правопорушення (пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновок експерта, речові докази, протокол про вилучення речей і документів, рапорти посадових осіб, а також інші документи та матеріали, що містять інформацію про правопорушення).
Як зазначено у протоколі про адміністративне правопорушення серії ДПР18 №334009 від 04.05.2023, складеному поліцейським взводу №2 роти №3 БУПП у Вінницькій області ДПП капралом поліції Ілавицьким С.О., до нього додано: відео 4700732, 470730, пояснення, схема. Крім того, у вказаному протоколі також зазначені свідки ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .
Натомість, матеріали справи не містять ні відеоматеріалів з портативних відеореєстраторів №4700732, №470730, про долучення яких вказано у протоколі, ні матеріалів відеофіксації вчиненого правопорушення, ні пояснень свідка ОСОБА_3 , зазначеного у протоколі, ні пояснень іншого учасника дорожньо-транспортної пригоди, ні рапорта працівника поліції.
Відповідно до ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
За відсутності пояснень іншого учасника дорожньо-транспортної пригоди, пояснень свідків та матеріалів відеофіксації вчиненого правопорушення, суд, як орган уповноважений розглядати справи про адміністративне правопорушення, позбавлений можливості всебічно, повно і об`єктивно з`ясувати обставин справи, адже обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.
Крім того, долучена копія схеми місця ДТП належним чином не засвідчена, оскільки у ній відсутні будь-які дані про посадову особу, що її виготовила, прізвище, посаду, дату тощо.
При цьому, згідно положень ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
КУпАП не передбачено можливість надання доказів у копіях, єдиним виключенням з вказаного може бути необхідність використання оригіналів документів у іншому провадженні. Однак в такому випадку вони мають бути належним чином засвідчені.
Слід одночасно зауважити про те, що суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, не може перебирати на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що призведе до порушення ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Відповідно до ч. 2 ст. 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
При розгляді справи суд повинен, відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, з`ясувати всі конкретні обставини справи і з урахуванням досліджених доказів, що мають значення для правильного вирішення справи, постановити належне рішення. Однак, при зазначених вище обставинах у суду немає цієї можливості.
Відповідно до пункту 24 постанови Пленуму Верховного Суду України № 14 від 23.12.2005, Верховним судом України визнано правильну практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу для належного дооформлення.
Аналогічна позиція викладена в постанові Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ у постанові від 17 жовтня 2014 року «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративне правопорушення».
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що прийняття рішення за неналежного оформлення адміністративних матеріалів не можливе, а тому їх необхідно повернути для доопрацювання, як неналежно оформлених, до органу, який порушив адміністративне провадження.
Керуючись ст.ст. 251, 256, 268, 278, 283 КУпАП, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний матеріалпро притягненнядо адміністративноївідповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,за вчиненняадміністративного правопорушення,передбаченого ст.124КУпАП,повернути доУправління патрульноїполіції уВінницькій області(вул.Ботанічна,24,м.Вінниця,Вінницька область,21010) для доопрацювання та належного оформлення.
Постанова остаточна і оскарженню не підлягає.
Суддя Шаміна Юлія Анатоліївна
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2023 |
Оприлюднено | 15.05.2023 |
Номер документу | 110784427 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна |
Адмінправопорушення
Вінницький міський суд Вінницької області
Шаміна Ю. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні